Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:Puoliso ei halunnutkaan lasta – eron jälkeen Emma, 29, päätti hankkia vauvan yksin ja osti kolme erää siittiöitä

Vierailija
18.10.2020 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000006672330.html

Veikkaan, että tämä tulee vain lisääntymään tulevaisuusessa. Akateemiset naiset eivät kaupunkialueilla löydä etsimäänsä miestä. Toisekseen nainen ei enää ole riippuvainen puolison tuloista joten lapsiarjen pyörittäminen on mahdollista. 👍

Kommentit (251)

Vierailija
101/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa itsellisesti lapsen saaneista ei ole muesvihaajia vaan yksinkertaisesti kumppania ei vaan ole ajoissa löytynyt.

Rakentava tapa tälläisessä tilanteessa ei ole masentua ja katkeroitua ja mahdollisesti maata loppuelämä työkyvyttömänä- ja haluttomana toivottomuuden takia.

Rakentava tapa on kehittää ja tarjota hedelmöityshoitoa sitä tarvitseville ja yrittää saada lapsia halutessaan yksin.

Toki tiedän, että tämä on helpompaa naisille kun me voimme kantaa lapsen itse sisällämme.

Olen surullinen niiden miesten puolesta, jotka Suomessa jäävät perheettömiksi!

Ehdottomasti hedelmöityshoitojentarjoamisen rinnalla yhteiskunnan kannattaa tutkia mitkä asiat vaikeuttavat kumppanin löytymistä ja perheen perustamista kumppanin kanssa.

Ei siksi, että itsellinrn vanhemmuus olisi jotenkin huonompi vaihtoehto, vaan siksi, että myös kahden vanhemman perhe on hyvä ja tarjoaa miehille ehkä luontevammin väylän elää Perhe-elämää ja saada lapsia.

Vierailija
102/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kolme naista, jotka ovat hankkineet lapsen yksin yksityisellä klinikalla. Kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja heillä on hyvät työpaikat ja vahvat tukiverkot. Jotenkin säälittävää, kun toiset yrittävät päteä haukkumalla ihmisiä, joiden lasten elämästä heillä ei ole mitään käsitystä.

Mitähän mieltä näiden naisten lapset ovat? 

Ei lapsi kaipaa sellaista mitä ei ole ollut. .

Eikö, vaikka näkee, että muilla lapsilla on? Minun kokemusteni mukaan jopa avioerolapset kadehtivat ydinperheitä, joissa on kiinteä ja turvallinen isäsuhde.

Mä olen eronnut ja meidän lapsella on turvallisin ja kiintein isäsuhde jonka tiedän. Kaksi täysin tasavertaista vanhempaa. Aika harvoja ydinperheitä tiedän missä olisi asiat näin. Isät tekee uraa ja käy harrastuksissa ja "poikien" menoissa, mutta sehän tekee autuaaksi kun käy nukkumassa saman katon alla.

Onpa jännää miten sinä tunnet vain harvoja tasavertaisia ydinperheitä. Minä taas en tunne yhtään, jossa mies menisi ja tekisi miten tahtoo. Tuo paheksumasi uran luominenkin kuule ihan mahdollistaa sen, että äiti (JOKA HALUAA OLLA KOTONA) SAA olla kotona lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kolme naista, jotka ovat hankkineet lapsen yksin yksityisellä klinikalla. Kaikki ovat korkeasti koulutettuja ja heillä on hyvät työpaikat ja vahvat tukiverkot. Jotenkin säälittävää, kun toiset yrittävät päteä haukkumalla ihmisiä, joiden lasten elämästä heillä ei ole mitään käsitystä.

Mitähän mieltä näiden naisten lapset ovat? 

Ei lapsi kaipaa sellaista mitä ei ole ollut. .

Eikö, vaikka näkee, että muilla lapsilla on? Minun kokemusteni mukaan jopa avioerolapset kadehtivat ydinperheitä, joissa on kiinteä ja turvallinen isäsuhde.

Mä olen eronnut ja meidän lapsella on turvallisin ja kiintein isäsuhde jonka tiedän. Kaksi täysin tasavertaista vanhempaa. Aika harvoja ydinperheitä tiedän missä olisi asiat näin. Isät tekee uraa ja käy harrastuksissa ja "poikien" menoissa, mutta sehän tekee autuaaksi kun käy nukkumassa saman katon alla.

Onpa jännää miten sinä tunnet vain harvoja tasavertaisia ydinperheitä. Minä taas en tunne yhtään, jossa mies menisi ja tekisi miten tahtoo. Tuo paheksumasi uran luominenkin kuule ihan mahdollistaa sen, että äiti (JOKA HALUAA OLLA KOTONA) SAA olla kotona lasten kanssa.

Tällä palstalla asia nähdään näin:

Nainen viettää aikaa omien lapsiensa kanssa jotta mies SAA raataa töissä.

Vierailija
104/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se toteutuu taas lapsen oikeus isään oikein hienosti. Mutta sehän tiedettiin että naiset kyllä tykkäävät mielellään käyttää lasten oikeuksia keppihevosena silloin kun siitä on heille hyötyä, mutta viime kädessä aina naisten oikeudet > lasten oikeudet.

Vierailija
105/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.

mies52v

Monet lahjasoluluovuttajat ovat ihan tervejärkisiä, normaaleja miehiä, joka ovat itse saaneet perheelleen apua hedelmällisyyshoidoista tai joiden lähisukulaiset, työkaverit tai ystävät ovat saaneet hedelmöityshoitojen avulla lapsen.

Kun on itse saanut lapsen hoitojen avulla ja ymmärtää, että ne ovat monille ainut keino saada lapsi ja kun ymmärtää miten iso asia on saada lapsi niin haluaa auttaa muita.

Vierailija
106/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsi saa tietää joskua tarpeeksi alkuperästään ja mistä 50 % geneettistä perimää tulee. Miten se vaikuttaa hänen ulkonäköönsä, persoonaansa, kaikkeen. Suhdetta varmaan koskaan tulee luomaan, mutta tietoa ainakin pitää saada

Turha kuvitella et mikään äidinrakkaus maailmassa riittäis siihen, ettei oma alkuperä kiinnostaisi jokaista ihmistä edes jossain vaiheessa elämänkaarta.

KUten tekstissä kerrotaan, lapsella on täysi-ikäisenä oikeus saada luovuttajan tiedot halutessaan.

Juu jos on Suomessa tehty. Ja nykyään.

Mun lapset saivat alkunsa ennen tuollaisen lain tuloa, joten he eivät saa luovuttajan tietoja mistään. Eivät kyllä ole olleet lainkaan kiinnostuneitakaan toistaiseksi (29-v).

Vierailija
107/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vain, että kuka tervejärkinen mies on muka luovuttajana, jollekin tuntemattomalle naiselle. Ei kukaan terve.

mies52v

Monet lahjasoluluovuttajat ovat ihan tervejärkisiä, normaaleja miehiä, joka ovat itse saaneet perheelleen apua hedelmällisyyshoidoista tai joiden lähisukulaiset, työkaverit tai ystävät ovat saaneet hedelmöityshoitojen avulla lapsen.

Kun on itse saanut lapsen hoitojen avulla ja ymmärtää, että ne ovat monille ainut keino saada lapsi ja kun ymmärtää miten iso asia on saada lapsi niin haluaa auttaa muita.

Tämä on niin totta. Me saimme kaksoset monien hoitojen jälkeen ja luovuttajan siittiöiden avulla. Myöhemmin luovutin kahdelle parille munasoluja. Toinen pari sai niiden avulla tyttären.

Vierailija
108/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

Ja lapsi saa (vaikka eihän sillä niin väliä):

-ratkaista ilmastonmuutoksen, ikiroudan sulamisen, sademetsäpalot, kuivuuden&tulvat, jäätiköiden sulamisen, tartuntatautien ja tuholaisten leviämisen, merenpinnan nousun ja pohjasta nousevat metaanimassat, vesistöjen ja ihmisten muuttumisen muoviseksi, lämpimät talvet ja hikiset kesät

-väestöräjähdyksen ja ilmastopakolaisuuden

-elinikäisen työttömyyden, automaation ja tekoälyn vaikutukset

-lisääntyvän terrorismin ja ydinaseuhan

-kuoleman

Vierailija
109/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomat lapset voi unohtaa koska heillä ei niin paljon väliä että olisi valmis taistelemaan sen puolesta että saisivat kodin joskus.

Tehdään vaan uutta ennen kuin edelliset on käytetty. 

Vierailija
110/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä pitkä aika ole, kun aikuiset ja lapsetkin olivat eteviä keksimään kaikenlaisia nimityksiä näistä naisista ja kirkon kantakin oli selvä. Elettiin Suomi-filmin ja agraarin kulta-aikaa.

Vierailija
111/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään ilmastonmuutoksen ja adoption sekoittaminen tähän keskusteluun ei ole millään lailla rakentavaa.

Ihmisellä on täysi oikeus haluta lasta, perhettä ja oman suvun jatkumoa maapallon haasteista huolimatta.

Kaikki, jotka koskaan ovat lukeneet mitään asiallista adoptioon liittyen ymmärtävät miksi valitaan itsellinen, biologinen vanhemmuus adoption sijaan.

Vierailija
112/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa ei tasa-arvo kohtaa. Entä jos sinkkumies haluaa lapsen?

Vierailija
113/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskään ilmastonmuutoksen ja adoption sekoittaminen tähän keskusteluun ei ole millään lailla rakentavaa.

Ihmisellä on täysi oikeus haluta lasta, perhettä ja oman suvun jatkumoa maapallon haasteista huolimatta.

Kaikki, jotka koskaan ovat lukeneet mitään asiallista adoptioon liittyen ymmärtävät miksi valitaan itsellinen, biologinen vanhemmuus adoption sijaan.

Tämä.

Sillä ei ole mitään väliä mitä lapsia haluaa, koska eihän se hänelle kuulu.

Vierailija
114/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinkkumieskin voi saada lapsen, esimerkkinä vaikkapa Jani Toivonen, jonka perheen elämän paloja voi seurailla instagramissa. Tytör aloitti juuri koulun.

Tasa-arvoista toki olisi josmueskin voisi hakeutua klinikalle. Asian hankaluus liittynee siihen ettei miesvoi itse kantaa lasta vaan pitäisi olla sijaiskohtu.

Vierailija
115/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän nainen ei ollut edes sinkku, vaan viiden vuoden suhteen jälkeen kumppani ilmoitti nyt kolmikymppiselle naiselle ettei oikeasti haluakaan niitä lapsia. Saman olisi voinut sanoa vaikka puolen vuoden seurustelun jälkeen, jolloin nainen olisi voinut hankkia kumppanin joka oikeasti halusi jälkikasvua. Nainenhan itsekin sanoo artikkelissa, että joskus harmittelee ettei voikaan jakaa perhe-elämää aikuisen kumppanin kanssa.

Ei ole mikään tasa-arvokysymys jos vain toisella sukupuolella on kohtu omasta takaa. Samalla tavalla ei ole myöskään tasa-arvokysymys että miehet harvemmin saavat synnytysrepeämiä. Perhettä halajavalle sinkkumiehelle kai helpoin reitti on löytää perhettä haluava naiskumppani, adoptoida, tai ryhtyä sijaisvanhemmaksi. Tai spermanluovuttajaksi, kumppanuusvanhemmaksi, jne. Paljon on teitä Roomaan.

Vierailija
116/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Siksi sallisin meilläkin kohdunvuokrauksen. Mies voisi käyttää omia siittiöitään, lainamunasoluja ja vuokrakohtua.

Vierailija
117/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla pystyy vuokraamaan kohtua. Pitää vain katsoa luotettava taho jonka kautta asian hoitaa. Onhan Suomeenkin muuttanut USA:sta ja Ukrainasta vuokrakohdun kautta syntyneitä lapsia.

Vierailija
118/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se toteutuu taas lapsen oikeus isään oikein hienosti. Mutta sehän tiedettiin että naiset kyllä tykkäävät mielellään käyttää lasten oikeuksia keppihevosena silloin kun siitä on heille hyötyä, mutta viime kädessä aina naisten oikeudet > lasten oikeudet.

Viime kerralla huudettiin katalista naisista jotka juonittelevat elareita, huoltajuuskiistoissa ja riistää miehiä tulemalla raskaaksi. Tämäkään ei nyt sitten ole hyvä 🙄

Vierailija
119/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Sillä ei ole mitään väliä mitä lapsia haluaa, koska eihän se hänelle kuulu.

No ei kuulukaan MUN haaveet sille.

Vierailija
120/251 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa naiset koppi! Kannattaa alkaa miettimään tätä ratkaisua, mikäli elät just nyt lasta kaipaavana lapsettomana sinkkuna/suhteessa (ero vireillä)

Miehiä ehtii aina saamaan lapsen kasvettua isommiksi. Klinikoiden lisäksi Kaksplussan puolella ja Suomi24:sen lapsettomuus osastolla tarjotaan spermaa luomuna/mukiin. Seulokaa kuitenkin tarkasti tulevat luovuttajat, jotta löydätte varmasti hyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä