Asiakaspalvelijat: asiakkaiden kuluneimmat heitot?
Ahh ne niin ihanat "hauskat" heitot jotka kuulee työpäivän aikana miljoona kertaa. Tässä muutamia mitä mulla tulee mieleen:
- Laitat setelin setelintunnistimeen ja se ei tunnista ekalla kerralla
"No nyt jäin kiinni, sehän on väärennettyseteli"
- Viivakoodikone ei tunnista koodia
"Se on varmaan ilmainen!"
- Asiakas vetänyt bonuskortin
"Jos mä vedän toisen kerran nii tuleeko tuplasti alennusta?"
hehheh...
Kommentit (95)
Tämä ei ole kulunut, vaan minusta aidosti hauska: ei asiakas, vaan taho, joka joutuu luettelemaan ihmisten henkilötunnuksia aina välillä (terveydenhuoltoalalla) Kerran taas hetua luetellessaan sanoi ensin syntymäajan esim. 150482 ja sitten jatkoi: "...ja lisänumerot" eli sotun loppuosa :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 22:06"]
Tosikko sakkia. Mäkin oon asiakaspalvelussa ja oikein ilahdun, kun joku heittää muutakin kuin kiitoa ja näkemiin. Tuhon "suhteeseen vakaavaan" vastaan aina että ihan vaan panokaveriksi toivoisin. Esimieskin on tämän siunannut.
te jotkut ootte kuin se täti jolle ei rapussa päivää saa sanoa.
[/quote]
Olen mielestäni huumorintajuinen, mutta en vaan ihan oikeasti jaksa huvittua kerta toisensa jälkeen samoista "vitseistä". Arvaapa montako kertaa olen tällä viikolla kuullut esimerkiksi sellaisen ainutkertaisen ja kuolemattoman letkautuksen kuin "kylmää käteistä"?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:22"]
Mäkin ehdin käyttää tota se on varmaan ilmaista ennen kuin sitten menin eka kertaa itse kassalle töihin ja karu totuus selvisi:D Muistan, miten hauskana juttuja sitä silloin pidin:D
[/quote]
Näinhän se on - ei noita kuluneita hokemia hiffaa, ennen kuin on itse ollut asiakaspalvelutyössä. Nimim. entinen Ärrän myyjä, "Laita sellaiset numerot, joilla voittaa" :)
"Ethän sinä tyttö tätä tiedä, pyydäpä joku mies tänne". Ja sitten miespuolinen työkaverini selittää saman asian uudestaan.
Valkkaa sä vaan(arpa). Tiedät kuitenkin missä ne voitot on.
voi v*TTU siksi mä seisonkin tässä kioskissa 8tuntia putkeen ilman taukoja.
Saat puolet voitosta jos/kun mä voitan sen lottopotin...nii vissiin..
"En ota kuittia, ei käy verotukseen" - Mitä vittua? Ei tänäkään vuonna?
"Mitä minä teen sillä kuitilla?" - Alan luettelemaan mitä kaikke sillä kuitilla voi tehdä, asiakas poistuu kesken selostuksen tai ottaa kuitin itselleen ja poistuu.
"Myy mulle se arpa jolla voittaa" - Myyn ne itselleni
"Onhan tässä lottokupongissa takuu?" -Juu, kahden tunnin ajan sen voi mitätöidä jos tulet katumapäälle ja jos peliaikaa on vielä jäljellä.
Tässä vain muutamia
Jotkut ihmiset näyttävät ostoskassinsa ennen pakkaamista, jotta kassa näkee niiden olevan tyhjiä. Jotkut vielä toteavat vitsikkäästi, että "kassini on tyhjä - toistaiseksi!". Toi on kyllä oikeesti ihan hauska, eikä edes ihan niin kulunut ku monet muut täällä kerrotut :D
"Kuitin voi laittaa mappi ööhön" - Laitan kuittiin reittimellä reijät ja laitan lähinnä olevaan mappiin.
"Mitä minä olen velkaa" - En tiedä sinun veloistasi, enkä halua! Jos tarkoitat näitä veikkauksen pelejä jotka sinun pitää maksaa, niin näitähän ei saa velaksi myydä, laki kieltää sen. Joten maksa ne nyt helvetin nopeesti. (Ja sama kysymys samalta ihmiseltä, kaksi kertaa joka päivä, seitsämänä päivän viikossa) Voi vittu!
"Ulkona sataa vettä, paistaa aurinko, sataa lunta, tulee jne.."- Aijaa ihanko totta (katsoo samalla ikkunasta ulos) No niinpä näköjään tekee. Ja sama toistuu noin kolmekymmentä kertaa saman vuoron aikana.
"Minulla on sellaisia ja sellaisia vaivoja" - Ai jaa, onpas ikävää
"Mun mies petti mua ja selvis mulle juur" - Ai jaa, onpas ikävää
"Sain lopputilin ja nyt rupeen ryyppään" - Ai jaa, onpas ikävää
"mumi mumi mumi mumi" - Ai jaa onpas ikävää
Yks korvapuusti, ilman kynsiä kiitos! Ahhaahhaa
joku voi mankua pitkään "Päästä nyt minut vessaan" (siis henkilökunnan takatiloihin)
ja asiakas ei usko, vaikka sanon, että minulla ei ole lupa päästää sinne ketään ja kerron, että yleinen vessa on ihan kulman takana.
Hyvää isänpäivää, äitienpäivää, munarikasta pääsiäistä, hyvää joulua, hyvää sitä sun tätä päivää - Kiitos samoin, vaikka en olekkaan isä, äiti, en usko Jeesukseen joten en vietä pääsiäistä enkä edes toivo paljoa munia (minkäänlaisia), en usko vieläkään jeesukseen, joten miksi viettäisin edes sen synttäreitä!!!!
"Varmaan siellä takahuoneessa panttaatte itsellenne munia/voita/rahkaa/millon mistäkin on pulaa!!". Juu, meillä on varasto lavoja täynnä tätä tavaraa muttei haluta myydä niitä sulle kusipää.
Tää "sitten Se on varmaan ilmainen" on kuultu monta kertaa ja myös kun olen kysynyt haluaako asiakas kuitin ön monesti tullut vastauksena että "jos sun puhelin-numero on siinä, niin haluan" Myös tuo "ei mee verotukseen" on jo klassikko.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:12"]
Hyvää isänpäivää, äitienpäivää, munarikasta pääsiäistä, hyvää joulua, hyvää sitä sun tätä päivää - Kiitos samoin, vaikka en olekkaan isä, äiti, en usko Jeesukseen joten en vietä pääsiäistä enkä edes toivo paljoa munia (minkäänlaisia), en usko vieläkään jeesukseen, joten miksi viettäisin edes sen synttäreitä!!!!
[/quote]
Jos noista ärsyynnyt niin kannattaiskohan harkita jotain muuta kuin asiakaspalvelutyötä??
"Eiks sulla ole punajuurisalaattia"
Ei valitettavsti kuulu kioskin valikoimiin
"Eikö minkäälaista"
Joo on tota sen ja sen merkkistä, en vaan ekalla kysymys kerrallasi viitsinyt paljastaa, että meillä on kysymääsi tuotetta, idiootti, koska en halunnut tehdä myyntiä...
Toi se "se on sit varmaan ilmainen" on rasittavin. Yli 10 vuoden aikana erilaisissa kaupoissa KAKSI asiakasta on letkauttanut jotakin täysin yllättää, jolle olen nauranut vilpittömästi. Ja kumpaakaan juttua en muista. Toinen oli jokin täysin hervoton vastaus "ole hyvään", ja naiselta.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 23:18"]
[/quote]
No hohhoijaa. Pitäiskö sun ehkä pukea töihin päällesi paita, jossa lukee "En usko Jeesukseen, joten ethän juhlapyhien alla toivota minulle mitään!"
Jos noista ärsyynnyt niin kannattaiskohan harkita jotain muuta kuin asiakaspalvelutyötä??
En minäkään ymmärrä, että miksi toivotetaan hyvää isänpäivää naisille tai lapsettomille miehille tai ylipäänsä kenellekkään muulle kuin omalle isälle, papalle tai todella läheiselle miehelle joka on isä.
Joulun ym. toivottaminen on kova paikka niille, jotka esim. viettävän joulun tahattomasti yksin tms. Eikä kaikki tosiaan vietä kyseisiä päiviä, niin miksi pitää turhaan toivotella?
Tässä ajattelemisen aihetta kaikille!!!!
Asiakas tekee kassalla "väistöliikkeitä" ikään kuin katosta putoilisi jotain.
-Mä väistelen nyt niitä Plussa-pisteitä....
Tai
Kassa: -Vielä 20 senttiä (kolikoiden laskemisen jälkeen)
Aasiakas: -Kyllä mun housuista enemmänkin löytyy.
Tai:
-Vedänkö tässä housut alas ? (kassalla kyltti "avaathan kassisi, kiitos"