Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään pyydetään ihan ruokotomia summia sek.rot. koirista?

Vierailija
01.03.2014 |

Kultaisennoutajan ja labbiksen sekoitus = 950€

Niin sekarotuinen ettei roduista edes tietoa = 700€

Chihun ja bordercollien mix. = 1200€

Saksanpaimenkoiran ja kultaisennoutajan sekoitus = 750€

Siis.... Mitä? En nyt tarkoita sitä, että sekarotuinen pitäisi ilmaiseksi saada, mutta minusta 400€ sekarotuisesta on ehdoton maksimi. Etenkin pienten rotujen sekoituksista pyydetään nykyään aivan järkyttäviä summia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:13"]

10 vielä jatkaa, että itse on muuten ottaisi ikinä tuollaista sekoitusta. Kun paimenkoiran energisyys yhdistetään chihun hermostuneeseen neuroottisuuteen, on yhdistelmä vähintäänkin työläs.

[/quote]

Annapa jotain faktaa siitä, että Chihut olisivat sen neuroottisempia kuin muutkaan koirat. :)

Vierailija
2/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt vaan ovat halukkaita maksamaan järjenvastaisia hintoja kaikenlaisesta rojusta, kuten vaikka heinäseipäistä tai vanhasta ladonseinälaudasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 18:34"]

Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa...

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 19:13"]

No huhhuh... En kyllä maksaisi sekarotuisesta oikeastaan mitään. Tuommonenhan ruokkii pentutehtailua enemmän! Surullista :(

[/quote]

Tuossapa ne tulivat, syy ja seuraus :(

Vierailija
4/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentutehtailijat myyvät varsinkin pienten rotujen sekoituksia ihan rahastusmielessä. Jotkut ostajat vielä kuvittelevat, että nuo epämääräisistä oloista tulevat sekarotuiset olisivat puhdasrotuisia terveempiä...

Vierailija
5/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa...

Vierailija
6/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös hullua, että jotkut pyytävät aikuisista koirista (rotukoirista) samaa hintaa mitä pennuista pyydetään.

Ymmärrän sen, että jos koirasta on pakko luopua, halutaan sille taata hyvä koti ja ehkä halutaan saada hieman rahoja takaisin.

Minä kyllä MIELUUMMIN ostan tuolla hinnalla koiran ihan pentuna, jolloin voin olla varma siitä että koira kiintyy minuun, on hyvin hoidettu ja kasvatettu eikä sillä ole mitään ongelmia.

Aikuisen koiran ostaminen on aina vähän riskaabeli sijoitus, vaikka omistaja vannoisikin koiran olevan kiltti ja hyvinkoulutettu. Totuus on, ettei kukaan voi tietää miten koirat reagoivat noin suureen muutokseen. Joku voi olla ihan ok, mutta toiselle kodinvaihdos voi olla niin stressaava tapahtuma, että kiltistä koirasta tuleekin aivan täydellinen hirviö.

Vierailija
7/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, min' ottaisin mieluummin aikuisen koiran kuin pennun. Koira pitää kasvattaa niin ettei siitä tule "hirviötä" missään tilanteessa.

Vierailija
8/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihun ja bordercollien mix, WTF!?

Vierailija
9/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 18:56"]

Chihun ja bordercollien mix, WTF!?

[/quote]

Tästä olin just tulossa sanomaan. MITÄ IHMETTÄ?

Tosin, eipä yllätä. Nykyään on muotia tehtailla mahdollisimman omituisia sekoituksia, sitten myydä niitä hirveillä hinnoilla kun ovat niin ERIKOISIA!

Vierailija
10/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen totaalisen järkyttynyt, jos jossain oikeasti on Chihun ja bordercollien sekoitus!! Nehän ovat ihan eri kokoluokan koiria, Chihu ei mielestäni voi astua bordercollie-narttua, ihan fyysisen kokoeron vuoksi, ja sitten taas jos Chihu-nartun astuttaa bordercolliella, ei synnytys onnistu, kun pennut ovat aivan liian suuria koiran kokoon nähden. Tuo on varmasti jotain pilaa..

Vierailija
11/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luovuttanut ihan ilmaiseksi pari koiranpentua, kun kävi vahinko. Suomenpystykorvan (paperiton, mutta puhdas) kävi astumassa kultainen noutaja (paperillinen). Pennut olivat suomenpystykorvan värisiä, mutta korvat olivat lurpat, kuten noutajilla, ja aikuisina olivat sitten ihan kultaisen noutajan kokoisia. Ihan kivoja koiria olivat, aika vilkkaita vain, kun kumpikin rotu on sellainen innokas ja aktiivinen.

Vierailija
12/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 18:47"]

No, min' ottaisin mieluummin aikuisen koiran kuin pennun. Koira pitää kasvattaa niin ettei siitä tule "hirviötä" missään tilanteessa.

[/quote]

Minusta viestisi on ristiriitainen. Miten voit olla varma siitä, kuinka koira on kasvatettu, jos et ole itse hommaa hoitanut? Juuri siitä syystä en koskaan ottaisi aikuista koiraa vaan pennun, niin saan maksimoitua mahdollisuudet mahdollisimman hyvinkasvatettuun koiraan.

Vierailija
13/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kyllä löytää kuvia haulla chihuahua mixed with border collie, joten on näitä kuvien mukaan todistettavasti olemassa. :)

Vierailija
14/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh... En kyllä maksaisi sekarotuisesta oikeastaan mitään. Tuommonenhan ruokkii pentutehtailua enemmän! Surullista :(

Vierailija
15/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vielä jatkaa, että itse on muuten ottaisi ikinä tuollaista sekoitusta. Kun paimenkoiran energisyys yhdistetään chihun hermostuneeseen neuroottisuuteen, on yhdistelmä vähintäänkin työläs.

Vierailija
16/16 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut, että mitä sairaammat (usein pilalle jalostettuja pikkukoiria) rodut on yhdistetty, sitä suurempi hinta.

Ylipäätään chihu-mixit ovat niin arveluttavia, että itse henkilökohtaisesti en ottaisi sellaista vaikka maksettaisiin. Sekoituksesta VOI tulla terve, ja varmasti monesta tuleekin, mutta miksi ottaa riski siitä, että koiralla on lukuisia terveydellisiä ja/tai mielenterveyden ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän