Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
281/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä ei ole niinkään sukupuolikysymys, vaan yhtälailla meitä markkinoilta vetäytyneitä yli viisikymppisiä miehiäkin on.

Ei vaan enää jaksa eikä huvita nähdä vaivaa, kun toisaalta tietää, ettei oma markkina-arvokaan ole enää parasta A-laatua, eli pitäisi joustaa aikalailla omissa toiveissaan. Voi vaan kysyä että miksi pitäisi, jos viihtyy yksinään, kuten allekirjoittanut ja seksuaaliset paineetkin on helppo hoidella nettipoken avustuksella.

Juuri näin!

Vierailija
282/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

T: henkilökohtaista kokemusta, N40

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

En puhunut pettämisestä. Epäluotettava voi olla muillakin tavoilla. N40

Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.

mies52v

Niin on. Onneksi kukaan nainen ei ole niin tyhmä, että sinut ottaisi :)

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä ei ole niinkään sukupuolikysymys, vaan yhtälailla meitä markkinoilta vetäytyneitä yli viisikymppisiä miehiäkin on.

Ei vaan enää jaksa eikä huvita nähdä vaivaa, kun toisaalta tietää, ettei oma markkina-arvokaan ole enää parasta A-laatua, eli pitäisi joustaa aikalailla omissa toiveissaan. Voi vaan kysyä että miksi pitäisi, jos viihtyy yksinään, kuten allekirjoittanut ja seksuaaliset paineetkin on helppo hoidella nettipoken avustuksella.

Saa viihtyä yksinään ja kannattaakin mikäli itse on rumilus ja haluaa kaunottaren. Mikäli olisi kiinnostunut parisuhteesta sen vuoksi, että tykkää seurasta, niin ei kannata jämähtää siihen aatokseen, että on liian ruma. Jos on kuitenkin mukava ja kiva mies niin mukava ja kiva, mutta ruma nainen voi haluta perustaa perheen ruman, mutta kivan ja mukavan miehen kanssa :)

Vierailija
284/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa viihtyä yksinään ja kannattaakin mikäli itse on rumilus ja haluaa kaunottaren. Mikäli olisi kiinnostunut parisuhteesta sen vuoksi, että tykkää seurasta, niin ei kannata jämähtää siihen aatokseen, että on liian ruma. Jos on kuitenkin mukava ja kiva mies niin mukava ja kiva, mutta ruma nainen voi haluta perustaa perheen ruman, mutta kivan ja mukavan miehen kanssa :)

Ainoastaan rumatko viihtyy yksinään? En tiedä, mistä tuon rumatulkintasi oikein vetäsit, mutta mielestäni en kyllä missään kohtaa antanut ymmärtää, että olisin ruma. Enkä kyllä puhunut kaunotarvaatimuksistakaan yhtään mitään. Mainitsin vain, että markkina-arvoni ei enää ole aivan tapissaan. Ihan varmasti minä kumppanin itselleni saisin, jos haluaisin ja viitsisin nähdä asian eteen edes hieman vaivaa, sekä vaatimuksissani hieman joustaisin, mutta edelleen toistan kysymykseni: miksi minun pitäisi niin tehdä, jos viihdyn yksikseni vallan mainiosti?

Vierailija
285/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy voi olla se, että ovat kyllästyneet pettymään miehiin. Vaikka ei olis edes rima korkealla, niin niitä epäluotettavia rimanalittajia riittää.

Tuon pettämisen kyllä mahdollistaa naiset. Naurattaa aina aselityksenä naisten horoamiselle, että miehetkin ovat sitä tehneet vuosisatoja..hah, suomessa ei ole kauaa ulkomaalaisia naisia edes ollut, joten se vastakappale on aina ollut suomalainen nainen.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Paljon helpompaa on asua yksin ja poimia vain irtopalat, niin halutessaan

mies52v

Nuo taas on pitkälti omia valintoja. Itse valitsit miehesi huonolla maulla. Ei noiden kilttisten puheet aivan tuulesta ole temmattuja. Parinvalinta on yksi tärkein asia elämässä.

mies52v

-eri

Kumma, että kuitenkin tyrkyttävät itseään...no naiset on outoja:-) Naisen mieli on ailahtelevainen

mies52v

Vierailija
286/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, katosin Tinderistä, ei siinä sen kummempaa. Olen kaunis, hoikka ja ihana jo 40 täyttänyt nainen. En kertakaikkiaan enää jaksanut lihavia ja partanaamaisia miehiä, joilla on tyhjät profiilit tai 1 epäselvä kuva yms. Ne joiden kanssa tuli mätsi olivat hiljaa. Miten miehet eivät osaa kirjoittaa profiilitekstissä?? Tai aloittaa juttelua?? Itse jos aloitit juttelun tuli vastaan olo että nautitaan nyt kun nainen "lähti perään". Olen ihan älyttömän pettynyt, noin huonosti minua ei ole kohdeltu missään livenä. Ihmiset ohittavat sut siellä kuin olisit itsestäänselvä saalis(?). En tiedä miten edetä tästä kun en baareissa käy, ehkä alan vain puhumaan jollekin ulkona tai kaupassa, en tiedä. Ainakin kohtelu on reilua, toisin kuin Tinderissä. Joku sanoi täällä hyvin jotain että mielenterveydellisistä syistä kannattaa kontakteja yrittää saada harrastuksista ja työelämästä ja jättää some omaan arvoonsa.

Vierailija
287/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

-eri

Kumma, että kuitenkin tyrkyttävät itseään...no naiset on outoja:-) Naisen mieli on ailahtelevainen

mies52v

Ne ei vain tunne sinua kuten me 😆

Vierailija
288/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ketjun avaajalle: Oletko nyt ketjun tähänastiset viestit luettuasi alkanut pikkuhiljaa ymmärtämään miksi monet naiset ovat kadonneet deittimarkkinoilta kun kokemusta miehistä on kertynyt tarpeeksi?

Luulisin että perimmäiset syyt ovat aika selkeästi näkyvillä. 

En tiedä minkälaisesta rautalangasta se pitää vääntää, että se menee jakeluun...

"Kokemusta miehistä" = eli kun kouluajoilta asti ollaan vain niiden dorkien miesten kanssa, niin tuleehan sitä katkeraksi ja sitten jäädään +40 vuotiaana pois deittiympyröistä mussuttamaan "Miehet on kaikki sikoja" -hokemaa ja juomaan samanlaisen luuserin kanssa punaviiniä ja haukkumaan lisää miehiä. Nämä on niin nähty miljoona kertaa.

Sitten ne todella harvat fiksut naiset, jotka on kouluajoista lähtien tajunneet, että ne luokan suosituimmat pojat eivät ole ehkä niitä parhaimpia puolisoja. Vaikka olisi eroja tullutkin myöhemmällä iällä, niin he ovat löytäneet samantyyppisiä rauhallisia insinöörimiehiä ja elävät pitkissä kestävissä parisuhteissa. Ja jos päätyvät sinkuiksi, niin eivät ole katkeroituneet ja löytävät vielä keski-ikäisenäkin kunnon miehiä nips naps.

Vaan kun nainen ei voi IKINÄ myöntää tehneensä virhettä miehen valinnassa. Se on aina miehen vika. Siksihän te luuserit olettekin niin katkeria.

Voi höpöhöpö. Ole itsekin hiljaisempi ja vaatimattomampi nainen ja olen mennyt samanlaisen kanssa naimisiin. Nyt 50 v täysin kypsä passaamaan ja miehiin ylipäänsä.

Vierailija
289/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

-eri

mies52v

"Tyrkyttää itseään" katsoi kohti, puhui.

Mutta moniko on jäänyt?

Vierailija
290/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan rumatko viihtyy yksinään? En tiedä, mistä tuon rumatulkintasi oikein vetäsit, mutta mielestäni en kyllä missään kohtaa antanut ymmärtää, että olisin ruma. Enkä kyllä puhunut kaunotarvaatimuksistakaan yhtään mitään. Mainitsin vain, että markkina-arvoni ei enää ole aivan tapissaan. Ihan varmasti minä kumppanin itselleni saisin, jos haluaisin ja viitsisin nähdä asian eteen edes hieman vaivaa, sekä vaatimuksissani hieman joustaisin, mutta edelleen toistan kysymykseni: miksi minun pitäisi niin tehdä, jos viihdyn yksikseni vallan mainiosti?

Jos olet kerran niin kaunis tai sanotaanko vähemmän ruma ja saisit miehen milloin haluat jos vain viitsisit nähdä vaivaa, mutta silti viihdyt hyvin itseksesi, niin mikä sinut tuo tänne keskustelupalstalle hokemaan tuota samaa mantraa viestistä toiseen?? Sekö että todellisuudessa olet kokeillut viehätysvoimaasi, mutta olet huomannut, että parasta ennen päivä osaltasi on mennyt jo vuosia siitten ja nyt olet siitä katkera miehille?

Annan neuvon, muuta asennettasi hieman positiivisempaan suuntaan, niin voit hyvin löytää jokun kivan miehen joka viihtyy kanssasi ja jonka kanssa sinä viihdyt.

Ja jos taas vastaat tähän että ei kiinnosta, niin säästä näppäimistöä sen verran että et vaivaudu kommentoimaan tätä viestiäni, koska olet jo sanottavasi "ei kiinnosta" sanonut.

Vierailija
291/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen lähemmäs 50 v kaunis nuorekas tuttava. Vartalo ja olemus on kuin teinillä vaikka kasvot toki on ryppyiset jo. Miehiä kyllä riittää kyselemään ja vonkaamaan koska nainen on asiakaspalvelutyössä ja siinä mielessä helposti lähestyttävä. Mutta hänellä on vaikeuksia pariutua koska ihan oikeasti EI OLE hänen tasoisiaan miehiä täällä maalla samassa ikäluokassa. Nuorempien miesten kanssa on ollut jotain sutinaa mutta siinä on omat ongelmansa.

Vierailija
292/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

-eri

mies52v

"Tyrkyttää itseään" katsoi kohti, puhui.

Mutta moniko on jäänyt?

Ne joiden olen halunnut jäävän

Mies52v

Vierailija
293/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kerran niin kaunis tai sanotaanko vähemmän ruma ja saisit miehen milloin haluat jos vain viitsisit nähdä vaivaa, mutta silti viihdyt hyvin itseksesi, niin mikä sinut tuo tänne keskustelupalstalle hokemaan tuota samaa mantraa viestistä toiseen?? Sekö että todellisuudessa olet kokeillut viehätysvoimaasi, mutta olet huomannut, että parasta ennen päivä osaltasi on mennyt jo vuosia siitten ja nyt olet siitä katkera miehille?

Annan neuvon, muuta asennettasi hieman positiivisempaan suuntaan, niin voit hyvin löytää jokun kivan miehen joka viihtyy kanssasi ja jonka kanssa sinä viihdyt.

Ja jos taas vastaat tähän että ei kiinnosta, niin säästä näppäimistöä sen verran että et vaivaudu kommentoimaan tätä viestiäni, koska olet jo sanottavasi "ei kiinnosta" sanonut.

En ole kaunis, enkä myöskään vähemmän ruma, enkä ole myöskään missään kohtaa maininnut, ettei kiinnosta ja olen myös umpihetero, joten en minä kyllä miestä ainakaan kumppanikseni kaipaa. 

Josko lukisit lainaamasi viestit oikein ajatuksen kanssa ensin ennen kuin kommentoit ja vielä ymmärtäisit lukemasi, niin et höpisisi aivan puutaheinää.

Vierailija
294/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

-eri

No thaimaasta hänkin saa.

Vierailija
295/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksinäinen ja haluaisin parisuhteen. Mä en käytä deittisivustoa tms.

N50

Vierailija
296/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.

Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.

Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette. 

Ja mitä syytä tästä on provosoitua jos tursasnainen haluaa olla yksin? Ei kai nyt mitään velvollisuutta ole mennä minnekkään markkinoille.

No kun epätoivoisesti kumppania etsivää palstapeikkoa harmittaa rankasti, kun naiset oikeasti pystyvät olemaan onnellisia myös yksin, ja hän ei pysty.

Vierailija
297/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa millainen on ruma nainen tai ruma mies. Vastaukseksi ei kelpaa lihava, tiedän useita ei niin laihoja hyvin viehättäviä naisia ja komeita miehiä. Ettekö te ihmispoloiset edes vielä keski-iässä tiedä, että ihmissuhteissa luonne on se joka ratkaisee. Ulkonäkö ei myöskään kerro mitään seksuaalisesta kyvykkyydestä tai kyvyttömyydestä. Ja, en ole katkera, olen ihan tavallinen, tavallisen kokoinen nainen.

Vierailija
298/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa millainen on ruma nainen tai ruma mies. Vastaukseksi ei kelpaa lihava, tiedän useita ei niin laihoja hyvin viehättäviä naisia ja komeita miehiä. Ettekö te ihmispoloiset edes vielä keski-iässä tiedä, että ihmissuhteissa luonne on se joka ratkaisee. Ulkonäkö ei myöskään kerro mitään seksuaalisesta kyvykkyydestä tai kyvyttömyydestä. Ja, en ole katkera, olen ihan tavallinen, tavallisen kokoinen nainen.

Eipä ne palstapeikot pääsee niin pitkälle, että ymmärtäisivät naisellakin olevan luonteen, kun Tinder sitä ja Tinder tätä. Ei ne reppanat tiedä elämästä mitään.

Jos minä jäisin nyt leskeksi, en taatusti menisi mihinkään someen. Jos harrastuksesta löytäisin miehen kuten ekallakin kerralla, niin hyvä. Jos en löytäisi, niin hyvä niinkin, sitten keskittyisin mm harrastuksiin, joihin perheellisellä ei aika kunnolla riitä.

299/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen ketjuun tulee yllättäen tämä nelikymppinen liikunnallinen nainen, joka ei kelpaa kenellekään. Jos olisit oikea, tietäisit, että hoikka, tasapainoinen nelikymppinen nainen on haluttua seuraa.

Voi olla haluttua seuraa, mutta se ei tarkoita, että se nainen itse haluaisi seurustella kenen kanssa tahansa.

Kyllä minustakin on moni vanhempi sukulainen sanonut, että on se ihme, kun tuo ei ole ketään löytänyt.

No kuule, kyllä olen löytänyt, mutta kun ei ole tarvetta lyödä hynttyitä yhteen jokaisen vastaantulijan kanssa.

Vieläkö joku luulee, että parisuhteeseen ”pääseminen” on naiselle joku saavutus?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
300/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies52v

mies52v

-eri

No thaimaasta hänkin saa.

Joo

Mies52v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi