Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy lääkäriltä!

Vierailija
17.10.2020 |

Inspiroiduin hammaslääkäriketjusta. Kysy yleislääkäriltä, vastaan parhaani mukaan!

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on virtsatievaivaa. Voisinko syödä varalle aikoinaan annetun Trimopan-kuurin, kun siinä on, että käytettävä ennen 12 2019.

Eli onko Trimopan sellainen, joka menee vaarallisesti vanhaksi?

"Mitä Trimopan sisältää

Vaikuttava aine on trimetopriimi, jota on 100, 160 tai 300 mg yhdessä tabletissa.

100 ja 160 mg tableteissa tablettiytimen apuaineet ovat

laktoosimonohydraatti,

maissitärkkelys,

esigelatinoitu tärkkelys,

povidoni,

polysorbaatti 80,

krospovidoni,

mikrokiteinen selluloosa ja

magnesiumstearaatti.

Tablettien kalvopäällysteen apuaineet ovat

hypromelloosi ja propyleeniglykoli.

300 mg tablettien apuaineet ovat

laktoosimonohydraatti,

maissitärkkelys,

natriumtärkkelysglykolaatti,

mikrokiteinen selluloosa,

povidoni,

vedetön kolloidinen piidioksidi,

magnesiumstearaatti ja

steariinihappo"

Milloin se on hyväksytty käyttöön, kun ei lue, milloin tuo on tullut markkinoille:-O

En ole alanuolen laittanut. Olen kysyjä.

En ymmärrä vastausta.

Vierailija
102/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alanuolia enkä ylänuolia, mutta ei lääkärikään voi tietää, mitä sille koostumukselle tapahtuu.

Itse en tuollaista suostuisi syömään ensimmäistäkään, koska siinä on niin monta ainesta, mitä ei pidä niellä ollenkaan:-X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitko lääkikseen itse lääkäriyden ja auttamisen vuoksi vai painoiko vaakakupissa enemmän palkka ja arvostus?

En ole alkuperäinen lääkäri, mutta vastaan silti: En hakeutunut lääkikseen auttamishalun, palkan tai ammatin arvostuksen vuoksi, vaan siksi, että halusin mielenkiintoisen työn.

Oletko nyt siis töissä? Onko se mielenkiintoista?

Olen töissä. Olen siis tuo eilisillan ketjuun vastaillut terveyskeskuslääkäri. Kyllä, työ on mielenkiintoista, olen viihtynyt samassa työpaikassa jo pitkään.

Kiva, että sua kiinnostaa nämä asiat.

Tämän tapauksen varmaan tunnetkin paremmin, mutta oletko lukenut, haluan tietää ensin ja saavat muutkin lukea, ettei heti putoa kelkan jalaksilta/kyydistä:

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Vierailija
104/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitko lääkikseen itse lääkäriyden ja auttamisen vuoksi vai painoiko vaakakupissa enemmän palkka ja arvostus?

En ole alkuperäinen lääkäri, mutta vastaan silti: En hakeutunut lääkikseen auttamishalun, palkan tai ammatin arvostuksen vuoksi, vaan siksi, että halusin mielenkiintoisen työn.

Oletko nyt siis töissä? Onko se mielenkiintoista?

Olen töissä. Olen siis tuo eilisillan ketjuun vastaillut terveyskeskuslääkäri. Kyllä, työ on mielenkiintoista, olen viihtynyt samassa työpaikassa jo pitkään.

Kiva, että sua kiinnostaa nämä asiat.

Tämän tapauksen varmaan tunnetkin paremmin, mutta oletko lukenut, haluan tietää ensin ja saavat muutkin lukea, ettei heti putoa kelkan jalaksilta/kyydistä:

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

"Ruokavalion muutoksesta on löytynyt helpotusta sairauteen.

– Kun dieettiä oli kulunut noin kaksi kuukautta, kohtaukset loppuivat kuin seinään. Meillä meni noin puolitoista kuukautta täysin ilman ongelmia, mikä on ennätysaika, Kaisa Surakka kertoo."

Miksi tuota ei voi jatkaa, kun kerta toimii????

Vierailija
105/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alanuolia enkä ylänuolia, mutta ei lääkärikään voi tietää, mitä sille koostumukselle tapahtuu.

Itse en tuollaista suostuisi syömään ensimmäistäkään, koska siinä on niin monta ainesta, mitä ei pidä niellä ollenkaan:-X

"Mitä Betadine-paikallisantiseptiliuos sisältää?

- Vaikuttava aine on jodattu povidoni (100 mg/ml).

- Muut aineet ovat

glyseroli,

igepal CO-630,

dinatriumfosfaattidihydraatti,

sitruunahappomonohydraatti,

natriumhydroksidi ja

puhdistettu vesi. ."

Povidonia ei saa niellä, lukee Betadinen pakkausselosteessa!

= "Ainoastaan ulkoiseen käyttöön!"

Vierailija
106/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Kuinka helposti syyhy tarttuu. Pitääkö mennä karanteeniin?

Tarttuu melko helposti. Voi tarttua myös lakanoista ym muistaakseni

Lääkärin vastaus? =D "Syyhy voi tartrtua lakanoista - muistaakseni."

Te jotka luulette, että lääkärit muistaa kaiken lääketieteeseen liittyvän ulkoa eikä koskaan tarkista mitään esim kirjasta - ikävä tuottaa pettymys. :D

Ja sinä, joka sanoit että en ole lääkäri koska vaativammat kysymykset jää ilman täsmällistä vastausta: jos tieto mitä saan on "kyljessä kipua" niin siitä on aivan mahdoton sanoa mitään tietämättä esitietoja tarkemmin ja tekemättä tutkimusta. Mitä te oikein kuvittelette?

Ketjun aloittaja

Toki kylkikipu oli hankala kysymys keskustelupalstalla ratkaistavaksi, mutta kyllä maallikkokin tietää, että syyhy tarttuu lakanoista.

Vierailija
107/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurko kirjoitti:

Kuinka helposti syyhy tarttuu. Pitääkö mennä karanteeniin?

Tarttuu melko helposti. Voi tarttua myös lakanoista ym muistaakseni

Lääkärin vastaus? =D "Syyhy voi tartrtua lakanoista - muistaakseni."

Te jotka luulette, että lääkärit muistaa kaiken lääketieteeseen liittyvän ulkoa eikä koskaan tarkista mitään esim kirjasta - ikävä tuottaa pettymys. :D

Ja sinä, joka sanoit että en ole lääkäri koska vaativammat kysymykset jää ilman täsmällistä vastausta: jos tieto mitä saan on "kyljessä kipua" niin siitä on aivan mahdoton sanoa mitään tietämättä esitietoja tarkemmin ja tekemättä tutkimusta. Mitä te oikein kuvittelette?

Ketjun aloittaja

Toki kylkikipu oli hankala kysymys keskustelupalstalla ratkaistavaksi, mutta kyllä maallikkokin tietää, että syyhy tarttuu lakanoista.

http://cesuto.sejose.com/img/i1824.jpg

Juu, se torjunta-aine muuten on sitä, minkä takia vanhuksille syötetään sen vasta-ainetta, donepetsiiliä. Ennenmmin siis silittää tyynyliinoja, kuin käyttää myrkkyshampoota usein!

Vierailija
108/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on saanut 10 v sitten aivoinfarktin, siitä jäänyt hemipareesi, kulkee kepin kanssa. Nyt terveeseen jalkaan kehittynyt vaivaisenluu, jota vihloo, jalka pettää välillä, jolloin henkilö meinaa kaatua jne. Lääkärin mukaan vaivaisenluu ei ole vielä tarpeeksi paha eikä sitä voisi tässä tilanteessa muutenkaan leikata. Onko todella näin? Suositteli jumppaa, henkilöllä säännöllistä kuntoutusta ft:n kanssa,ei auta. Toiselle lääkärille vai mitä tässö voi tehdä? Auttaako tälaisiin joku kipulääke?

Osaako ketjun tk-lääkäri tai joku muu vastata?

Vierailija
109/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen mielipiteesi sairaanhoitajista. Millaisia he ovat? Tykkäätkö?

Riippuu tosi paljon. Osa on erittäin mukavia (vanhemmat yleensä) ja osa (yleensä nuoremmat) melko välinpitämättömiä. (Otse olen nuori, alle 30v), ehkä heitä häiritsee asemani. Osa sh:ista myös liikaa pätee ja pitää omaa mielipidettään faktana, vaikka olisin eri mieltä. Se on hankalaa, koska vastuu päätöksistä on aina lääkärillä. Osa on lisäksi sinänsä melko korkeasta koulutuksesta huolimatta tosi pihalla joistain asioista. Mutta ei voi yleistää, riippuu tosi paljon ihmisestä.

Mitä tarkoitat että nuoret ovat välinpitämättömiä? Miten tämä sh:n päteminen näkyy? Inttävätkö vastaan? Kuunteletko, jos heillä on joku toinen näkemys (näihinkin joskus törmää, että lääkäri ei ole ottanut jotain huomioon ja sh siitä huomauttaa) vanhemmalla sh:lla on enemmän kokemusta kuin nuorella lääkärillä ja jotkut lääkärit myös (nuoret yleensä) saattaa jostain asioista myös konsultoida hoitajaa.

Liittyykö tämä ”pihalla oleminen” hoitoalaan vai johonkin muuhun asiaan?

Tarkoitin siis että nuoret hoitsut ovat usein välinpitämättömiä minua kohtaan, eivät suinkaan työssä. Ajoittain inttävät vastaan. Yksi oli esimerkiksi sitä mieltä, että eräs asia pitäisi hoitaa leikkauksella, itse olin sitä mieltä että ei koska ei se aiheuttanut potilaalle mitään oireita. Kyseli joko olen tehnyt lähetteen leikkaukseen ja sanoi että niin jos et tiedä tällaset kuuluu leikata. No kysyin johtavalta lääkäriltä ja ei tarvitse koska ei tee oireita :D useissa asioissa kyllä kysyn hoitajilta apua, kun he tietävät paremmin. Mutta varsinaista lääketieteellistä koulutustahan kun heillä ei ole. Pijalla oleminen liittyy just siihen, että lääketieteellinen osaaminen puuttuu.

Sinäkin olet varmasti yhtä pihalla hoitotieteestä.

Vierailija
110/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin lapsesta saakka hankalaa haavaista koliittia kaikkine liitännäisineen. Sen vuoksi minulle tehtiin IPAA-leikaus ja J-pussi. Sen kanssa on mennyt ihan ok, mutta nyt olen alkanut kärsiä vatsakivuista, turvotuksesta ja siitä, ettei pussi tunnu vetävän kunnolla. Ulosteen mukana tulee verta.Yritin päästä terveyskeskuksen kautta pussin tähystykseen tmv mutta lääkäri tyrmäsi pyyntöni täysin. Hänen mukaansa kysymys on peräpukamista ja "naisiin nyt vaan sattuu, se on tyypilistä". Miten voisin edes saada peräpukamia, kun peräsuoli on poistettu? Mitä suosittelet, miten voisin saada hoitoa?

Vaihda lääkäriä ja jos sekään ei auta, tee valitus ylilääkärille. Tähystykseenhän sinun kuuluisi päästä. Arvelen, että lääkärisi oli mies, tuskin naislääkäri sanoisi "naisiin nyt vaan sattuu".

Kiitos vastauksesta, lääkäri oli mies. Hän saneli myös vähemmän asiallisen tekstin Kantaan, joten jos vain jaksan, valitan. Yritän päästä toiselle lääkärille. Hankalaa, kun useimmat tk-lääkärit eivät tunne J-pussileikkausta. Yritän säästää kaikin tavoin yksityiselle, olen toisen sairauden vuoksi minimisairaseläkkeellä. Oletan, että olen oikeassa tuon peräpukama-asian kanssa, että niitä ei voi edes saada, jos peräsuoli puuttuu?

Vierailija
111/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilö on saanut 10 v sitten aivoinfarktin, siitä jäänyt hemipareesi, kulkee kepin kanssa. Nyt terveeseen jalkaan kehittynyt vaivaisenluu, jota vihloo, jalka pettää välillä, jolloin henkilö meinaa kaatua jne. Lääkärin mukaan vaivaisenluu ei ole vielä tarpeeksi paha eikä sitä voisi tässä tilanteessa muutenkaan leikata. Onko todella näin? Suositteli jumppaa, henkilöllä säännöllistä kuntoutusta ft:n kanssa,ei auta. Toiselle lääkärille vai mitä tässö voi tehdä? Auttaako tälaisiin joku kipulääke?

Taas vaikea sanoa, kun ei tiedä tapauksesta kuin ympäripyöreän kertomuksen. Esim hv-kulma vaikuttaa päätökseen leikkauksesta. Tuossa operaatiossa on myös pitkä toipumisaika eikä tulos ole 100% täydellinen paraneminen. Toki leikkauksissa on myöskin riskit, ymmärtääkseni tuo deesi/osteotomia tehdään yleisanestesiassa joten leikkausriskit on myös huomioitava asia. aloittaja

Vierailija
112/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen mielipiteesi sairaanhoitajista. Millaisia he ovat? Tykkäätkö?

Riippuu tosi paljon. Osa on erittäin mukavia (vanhemmat yleensä) ja osa (yleensä nuoremmat) melko välinpitämättömiä. (Otse olen nuori, alle 30v), ehkä heitä häiritsee asemani. Osa sh:ista myös liikaa pätee ja pitää omaa mielipidettään faktana, vaikka olisin eri mieltä. Se on hankalaa, koska vastuu päätöksistä on aina lääkärillä. Osa on lisäksi sinänsä melko korkeasta koulutuksesta huolimatta tosi pihalla joistain asioista. Mutta ei voi yleistää, riippuu tosi paljon ihmisestä.

Mitä tarkoitat että nuoret ovat välinpitämättömiä? Miten tämä sh:n päteminen näkyy? Inttävätkö vastaan? Kuunteletko, jos heillä on joku toinen näkemys (näihinkin joskus törmää, että lääkäri ei ole ottanut jotain huomioon ja sh siitä huomauttaa) vanhemmalla sh:lla on enemmän kokemusta kuin nuorella lääkärillä ja jotkut lääkärit myös (nuoret yleensä) saattaa jostain asioista myös konsultoida hoitajaa.

Liittyykö tämä ”pihalla oleminen” hoitoalaan vai johonkin muuhun asiaan?

Tarkoitin siis että nuoret hoitsut ovat usein välinpitämättömiä minua kohtaan, eivät suinkaan työssä. Ajoittain inttävät vastaan. Yksi oli esimerkiksi sitä mieltä, että eräs asia pitäisi hoitaa leikkauksella, itse olin sitä mieltä että ei koska ei se aiheuttanut potilaalle mitään oireita. Kyseli joko olen tehnyt lähetteen leikkaukseen ja sanoi että niin jos et tiedä tällaset kuuluu leikata. No kysyin johtavalta lääkäriltä ja ei tarvitse koska ei tee oireita :D useissa asioissa kyllä kysyn hoitajilta apua, kun he tietävät paremmin. Mutta varsinaista lääketieteellistä koulutustahan kun heillä ei ole. Pijalla oleminen liittyy just siihen, että lääketieteellinen osaaminen puuttuu.

Sinäkin olet varmasti yhtä pihalla hoitotieteestä.

Niin? Ihan varmasti olen, mutta siksi en sanelekkaan mielipiteitä niihin asioihin liittyen.

Vierailija
113/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastin lapsesta saakka hankalaa haavaista koliittia kaikkine liitännäisineen. Sen vuoksi minulle tehtiin IPAA-leikaus ja J-pussi. Sen kanssa on mennyt ihan ok, mutta nyt olen alkanut kärsiä vatsakivuista, turvotuksesta ja siitä, ettei pussi tunnu vetävän kunnolla. Ulosteen mukana tulee verta.Yritin päästä terveyskeskuksen kautta pussin tähystykseen tmv mutta lääkäri tyrmäsi pyyntöni täysin. Hänen mukaansa kysymys on peräpukamista ja "naisiin nyt vaan sattuu, se on tyypilistä". Miten voisin edes saada peräpukamia, kun peräsuoli on poistettu? Mitä suosittelet, miten voisin saada hoitoa?

Vaihda lääkäriä ja jos sekään ei auta, tee valitus ylilääkärille. Tähystykseenhän sinun kuuluisi päästä. Arvelen, että lääkärisi oli mies, tuskin naislääkäri sanoisi "naisiin nyt vaan sattuu".

Kiitos vastauksesta, lääkäri oli mies. Hän saneli myös vähemmän asiallisen tekstin Kantaan, joten jos vain jaksan, valitan. Yritän päästä toiselle lääkärille. Hankalaa, kun useimmat tk-lääkärit eivät tunne J-pussileikkausta. Yritän säästää kaikin tavoin yksityiselle, olen toisen sairauden vuoksi minimisairaseläkkeellä. Oletan, että olen oikeassa tuon peräpukama-asian kanssa, että niitä ei voi edes saada, jos peräsuoli puuttuu?

Itse olisin tuossa tapauksessa komsultoinut puhelimitse gastrokirurgia..mene toiselle lääkärille!

Vierailija
114/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tappaa paremmin. Korona vai influenssa?

Vierailija
115/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joutunut pelottaviin tilanteisiin asiakkaan kanssa?

Huolestuttaako sinua ihmisten yleinen mielenterveys ja vihaisuus, kun luet tätä palstaa?

Kun tutkit potilasta, pidätkö huolen, että hoitajat eivät ryntäile huoneeseen ja avaa ovea ja näytä samalla asiakkaan intiimejä paikkoja käytävässä kulkeville?

Vierailija
116/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joutunut pelottaviin tilanteisiin asiakkaan kanssa?

Huolestuttaako sinua ihmisten yleinen mielenterveys ja vihaisuus, kun luet tätä palstaa?

Kun tutkit potilasta, pidätkö huolen, että hoitajat eivät ryntäile huoneeseen ja avaa ovea ja näytä samalla asiakkaan intiimejä paikkoja käytävässä kulkeville?

En ole joutunut.

Huolestuttaa, myös terveyskeskuksen asiakaskuntaa katsellessa herää sama huoli :D

Hoitajat ajoittain koputuksen jälkeen paukkaavat sisään, jos heillä on jptain kiireellistä asiaa. Ja se on ihan ok. :) toki gynestatusta tehdessä mulla on se verho siinä oven ja pritzin välissä.

Vierailija
117/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vaikea sanoa, kun ei tiedä tapauksesta kuin ympäripyöreän kertomuksen. Esim hv-kulma vaikuttaa päätökseen leikkauksesta. Tuossa operaatiossa on myös pitkä toipumisaika eikä tulos ole 100% täydellinen paraneminen. Toki leikkauksissa on myöskin riskit, ymmärtääkseni tuo deesi/osteotomia tehdään yleisanestesiassa joten leikkausriskit on myös huomioitava asia. aloittaja

Yritän kertoa lisätietoja. Hv-kulma ei ole iso / paha (toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan). Erikoiskengät mahtuvat jalkaan. Ongelmana on kipu ja jalan pettäminen varvastyöntövaiheessa, jolloin henkilö kaatuu, jollei hänestä pidä kiinni (huono tasapaino, halvaantunut jalka ei pidä, vaikka on jalkatuki ja erikoiskengät ja tukipohjallinen). Tämänhetkiset särkylääkkeet ja ft eivät auta, kipu pahentunut, kaatumiset lisääntyneet. Lääkäri perusteli juuri hv-kulmalla, sillä että henkilö joutuisi pyörätuoliin ja että hän on vielä nuori. Kuulemma ft voisi auttaa, mutta henkilö käy jo siellä 2-3 krt viikossa.

Jos lisäkysymyksiä, yritän vastata. Arvostin todella edellistä vastaustasi, kiitos siitä.

Vierailija
118/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kieltäytyy uusimasta vahvaa särkylääkkereseptiä. Ok, ymmärsin, tarjouduin tulemaan vastaanotolle. Se ei kuulemma tarpeen. Mikä neuvoksi? Lääke varalta koviin kipuihin (miedompi lääke päivittäisessä käytössä kroonisten kipujen vuoksi), kuluu ehkä 1 paketti maksimissaan vuodessa (12 tbl pakkaus). Koskaan ei ole ollut ongelmaa lääkkeiden kanssa, mutta olen monelle lääkkeelle allerginen ja osaa lääkäri kieltänyt käyttämästä (aiheuttavat munuais-, maksa- ja keuhko-ongelmia).

Vierailija
119/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa olet määrännyt levetirasetaamia jollekin ja miksi? Sen vaikutusmekanismia ei tunneta ollenkaan, mutta tiedätkö, että se ihminen ei enää pääse sängystä ylös, ei pöntölle ehdi mitenkään, ei pääse siitäkään ylös. Kukaan ei sitä sun määräämää annosta muuta koskaan, vaikka kuinka huonoksi menisi. Mikä mahti käskee sellaista määräämään kenellekään?

Vierailija
120/147 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kieltäytyy uusimasta vahvaa särkylääkkereseptiä. Ok, ymmärsin, tarjouduin tulemaan vastaanotolle. Se ei kuulemma tarpeen. Mikä neuvoksi? Lääke varalta koviin kipuihin (miedompi lääke päivittäisessä käytössä kroonisten kipujen vuoksi), kuluu ehkä 1 paketti maksimissaan vuodessa (12 tbl pakkaus). Koskaan ei ole ollut ongelmaa lääkkeiden kanssa, mutta olen monelle lääkkeelle allerginen ja osaa lääkäri kieltänyt käyttämästä (aiheuttavat munuais-, maksa- ja keuhko-ongelmia).

Just. Nykyään lääkärit ihan ylihysteerisiä näiden kipulääkkeiden suhteen. Kipupotilaiden oikeudet ja riittävä kivunhoito eivät toteudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi