IS:Puoliso ei halunnutkaan lasta – eron jälkeen Emma, 29, päätti hankkia vauvan yksin ja osti kolme erää siittiöitä
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006672330.html
Veikkaan, että tämä tulee vain lisääntymään tulevaisuusessa. Akateemiset naiset eivät kaupunkialueilla löydä etsimäänsä miestä. Toisekseen nainen ei enää ole riippuvainen puolison tuloista joten lapsiarjen pyörittäminen on mahdollista. 👍
Kommentit (251)
Hyi, edes eläimet ei lisäänny minkä tahansa sukulinjan kanssa. Samat kriteerit voi sopia moneen runkkuun. Noin nuorena päättää jäädä vanhaksipiiaksi, koska protesti ex:lle?
Jos ei liitto kestä, kannattaisi ehkä pitää pari vuotta vapaata, että kasvaa endin itse ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos MINÄ, oman elämäni supertähti, haluan vauvan?
Minä ha-lu-an. Haluan. Nyt.
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Ajatella, että joku on sinutkin hankkinut tähän maailmaan.
Ja sinut. Provosoidut eläimellisen käytöksen, joka vaarantaa koko ekosysteemin, kyseenalaistamisesta.
Tämä on sitä ultimaattisinta ja kaksinaismoralistisinta hyvesignalointia. Louskutusta ilman tekoja. Sinä itse, luonnonvaroja kuluttavana ja hengittävänä homo sapiensina, vaarannat juuri sen samaisen ekosysteemin pelkällä olemassaolollasi. Kuinka moni näistä hyvesignaloijista on valmis olemaan se muutos maailmassa, jonka he haluavat nähdä; luonnon kiertoon palautettu mullassa mätänevä ruumis?
Minä ainakin tunnen yhen joka valittaa ma mu jen liikalisääntymisestä muttei silti tuhoa itseään.
Mä tunnen yhden, joka valittaa kaikkien liikalisääntymisestä, mutta ei silti eliminoi itseään. Siltä louskutukselta kun säästyisi, pienenisi maapallon hiilijalanjälki heti roimasti.
Mä tunnen yhen epäloogisen joka valittaa siitä ettei joku toinen eliminoi itseään muttei silti ite eliminoi itseään.
Ilmeisesti sinulta meni ohi se pointti, että minä en usko tuohon ideologiaasi. Ratkaisuja on nääs muitakin. Mutta eliminoi sinä sukuhaaraasi ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sen arvoista. Ei kuitenkaan itse tarvitse todistaa hänen kuolemaansa ja sitä edeltävää kärsimystä.
Ja sinut. Provosoidut eläimellisen käytöksen, joka vaarantaa koko ekosysteemin, kyseenalaistamisesta.
Tämä on sitä ultimaattisinta ja kaksinaismoralistisinta hyvesignalointia. Louskutusta ilman tekoja. Sinä itse, luonnonvaroja kuluttavana ja hengittävänä homo sapiensina, vaarannat juuri sen samaisen ekosysteemin pelkällä olemassaolollasi. Kuinka moni näistä hyvesignaloijista on valmis olemaan se muutos maailmassa, jonka he haluavat nähdä; luonnon kiertoon palautettu mullassa mätänevä ruumis?
Mä tunnen yhen joka valittaa naapureiden talon koosta muttei silti eliminoi itseään.
Siitos-bisnes on muutenkin arveluttavaa. Kuka normaali haluaa lisääntyä kenen tahansa naisen kanssa, huh huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tunnen yhen joka valittaa ma mu jen liikalisääntymisestä muttei silti tuhoa itseään.
Mä tunnen yhden, joka valittaa kaikkien liikalisääntymisestä, mutta ei silti eliminoi itseään. Siltä louskutukselta kun säästyisi, pienenisi maapallon hiilijalanjälki heti roimasti.
Mä tunnen yhen epäloogisen joka valittaa siitä ettei joku toinen eliminoi itseään muttei silti ite eliminoi itseään.
Ilmeisesti sinulta meni ohi se pointti, että minä en usko tuohon ideologiaasi. Ratkaisuja on nääs muitakin. Mutta eliminoi sinä sukuhaaraasi ihan rauhassa.
Minä haluan että auringon sammumisesta kärsivät tulevat olemaan minulle sukua. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa ei tasa-arvo kohtaa. Entä jos sinkkumies haluaa lapsen?
Jos miehellä ei ole erityisiä esteitä (päihdeongelma, työttömyys, mt-ongelmat, muut elämänhallinnan ongelmat) huolehtia itsestään ja perheestään, niin sinkkumiehen on melko helppo löytää perhettä haluava nainen. Naisilla on yleensä selvä visio siitä haluavatko he lapsia vai ei. Miehissä valtaosa on näitä ehkä joskus -jankkaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuhaarasi eliminoituu jos sinä et porsit = olet ainoa jälkeläinen etkä myöskään ole sukua muille ihmisille.
Varmistat samalla että sinun porsaasi tästä iäisyyteen tulevat aina poikimaan vimmatusti vaikka kuinka huonoihin oloihin.
Makes sense.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kun ei yhtään tiedä missä omia sisaruksia menee.... Suomikin on loppujen lopuksi hyvin pieni maa. Tiedän, et menee kauniiks ja rohkeiks, mut hyi yök, pahimmassa tapauksessa voivat vaikka päätyä samaan sänkyyn.
Ja kuinkahan monella miehellä tässä maassa saattaa olla jälkeläisiä, vaikka ei koskaan ollut tietoinen. Baareissa hypitään ja ehkäisynä kondomi, joskus ei sitäkään. Naiset tulee raskaaksi ja isä katoaa aamun tullessa.
Sekä Suomessa että muualla maailmassa matala älykkyys johtaa lisääntymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää kun ei yhtään tiedä missä omia sisaruksia menee.... Suomikin on loppujen lopuksi hyvin pieni maa. Tiedän, et menee kauniiks ja rohkeiks, mut hyi yök, pahimmassa tapauksessa voivat vaikka päätyä samaan sänkyyn.
Ja kuinkahan monella miehellä tässä maassa saattaa olla jälkeläisiä, vaikka ei koskaan ollut tietoinen. Baareissa hypitään ja ehkäisynä kondomi, joskus ei sitäkään. Naiset tulee raskaaksi ja isä katoaa aamun tullessa.
Niin ja jälkeläisiä oman lapsensa kanssa, kun ei koskaan ollut tietoinen..
Vierailija kirjoitti:
Olen jo mummo mutta en oikein hyväksy noita " itsekkäitä " ratkaisuja hankkia lapsi ikäänkuin lapsi olisi tavara tai tuote.
Kuin ottaisi kaupan hyllyltä kun minä kerran haluan,niin minulla on siihen oikeus. Minä minä minä.
Itsellinen vanhempi ei ole yhtään sen itsekkäämpi kuin kukaan muukaan hankkiessaan lapsen. Itsellisen vanhemman lapsi ei ole sen enempää tavara tai tuote kuin kenenkään muunkaan vaan erittäin toivottu ja odotettu lapsi. Ymmärtäisit tämän varmasti helposti jos tuntisit tai tietäisit itse yhdenkin itsellisen vanhemman perheen.
Tämä on hyvä. Voidaan hävittää kaikki ulisijat sukupuuttoon vieläkin nopeammin, kun useampi nainen voi helposti saada priimamiesten geenit lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä. Voidaan hävittää kaikki ulisijat sukupuuttoon vieläkin nopeammin, kun useampi nainen voi helposti saada priimamiesten geenit lapsilleen.
No miten ne sit hävitetään?
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eniten Suomessa saavat korkeasti kouluttautuneet miehet ja naiset. Lapsettomiksi jäävät todennäköisimmin matalasti kouluttautuneet miehet ja naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaksinaismoralistista tuomita joku ydinjätteiden mereen dumppaamisesta mutta moralisoija ei kuitenkaan itse tuhoa itseään.
Aika oivaltavaa vetää keskusteluun lapsenhankkimisesta ydinjätekortti, jolla ei tämän aiheen kanssa ole tekemistä niin maar minkäänlaista.
Liittyykin lainaamaani kommenttiin, jolla ei tämän aiheen kanssa ole tekemistä niin maar minkäänlaista :)
Kyllähän se liittyy aika oleellisesti. Jos puhutaan ihmisestä ekosysteemiä vaarantavana olentona, ja perusteena lapsettomuudelle ihmisen tuleville jälkipolville aiheuttamaa kärsimystä, niin kyllähän siinä aika olennainen johtopäätös on, että ihminen pitäisi poistaa maapallolta. Mutta eihän nämä hyvesignaloijat itsestään toki voi aloittaa, vaikka sekin olisi looginen jatkumo. Koska siinähän menisi hyvä yolo ihan hukkaan.
Ellan lapsi ei halua syntyä mutta Ellan mielestä ratkaisu siihen on että Piia eliminoi itsensä.
Ellan lapsella ei ole _mitään_väliä_
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee paniikki :D Eikö heitä tarvita enää mihinkään muuhun, kuin vetämään käteen ja spruikkaamaan purkkiin?
Miksi ihmeessä iskisi paniikki? Kukaan ei voi pakottaa vetää käteen teitä varten. Suomessa se ei lainsäädännön takia edes kannata.
Naisten laatua kun katselee niin ihan hyvä että lisäännytte keskenänne.
Suomalaiset naiset menee tasa-arvon osalta eteenpäin. Tehtävää riittää toki vielä pitkäksi aikaa, vaan jotenkin tuntuu useimpien miehien kaipaavan takaisin 50-60-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eniten Suomessa saavat korkeasti kouluttautuneet miehet ja naiset. Lapsettomiksi jäävät todennäköisimmin matalasti kouluttautuneet miehet ja naiset.[/quote
Sanoin matala älykkyys.
Korkeakoulutuksen voi saada lentokoneen suunnittelusta tai vaikka lastenlikkana toimimisesta.
Niille jotka 8 vuotta opiskelevat ympäripyöreitä päiviä ei välttämättä hirveästi nappaa heittää sitä kankkulan kaivoon hankkimalla elättejä jolloin ei enää riitä aika tai mahdollisesti olla vain etäinen vanhempi jolloin hyöty on mikä?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän äiti sanoi, ettei edes halua etsiä uutta parisuhdetta, vaan tehdä lapsen yksin. Kyllä 29-vuotiaana on vielä runsaasti aikaa, Mikähän on äidin peruskoulutuksen taso?
Ei välttämättä ole, itsellä se lastenteko laiva oli ohi 35-vuotiaana. Ei enää toimintaa munasarjoissa. Onni on, että nuorempana tein lapset, korkeakoulutettu ja vastuullisessa duunissa. Ihme kuvitelma, että noi vaan vielä 40v. saisi lapsi kuin tilauksesta.