Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneet naiset

Vierailija
17.10.2020 |

Juttelin taannoin pitkäaikaisen miespuolisen ystäväni kanssa deittailun vaikeudesta. Hän on joitakin vuosia sitten eronnut viisikymppinen mies, joka ei ole onnistunut kovasta yrityksestä huolimatta löytyämään itselleen kumppania. Mies on urheilullinen extrovertti, hauska ja energinen, ja vaikka deittiseuraa onkin löytynyt, ei pidempiaikaisen suhteen muodostumisesta ole tullut mitään. Mies on tuskastunut tilanteeseen - varmaan tuttua monelle täälläkin, ja ihmettelee, että minne kaikki keski-ikäiset naiset ovat markkinoilta kadonneet. Vähän huvittavastikin hän tuli toistaneeksi sitä samaa, mitä moni täälläkin eli että deittisivustoilla "pyörii vain ne samat naamat".

Jäin miettimään asiaa. Itseni lisäksi tuli mieleen heti kuusi ystäväpiiriini kuuluvaa keski-ikäistä naista, jotka ovat ulkoistaneet itse itsensä markkinoilta. He ovat eläneet jo vuosia yksin ilman minkäänlaista yritystä tai halua pariutua eivätkä hae edes satunnaista irtoseksiä mistään. Osalla on lapsia, osalla ei. Ulkoisesti on pitkää ja pätkää, tummaa ja vaaleaa, ja sosioekonomiselta taustaltaankin erilaista porukkaa. Jokainen on omalla tavallaan viehättävä eikä yksikään ole työtön, syrjäytynyt kassialma.

Mutta jostain syystä miehet eivät enää kiinnosta. Suhteet eivät kiinnosta. Seksin voi ostaa kaalimadosta. Miksi? Silloin kauan sitten, kun olin itse parikymppinen naisenalku, niin mielestäni tämmöiset "vanhukset" vielä pariutuivat, menivät jopa uudelleen naimisiin. Yksin jääneet tuntuivat olevan poikkeustapauksia.

Onko muilla samanlaisia huomioita? Vaikuttaako tämä miesten elämään millään tavalla vai onko se ihan sama, mitä keski-ikäiset naiset tekevät? Onko ystäväni poikkeus pääsäännöstä, kun toivoo ja etsii suunnilleen ikäistään naista? Miten naiset saataisiin back in the game?

Kommentit (366)

Vierailija
241/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin totta, mutta nyt puhuttiin naisten haluista kun joku väitti väristimen olevan parempi kuin mies ja riittävän vallan mainiosti. Jokainen nainen kaipaa miehen käsivarsia ympärilleen ja se nainen, joka väittää muuta puhuu paskaa.

mies52v

Tämäkin riippuu. Jos miehellä ottaa eteen ja kielihommat onnistuu, niin mies on parempi. Mutta jos ei, niin sitten kyllä suristin.

Moni 50v. mies ei halua antaa suuseksiä ja kun kullikaan ei seiso, niin seksi on sitten vaan löysän imemistä. Ei nainen saa siitä mitään.

Mitä ihmettä? Mä olen kyllä tavannut aivan erilaisia viisikymppisiä miehiä. :) Enkä ikimaailmassa usko, että tämän ikäluokan (johon siis itsekin kuulun) miehet olisivat enimmäkseen niin ahdasmielisiä ja estyneitä, että eivät esim. antaisi suuseksiä naiselle. Ihan perussettiähän tuo on.

Ei välttämättä enimmäkseen, mutta kyllä niitä on. 

Vierailija
242/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten naiset saataisiin back in the game?" Tekemällä pelistä naisia kiinnostavaa. En varmaan ole ainoa nainen, joka on parisuhdepelinsä pelannut eikä jaksa enää mitään pelaamista. Vihdoinkin saa olla just sellainen kuin on. Ajatella vain ja ainoastaan itseään eikä miettiä, millaisia siirtoja nyt pitäisi tehdä tai jättää tekemättä, jotta toinen olisi tyytyväinen tai ei ainakaan ärsyyntyisi. Lapsetkin jo aikuisia eikä tarvitse olla heitäkään varten saatavilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän jonkun verran tuollaisia naisia ja he ovat hyvin onnellisia! Asuvat omassa kivassa yksiössä/kaksiossa, harrastavat, tapaavat ystäviä ja elävät oman näköistä elämää ilman sitoutumista mihinkään. Lapset jo aikuisia tai itsenäisiä teinejä tai ei lapsia ollenkaan. Ja moni on sanonut juuri sitä, että on hienoa, kun ei tarvitse huolehtia kenestäkään ja saa elää ja olla juuri niin kuin itse haluaa :) ovat olleet sen kerran tai kaksi naimisissa ja se riitti.

Se on juurikin niin! Lapsiperheen arki ja ruuhkavuodet on koettu.  Nyt voin aivan ilman keneltäkään kysymättä tehdä ihan mitä itse keksin tehdä. Voin tuosta vaan lähteä Ikeaan tai vaatekauppaan, ilman että pitää raahata marisevaa puolisoa mukana. Voin käydä taidenäyttelyssä ihan ohi mennen. Voin päättää mitä laitan ruokaa tai laitanko ollenkaan. Huollan vain omat vaatteeni. Voin viikonloppuna nukkua pitkään tai lähteä varhain lenkille.  Ja nyt otan lasillisen kuoharia ja katson televisiota, tai jospa lukisinkin kirjaa.  Päivällä kävimme lenkillä ystävän kanssa, ihan ex tempore -pohjalta, muilta sopivuutta kyselemättä.  

Ihmettelen aina, miksi perheet ja pariskunnat tulevat kauppoihin ja ostoskeskuksiin riitelemään. Eikö olisi parempi mennä jonkun kaverin kanssa hoitamaan ostokset?

Vierailija
244/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin saa olla just sellainen kuin on. Ajatella vain ja ainoastaan itseään eikä miettiä, millaisia siirtoja nyt pitäisi tehdä tai jättää tekemättä, jotta toinen olisi tyytyväinen tai ei ainakaan ärsyyntyisi. 

Tämä <3

Vierailija
245/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin olevan aika luonnollista että kun ikää tulee ei seksi enää kiinnosta ainakaan niin paljon että näkisi vaivaa. Ja tietää jo että miehen rakkaus = seksi.  Mielenkiinto suuntautuu muualle, asioihin jotka antavat hyvää mieltä.

Vierailija
246/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ole sinkku, tallustan matkaani yhtä matkaa aivan ihanan miehen kanssa, jonka kanssa ollaan kasvettu yhteen. Lapsiperhe-elämä on jo eletty, ja saan olla ihan vapaasti oma itseni, ei tarvitse hoivata ja palvella. Mielelläni kuitenkin ilahdutan häntä, sillä saan paljon takaisinkin. Ja kas, tämäkin johtaa siihen, että jos joskus jään yksin, jatkan yksin, ei kukaan hänen saappaitaan täyttäisi kuitenkaan.

Vierailija
247/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava ketju, kun joku mies haukkuu naisia siitä, että naiset ovat mieluummin sinkkuja kuin parisuhteessa 😀

Olin itse todella onnellinen ikisinkku nelikymppiseksi, sitten menin yhtäkkiä naimisiin. Voi olla, että eroamme vielä. Jostain syystä en näe tulevaisuuttani vanhana parisuhteessa. Näen sen sellaisena, että lekottelen sohvalla lukemassa kirjaa. Takassa on tuli. Hörppään kuumaa kaakaota. Menen nukkumaan hiljaisessa talossa, eikä kukaan kuorsaa. Ei ole ulkonäköpaineita, taidan syödä kakkupalan sen kaakaon kanssa. Syön milloin huvittaa, en kokkaa isoja annoksia, ostan paljon valmisruokia. Halaan ja silitän koiraan joka rakastaa minua ja minä rakastan sitä. Kesällä istun aurinkotuolissa bikineissä maha pömpöllä, eikä tarvitse välittää siitä, ettei se näytä kauniilta ja seksikkäältä. Matkustelen itsekseni samalla lailla kuin nuorena sinkkuna.

Minulla on lähes samat ajatukset sen suhteen, miten tulevaisuuteni näen. Vaikka minulla on mies, en osaa nähdä yhteistä vanhuutta. Näen itseni nauttimassa omasta ajastani.

Vierailija
248/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas ei ole palstan tursasnaisilla mitään muuta elämässään kuin kotitöistä valittaminen.

Sinkkunako elätte paskassa? Toisaalta hyvä jos nämä märisijät pysyvätkin sinkkuina.

Yksikään mies ei ala naisen kanssa suhteeseen kotitöiden takia, vaikka te niin kuvittelette. 

Jotenkin sitä vaan yksin pitää langat paremmin käsissä. Mitään sotkua ei oikein edes tule. En sano että mieheni sotkisi, mutta jotenkin sitä odottaa että toinen tekisi jotain ja sitten kumpikaan ei tee ja se tehtävä vain odottaa. Yksinään tietää että ei se puurokattila siitä itsekseen peseydy joten sama putsata se vain.

Minun mieheni kyllä taas ihan kirjaimellisesti sotkee. Juuri eilen hinkkasin kaapinovien kahvoja, joiden ympärille se oli jotenkin ihmeellisesti saanut mustan ja rasvaisen alueen lätsittyä. Siis ei edes siihen kahvaan vaan sen ympärille! Useimmiten meillä ei ole siistiä, koska en jaksa olla mikään piika, minullakin on vaativa työ.

Vierailija
249/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin suppea otanta, mutta ne ikisinkkunaiset, jotka tunnen ja johin itsekin lukeudun, asuvat isoissa kaksoissa ja kolmioissa. Myöhemmin eronneet naiset asuvat yksiöissä tai pikkukaksioissa eli on luettavissa, että lapsiin on palanut rahaa. Lapseton ikisinkku ei joudu kitumaan pikkuyksiössä vaan mikäli asuu sellaisessa, tekee sen yleensä vapaasta tahdostaan. 

Vierailija
250/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsenäiset naiset ja heidän onnellisuutensa on niin punainen vaate joillekin miehille?

Onko väärin että naiset ei enää halua uhrata elämäänsä miesten palvelemiseen?

No se varmaan raivostuttaa että noille miehille onkin selvinnyt etteivät naiset ihan oikeasti tarvitse heitä yhtään mihinkään ja pärjäävät loistavasti ilman, ovat onnellisempia kun ei ole miestä kuvioissa. Se pudottaa nuo oman elämänsä sankarit korkealta ja kovaa, ja sekös järkyttää ja hatuttaa. Tuollaisilla miehillä on hyvin korkea käsitys omasta arvostaan ja haluttavuudestaan, ja nuo hävyttömät itselliset ja onnelliset naiset pilaavat sen. Mies ei olekaan naisen maailman napa!

Normaalit älykkäät miehet on aina ymmärtäneet ettei parisuhde toimi elleivät miehetkin panosta siihen ja kodin ja mahdollisten lapsien hoitoon. Jos nainen tapaa miehen jonka kanssa yhdessä eläessä on onnellisempi kuin yksin, niin miksi ei valitsisi parisuhdetta. Valitettavasti kaikki miehet eivät tuota onnellisuutta ympäristöönsä, ja kun on tarpeeksi monta tuollaista kohdannut, niin naisen kiinnostus koko miessukupuoleen lopahtaa. Miksi lyödä päätään seinään kun yksin on paljon leppoisampaa.

Vierailija
251/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen siis feministi, kun ei huvita käydä töissä ja haluaa miehen kustantavan elämisen vai onko nainen feministi kun nainen on vaativassa työssä eikä jaksa kotona toista täyttä työmaata vai onko nainen aina feministi, kun ei ole pullantuoksuinen ja solahda miehen vaatimuksiin ongelmitta vai onko nainen ihan aina paskafeministi?

Ainakin tämän vauvapalstan naisilla ÄÖ on pienempi kuin kengännumero. Säälittävää porukkaa kerta kaikkiaan. 

Vierailija
252/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksi näistä yrityksen lopettaneista naisista. En koskaan tavannut miestä jonka seurassa olisi tuntunut hyvältä ja turvalliselta olla, en ketään jonka kanssa olisin voinut luottaa että toinen hyväksyy minut ja välittää minusta. En usko sellaista miestä olevankaan, koko deittimaailmassa tuntuu olevan kyse jostain ihan muusta kuin rakkaudesta. Kyse on ulkonäöstä, ammattistatuksesta, rooliodotuksista, pitää olla joku koska nyt vaan kuuluu olla se parisuhde jne. En myöskään tykkää Tinderistä koska se on niin julkinen, siellä on vaikea olla anonyyminä. Seksintarpeeni ei ole kovin suuri. Tuli myös tavattua huonosti käyttäytyviä miehiä, menemättä nyt niihin sen tarkemmin. Aina kun lähti tapaamaan jotakuta, oli toiveikas olo ja sitten tuli aina pettymys - on paljon helpompi ettei pyöri jatkuvasti siinä toiveiden ja pettymysten oravanpyörässä, elämänlaatu on parempi näin.

Vierailija
253/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde miehen kanssa ottaa enemmän kuin antaa. Mieluummin eläisin samanikäisten naisten kanssa kimppakämpässä.

Palstan vähä älyiset feministinaiset taas vauhdissa. Ei voi todeta muuta kuin että säälittävää....

Miksi sinua ärsyttää noin paljon tuon yksittäisen naisen mielipide ja kokemus?[/

Kunpa kyse olisikin vain yhdestä mielipiteestä mutta kun tuntuu että tämä palsta on täynnä tuollaisia miesvihaajia. Minä ainakin teen tasa arvoisesti kaikkia kotitöitä ns. miesten töitä joihin vaimolla ei vaan esim. fyysiset voimat tai taidot riitä esim. kylpyhuoneremontti, takapihan terassin rakentaminen, auton korjaus jne, kuin naisten töitäkin ja tarkoitan naisten töillä ruoan laittoa, siivousta, pyykin pesua, silittämistä, tiskausta, sämpylöiden leipomista jne. Enkä varmasti ole ainut mies joka tekee kodin töitä laidasta laitaan mutta silti saa vain palstan feministi naisilta paskaa niskaan.

No mutta sun logiikka ontuu. Eikös sitten ole ihan hyvä juttu että naiset pysyttelevät poissa deittimarkkinoilta eivätkä pilaa sinun tai muiden miesten elämää "katkeruudellaan"? Haluatko jostain syystä että deittimarkkinat olisi täynnä miehiin leipääntyneitä naisia? Eiks se ole parempi kaikille että ne katkerat ja miehiin kyllästyneet naiset pysyy poissa - siitähän naisten vähyydestähän tämä aloitus tehtiin.

Vierailija
254/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaan toisenlaisen mielipiteeni.

Olen kahden lapsen kanssa tällä hetkellä kotona (3v ja 6v). Esikoinen käy toki eskarissa. Olen siis virallisesti työtön, mutta tämä todella on työtä hoitaa arkena lasten asioita (eskariin vientiä, hakua, pienemmän kanssa pitää päivärytmistä kiinni, ulkoilla, käydä kaupassa, tehdä ruuat, pestä pyykit, siivota, hoitaa neuvolat/hammaslääkärit/muut yksin). Mies on töissä. En ainakaan moneen vuoteen vielä halua mennä töihin ja näin olemme miehen kanssa sopineet. 

Miehen palkka on yhteinen. Emme elä mitenkään leveästi (todellakaan!), mutta tulemme toimeen. Toki laskemme tarkasti esimerkiksi paljon kuussa voi mennä ruokaan rahaa. Tämä järjestely sopii meille molemmille. 

Itse näen, että "miehestä ei ole mitään hyötyä" -lauseke ei sovi omaan elämääni. Hän on ihminen, jota rakastan lasteni jälkeen kaikista eniten. Mielestäni se on jo todella paljon <3 

Olet niitä harvoja rehellisiä naisia. Kiitos siitä

"Naiselle hän sanoi:

– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,

ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.

Kuitenkin tunnet halua mieheesi,

ja hän pitää sinua vallassaan."

mies52v

Ja tämä nainen nyt ei ole loisiva ja miehen rahoilla elävä, syystä että???

Hänellä tuntuu olevan järki ja elämän realiteetit tallella.

Vierailija
255/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

Ei liity tähän ketjuun mitenkään. 

Miksi ei liity? Siksikö kun ei tämä nainen ole valmis haukkumaan miehiä niin kuin muut kirjoittajat?

Vierailija
256/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä rahat ovat meidän yhteisiä. Olemme naimisissa, joten lopulta kaikki on yhteistä. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, joten uskon, että tilanteen "pakottaessa" löydän itselleni töitä. Mutta tällä hetkellä näen muut asiat paljon tärkeämpänä, kuin työt. Yhteiset lapsemme ja arjen toimivuuden. 

Miksi ei liity? Siksikö kun ei tämä nainen ole valmis haukkumaan miehiä niin kuin muut kirjoittajat?

Onko kotiäitiys sinusta vielä positiivinen asia, kun hänen lapsensa ovat 13- ja 16-vuotiaita? Harvalla tähän ketjuun kirjoittavalla on enää alle kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
257/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen siis feministi, kun ei huvita käydä töissä ja haluaa miehen kustantavan elämisen vai onko nainen feministi kun nainen on vaativassa työssä eikä jaksa kotona toista täyttä työmaata vai onko nainen aina feministi, kun ei ole pullantuoksuinen ja solahda miehen vaatimuksiin ongelmitta vai onko nainen ihan aina paskafeministi?

Ainakin tämän vauvapalstan naisilla ÄÖ on pienempi kuin kengännumero. Säälittävää porukkaa kerta kaikkiaan. 

Jaahas, sinun äö kapasiteettisi ei näköjään riittänyt loogiseen vastaukseen.

Minusta tuo oli aika asiallinen kysymys, koska miesten vaatimukset naisille on niin ristiriitaisia. Teet sitten naisena niin tai näin, niin aina se on väärin päin.

Vierailija
258/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis viihdyt noin hyvin seurassamme?

Vierailija
259/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin suppea otanta, mutta ne ikisinkkunaiset, jotka tunnen ja johin itsekin lukeudun, asuvat isoissa kaksoissa ja kolmioissa. Myöhemmin eronneet naiset asuvat yksiöissä tai pikkukaksioissa eli on luettavissa, että lapsiin on palanut rahaa. Lapseton ikisinkku ei joudu kitumaan pikkuyksiössä vaan mikäli asuu sellaisessa, tekee sen yleensä vapaasta tahdostaan. 

Naiset ovat myyneet ne isot, turhat kämppänsä ja nauttivat nyt elämästään helposti hoidettavassa pikkuasunnossa. Se tulee halvaksi ja sieltä käsin matkaillaan ym.

Vierailija
260/366 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kotiäitiys sinusta vielä positiivinen asia, kun hänen lapsensa ovat 13- ja 16-vuotiaita? Harvalla tähän ketjuun kirjoittavalla on enää alle kouluikäisiä lapsia.

Tuntuu että ne 5 naista jotka tähän ketjuun kirjoittavat ei ole lapsia koskaan saanutkaan ja ovat katkeroituneet siitä ja todistelevat toisilleen miten elämä on mukavaa kun saa tehdä ystävättärien kanssa matkoja taidenäyttelyihin ym. Todellisuudessa takaraivossa kalvaa kun ei ole lapsia jotka tulisivat katsomaan vanhaa äitiä kun dementia rupeaa vanhemmiten vaivaamaan eikä ne ystävättäretkään enää jakasa kuunella valitusta kun lasten lapset tulevat käymään ja tiedossa on ns. laatuaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä