Asiakaspalvelijat: asiakkaiden kuluneimmat heitot?
Ahh ne niin ihanat "hauskat" heitot jotka kuulee työpäivän aikana miljoona kertaa. Tässä muutamia mitä mulla tulee mieleen:
- Laitat setelin setelintunnistimeen ja se ei tunnista ekalla kerralla
"No nyt jäin kiinni, sehän on väärennettyseteli"
- Viivakoodikone ei tunnista koodia
"Se on varmaan ilmainen!"
- Asiakas vetänyt bonuskortin
"Jos mä vedän toisen kerran nii tuleeko tuplasti alennusta?"
hehheh...
Kommentit (95)
"Kaks lastenlippua!"
- Hihittävät eläkeläiset tanssilavan lippuluukulla. Joka lauantai. Monesti tarjoutuvat auliisti myös näyttämään paperit ovimiehelle. Herttaisia ovat.
Joo samat "se on varmaa sitte ilmanen". Kuitista "ota muistoksi" tai "ei käy verotukseen". Setelin tunnistimen käytöstä "joo tarkista onnistuko tämä, lähtiissä tein". Yritän hymyillä vaikka aina ei jaksas. Yks sama tyyppi sanoo aina et "älä ota sitte paljon". Se on ihan sen oma vitsi. Jonka sanoo joka kerta.:D
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:46"]
"Minä vaihdan pankkia!"
Tuolla on ovi.
[/quote]
Varsinkin yrittäjävetoisissa tuo "Voin hakea kilpailijaltakin" on tyhmimpiä lauseita, mitä voi sanoa. Se varmistaa jatkossa, että tarjouksiin ei tule ainakaan parhaita alennuksia.
Kuluneimmalta tuntuu asiakkaan sanoma "Kiitos" sen jälkeen, kun asiakas on haukkunut ensin liikkeen ja myyjät pystyyn. Silti sillä on merkitystä siihen, että ymmärtää asiakkaan olleen vaan muuten vaan väsynyt.
Ravintolassa: "Olikohan mulla rahaa vai joudunko tiskaamaan?"
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:53"]
HAHA, voi kauhee! Käytän itsekin tuota "se on sit varmaan ilmanen" juttua... oon luullut sen olevan hyvä :D
[/quote]
Joo, ehkä silloin kun sen kuulee ensimmäisen kerran.
"kyllä sen vielä myyntiin voi laittaa"
...sen jälkeen kun asiakas on pudottanut jonkun tuotteen ja se on mennyt osittain rikki.
Mäkin ehdin käyttää tota se on varmaan ilmaista ennen kuin sitten menin eka kertaa itse kassalle töihin ja karu totuus selvisi:D Muistan, miten hauskana juttuja sitä silloin pidin:D
K-kaupoissa: "Tästä kortista plussat... ja tästä miinukset"
"Lutkuta kovemmin, huora!"
Huoh... niin kyllästynyt!
"Ja sitten oikein pieni lasku, kiitos!!"
"eihä mun mitään pitänyt tulla ostamaan mutta..."
Onpas hauskoja ihmisiä. ;D
Itse olen sananokkela ja nauravainen ihminen, mutta olenpa onnistunut välttämään kaikki fraasit omassa käytössä siis. Verenperintönä kuitenkin josku käyttänyt: "ei hintaa - se on ilmainen", äitini o sitä vimoset kolkyt vuotta jaksanut hokea ja lapsenikin jo altistanut sille.
"laitetaanko pakasteet pieneen pussiin?" mä olen jostain syystä alkanut vastaamaan: "voi kiitos jos millään viitit!" Sitten hymyilen äärimmäisen kiitollisena ja ihastuneena katselen, että siinä se nyt pakkaa mut nuppuvihanneksiani pikku pussiin. Saan kassoilta toisinaan vaivautuneen hymyn takaisin.
Kiitos ja anteeksi! Pyrin palaamaan entiseen, hei, kiitos, ole hyvä, kiitos samoin linjaukseen. :)
"jaa, tää jallu tuliki näin lasissa, yleensä tulee ruskeessa kirjekuoressa, hehheh"
yks setä: "pannaan tota ja tota... ja lopuks sinuu". Ja kieli ulos ja silmänisku.
sit yks vaari tuli... ja lauleskeli tahdotko mut tosiaan, suhteeseen vakavaan. Jos sille vastas kielteisesti totes, että meen sitten tuolle naapurikassalle ja antoi sille isot tipit.
ja jos vastas joku leikkimielellä, että totakai niin kysy niin mikäs se sun osoite oli... ja koskas sitten ne treffit.
"Munarikasta pääsiäistä!"
Ehheh. ._.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:57"]
"Munarikasta pääsiäistä!"
Ehheh. ._.
[/quote]
Viimeksi taisin kyllä sanoa miesasiakkaalle: "Samoin!" Ajattelin vasta sen jälkeen...
Vuoronumeron tultua omalle kohdalle asiakas: -Bingo!
Alkuun jaksoi huvittaa...
Tosikko sakkia. Mäkin oon asiakaspalvelussa ja oikein ilahdun, kun joku heittää muutakin kuin kiitoa ja näkemiin. Tuhon "suhteeseen vakaavaan" vastaan aina että ihan vaan panokaveriksi toivoisin. Esimieskin on tämän siunannut.
te jotkut ootte kuin se täti jolle ei rapussa päivää saa sanoa.
14 , ootko tosissas?:D hahahah