Suhde työkaverin kanssa: kokemuksia?
Mulla on siis viime aikoina ollut flirttiä yhden miespuolisen työkaverin kanssa ja nyt se on edennyt viestittelyyn. Toisaalta on perhosia mahanpohjassa, mutta samalla mietin, kannattaako työkaverin kanssa lähteä säätämään, vai syntyykö siitä mahdollisesti ongelmia työyhteisön sisällä. Millaisia kokemuksia teillä on? Mies ei ole pomoni eikä kumpikaan olla naimisissa.
Kommentit (79)
Jos suhde loppuu niin on aika ahdistavaa tehdä työtä sen jälkeen samassa paikassa. En suosittele.
Ihanaa anna palaa :) t Naimisissa työkaverin kanssa
Varmasti synnyttää juoruilua jos muut tajuavat kahden työkaverin välillä olevan säätöä, mutta aikanaan se unohtuu. Erotilanteissa toki on omat riskinsä, kun töissä on pakko käydä kaikesta huolimatta, mutta aikuisten ihmisten luulisi osaavan selvittää tuollaiset fiksusti ja asiallisesti.
Kylläpä on viime aikoina ollut porukoilla paljon sutinaa työyhteisöjen sisällä. Työpaikkaromanssi on aina vähän kakspiippunen juttu, siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Kuinka läheisesti joudut työskentelemään kyseisen miehen kanssa?
On kokemusta, ollaan nyt kihloissa ja 6 yhteistä vuotta takana.
Pidettiin suhde salassa lähemmäs vuoden verran. Tai siis niin me luultiin. Kun sitten muutettiin Facebookissa suhdestatukset (tämähän on se nykyaikainen versio lupauksesta seurakunnan edessä rakastaa myötä- ja vastamäessä), työkaverit sanoivat että no jo oli aikakin tulla kaapista. Kaikki kuulemma tiesivät, meidät oltiin nähty niin monessa paikassa yhdessä ettei asiassa ollut mitää epäselvää. Eivät olleet sanoneet mitään jotta eivät aiheuttaisi meille kiusallista tilannetta, kuulemma.
Ei siis ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on viime aikoina ollut porukoilla paljon sutinaa työyhteisöjen sisällä. Työpaikkaromanssi on aina vähän kakspiippunen juttu, siinä on omat hyvät ja huonot puolensa. Kuinka läheisesti joudut työskentelemään kyseisen miehen kanssa?
Ollaan saman katon alla, mutta eri tiimeissä. T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde loppuu niin on aika ahdistavaa tehdä työtä sen jälkeen samassa paikassa. En suosittele.
Meidän työpaikalla syntyi muutama vuosi takaperin suhde, jonka osapuolet kokivat ahdistavaksi olla samalla työpaikalla vaikka romanssi kukoisti. Toinen vaihtoi sitten työpaikkaa. Ovat edelleen yhdessä.
Voi olla huono idea. Itselläni suhde työkaveriin päättyi niin, että mies ghostasi. Ei ollut kiva olla töissä sen jälkeen ja toinen käyttäytyi kun ei tuntisi minua. Mies vaihtoi työpaikkaa onneksi sitten jonkun ajan kuluttua. Tämä oli tietysti puheenaihe työpaikalla ja edelleen jotkut uteliaat kysyvät onko hänestä kuulunut jne niin on hidastanut toipumista.
En saanut mitään kunnon vastausta ghostaamiseen vaikka kysyin.
Onhan työpaikka varsin hyvä paikka tavata jopa mahdollisesti tuleva puoliso, joten anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu siitä, kuinka suhde loppuu ja miten ero on hoidettu. Mä olen itse hyvissä väleissä exäni kanssa, mutta jos olisin esim. tullut petetyksi tai vaihdetuksi toiseen, niin olisi painajaismaista olla samassa työpaikassa.
Meidän yksikössä on kaksi on-off -paria, minä olen toisen niistä osapuoli. Molemmat suhteet ovat syntyneet vuosikausien hyvän työtoveruuden jälkeen elämäntilanteen ollessa suotuisa suhteen syntymiselle.
Kumpikaan pari ei ole mikään täydellinen match, mutta toisaalta pysyvä eroaminenkin on vaikeaa, kun ollaan jatkuvasti tekemisissä ja yhteiset työt luistaa hyvin.
Vanhemmalla iällä on myös mukavaa, kun uuden kumppanin kanssa on pitkä tuntemishistoria ja paljon kivoja muistoja vuosien takaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla huono idea. Itselläni suhde työkaveriin päättyi niin, että mies ghostasi. Ei ollut kiva olla töissä sen jälkeen ja toinen käyttäytyi kun ei tuntisi minua. Mies vaihtoi työpaikkaa onneksi sitten jonkun ajan kuluttua. Tämä oli tietysti puheenaihe työpaikalla ja edelleen jotkut uteliaat kysyvät onko hänestä kuulunut jne niin on hidastanut toipumista.
En saanut mitään kunnon vastausta ghostaamiseen vaikka kysyin.
Auts. Millä tasolla ja miten pitkä suhde teillä sitten oli? Tapailitte, seurustelitte?
Anni Törnin tapaus on varmasti ääriesimerkki huonosti päättyneestä työpaikkaromanssista.
Riippuu paljolti siitä, miten handlaat erotilanteet. Itse käyttäydyin asiallisesti ja hoidin työt jne. mutta se toinen osapuoli rupesi katkeraksi, ja alkoi vokottelemaan muita työntekijöitä. Löysin työpisteeltäni haukkumislappusia, ja välillä kun hän joutui tuuraamaan minua, oli osa töistä jätetty tekemättä. En halunnut valittaa pomolle asiasta, joten kestin vaan.
Oli hieman omituista nähdä häntä kuhertelemassa uusien työntekijöiden kanssa, mutta minkäs sille mahtaa, eihän sitä nyt voi lähteä "varoittamaan" itselle vieraita ihmisiä. Onneksi tämä toinen osapuoli vaihtoi työpaikkaa lopulta. Itse en halunnut lähteä, koska pidän työpaikastani.
Enää en lähtisi työpaikkaromanssiin.
Ei ainakaan sosiaalialalla toiminu, vaikka kuinka keskenään painotettiin, että ei duunijutteluita himassa.
Pannaan silloin tällöin vieläkin.
M41
Jos suhde ei häiritse töiden tekemistä niin mikäpäs ettei. Kannattaa miettiä kuitenkin mahdollisen eron jälkeinen tilanne: kestääkö pää olla exän kanssa 8 h / vrk samassa paikassa? Arvelisin että suurin osa ihmisistä osaa käyttäytyä eron jälkeen asiallisesti mutta jotkut sitten saattaa aiheuttaa p*skamyrskyn. Ihan pienenä vinkkinä sivusta seuranneena.
Jos olette molemmat vapaita, on ihan ok.
Sellaisia vakaviksi kääntyneitä varattujen suhteita on ollut ikävä seurata sivusta. Tyyliin perheet rikki, mutta "kukoistava" suhdekin läsähtää - ja sitten toivutaan. Valitettavasti tämä vaikuttaa siihen lähityöympäristöönkin.
Olisi kiva, kun varatut suhteilijat todellakin salaisivat sen suhteensa myös työpaikalla.
Vapaita rakastuneita on ilo nähdä :)
Pist menee vaan!