Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä kummittelee tässäkin asunnossa! Olemmeko tulossa hulluiksi?

Vierailija
18.01.2014 |

Noin viisi vuotta on kummitellut, asuin sitten missä vain. Tapasin nykyisen mieheni hieman jälkeen ensimmäisten juttujen ja hän kokee asiat myös. Osan. 3 vuotta sitten tyttäreni koki näitä. Miten tällaisesta pääsee eroon? Tää on tosi. Veljeni ei uskalla enää yökylään koska kertoi äidilleen meillä kummittelevan. En voisi kuvitellakaan jääväni kokonaan yksin mihinkään!

Kommentit (586)

Vierailija
341/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sulla jotai vanhaa huonekalua, esim. vanha "vaatekaappi"? mun siskon huonees oli aikoinaan vanha kaappi (meen äidinäidin luota tullu, se oli mies,itsekkin olen nähny kaks kertaa) jossa lukot ovissa ja ne oli auennut ilman syytä ja sen huoneessa todellakin kummitteli. toiseen asuntoon ku muutettii se sama kaappi oli olohuoneessa (oli maalattu vaan), se sama mies tuli mun lähel ku olin sohvalla yksin, hävis kun porukat avas ulko-oven ja tää on niin totta. sisko sanoo et se oli meen äidinisän haamu? en tiedä,(en ole nähnyt häntä kuin kuvassa jossa vain yläkroppa ja tää oli vasta vuosia myöhemmin) pienehkö se oli, laiha, ei pitkäkään. sen jälkeen olen alkanu uskomaan et jossaki saattaa kummitella

Vierailija
342/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin pelottava keskustelu!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 14:55"]

Niin, tällä hetkellähän me olemme tieteen huipulla ja kaikki mitä voidaan todistaa on todistettu. Tästä ei voida enää tieteellisesti kehittyä eteenpäin. Niinhän se menee. 

Vai voisikohan se mennä niin, että kun ihmiset kolmensadan vuoden kuluttua katsovat meidän aikaamme, näyttää yhtä synkältä kuin meille se "pimeä keskiaika"?

Mielen voi pitää avoimena ja pysyä uteliaana olematta sen kummemmin kaheli. Eniten hämmästyttää se, millaista raivoa tällaiset ketjut joissain herättävät.

[/quote]

Emme ole tieteen huipulla mutta silti tiedämme että kummituksia ei ole olemassa.

Raivoa ei sairaiden/herkkäuskoisten/muuten vaan hölmöjen väitteet herätä -lähinnä säälinsekaista ihmettelyä.

Kokemansa pelko on varmasti ihan todellista, ei sitä kukaan kielläkään.

[/quote]

No itse asiassa emme tiedä. Sen takia asiasta puhutaan paranormaalina, koska asia poikkeaa tavallisesta. Mutta sitä kukaan ei ole voinut aukottomasti todistaa, ettei esimerkiksi aaveita oli olemassa.

Miksi muuten suhtaudut uuteen asiaan heti tyrmäten ja puheidesi mukaan "säälien"? Uuden asian edessä ihmisen tulisi suhtautua asiaan kriittisesti, mutta ei tyrmäten. Asiaa tulee tutkia, ei vaientaa.

Mietipä jos keskiajalla joku olisi sanonut, että vielä jonain päivänä me lennämme taivaalla, ajamme hevosettomilla kärryillä ja siirrämme tietoa toiselle puolelle maapalloa muutamassa sekunnissa? Luultavasti keskiaikaisten esi-isiemme reaktio olisi ollut sama, kuin mitä nyt kirjoitat viestissäsi.

Paljon on asioita, joita ihminen ei ymmärrä. Osa ihmisistä ehkä pelkää niin paljon uusia asioita, että haluaa heti kieltää niiden olemassaolon.

Kannattaa muistaa tämä sanonta:

Kaikki totuudet käyvät läpi kolme vaihetta. Ensin niitä pilkataan. Sitten niitä vastustetaan kiivaasti. Lopulta ne hyväksytään itsestään selvinä.”.

[/quote]

Fysiikassa ei ole enää paljoa selvitettävää.

Siksi voi perustellusti väittää että nuo kummitusjutut ovat puuta heinää.

Vierailija
344/586 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt pahasti mielikuvitus päässyt laukkamaan...

Vierailija
345/586 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rintsikassakin tapahtuu selittämättömiä asioita. Samaa tuttua kauraa: askeleita kuuluu, huonekaluja "järjestellään", salvassa olevat ovet avautuvat itsestään useampien silminnäkijöiden katsellessa, esineet vaihtavat paikkaa tai katoavat...Kerran sitten hermostuin kun pojan huoneessa  vinttikomeron ovi ei pysynyt talvella ollenkaan kiinni, vaikka oli salvassa, ja hain makitan ja vetelin sen oven ruuveilla kiinni. Poika katseli touhua ja kysyi : " Miten ne nyt pääsee kulkemaan?". Hänen kanssaan emme olleet puhuneet sanaakaan näistä selittämättömistä tapahtumista. Hiukan kylmäsi tuo pojan kysymys...Ei suostunut kertomaan tarkemmin "niistä. En ole koskaan kokenut mitään uhkaa näiden "kotikummitusten" taholta, ja mitäpä syytä heillä olisi ihmistä vahingoittaa? Mielestäni se nyt vaan kuuluu vanhan talon elämään.

Vierailija
346/586 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että johonkin tavaraasi on kiintynyt henki, taikka sitten on kysymys ihmiskummittelusta. Ihmiskummittelussa ihminen itse vetää henkiä puoleensä, luultavasti tietyn herkkyyden takia, ellei sitten ole mennyt leikkimään ouija-laudalla tms. Suosittelen laittamaan talon täyteen kameroita, sekä kehottaisin siunaamaan asunnon. Kannattaa muistaa että pahat henget voivat olla tappavan vaarallisia, joten on syytä ruveta toimeen heti!

Vierailija
347/586 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille vaan että lopeta jeesuksen kristuksen nimeen!

Vierailija
348/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:19"]

Mua jostakin syystä ärsyttää tuon energia-sanan käyttö puhuttaessa yliluonnollisesta. Tulee sellainen vaikutelma, että yritetään puhua jotenkin "tieteellisemmin" asiasta. Liittyykö nuo yliluonnolliset energiat siis mitenkään ihan tuohon fysiikassa puhuttavaan energiaan? Jos liittyvät niin miten? Jos eivät liity niin mitä ne "energiat" sitten ovat? Ärsyttää tuollainen luonnontieteellisen termin käyttäminen jonkin epämääräisen hötön kuvaamiseen.

[/quote]

Liike vaatii energiaa, ihan fysiikan perusasia. Eli jos esimerkiksi ovi paiskataan kiinni, esine heitetään tai huitaistaan alas pöydältä, se vaatiin energiaa.

Näissä tapauksissa vain se, mistä energia on peräisin, on tuntematon.

[/quote]

Ok. Olen vaan kuullut tuosta energia (tai oikeastaan "energiat") -käsitteestä puhuttavan muutenkin kuin poltergeistin yhteydessä.

[/quote]

No jos sitä ei oikein ymmärrä niin kannattaa tutustua fysiikan perusasioihin...

[/quote]

Miksi musta tuntuu, että sä et nyt edes ymmärrä mitä tarkoitan? Yritätkö sanoa, että tutustumalla fysiikan perusasioihin minäkin ymmärtäisin, mitä se ihan noin luonnontieteellisesti tarkoittaa kun ihmisistä jää "energioita" elämään ympäristöömme?

Vierailija
349/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen ja mein ja hein ja tein. Sellasta.

Vierailija
350/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 17:19"]

Mua jostakin syystä ärsyttää tuon energia-sanan käyttö puhuttaessa yliluonnollisesta. Tulee sellainen vaikutelma, että yritetään puhua jotenkin "tieteellisemmin" asiasta. Liittyykö nuo yliluonnolliset energiat siis mitenkään ihan tuohon fysiikassa puhuttavaan energiaan? Jos liittyvät niin miten? Jos eivät liity niin mitä ne "energiat" sitten ovat? Ärsyttää tuollainen luonnontieteellisen termin käyttäminen jonkin epämääräisen hötön kuvaamiseen.

[/quote]

Liike vaatii energiaa, ihan fysiikan perusasia. Eli jos esimerkiksi ovi paiskataan kiinni, esine heitetään tai huitaistaan alas pöydältä, se vaatiin energiaa.

Näissä tapauksissa vain se, mistä energia on peräisin, on tuntematon.

[/quote]

Ok. Olen vaan kuullut tuosta energia (tai oikeastaan "energiat") -käsitteestä puhuttavan muutenkin kuin poltergeistin yhteydessä.

[/quote]

No jos sitä ei oikein ymmärrä niin kannattaa tutustua fysiikan perusasioihin...

[/quote]

Miksi musta tuntuu, että sä et nyt edes ymmärrä mitä tarkoitan? Yritätkö sanoa, että tutustumalla fysiikan perusasioihin minäkin ymmärtäisin, mitä se ihan noin luonnontieteellisesti tarkoittaa kun ihmisistä jää "energioita" elämään ympäristöömme?

[/quote]

Eli jos puhumme nyt eri asioista, niin annatko vaikka esimerkin siitä, mitä nyt tarkoitat?

Itse tarkoitan sitä, että kaikki tapahtuva vaatii energiaa. Koko energian peryskäsityskin on "kappaleen kyky tehdä työtä".

Vierailija
351/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:57"]

Eli jos puhumme nyt eri asioista, niin annatko vaikka esimerkin siitä, mitä nyt tarkoitat?

Itse tarkoitan sitä, että kaikki tapahtuva vaatii energiaa. Koko energian peryskäsityskin on "kappaleen kyky tehdä työtä".

[/quote]

Ok, no se on sinällään ihan järkeenkäypää. Mua on ehkä eniten hämännyt tuo muoto "energioita", koska mä oon ajatellut aina, että energia on energiaa, siis ainesana, josta kuulostaa vähän typerältä puhua jostain erillisistä "energioista". Voi tietenkin hyvin olla, että mä olen tulkinnut väärinkin, kun on kuulostanut siltä että monet "energioista" puhuvat eivät mieti mitään fysiikan energiaa.

Vierailija
352/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 16:57"]

[/quote]

Ok, no se on sinällään ihan järkeenkäypää. Mua on ehkä eniten hämännyt tuo muoto "energioita", koska mä oon ajatellut aina, että energia on energiaa, siis ainesana, josta kuulostaa vähän typerältä puhua jostain erillisistä "energioista". Voi tietenkin hyvin olla, että mä olen tulkinnut väärinkin, kun on kuulostanut siltä että monet "energioista" puhuvat eivät mieti mitään fysiikan energiaa.

[/quote]

Aa ok. No itse tosiaan aina puhun energiasta ns. fysiikan energiana. En oikein edes osaa ajatella sitä minään muunakaan.

Vierailija
353/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 12:34"]

onks sulla jotai vanhaa huonekalua, esim. vanha "vaatekaappi"? mun siskon huonees oli aikoinaan vanha kaappi (meen äidinäidin luota tullu, se oli mies,itsekkin olen nähny kaks kertaa) jossa lukot ovissa ja ne oli auennut ilman syytä ja sen huoneessa todellakin kummitteli. toiseen asuntoon ku muutettii se sama kaappi oli olohuoneessa (oli maalattu vaan), se sama mies tuli mun lähel ku olin sohvalla yksin, hävis kun porukat avas ulko-oven ja tää on niin totta. sisko sanoo et se oli meen äidinisän haamu? en tiedä,(en ole nähnyt häntä kuin kuvassa jossa vain yläkroppa ja tää oli vasta vuosia myöhemmin) pienehkö se oli, laiha, ei pitkäkään. sen jälkeen olen alkanu uskomaan et jossaki saattaa kummitella

[/quote]

Ethän sä nyt vaan kuule oo ap?

"Meen".

Vierailija
354/586 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2014 klo 13:49"]

Nukuin siskon vieres (koska se jo pelkäs nukkuu yönsä yksin) sil oli sillon parvisänky ja oli jo aiemmin heränny, olivat äitimme kanssa keittiössä, piti itsenikin nousta ylös, mut en uskaltanut koska parvisängyn alapuolella oli joku, hyvin hiljaa käveli, sitte ku lähesty tikkaita, sit mä huusin mun siskoo täysillä, (keittiö ei kaukana ollu), kerrostaloasunto kyseessä, ei kuullu mua lainkaa, kumpikaan, sit se hahmo hävis...

[/quote]

Olen mies, mutta tässä vaiheessa vain kiljuisin estotta ilman minkäänlaisia pidäkkeitä. En ikinä uskaltaisi olla enää yksin siinä asunnossa.

Vierailija
355/586 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että löysin tän ketjun vasta nyt. Mua on kanssa seurannut kummitus tai oikeammin kaksi kummitusta monta vuotta, mikä on aika-ajoin aiheuttanut kommelluksia, muttei mitään haittatilanteita. Kaikki alkoi vanhassa opiskelija-asunnossa, jossa oli ongelmia jatkuvasti ovien ja valojen kanssa. Ylimääräinen "asukki" tykkäsi polttaa eteisen valoa ja eteisen ja olohuoneen välinen ovi ei saanut olla koskaan kiinni. Vaikka kun lähdimme kotoa ja ovet ja valot oli suljettu, niin aina ne oli avattu kun palasimme.

Öisin tämä kummitus ilmestyi usein sängyn päätyyn katselemaan, heräsin usein kylmään tunteeseen ja havaitsin vieraan, tietysti olin peloissani silloin. Kummitus oli melko pienikokoinen nainen ja harmaan utuinen. Tämä kuitenkin alkoi toistua niin usein, että rohkaistun ja puhuin kummitukselle. Ensin kyselin kuka se on - ei vastausta ja häipyi nopeasti. Kertoja meni eteenpäin ja lopulta kyselin siltä, että mitä se haluaa ja eikö se voisi jättää meitä rauhaan, kun minulla on ikävää herätä usein katselemaan "vierasta". Ei kummitus koskaan mitään vastannut, mutta tämän jälkeen jätti meidät rauhaan.

Tästä muutama kuukausi eteenpäin ilmestyi uusi kummitus. Se on noin parimetrinen mieshahmo ja selvästi tummempi kuin aiempi, se ei koskaan tule sängyn lähelle vaan katselee turvallisen matkan päästä jommasta kummasta makuuhuoneen nurkasta. Poikkeuksellista on, että tämä kummitus näyttäytyy aika-ajoin myös uudessa asunnossamme, eli se ei ollut paikkaan sidottu. Ilmeisesti hänelläkin olisi jotain murhetta mielen päällä, mutta se häipyy niin nopeasti ennenkuin olen ehtinyt juttelemaan sille. Eli on todella ujo kummitus, mutta kaipaa ilmeisesti apua kun jaksaa kuitenkin ilmestyä vieläkin noin 2 kk välein.

Tavaroita meillä on joskus kadonnut yllättäen, mutta en ole varma onko se omaa hajamielisyyttä vai kummitusten tekosia. Vaikka välillä tuntuu mahdottomalta, että juuri pöydälle jättämäni esine ei enää ole siinä, eikä sitä löydy mistään - parin päivän päästä esine löytyy uudestaan samasta paikasta täysin näkyvältä paikalta. Vastaavaa ei ole tapahtunut enää nykyisessä asunnossa, mutta edellisessä tämä oli hyvin tavallista.

Vierailija
356/586 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiritismi aukasee portit pahuudelle.. itte oon kokeillu joskus mutta ''epäonnistuin'' Tänäkin päivänä koen kaikenlaista ja koitan vakuuttaa itselleni että se on harhaa. mutta TODELLISUUS tuulee aina ilmi jossain vaiheessa. hyvää ei ole ilman pahaa. Mutta varjohavaintoja ja ääninauhat on edelleenkin tallella. Itte uskon Jumalaan mutta en sen enempää (rukouksilla, ennen nukkumaan menoa olen saanut rauhan hengiltä. Isä meidän rukous!) Joskus tuntuu että minussa ITSESSÄNI ON PAHUUS -> ''henki / demoni'' Minulla oli koira joka myös vaistosi ja aina vauhkoontui aivan kuin energian virtausta, joku oliis kutsunut minua tai koiraani. kuulin ääniä, jokin koski minua, + härnäsi koiraani. Tänäkin päivänä näen ja olen nähnyt pienestä pitäen. '' luulen olevani seko?'' Toivon että ketkä kokee samaa he saisivat rauhan tältä piinalta. Se väsyttää henkisesti ja Fyysisesti!! 
- K.A.

Vierailija
357/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muita vastauksia, mutta halusin vastata nimenomaan sulle, ap. Ota asia vakavasti.

Tiedän yhden kodin, jossa oli myös tällaista. 

Heillä kiroiltiin. Kiroillessahan kutsuu sielunvihollista, perkelettä, saatanaa paikan päälle. Jos teillä on sama juttu, että kiroillaan, lopettakaa se. Rukoile Jeesusta avuksi. Hän itse on sanonut: "Avuksesi huuda minua hädän päivänä, minä tahdon auttaa sinua". Sielunvihollinen kaikkoaa Jeesuksen nimessä. Jos tunnet jonkun uskovan, pyydä häntä rukoilemaan puolestanne. Minä voin myös vaikkakin tuntemattona rukoilla, että löytäisitte Jeesuksen Vapahtajaksenne ja pääsisitte noista kamalista kummituskokemuksista eroon.

Vierailija
358/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 07:47"]

Meillä esimerkiksi ilmestyy keittiön pöydälle käytettyjä astioita ja jääkaappiruokia siirtyy keittiön tasolle venymään, eikä kukaan perheenjäsenistä ei ole jättänänyt niitä siihen. Todella pelottavaa....

Te yliluonnollisiin asioihn uskovat olette TYHMIÄ.

[/quote]

Tämähän se suututtaa minuakin, tiskaisi edes ne astiat syötyään. Ja tuo hahmo on usein juuri olohuoneen sohvalla, hänellä on suora yhteys televisioon. Vaatteita tiputtelee minne sattuu. Yöllä herään usein epämääräiseen ääneen, kuin kuorsaukseen. Saa todellakin ihokarvani pystyyn ja minun unet on tipotiessään. Viikonloppuisin (kuten toisessakin ketjussa puhuttiin) usein on ilmestynyt saunaan oluttölkkejä, tyhjiä tietenkin. Tupakkaakin tuo hahmo on takapihalla käynyt polttamassa. Kun olen töissä tuo hahmo jotenkin ryhdistäytyy välillä, on siivonnut ja ruoka on valmiina kun tulen. En tajua yhtään mistä tässä on kysymys. Todella pelottavaa!!!

Vierailija
359/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
360/586 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, meillä tuo hahmo puhui aamulla!!! Pyysi keittämään kahvia, kysyi jopa mitä meillä on tänään ruokana. Mitähän voisin tehdä ruuaksi, että saisin sen pysymään hiljaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme