Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
261/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

Ei liity tähän ketjuun mitenkään. 

Miksi ei liity? Siksikö kun ei tämä nainen ole valmis haukkumaan miehiä niin kuin muut kirjoittajat?

Onko kotiäitiys sinusta vielä positiivinen asia, kun hänen lapsensa ovat 13- ja 16-vuotiaita? Harvalla tähän ketjuun kirjoittavalla on enää alle kouluikäisiä lapsia.

Tuntuu että ne 5 naista jotka tähän ketjuun kirjoittavat ei ole lapsia koskaan saanutkaan ja ovat katkeroituneet siitä ja todistelevat toisilleen miten elämä on mukavaa kun saa tehdä ystävättärien kanssa matkoja taidenäyttelyihin ym. Todellisuudessa takaraivossa kalvaa kun ei ole lapsia jotka tulisivat katsomaan vanhaa äitiä kun dementia rupeaa vanhemmiten vaivaamaan eikä ne ystävättäretkään enää jakasa kuunella valitusta kun lasten lapset tulevat käymään ja tiedossa on ns. laatuaikaa.

Terveisin kootut stereotypiat ry.

Vierailija
262/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

Miksi ei liity? Siksikö kun ei tämä nainen ole valmis haukkumaan miehiä niin kuin muut kirjoittajat?

Onko kotiäitiys sinusta vielä positiivinen asia, kun hänen lapsensa ovat 13- ja 16-vuotiaita? Harvalla tähän ketjuun kirjoittavalla on enää alle kouluikäisiä lapsia.

Tuntuu että ne 5 naista jotka tähän ketjuun kirjoittavat ei ole lapsia koskaan saanutkaan ja ovat katkeroituneet siitä ja todistelevat toisilleen miten elämä on mukavaa kun saa tehdä ystävättärien kanssa matkoja taidenäyttelyihin ym. Todellisuudessa takaraivossa kalvaa kun ei ole lapsia jotka tulisivat katsomaan vanhaa äitiä kun dementia rupeaa vanhemmiten vaivaamaan eikä ne ystävättäretkään enää jakasa kuunella valitusta kun lasten lapset tulevat käymään ja tiedossa on ns. laatuaikaa.

On meitäkin, joilla on lapsia,. Mutta ketjun aloitukseen liittyvässä  iässä (noin 50 v)  lapset on yleensä jo isoja, ellei sitten ole tehnyt lapsia yli nelikymppisenä. Tein omani nuorena (alle kolmekymppisenä), joten lapseni ovat jo aikuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ketjun avaajalle: Oletko nyt ketjun tähänastiset viestit luettuasi alkanut pikkuhiljaa ymmärtämään miksi monet naiset ovat kadonneet deittimarkkinoilta kun kokemusta miehistä on kertynyt tarpeeksi?

Luulisin että perimmäiset syyt ovat aika selkeästi näkyvillä. 

Vierailija
264/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

267

Miksi ruokit trollia? Lainaat ja levität trollausviestiä sen sijaan, että ilmoittaisit sen asiattomaksi sillä perusteella, että kirjoittaja itse myöntää trollaavansa - minkä ihmeen takia? Nyt sinunkin kommenttisi on ilmoitettu asiattomaksi. Mitä järkeä toimia noin?

Vierailija
265/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsenäiset naiset ja heidän onnellisuutensa on niin punainen vaate joillekin miehille?

Onko väärin että naiset ei enää halua uhrata elämäänsä miesten palvelemiseen?

Varmaan samaa miestyyppiä joka ivaa yksineläviä miehiä. Sitäkin tapahtuu edelleen ja eletään kuitenkin vuotta 2020. Noiden mielestä naiseton mies on reppana, oikea luusereidenluuseri. Ihan yhtä lailla on miehiä jotka viihtyy paremmin yksin ja tämäkin on joillekin ongelma. Halusin vaan sanoa, että myös miehet saa osansa noista. Toki ei ehkä yhtä isossa mittakaavassa.

Vierailija
266/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen siis feministi, kun ei huvita käydä töissä ja haluaa miehen kustantavan elämisen vai onko nainen feministi kun nainen on vaativassa työssä eikä jaksa kotona toista täyttä työmaata vai onko nainen aina feministi, kun ei ole pullantuoksuinen ja solahda miehen vaatimuksiin ongelmitta vai onko nainen ihan aina paskafeministi?

Ainakin tämän vauvapalstan naisilla ÄÖ on pienempi kuin kengännumero. Säälittävää porukkaa kerta kaikkiaan. 

Se on ÄO.

t. Nainen, joka on läpäissyt Mensan virallisen testin. Kengännumero 38.

Vierailija
267/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallinen nainen 43-v. täyspäinen, urheilullinen, hyvässä työpaikassa, mielestäni fiksu ja ihan okn näköinen. Sinkkuna ollut viimeiset 10 vuotta eikä yksikään mies ole tänä aikana lähestynyt.

Kelpaisi ikäiseni tavallinen mies, ei kaljankittaaja tai muu häirikkö. Vaan eipä ole näkynyt. Sen sijaan olen huomannut vahvasti, että ikäiseni miehet haluavat itseään puolet nuoremman naisen.

Niin että kerroppa tavallinen mies missä teitä kohdataan? Baareihin en mene. Älkääkä sanoko että töistä, koska tapaan töiden merkeissä jatkuvasti lukuisia miehiä.

Vierailija
268/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat asunnot eri puolilla lääniä, tapaamiset kerran pari kuukaudessa. Juuri ja juuri jaksan hoitaa tällä tasolla olevaa suhdetta.

Vierailija
269/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ketjun avaajalle: Oletko nyt ketjun tähänastiset viestit luettuasi alkanut pikkuhiljaa ymmärtämään miksi monet naiset ovat kadonneet deittimarkkinoilta kun kokemusta miehistä on kertynyt tarpeeksi?

En tiedä minkälaisesta rautalangasta se pitää vääntää, että se menee jakeluun...

"Kokemusta miehistä" = eli kun kouluajoilta asti ollaan vain niiden dorkien miesten kanssa, niin tuleehan sitä katkeraksi ja sitten jäädään +40 vuotiaana pois deittiympyröistä mussuttamaan "Miehet on kaikki sikoja" -hokemaa ja juomaan samanlaisen luuserin kanssa punaviiniä ja haukkumaan lisää miehiä. Nämä on niin nähty miljoona kertaa.

Sitten ne todella harvat fiksut naiset, jotka on kouluajoista lähtien tajunneet, että ne luokan suosituimmat pojat eivät ole ehkä niitä parhaimpia puolisoja. Vaikka olisi eroja tullutkin myöhemmällä iällä, niin he ovat löytäneet samantyyppisiä rauhallisia insinöörimiehiä ja elävät pitkissä kestävissä parisuhteissa. Ja jos päätyvät sinkuiksi, niin eivät ole katkeroituneet ja löytävät vielä keski-ikäisenäkin kunnon miehiä nips naps.

Vaan kun nainen ei voi IKINÄ myöntää tehneensä virhettä miehen valinnassa. Se on aina miehen vika. Siksihän te luuserit olettekin niin katkeria.

Vierailija
270/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan toisenlaisen mielipiteeni.

Olen kahden lapsen kanssa tällä hetkellä kotona (3v ja 6v). Esikoinen käy toki eskarissa. Olen siis virallisesti työtön, mutta tämä todella on työtä hoitaa arkena lasten asioita (eskariin vientiä, hakua, pienemmän kanssa pitää päivärytmistä kiinni, ulkoilla, käydä kaupassa, tehdä ruuat, pestä pyykit, siivota, hoitaa neuvolat/hammaslääkärit/muut yksin). Mies on töissä. En ainakaan moneen vuoteen vielä halua mennä töihin ja näin olemme miehen kanssa sopineet. 

Miehen palkka on yhteinen. Emme elä mitenkään leveästi (todellakaan!), mutta tulemme toimeen. Toki laskemme tarkasti esimerkiksi paljon kuussa voi mennä ruokaan rahaa. Tämä järjestely sopii meille molemmille. 

Itse näen, että "miehestä ei ole mitään hyötyä" -lauseke ei sovi omaan elämääni. Hän on ihminen, jota rakastan lasteni jälkeen kaikista eniten. Mielestäni se on jo todella paljon <3 

Olet niitä harvoja rehellisiä naisia. Kiitos siitä

"Naiselle hän sanoi:

– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,

ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.

Kuitenkin tunnet halua mieheesi,

ja hän pitää sinua vallassaan."

mies52v

Ja tämä nainen nyt ei ole loisiva ja miehen rahoilla elävä, syystä että???

Ei mua vaivaa mikään loisiminen. Naisilta tuo tulee luonnostaan. Maksan mielelläni laskut ja pidän sitä oikeaa mammaa hyvänä. Hyvähän tuo on jos lapsilla on joku kotona mahdollisimman pitkään. Moni on nykyään niin urakeskeinen että tuo ei olisi mahdollista. Suotakoon se heille.

Tietysti työtä vieroksuva ja tuonkaltainen ihminen ei voi tulla saman katon alle.

mies52v

Mies 52 taitaa olla samanlainen, ellei jopa sama fantasiahahmo kuin Mies 29v + 1, 2, 3, 4, 5, 6v miettii. 

Iltaa. Väitätkö ettei naisille ole suurempi merkitys rahalla ja statuksella?Nainen pyrkii lähes aina naimaan ylöspäin.

mies52v

Vierailija
271/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisesta rautalangasta se pitää vääntää, että se menee jakeluun...

"Kokemusta miehistä" = eli kun kouluajoilta asti ollaan vain niiden dorkien miesten kanssa, niin tuleehan sitä katkeraksi ja sitten jäädään +40 vuotiaana pois deittiympyröistä mussuttamaan "Miehet on kaikki sikoja" -hokemaa ja juomaan samanlaisen luuserin kanssa punaviiniä ja haukkumaan lisää miehiä. Nämä on niin nähty miljoona kertaa.

Sitten ne todella harvat fiksut naiset, jotka on kouluajoista lähtien tajunneet, että ne luokan suosituimmat pojat eivät ole ehkä niitä parhaimpia puolisoja. Vaikka olisi eroja tullutkin myöhemmällä iällä, niin he ovat löytäneet samantyyppisiä rauhallisia insinöörimiehiä ja elävät pitkissä kestävissä parisuhteissa. Ja jos päätyvät sinkuiksi, niin eivät ole katkeroituneet ja löytävät vielä keski-ikäisenäkin kunnon miehiä nips naps.

Vaan kun nainen ei voi IKINÄ myöntää tehneensä virhettä miehen valinnassa. Se on aina miehen vika. Siksihän te luuserit olettekin niin katkeria.

En ole katkera. Olen tehnyt virheet poikaystävien valinnoissa sekä torjunnoissa. Valitettavasti ne rauhalliset insinöörimiehet eivät ole koskaan viehättyneet minusta, vaikka lähes jokaisella lähimmällä ystävälläni sellainen onkin. Eli elelen itsekseni enkä toista niitä nuoruuden virheitä, mutta paha se on myöskään ketään vastahakoista miestä pakottaa yhteiseen elämään. 

Vierailija
272/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aihe on naisten (erityisesti vanhempien) katoaminen deittimarkkinoilta, eikä mikään yleinen parisuhdetyytyväisyys. Siksi kyseisen kommentoijan tarina ei liity aiheeseen mitenkään. Kyllä sinun pitäisi itsekin kyetä hahmottamaan miksi ei liity.

Vierailija
273/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ei ole niinkään sukupuolikysymys, vaan yhtälailla meitä markkinoilta vetäytyneitä yli viisikymppisiä miehiäkin on.

Ei vaan enää jaksa eikä huvita nähdä vaivaa, kun toisaalta tietää, ettei oma markkina-arvokaan ole enää parasta A-laatua, eli pitäisi joustaa aikalailla omissa toiveissaan. Voi vaan kysyä että miksi pitäisi, jos viihtyy yksinään, kuten allekirjoittanut ja seksuaaliset paineetkin on helppo hoidella nettipoken avustuksella.

Vierailija
274/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan vähä älyiset feministinaiset taas vauhdissa. Ei voi todeta muuta kuin että säälittävää....

Jaa, tämän feministin mielestä tässä ketjussa arvostellaan vähän ikävästikin miehiä, en halua että ketään sorretaan. Siis esimerkiksi se, että miehet ei olisi tarpeeksi hyviä parisuhteeseen mukamas :D Itse olen seurustellut ihanan miehen kanssa, ja tykkään kyllä olla parisuhteessa, on mukavaa, että on toinen aina tukena. Vanhemmista miehistä ei ole tosin kokemusta, heissä varmaan lienee enemmän sovinisteja, joten monella ehkä sen takia huonoja kokemuksia.

275/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kadonneet naiset ainakaan mun mielestäni. Olen akateeminen ja sympaattinen ihminen. Minulla on ainakin kymmenen enemmän tai vähemmän sinkkua naistuttavaa. Tapailen heitä tämän tästä, mutta olen tehnyt selväksi etten ryhdy pitempiaikaiseen suhteeseen. En oikeastaan tarvitse kotiini ketään naista hääräilemään ja pomottamaan. Naisilla tuntuu olevan se ongelma että kunnollista tai riittävän tasokasta miestä ei vaan löydy. Toisaalta käy sääliksi näitä pikku yksiöissään asuvia keski-ikäisiä koulutettuja naisia, jotka hakevat elämän sisältöä mitä moninaisemmista harrastuksista. 

Mielestäni olet tehnyt ihan fiksun ratkaisun. Ei parisuhteessa ole pakko olla, jos aidosti ei vaan huvita.

Ajattelen naisena ihan samalla tavalla kuin sinä. Tapailen, mutta en sitoudu.

Mitään reppanamiehiä en kyllä tapaile, siinä mielessä ollaan kai erilaisia.

Aika harva keski-ikäinen edes haluaa mitään vakiintunutta suhdetta. Lapset on tehty jo ja se puoli elämästä nähty. Ei ole tarvetta enää toistaa samaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
276/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä yläasteella että lukiossa minä keskityin vain opiskeluun ja urheiluun. Olin siis kiltti tyttö, joka ei edes ajatellut seurustelua. Puolisoni tapasin yliopistossa, enkä tiedä oliko hän jossakin yläasteella suosittu vai ei. Minä en varmasti ollut suosittu, mutta nyt aikuisena menee todella hyvin. Kuka jää jumittamaan johonkin kouluaikaan.

Vierailija
277/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tavallinen nainen 43-v. täyspäinen, urheilullinen, hyvässä työpaikassa, mielestäni fiksu ja ihan okn näköinen. Sinkkuna ollut viimeiset 10 vuotta eikä yksikään mies ole tänä aikana lähestynyt.

Kelpaisi ikäiseni tavallinen mies, ei kaljankittaaja tai muu häirikkö. Vaan eipä ole näkynyt. Sen sijaan olen huomannut vahvasti, että ikäiseni miehet haluavat itseään puolet nuoremman naisen.

Niin että kerroppa tavallinen mies missä teitä kohdataan? Baareihin en mene. Älkääkä sanoko että töistä, koska tapaan töiden merkeissä jatkuvasti lukuisia miehiä.

Jokaiseen ketjuun tulee yllättäen tämä nelikymppinen liikunnallinen nainen, joka ei kelpaa kenellekään. Jos olisit oikea, tietäisit, että hoikka, tasapainoinen nelikymppinen nainen on haluttua seuraa.

Vierailija
278/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen ketjuun tulee yllättäen tämä nelikymppinen liikunnallinen nainen, joka ei kelpaa kenellekään. Jos olisit oikea, tietäisit, että hoikka, tasapainoinen nelikymppinen nainen on haluttua seuraa.

Äläpäs nyt.

Tiedän kaksi hoikkaa urheilullista ja erittäin kauniita molemmat ja niin vaan ei ole ukon ukkoa näkynyt näinä 10v mitä naapurustossa olen asunut.

Kummallakin on oma koira joita lenkittävät.

Eikä naistakaan.

Vierailija
279/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama viesti sanasta sanaan myös Suomi24:n sinkkupalstalla.

Vierailija
280/366 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittipalstat on täynnä näitä Ismo Laitelan näköisiä 50v sinkku miehiä, joille ei omaa ikäluokkaa oleva nainen kelpaa vaan, se 20-30+v. Vuodesta toiseen nämä tyypit, siellä deittipalstoilla notkuu, kun nuoret naiset kiinnostu. Yksin on paljon parempi ja jos seksiä haluan niin nuoria miehiä siihen riittää pilvin pimein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän