IS:Puoliso ei halunnutkaan lasta – eron jälkeen Emma, 29, päätti hankkia vauvan yksin ja osti kolme erää siittiöitä
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006672330.html
Veikkaan, että tämä tulee vain lisääntymään tulevaisuusessa. Akateemiset naiset eivät kaupunkialueilla löydä etsimäänsä miestä. Toisekseen nainen ei enää ole riippuvainen puolison tuloista joten lapsiarjen pyörittäminen on mahdollista. 👍
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää isänpäivää lapselle. Hän joutuu kohtaamaan joka päivä sen tosiseikan, ettei isää ole, ja se on vielä äidin päätös.
Tämä kuulosta moninverroin paremmalta kuin se, että joutuu isänpäivisin toteamaan, että isä kyllä löytyisi, mutta sitä ei kiinnosta kettuakaan olla kanssani tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.
mies52v
Monet lahjasoluluovuttajat ovat ihan tervejärkisiä, normaaleja miehiä, joka ovat itse saaneet perheelleen apua hedelmällisyyshoidoista tai joiden lähisukulaiset, työkaverit tai ystävät ovat saaneet hedelmöityshoitojen avulla lapsen.
Kun on itse saanut lapsen hoitojen avulla ja ymmärtää, että ne ovat monille ainut keino saada lapsi ja kun ymmärtää miten iso asia on saada lapsi niin haluaa auttaa muita.Ja lapsi saa (vaikka eihän sillä niin väliä):
-ratkaista ilmastonmuutoksen, ikiroudan sulamisen, sademetsäpalot, kuivuuden&tulvat, jäätiköiden sulamisen, tartuntatautien ja tuholaisten leviämisen, merenpinnan nousun ja pohjasta nousevat metaanimassat, vesistöjen ja ihmisten muuttumisen muoviseksi, lämpimät talvet ja hikiset kesät
-väestöräjähdyksen ja ilmastopakolaisuuden
-elinikäisen työttömyyden, automaation ja tekoälyn vaikutukset
-lisääntyvän terrorismin ja ydinaseuhan
-kuoleman
Tämä.
Vain sillä on väliä mikä minua kiinnostaa.
Ja MINÄ olen aina halunnut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Se on aina jännää, että jos mies ei halua lasta/iltatähteä, alkaa painostaminen tai uhkailut. Myös miehellä on mahdollisuus omaan kantaan ja se pitää hyväksyä. Eroaminen tässä tilanteessa on itsekkyyttä.
Painostaminen ja uhkailu eivät olekaan hyväksyttäviä. Mutta ei ihmisen - naisen tai miehen - tarvitse luopua lapsitoiveestaan toisen takia. Eikä ole hyväksyttävää, että toinen edes vaatisi sellaista. Etenkin, jos itsellä on jo lapsia, ja saa elämässä kokea vanhemmuuden, on itsekästä vaatia itsensä takia kumppania tyytymään lapsettomuuteen. Noista asioista kannattaa keskustella ihan asiallisesti, ja jos ei yhteistä säveltä ja muuta ratkaisua ole, niin silloin ero voi olla paras ja vastuullinen ratkaisu. Kummallakin tulee olla mahdollisuus tavoitella sellaista elämää, mitä itse haluaa elää. Kumppanin ei kuulu olla este tälle, vaan kumppanin kuuluu tukea. Joskus se tuki voi olla sitä, että luopuu ja hyväksyy sen, että toisen täytyy lähteä eri suuntaan.
Olen aina haaveillut vain syömisestä, parittelusta, lisääntymisestä, ulostamisesta ja kuolemisesta. Jos nämä tapahtuvat olen onnellinen kuin pieni strutsi.
Ei pidä ajatella liian monimutkaisesti. Sillai se maapallon kantokykykin ollaan ylittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
Ei niitä tarvita. Ei ainakaan näitä "lapsia ehkä sitten joskus" -miehiä. Huijaavat naisilta elämänsä parhaat vuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aina jännää, että jos mies ei halua lasta/iltatähteä, alkaa painostaminen tai uhkailut. Myös miehellä on mahdollisuus omaan kantaan ja se pitää hyväksyä. Eroaminen tässä tilanteessa on itsekkyyttä.
Painostaminen ja uhkailu eivät olekaan hyväksyttäviä. Mutta ei ihmisen - naisen tai miehen - tarvitse luopua lapsitoiveestaan toisen takia. Eikä ole hyväksyttävää, että toinen edes vaatisi sellaista. Etenkin, jos itsellä on jo lapsia, ja saa elämässä kokea vanhemmuuden, on itsekästä vaatia itsensä takia kumppania tyytymään lapsettomuuteen. Noista asioista kannattaa keskustella ihan asiallisesti, ja jos ei yhteistä säveltä ja muuta ratkaisua ole, niin silloin ero voi olla paras ja vastuullinen ratkaisu. Kummallakin tulee olla mahdollisuus tavoitella sellaista elämää, mitä itse haluaa elää. Kumppanin ei kuulu olla este tälle, vaan kumppanin kuuluu tukea. Joskus se tuki voi olla sitä, että luopuu ja hyväksyy sen, että toisen täytyy lähteä eri suuntaan.
Etenkään sen lapsen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa ei tasa-arvo kohtaa. Entä jos sinkkumies haluaa lapsen?
Kumppanuusvanhemmuus jonkun sinkkunaisen kanssa? Adoptio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.
mies52v
Monet lahjasoluluovuttajat ovat ihan tervejärkisiä, normaaleja miehiä, joka ovat itse saaneet perheelleen apua hedelmällisyyshoidoista tai joiden lähisukulaiset, työkaverit tai ystävät ovat saaneet hedelmöityshoitojen avulla lapsen.
Kun on itse saanut lapsen hoitojen avulla ja ymmärtää, että ne ovat monille ainut keino saada lapsi ja kun ymmärtää miten iso asia on saada lapsi niin haluaa auttaa muita.Ja lapsi saa (vaikka eihän sillä niin väliä):
-ratkaista ilmastonmuutoksen, ikiroudan sulamisen, sademetsäpalot, kuivuuden&tulvat, jäätiköiden sulamisen, tartuntatautien ja tuholaisten leviämisen, merenpinnan nousun ja pohjasta nousevat metaanimassat, vesistöjen ja ihmisten muuttumisen muoviseksi, lämpimät talvet ja hikiset kesät
-väestöräjähdyksen ja ilmastopakolaisuuden
-elinikäisen työttömyyden, automaation ja tekoälyn vaikutukset
-lisääntyvän terrorismin ja ydinaseuhan
-kuoleman
Tämä.
Vain sillä on väliä mikä minua kiinnostaa.
Ja MINÄ olen aina halunnut lapsia.
Juu, kyllä. Se, että MINÄ haluan lapsen on täysin normaali, sallittu, terve, luonnollinen ja ihmislajin säilymiselle täysin oleellinen lähtökohta lapsen alkuun laittamiselle. 🙂
Siinä, että MINÄ halusin ja sain lapsen, ei ole mitään väärää.
Kun MINÄ haluan lapsen, minulla on täysi luonnon minulle antama oikeus pyrkiä tätä toivettani kohti.
Mutta entä jos MINÄ, oman elämäni supertähti, haluan vauvan?
Minä ha-lu-an. Haluan. Nyt.
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Olen onnellinen kun voin tyydyttää äitini kotileikinhalua. Vieläkin sitä yrittää ja lässyttää minulle, kolmekymppiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
Ei niitä tarvita. Ei ainakaan näitä "lapsia ehkä sitten joskus" -miehiä. Huijaavat naisilta elämänsä parhaat vuodet.
Miksi pitää alunperinkään mennä yhteen lapsia haluavan kanssa? Nykyään on olemassa sivustoja missä ihmiset kykenee avoimesti ilmaisemaan ovatko veloja vai eivät.
Kannatan. Jos on tasapainoinen, terve nainen, jolla on talouskin kunnossa niin tämähän on hieno mahdollisuus. Miehistä on usein vain haittaa ja vähemmällä stressillä pääsee kahdestaan lapsen kanssa :D Anteeksi vain
T. Mummi65
Vierailija kirjoitti:
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Ajatella, että joku on sinutkin hankkinut tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että joku on sinutkin hankkinut tähän maailmaan.
Ja sinut. Provosoidut eläimellisen käytöksen, joka vaarantaa koko ekosysteemin, kyseenalaistamisesta.
Miehet panee vaikka ilman kortsua ja naiset synnyttää vaikka huonoihin oloihin.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia eläimiä me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää isänpäivää lapselle. Hän joutuu kohtaamaan joka päivä sen tosiseikan, ettei isää ole, ja se on vielä äidin päätös.
Tämä kuulosta moninverroin paremmalta kuin se, että joutuu isänpäivisin toteamaan, että isä kyllä löytyisi, mutta sitä ei kiinnosta kettuakaan olla kanssani tekemisissä.
Jännä että paperiaborttia sivuavissa ketjuissa on täysin päinvastainen ääni naisilla kellossa..
Vierailija kirjoitti:
Länsimaalaiset naiset ovat syntyvyyslukemien perusteella miehiä edempänä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaalaiset naiset ovat syntyvyyslukemien perusteella miehiä edempänä 😂
Tämä.
Miehet lisääntyvät enemmän kuin muijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään ilmastonmuutoksen ja adoption sekoittaminen tähän keskusteluun ei ole millään lailla rakentavaa.
Ihmisellä on täysi oikeus haluta lasta, perhettä ja oman suvun jatkumoa maapallon haasteista huolimatta.
Kaikki, jotka koskaan ovat lukeneet mitään asiallista adoptioon liittyen ymmärtävät miksi valitaan itsellinen, biologinen vanhemmuus adoption sijaan.
Tämä.
Sillä ei ole mitään väliä mitä lapsia haluaa, koska eihän se hänelle kuulu.
No ei voi kyllä hyvällä omallatunnolla sanoa että äidin haaveet kuuluu lapselle.
Lapsi on se jolla ne toteutetaan.
Miten joillekin tuntuu menevän ihon alle naisten poikkeavat ratkaisut? Muistan yhdenkin topan missä kerrottiin ohimennen ratkaisustaan etsiä ulkomailta kotimies. Iso osa vaikutti olevan kuten nytkin ok:na ja kuitenkin jollakin meni herne nenään kotimiehen tuomisesta. Mitään poikkipuolista ei juurikaan tule miesten osalta silloin kun ite mies päätyy ostovaimoon (harvempi nähtävästi haluaa kokeilla yh-iskän osaa)