Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääli käy ylipainoisten lapsia

Vierailija
16.01.2014 |

Säälin ylipainoisten ylipainoisia lapsia!! Miten toiset voi tehdä niin lapselleen :(

Kommentit (199)

Vierailija
61/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. Joku joka käyttää sanoja läski, mammuttimammeli yrittää täällä päteä älyllään.. :DD

Vierailija
62/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:24"]

Kauhiaks tappeluks meni. Anteeksi yleistäminen, sitä en tarkoittanut. Vaan tunnen siis henk.koht. tällaisia perheitä, ja ihmeen paljon tullut vastaan. Ja totesin tänne nyt vaan ääneen, jostain syystä murehdin asiaa. Ap

[/quote]

Kuulostikin siltä että olit kovin murheissasi ja surullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt näin, että te lihavat naiset kiellätte kokonaan sen mitatun faktan, että monilla alakouluikäisillä ylipainoisilla lapsilla on jo kohonnut verenpaine ja veren kolesterolipitoisuus? Vai oletteko kenties sitä mieltä, että vaikka nämä tulokset ovat totta, ei lapsen lihavuudella ole sen kanssa mitään tekemistä?

Vierailija
64/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:40"]

Onko nyt näin, että te lihavat naiset kiellätte kokonaan sen mitatun faktan, että monilla alakouluikäisillä ylipainoisilla lapsilla on jo kohonnut verenpaine ja veren kolesterolipitoisuus? Vai oletteko kenties sitä mieltä, että vaikka nämä tulokset ovat totta, ei lapsen lihavuudella ole sen kanssa mitään tekemistä?

[/quote]

Mistä tiedät onko kirjoittelijat ylipainoisia? Sori mutta tää provo ei uppoa keneenkään..

Lähdettäkään et varmaan anna mihinkään tietoosi.

Vierailija
65/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sairaalloinen lihavuus on pahasta. Myös meille veronmaksajille.

Vierailija
66/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:43"]

No kyllä sairaalloinen lihavuus on pahasta. Myös meille veronmaksajille.

[/quote]

Kuka on toisin väittänyt? Täysin irrallinen kommentti. Lisäksi myös ne lihavat maksavat veroja.. 

Vierailija
67/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:43"]No kyllä sairaalloinen lihavuus on pahasta. Myös meille veronmaksajille.

[/quote]

Tuleeko sinunkin psyykenongelmasi kalliiksi meille muille.

Vierailija
68/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:01"]

100% samaa mieltä kuin ap! Tosin päällimmäinen tunne on minulla inho, ei niinkään sääli. Itsekin olin sairaalloisen lihavan naisen ylisyötetty pikku porsas, ja todellakin kärsin siitä valtavasti... edelleen. Koulukiusausta, yksinäisyyttä, terveysongelmia, kieroutunut suhde ruokaan ja omaan vartalooni ja tästä johtuen yli 10 vuoden syömishäiriökierre. Kaikki tämä äitini syytä, kun päätti syöttää minusta kaltaisensa ihrakasan. Anteeksi en anna ikinä.

[/quote]

Väkisten lappoi ruokaa suuhun vaikka kuinka pullikoit vastaan?

Vierailija
69/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:43"]No kyllä sairaalloinen lihavuus on pahasta. Myös meille veronmaksajille.

[/quote]

Tuleeko sinunkin psyykenongelmasi kalliiksi meille muille.

[/quote]

Samaa meinasi laittaa, nää ku tuppaa elämäänkin. Lihavat sentään kupsahtaa nuorena.

Vierailija
70/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:04"]

Miten joku voi puolustella tällaisia ylensyöttäjävanhempia? Ap

[/quote]Mä en ainakaan. Itselläni alkoivat verenpaineongelmat jo ala-asteikäisenä, kiitos äitini valitseman kerma- voi-maitorasva-sokeripainottuneen ruokavalion. Varmasti sama tilanne monen läskin perheen lapsilla.

[/quote]

Mulla ikää 50v ja BMI saman verran. Ei ole verenpaineongelmaa eikä siihen lääkitystä. Sen sijaan monella hoikalla tutulla on. Katsos kun siihen vaikuttavat paljon myös perintötekijät.

Vierailija
71/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:42"]

Lähdettäkään et varmaan anna mihinkään tietoosi.

[/quote]Sori, en arvannut tämän palstan väkeä sentään noin tietämättömiksi.

http://ammattilaiset.valio.fi/portal/page/portal/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/ravitsemus/sydanterveys26022009133521/usein_kysyttya27022009130154

Vaikuttaako lihavuus verenpaineeseen?
Lihavilla on hoikkia korkeampi verenpaine kaikissa ikäluokissa lapsesta alkaen. Liikapaino on tärkein yksittäinen korkean verenpaineen selittäjä.

http://www.hs.fi/terveys/a1380699744656

Lasten korkea kolesteroli on salakavala terveysriski, jonka tunnistaminen vaatii vanhemmilta valppautta.

Tutkijoiden mielestä kovien rasvojen kasvanut suosio on syyllinen siihen, että vuosikymmeniä jatkunut veren rasvapitoisuuden lasku on lapsillakin kääntynyt nousuksi. --

Korkea kolesteroli on lapsille yhtä haitallista kuin aikuisille. Valtimoiden seinämiin kertynyt kolesteroli näkyy jo kaksikymppisinä niillä, joilla kolesteroliarvot ovat selvästi yli riskirajan. --

Lasten kolesteroliarvoja ei mitata neuvolassa eikä kouluterveydenhuollossa ilman erityistä syytä. Osa asiantuntijoista katsoo, että mittauksiin olisi aihetta. Yhdysvaltojen sydänterveysjärjestön uuden suosituksen mukaan kolesteroli pitäisi mitata kaikilta kymmenvuotiailta lapsilta. Mittausten avulla löydettäisiin rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, jotka ovat tärkeimpiä valtimotautien aiheuttajia.

Suomalaisasiantuntijoiden mielestä riittää, että perheet kiinnittävät huomiota lastensa elintapoihin eli ruokavalioon ja riittävään liikuntaan. Yksi helposti havaittava hälytysmerkki on ylipaino.

"Jos lapsi on pulska, suorastaan lihava, se on ilman kolesteroliarvojen mittaustakin konkreettinen merkki lisääntyneestä riskistä saada kolesteroliongelmia", sanoo lastentautien ylilääkäri, professori Matti Salo Tampereen yliopistosta.

Lihavuuteen liittyy muitakin haittoja kuin korkea kolesteroli. Ylipainon vuoksi lapsilla esiintyy nykyisin myös kakkostyypin diabetestä, jota aiemmin kutsuttiin aikuistyypin diabetekseksi. Kaikkiaan joka kolmannella ylipainoisella lapsella on useita valtimotaudin riskitekijöitä.

Vierailija
72/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% samaa mieltä kuin ap! Tosin päällimmäinen tunne on minulla inho, ei niinkään sääli. Itsekin olin sairaalloisen lihavan naisen ylisyötetty pikku porsas, ja todellakin kärsin siitä valtavasti... edelleen. Koulukiusausta, yksinäisyyttä, terveysongelmia, kieroutunut suhde ruokaan ja omaan vartalooni ja tästä johtuen yli 10 vuoden syömishäiriökierre. Kaikki tämä äitini syytä, kun päätti syöttää minusta kaltaisensa ihrakasan. Anteeksi en anna ikinä.

[/quote]

[/quote]4-vuotias on itse syyllinen painoonsa? Vanhemmilla kun ei ole päätäntävaltaa siihen, mitä sen ikäinen syö. FYI, curlingista tuli muotia vasta tällä vuosituhannella...

Vierailija
73/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:54"]

[/quote]

[/quote]4-vuotias on itse syyllinen painoonsa? Vanhemmilla kun ei ole päätäntävaltaa siihen, mitä sen ikäinen syö. FYI, curlingista tuli muotia vasta tällä vuosituhannella...

[/quote]

Vuosi elämästä ja vaikutti loppuelämän painoon, joopa...

Vierailija
74/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh... Lapsia kiusataan koon vuoksi myös koulussa. Kyllä niitä lapsiparkoja vois oikeasti ajatella eikä päästä helpommalla "jääkaapissa on pizzaa, mutusta sitä jotta oot hiljaa".

Vierailija
75/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
76/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lihottaminen on sekundääristä pahoinpitelyä. Kyllä vertaan vaikka läheisen alkoholismia läheisen lihavuuteen. Se satuttaa perhettä ihan yhtä paljon.

Vierailija
77/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:33"]

Miksi se on läskeille äideille niin kova pala kuulla, että epäterveellisen ruoan ylisyöttämisellä lapsille on kauaskantoisia seurauksia heidän elämäänsä?

[/quote]

Jaa en tiedä. Toi on sellanen asia mistä suututaan aina ja ihan kauheasti kun täälläkin keskustellaan. Toisaalta täällä toi törkeä "keskustelu", jossa viljellään haukkumasanoja ja asiattomuuksia varmaan saa tunteet kuumenemaan ja näppiksen höyryämään.. Mutta totta se on, että lihaviksi syötetyt lapset pitäisi laskea pahoinpitelyksi tai edes heittellejätöksi. Jos on 11 vuotiaana 80 kiloa, niin ei siinä ole mitään selitettävää tai käänneltävää, miksi äidillä on oikeus tehdä/olla tekemättä jotain. Itse kävin 12 vuoden matkan sen jälkeen kun muutin lapsuudenkodistani normaalipainoiseksi, taistelin hirvittäviä ruokailutottumuksia ja vääränlaisia ajatuksia ruuasta vastaan kauan ennenkuin pääsin normaaliin painoon (nykään 62 kg). Kotonahan on turha isovanhemmille näistä asioista selittää tai edes yrittää keskustella, kyllä he tietävät mikä on oikein ja miten pitää syödä, ja se siis on niin että rasva lihottaa (oliviiöljy kuulemma erityisesti) ja kaikki viljapitoinen ja rasvaton on terveellistä. Hirveän surullista, kun tiedän, ettei heidän mielipiteitä saa mitenkään muutettua.

Vierailija
78/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

[/quote]Ja tuo 4v on ensimmäinen ikä kun sen itse tiedostin, nimittäin neuvolassa pitivät puhuttelun painostani äidilleni - joka viittasi terveydenhoitajan puheille kintaalla. Ja jatkoi minun syöttämistäni.

Vierailija
79/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

[/quote]

Ja ongelma siis oli?

Vierailija
80/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:00"]

Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

[/quote]

Ja ongelma siis oli?

[/quote]???

Se, että äitini tuhosi terveyteni???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä