Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiakaspalvelijat: asiakkaiden kuluneimmat heitot?

Vierailija
16.01.2014 |

Ahh ne niin ihanat "hauskat" heitot jotka kuulee työpäivän aikana miljoona kertaa. Tässä muutamia mitä mulla tulee mieleen:

- Laitat setelin setelintunnistimeen ja se ei tunnista ekalla kerralla

"No nyt jäin kiinni, sehän on väärennettyseteli"

- Viivakoodikone ei tunnista koodia

"Se on varmaan ilmainen!"

- Asiakas vetänyt bonuskortin

"Jos mä vedän toisen kerran nii tuleeko tuplasti alennusta?"

hehheh...

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 00:22"]

Olettepa te tylsiä ihmisiä. Itse työskentelin 10 vuotta myyntityössä ja ei mua noi kuluneet letkautukset ärsyttänyt yhtään. Mies on ollut asiakaspalvelutyössä 19-vuotiaasta, 26 vuotta, ja hänkään ei keksi mitään sellaista, mikä nostaisi karvat pystyyn, jos kerran asiakas muuten on hyväntuulinen ja asiat sujuu.

Kauhean vaikeaa joidenkin elämä...

[/quote]

Käsitin, että ketjussa haettiin sellaisia juttuja, jotka "keksinyt" asiakas luulee olevansa maailman vitsikkäin ihminen, mutta jonka jutut asiakasplvelija on kuullut jo kymmeniä/satoja kertoja ja korkeintaan hieman hymähtää niille. Mutta ne siis eivät erityisesti tee aspan elämästä hankalaa tai nosta karvoja pystyyn.

Vierailija
2/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saisiko olla muuta" --> "pieni lasku"

"ole hyvä" ---> "yritän"

"pankki vai luotto" ---> "luontovisa"

"valitettavasti se tuote ei kuulu meidän kaupparyhmän (s-ryhmä) valikoimaan" --> "kyllä sitä tossa viereisessä k-kaupassa on!"

"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä suomalaisia.. eikö me koskaan muututa? Miten voi ärsyyntyä small talkista? Nyt tajuan miksei suomalaiset puhu toisilleen - koska kaikki ÄRSYTTÄÄÄ! Muualla maailmassa harmiton jutustelu piristää, mutta täällä se ärsyttää.. onpa surullista. 

Vierailija
4/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:47"]

Kyllä muakin lapsettomana naisena ärsyttää, jos mulle toivotetaan hyvää äitienpäivää. Se nyt sattumoisin on juhla, joka koskettaa vain äitejä. Yhtä hölmöä olisi, jos juutalaiset toivottelisivat mulle hyvää lehtimajajuhlaa tms.

[/quote]

Miten niin ei kosketa? Kai sullakin nyt äiti on? Vai etkö mitenkään juhlista hänen päiväänsä?

Vierailija
5/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun luettuani en uskalla puhua asiakaspalvelijoille enää yhtään mitään. Kaiken voi näköjään tulkita joksikin negatiiviseksi tai kaikesta voi jotenkin ärsyyntyä. Esimerkiksi se, että mainitsee jotain säästä tai toivottaa esimerkiksi hyvää joulua, on täysin normaalia small talkia, ja jos siitä joku ärsyyntyy niin kannattaisi vaihtaa alaa.

Itse olen myös asiakaspalvelussa (terveydenhuollossa) eikä minua mitenkään haittaa, jos joku keskustelee säästä. Keskustelenhan siitä muidenkin kuin asiakkaiden kanssa.

Vierailija
6/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut niin älyttömän hauska ja sanonut Alkossa, kun edellä maksavalta nuorelta ihmiseltä on kysytty papereita, että mitäs nyt tehdään, kun mulla ei kyl nyt ole papereita mukana (ikää reippaasti yli 40v.) ja voi sitä myyjäparkaa, joka joutui hymyillen sanomaan mulle jotain ystävällisen mukavaa vastaukseksi.

*hävettää*

Vierailija
7/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina yrittänyt olla ystävällinen kaikille asiakaspalvelijoille, mutta ilmeisesti mun läpändeeros onkin ollut noloa. Vastedes pidän turpani kiinni enkä häiritse enempää kuin on pakko. 

Ja sitten ihmetellään, kuinka jossain ulkomailla ollaan niin ystävällisiä ja palvelualttiita....

Vierailija
8/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin työskentelen asiakaspalvelussa, myönnettäkööt nyt että en mitenkään varsinaisesti alaa valinneena. Kuulen vaikka mitä letkautuksia, joista vain negatiiviset ja tyhjästä valittamiset joskus huokailuttavat tai jopa ärsyttävät. Valittava asiakas, purkamassa henk.koht.patoumiaan ilmaisesti as.palvelijalle - avohoitoa avoimmillaan?. Toisaalta kykenen tarvittaessa avaamaan myös oman sanaisen arkkuni - jottei se aivan pölyynny - mistä puolestaan asiakkaat ovat vetäisseet herneitä herkkiin nenuihinsa. Kommunikaatio, Small talk ym. "ylimääräinen" ei vain kai taida olla oikein meillä suomalaisilla hallussa, vieläkään. Niinpä en enää tuomitsekaan tässä ihan taannoin esitettyä visiota tulevaisuudesta: ns. helpot ja konein korvattavat ammatit, kuten siis esim.aspatyö, tulevat hiljalleen poistumaan. Ehkä suomalainen haluaa asioida robotin kanssa?! Enkä itke oman osanikaan perään; Kataisen Jyrki tais osuvasti sanoa, että kun yksi ammatti loppuu, tulee tilalle jotakin muuta... Siihen asti meidän ihmispolojen pitäisi vaan selvitä näistä haastavista jokapäiväisistä kohtaamisista...

Vierailija
9/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan ärsytä noi kuluneet heitot, vaan enimmäkseen huvittaa että niitä tulee kokoajan :D älkää nyt herranjumala ottako liian tosissanne näitä juttuja!

Vierailija
10/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä tosikkosakkia, ei siis aspit vaan nää mammat joille tää keskustelu meni tunteisiin!

Vierailija
11/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tässä sellainen olo, että seuraavan kerran, kun menen kassalle, en sano mitään vaan murisen vastaukseksi.

Olisikohan se parempi, jos kerran mikään jutustelu tai fraasien vaihto ei kelpaa?

Vierailija
12/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakkaat ihmiset, älkää nyt kaikesta hernettä vetäkö. :D Täällä keskusteltiin nimenomaan siitä, mitkä fraasit ovat kuluneita, eli asiakas luulee kertovansa hyvänkin jutun vaikka aspa on kuullut sen jo miljoona kertaa. Väitän, että ette tekään jaksaisi nauraa samalle vitsille päivästä ja viikosta ja vuodesta toiseen, vaikka sen kertoisi kuka. Aika harva sitä asiakkaalle kuitenkaan näyttää, vaan hyvä aspa jaksaa aina hymyillä. 

Itse en ole ollut asiakaspalvelussa kuin pari vuotta, mutta ehti jo tulla tutuksi mm. klassikot "se on sitten ilmainen kun hintaa ei löydy", "anna sellainen arpa jossa on voitto", "minä: oisko kymmensenttistä asiakas: eikun 15-senttinen!" ja tietenkin "ole hyvä, - no ainahan minä". 

Vierailija
13/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi vielä lisää, että vuoronumeron ottaminen on aina melkoisen väännön takana. "Eihän täällä ole muita", "Pitääks toi muka ottaa" jne. Joku on sen pömpelin meidänki puljuun tuonu, eikä vaatine kovin isoja lihaksia painaa siitä kohdasta jossa lukee Vuoronumero, paina tästä/ Lipunmyynti tms :D Moni ei jaksa painaa - ja piankos on jono takana, ja joku sitten painaa numeron - ja sitten söhlätään :)))

Vierailija
14/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:46"]

"Minä vaihdan pankkia!"

Tuolla on ovi.

[/quote]

Varsinkin yrittäjävetoisissa tuo "Voin hakea kilpailijaltakin" on tyhmimpiä lauseita, mitä voi sanoa. Se varmistaa jatkossa, että tarjouksiin ei tule ainakaan parhaita alennuksia.

[/quote]

Miten tuon sanominen nyt muka tämän "varmistaa"? Varsinkaan pankissa? Eiköhän niihin tarjouksen spekseihin vaikuta pääasiassa aivan muut asiat kuin se, sanooko asiakas yo. lausahduksen vai ei.

Vierailija
15/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani olin töissä marketin kassalla ja yks paappa asioi meillä lähes päivittäin. Hänellä oli oma kauppakassi aina mukana ja vilautti sitä sitten kassalle, että on tyhjä. Sanoin yleensä kiitos ja hän sitten aina tokaisi nauraa hörähtäen "etpäs huomannut, että siellä oli hevoset ja kärry!" Hellyttävä papparainen :)

Vierailija
16/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 09:58"]

Mä olen ollut niin älyttömän hauska ja sanonut Alkossa, kun edellä maksavalta nuorelta ihmiseltä on kysytty papereita, että mitäs nyt tehdään, kun mulla ei kyl nyt ole papereita mukana (ikää reippaasti yli 40v.) ja voi sitä myyjäparkaa, joka joutui hymyillen sanomaan mulle jotain ystävällisen mukavaa vastaukseksi.

*hävettää*

[/quote]

olen ollut takana tälläisessä tilanteessa. Myyjällä leikkasi ja sanoi, että siinä tapauksessa en voi myydä tätä teille. Asiakkaalla (naisella jos sillä on väliä) jäi kirjaimellisesti suu auki ja alkoi kauhee naputus siitä, että näkeehän minusta että oon tällänen vanha kotka. Ei tehonnut myyjään :D

Vierailija
17/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitista aina verotukseen laitto tai sitten semmonen naurunhörähdys joka ilmeisesti tarkottaa ettei tarvitse kuittia.

Setelintunnistukseen liittyvät "meni läpi vaikka aamulla tein" tai "silitätkö sen ennen kassaan laittoa".

Muovipussi pitäisi aina antaa ilmaiseksi ja jos en anna niin en saa myöskään kuulla "kiitos hei"

Vierailija
18/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 09:58"]

*hävettää*

[/quote]

olen ollut takana tälläisessä tilanteessa. Myyjällä leikkasi ja sanoi, että siinä tapauksessa en voi myydä tätä teille. Asiakkaalla (naisella jos sillä on väliä) jäi kirjaimellisesti suu auki ja alkoi kauhee naputus siitä, että näkeehän minusta että oon tällänen vanha kotka. Ei tehonnut myyjään :D

[/quote]

Suomessa asiakaspalvelussa säädöstenkin tulkitseminen menee välillä kuin entisen Neuvostoliiton virastoissa. Onneksi osa tämän ketjun työntekijöistä ei ole oikeita viranomaisia, voisi asioiminen mennä vieläkin haastavammaksi, kun mieli saatetaan pahoittaa harmittomasta letkautuksesta.

Vierailija
19/95 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hampurilainen munalla, maito rahalla, ehhehe"

Vierailija
20/95 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA, voi kauhee! Käytän itsekin tuota "se on sit varmaan ilmanen" juttua... oon luullut sen olevan hyvä :D