IS:Puoliso ei halunnutkaan lasta – eron jälkeen Emma, 29, päätti hankkia vauvan yksin ja osti kolme erää siittiöitä
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006672330.html
Veikkaan, että tämä tulee vain lisääntymään tulevaisuusessa. Akateemiset naiset eivät kaupunkialueilla löydä etsimäänsä miestä. Toisekseen nainen ei enää ole riippuvainen puolison tuloista joten lapsiarjen pyörittäminen on mahdollista. 👍
Kommentit (251)
Kun kaikille ei riitä niitä hyviä isiä, valitettavasti. Tottakai hyvä isä on lapselle rikkaus, mutta kun miehistä osa on tätä palstapeikkotasoa, josta on lapselle vain haittaa.
Ilman isää on parempi kuin palstapeikko isänä, ajatelkaas jos lapsi on tyttö, ja isä naisvihaaja, joka on tosi syvällä kaapissa, kuten moni palstalla kirjoittavista miehistä. Kyllä silloin koeputki on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kolme naista, jotka ovat hankkineet lapsen yksin yksityisellä klinikalla. Kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja heillä on hyvät työpaikat ja vahvat tukiverkot. Jotenkin säälittävää, kun toiset yrittävät päteä haukkumalla ihmisiä, joiden lasten elämästä heillä ei ole mitään käsitystä.
Mitähän mieltä näiden naisten lapset ovat?
Ei lapsi kaipaa sellaista mitä ei ole ollut. .
Eikö, vaikka näkee, että muilla lapsilla on? Minun kokemusteni mukaan jopa avioerolapset kadehtivat ydinperheitä, joissa on kiinteä ja turvallinen isäsuhde.
Mä olen eronnut ja meidän lapsella on turvallisin ja kiintein isäsuhde jonka tiedän. Kaksi täysin tasavertaista vanhempaa. Aika harvoja ydinperheitä tiedän missä olisi asiat näin. Isät tekee uraa ja käy harrastuksissa ja "poikien" menoissa, mutta sehän tekee autuaaksi kun käy nukkumassa saman katon alla.
Mutta kaikissa näissä tapauksissa lapsilla sentään on isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kolme naista, jotka ovat hankkineet lapsen yksin yksityisellä klinikalla. Kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja heillä on hyvät työpaikat ja vahvat tukiverkot. Jotenkin säälittävää, kun toiset yrittävät päteä haukkumalla ihmisiä, joiden lasten elämästä heillä ei ole mitään käsitystä.
Eihän näitäkään ämmmiä kiinnosta vittujakaan kakaroiden etu, se MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ HALUAN, MINULLA ON OIKEUS ! (vaikka ei ole mitään ihmisoikeutta siihen kersaan) on se ainoa mitä nämä v a j a k i t miettii. Mutta sehän nyt ei ole mikään uutinen että ämmmillä ei piisaa aivokapasitetti tajuamaan asioiden syy-seuraus suhteita sen enempää lyhyellä, kuin puhumattakaan että pitkällä aikavälillä.
Jotenkin veikkaan, että ihan jokaisella lapsella on parempi olla ja elää ilman tämän tekstin kaltaisia raivohulluja lähellään.
Kyllä se lapsen saaminen ja suvun jatkaminen sekä perhe-elämän eläminen on ihan perustavanlaatuinen oikeus ihmiselle. 🙂
Juuri tästä syystä hedelmöityshoitoja on tarjolla niille, joilla on hedelmällisyydessäongelmia ja niille, joilta puuttuu kumppani. Ihmisellä on oikeus elämässään pyrkiä kohti perhettä ja onnea. Ei ole muilta mitään pois toisen ihmisen onnellisuus.
Myöskin jokainen meistä tietää, halusi sen myöntää tai ei, että kaksi vanhempaa ei ikävä kyllä ole tae mistään. Minullakin on biologinen isä ollut aina tiedossa, mutta harmi kyllä hän oli väkivaltainen alkoholisti, jolta en koskaan elämässäni saanut mitään myönteistä, vain häpeän siitä, että isäni oli sellainen.
Lisäksi äitini uusi mies oli väkivaltainen ja kärsin sekä fyysisestä ja henkisestä väkivallasta kymmenen vuotta ennen kuin pääsin muuttamaan kotoa pois.
Milloin tahansa olisin vaihtanut lapsuuteni siihen, että minulla olisi ollut vain hyvä, rakastava ja tasapainoinen äiti! Ja toivoinkin aina sitä. Tämä on nyt todellisuutta omalle tyttärelleni. Meitä on minä ja hän, meillä on kaikki hyvin ja elämme hyvää, onnellista elämää. Häneltä ei millään lailla salailla sitä miten hän on saanut alkunsa. Äiti sai klinikalta miehen siemenet, koska halusi tosi kovasti saada rakkaan lapsen. Tässä ei olemitään traagista, salaperäistä tai onnetonta. Tälläisiä lapsia tulee joka kuukausi ja vuosi lisää ja tulevaisuudessa, ei niin kovin kaukaisessakaan, tämä tulee olemaan aivan tavanomainen tapa saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motivaatio on miehillä tulevaisuudessa ylläpitää yhteiskuntaa jos tällainen yleistyy?
No onhan se jo nähty mihin tällainen johtaa, entistä useampi mies nakkaa paskat töissäkäynnille = veronmaksulle ja armeijan käymiselle JO NYT. Koska minkä helvetin takia kukaan järkevä mies tuhlaa elämäänsä muiden eteen ? Ai v i t t u että mä nautin, kun tulevaisuudessa nämä ämmmät jotka näitä kersoja tehtailee, tulevat elämään suomessa, jossa sosiaaliturva tulee olemaan 404 koska miehet pääsääntöisesti nakkaavat paskat työnteosta, yhteiskunnan infra alkaa rapistua kehitysmaa-tier tasolle, veropohja haihtuu olemattomiin, koko maa rusinoituu kuin näiden ämmmien kohtu, ja lopulta saavat vetää burkhat päällensä :D
Sitten me naiset varmaan pidetään yhteiskuntaa ihan itse pystyssä, ja just sellaisena kun itse haluamme.
Mutta ihan vaan tiedoksi kuitenkin: suurin osa miehistä on ihan tervepäisiä, ja osaa suhtautua naisiin ihan normaalisti. Sinun kaltaistesi joukko pitää kamalaa meteliä, mutta eipä teikäläisistä muutenkaan oikein mihinkään tässä elämässä olisi.
Jos miehen ainoa motivaattori elämässä on "saada nainen", niin eihän se kovin hyvää lupaa millekään. Kuka järkevä nainen edes haluaisi moisen riipan itselleen? Varsinkin kun vaikka se "nainen" on selvästi miehen elämälle noin elimellilisen tärkeä, eivät nuo tietyt miehet ole kuitenkaan valmiita tekemään mitään sen eteen, että naisen itselleen saisivat.
Vastuullista ja kannustettavaa toimintaa. Ei tarvitse yrittää raskautua mahdolliselle viikonloppuhoidolle (kyllä käytän pillereitä) tai pelätä että joku potentiaalinen "mies" ei sitten monen vuoden suhteen jälkeen haluakaan lapsia tai ei lapsen synnyttyä jaksakaan perhearkea. Upea mahdollisuus heille jotka lapsen haluavat. Ja paljon vastuullisempia naisia kuin jotkut perus tukiaisten vuoksi lisääntyvät kanit. Saa vielä valita mieleiset siittiöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi kaipaa sellaista mitä ei ole ollut. .
Eikö, vaikka näkee, että muilla lapsilla on? Minun kokemusteni mukaan jopa avioerolapset kadehtivat ydinperheitä, joissa on kiinteä ja turvallinen isäsuhde.
Miten järjenköyhä onkaan ajatus, että jo on ydinperhe, niin se tarkoittaa kiinteää ja turvallista isäsuhdetta.
Ei mulla ainakana ydinperheessä koskaan sellaista ollut, kun isä oli tunnevammainen hullu.
Olen myös yh-äiti, akateeminen ja hyvin toimeen tuleva. Lapselta ei puutu mitään, ja elämä on hyvin vakaata. Hänellä on isä, mutta valitettavasti viettää vähän epävakaata elämää. En ole aina ihan varma, onko lapselle hyväksi nähdä sellaista esikuvaa isänä. Mutta näillä korteilla mennään.
Jos olisin nyt kolmekymppinen, hankkisin mielellään lapset inseminaatiolla. Olen joka tapauksessa joutunut hoitamaan koko äitiyden yksin, ja isä on lähinnä häiriköinyt ja haitannut. Ei kaikista ole isiksi.
Jiippii jee, ihanan nykyaikaista ja voimaannuttavaa!! Totuus:
"In Sex and Culture, Unwin studies 80 different nations and 6 civilizations throughout history, examines their individual rises and falls, and concluded that the causes of which were largely determined by the loosening of sexual conventions and lessening of monogamous relationships"
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
No mikä paniikki? Meillä on kohta seksirobotit kun te naiset kykitte sen siemennyskoneenne äärellä nelinkontin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä motivaatio on miehillä tulevaisuudessa ylläpitää yhteiskuntaa jos tällainen yleistyy?
No onhan se jo nähty mihin tällainen johtaa, entistä useampi mies nakkaa paskat töissäkäynnille = veronmaksulle ja armeijan käymiselle JO NYT. Koska minkä helvetin takia kukaan järkevä mies tuhlaa elämäänsä muiden eteen ? Ai v i t t u että mä nautin, kun tulevaisuudessa nämä ämmmät jotka näitä kersoja tehtailee, tulevat elämään suomessa, jossa sosiaaliturva tulee olemaan 404 koska miehet pääsääntöisesti nakkaavat paskat työnteosta, yhteiskunnan infra alkaa rapistua kehitysmaa-tier tasolle, veropohja haihtuu olemattomiin, koko maa rusinoituu kuin näiden ämmmien kohtu, ja lopulta saavat vetää burkhat päällensä :D
Sitten me naiset varmaan pidetään yhteiskuntaa ihan itse pystyssä, ja just sellaisena kun itse haluamme.
Mutta ihan vaan tiedoksi kuitenkin: suurin osa miehistä on ihan tervepäisiä, ja osaa suhtautua naisiin ihan normaalisti. Sinun kaltaistesi joukko pitää kamalaa meteliä, mutta eipä teikäläisistä muutenkaan oikein mihinkään tässä elämässä olisi.
Jos miehen ainoa motivaattori elämässä on "saada nainen", niin eihän se kovin hyvää lupaa millekään. Kuka järkevä nainen edes haluaisi moisen riipan itselleen? Varsinkin kun vaikka se "nainen" on selvästi miehen elämälle noin elimellilisen tärkeä, eivät nuo tietyt miehet ole kuitenkaan valmiita tekemään mitään sen eteen, että naisen itselleen saisivat.
*REPS * * KOPS *
Menin huutonaurun kanssa nurin tuoliltani, kun luin tuon :
"Sitten me naiset varmaan pidetään yhteiskuntaa ihan itse pystyssä, ja just sellaisena kun itse haluamme."
Joo niin varmaan pidätte, ja me kaikkihan kyllä tiedetään mitä SE tarkoittaa :D :D :D :D :D :D
Otappa sinäkin MAX. kahden aivosolun (joista se toinen todennäköisesti ei edes toimi) tippaleipäsi käyttöön, ja mietipä oikein kovasti, mitä sana yhteiskunta tarkoittaa KOKONAISUUTENA ? Pinnistä pinnistä, naama jo punoittaa, mutta jaksaa jaksaa, kyllä se sieltä tulee kun oikein kovasti yrität !
Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.
mies52v
Mun tulevaisuus. Tajusin just erotessani että nythän mä voin oikeasti tehdä sen lapsen, jos haluan. Eksä kun oli mt- ja päihdeongelmainen. Mieluummin yksin kuin sellaisen kumppanin kanssa... enkä enää nuorru, eikä ole varmaa että löytäisin kumppania. Miksi siis odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.
mies52v
Itseasiassa hyvinkin terve. Yksityinen puoli testaa ja kuulustelee luovuttajaakin monin tavoin. Sama munasolujen luovuttajilla. Tutustuppa niin opit uusia juttuja 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*REPS * * KOPS *
Menin huutonaurun kanssa nurin tuoliltani, kun luin tuon :
"Sitten me naiset varmaan pidetään yhteiskuntaa ihan itse pystyssä, ja just sellaisena kun itse haluamme."
Joo niin varmaan pidätte, ja me kaikkihan kyllä tiedetään mitä SE tarkoittaa :D :D :D :D :D :D
Otappa sinäkin MAX. kahden aivosolun (joista se toinen todennäköisesti ei edes toimi) tippaleipäsi käyttöön, ja mietipä oikein kovasti, mitä sana yhteiskunta tarkoittaa KOKONAISUUTENA ? Pinnistä pinnistä, naama jo punoittaa, mutta jaksaa jaksaa, kyllä se sieltä tulee kun oikein kovasti yrität !
Katkeruuden aiheuttamasta pahasta olosta ja misogyniasta voi päästä eroon. Jos paha olo oikein eskaloituu, niin muista kriisin hetkellä Suomen Mielenterveys Ry:n kriisinumero 09 2525 0111.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa ei missään tapauksessa kunnan tule maksaa elareita
Pitäisi maksaa tuplana kun tekee yhteiskuntaan uuden kansalaisen yksinään.
Tämä.
Maapallolla ei ikinä voi olla liikaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksissa ei missään tapauksessa kunnan tule maksaa elareita
Pitäisi maksaa tuplana kun tekee yhteiskuntaan uuden kansalaisen yksinään.
Tämä.
Maapallolla ei ikinä voi olla liikaa ihmisiä.
Varsinkaan isättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rahaa vaadittiin paitsi itse siittiöihin ja hoitoihin, myös alussa vaadittaviin tutkimuksiin. Itselliseksi äidiksi haluavan on käytävä aloitustapaamisissa, psykologin haastatteluissa, erilaisissa verikokeissa ja ultraäänitutkimuksissa."
Siis ihan älytöntä. Samaan aikaan ei itsellisesti-lisääntyvät paneskelevat toisiinsa siittiöitä minkä ehtivät ilman minkäänlaisia psykologinhaastatteluja, verikokeita tai ultraäänitutkimuksia. On tainnut joku yksityinen kilinikka vaan haluta rahastaa epätoivoisilla ihmisillä.
Eikä nuo ole edes mitään pakollisia itsellisellekään äidille. Senkus vaan tilaa netin kautta haluamansa laiset siemenet kotiovelle (Cryosilla saa valita isän ääninäytettä myöten) tai laittaa anonyymin ilmoituksen suomi24:een. Sitten vaan hoitaa homman ruiskulla kotona. Ihan itsekseen.
Onpahan ainakin haluttu lapsi.
Eipä taida siemenet enää olla hedelmöityskykyisiä siinä vaiheessa, kun Posti tuo ne kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Rahaa vaadittiin paitsi itse siittiöihin ja hoitoihin, myös alussa vaadittaviin tutkimuksiin. Itselliseksi äidiksi haluavan on käytävä aloitustapaamisissa, psykologin haastatteluissa, erilaisissa verikokeissa ja ultraäänitutkimuksissa."
Siis ihan älytöntä. Samaan aikaan ei itsellisesti-lisääntyvät paneskelevat toisiinsa siittiöitä minkä ehtivät ilman minkäänlaisia psykologinhaastatteluja, verikokeita tai ultraäänitutkimuksia. On tainnut joku yksityinen kilinikka vaan haluta rahastaa epätoivoisilla ihmisillä.
Eikä nuo ole edes mitään pakollisia itsellisellekään äidille. Senkus vaan tilaa netin kautta haluamansa laiset siemenet kotiovelle (Cryosilla saa valita isän ääninäytettä myöten) tai laittaa anonyymin ilmoituksen suomi24:een. Sitten vaan hoitaa homman ruiskulla kotona. Ihan itsekseen.
Onpahan ainakin haluttu lapsi.
Eipä taida siemenet enää olla hedelmöityskykyisiä siinä vaiheessa, kun Posti tuo ne kotiovelle.
Tämä. Kaveri ainakin vain käänsi kortsun väärin päin sisäänsä ja kiristi sitten mieheltä elarit <3
Se on aina jännää, että jos mies ei halua lasta/iltatähteä, alkaa painostaminen tai uhkailut. Myös miehellä on mahdollisuus omaan kantaan ja se pitää hyväksyä. Eroaminen tässä tilanteessa on itsekkyyttä.