Onko noloa olla työtön ja lapseton 24v?
Tuo "nolo" nyt on vähän huono sanavalinta, mutta antaa olla. Ymmärrätte pointin. Mitä mietteitä?
Kommentit (42)
Ei. Mutta se on noloa jos et tee mitään työllistymisesi eteen.
No ylipäätään, jos on jo 24v eikä ole töitä eikä lapsia?
se vasta noloa olisi jos olisi 24v lapseton, työtön ja sinkku!
En kyllä halua itselleni semmoista tilannetta, mutta kun töitä ei löydy eikä miesystävä halua vielä lasta =(
ap.
Olen 24v eikä ole lapsia, ei asuntolainaa, ei 2000-luvun autoa, ei säästöjä, ei vakituista työpaikkaa. Työpaikka on, 9, 5e/h sentään onneksi. Koen kyllä olevani jäljessä muista, mutta kaikille ei vain ole siunaantunut parempia mahdollisuuksia. Ehkä lähivuosina sitten onnistuisi jossain?
Mitä helvettiä, ap? :D Mitä noloa siinä on, ettei ole lapsia, saati sinkkuudessa? Olen 23 v, takana useita seurustelusuhteita, ja tällä hetkellä olen ihan suosiolla yksin. Pitäisikö hävetä?
On noloa olla työtön mutta ei lapseton
Kyllä minun mielestäni 24-vuotiaalla pitäisi ainakin olla jotain selkeitä suunnitelmia tulevaisuutensa suhteen jos työttömänä on. Töitä hakusessa ja/tai opiskelupaikka. Mielellään jo jokseenkin vakiintunut (kihloissa, avoliitossa tai naimisissa) ja lapsia ainakin suunnitteilla jos ei jo ole lasta. Ei ole noloa olla työtön ja lapseton, vaan se riippuu sinusta itsestäsi mikä on tilanne noin muuten.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 21:16"]
Olen 24v eikä ole lapsia, ei asuntolainaa, ei 2000-luvun autoa, ei säästöjä, ei vakituista työpaikkaa. Työpaikka on, 9, 5e/h sentään onneksi. Koen kyllä olevani jäljessä muista, mutta kaikille ei vain ole siunaantunut parempia mahdollisuuksia. Ehkä lähivuosina sitten onnistuisi jossain?
[/quote]
Joo toi "jäljessä muista" on kyllä tuttu tunne. Töitä on kyllä ollut, mutta surkeita pätkätöitä. Tän ikäisenä monilla on jo 3 lasta ja täys perhe-elämä.
ap.
No ei ole!! Aika normaalia on joutua esim. yliopistosta valmistuttua hetkeksi kortistoon, mutta jos 24-vuotias on pidempäänkin työtön, niin ihmetyttää kyllä. Lapsia ei nyt tuossa vaiheessa minusta ole mitään tarvetta vielä ollakaan, moneen vuoteen.
On noloa, jos 24-vuotiaalla on lapsia. Miksi lapset muutenkaan olisivat mikään hyvän elämän tai menestymisen mittari? Eivät ne kaikkia kiinnosta eikä tarvitsekaan.
Olen 26v ja vasta nyt seurustelen ekaa kertaa. Kihloihin tai naimisiin en ehkä mene koskaan. Mitä noloa siinä muka on? Taidat olla vähän yksinkertainen? Mikä mittari parisuhde on? Luuletko, että tässä elämässä on joku pakollinen kaava jota kaikkien ihmisten tulee lammasmaisesti noudattaa?
Koulutus on kulttuuriala, eli oman alan työpaikka olisi lottovoitto. Siivoushommia, kassan tuurauksia kyllä ollut. Tuntuu vaan siltä, että jo 24v eikä ole saavuttanut mitään =(
ap.
Moni ei "saavuta mitään" koko elämänsä aikana. Mitä siitä sitten? Miksi pitäisi saavuttaa? Jos sun kavereilla on melkein kaikilla jo kolme lasta ja perhe-elämä 24-vuotiaana, niin aika poikkeuksellinen ystäväpiiri on kyseessä. Eikä lapset ja perhe ole mitään saavutuksia.
Useimmilla 24-vuotiailla ei ole vielä lapsia.
Nolompaa olisi se lapsi hankkia tuohon tilanteeseen, työttömänä ja miehen kanssa, joka ei koe olevansa vielä valmis isäksi.
Miten nuo työtön ja lapseton liittyvät yhteen? Ei niitä lapsia töissä yleensä tehdä.