Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääli käy ylipainoisten lapsia

Vierailija
16.01.2014 |

Säälin ylipainoisten ylipainoisia lapsia!! Miten toiset voi tehdä niin lapselleen :(

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:58"]

Lapsen lihottaminen on sekundääristä pahoinpitelyä. Kyllä vertaan vaikka läheisen alkoholismia läheisen lihavuuteen. Se satuttaa perhettä ihan yhtä paljon.

[/quote]

Et taida tietää alkoholismista paljoakaan?

Lihavan lapset ei joudu pakkasella lumihankeen tai vapise komerossa kun vanhempi hakkaa toista?

Mut provohan tämä koko ketju...

Vierailija
82/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:57"]

Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

[/quote]

Ja ongelma siis oli?

[/quote]???

Se, että äitini tuhosi terveyteni???

[/quote]

Minunkin äiti tuhosi terveyteni. Haukkui lihavaksi minua ja kaikkia muitakin. Osastolla anoreksian vuoksi olin vuosia. Tämä keskustelu on asiaton ja ala-arvoinen ja ei auta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo provo provo... Ei niin mitään provoa. Ap

Vierailija
84/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:58"]

Lapsen lihottaminen on sekundääristä pahoinpitelyä. Kyllä vertaan vaikka läheisen alkoholismia läheisen lihavuuteen. Se satuttaa perhettä ihan yhtä paljon.

[/quote]

Et taida tietää alkoholismista paljoakaan?

Lihavan lapset ei joudu pakkasella lumihankeen tai vapise komerossa kun vanhempi hakkaa toista?

Mut provohan tämä koko ketju...

[/quote]

Samaa mieltä ja olen sst. Todella kuvottaa verrata lihavuutta alkoholismiin ja pahoinpitelyihin...on tämä sairas palsta.

Vierailija
85/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukkuja? Törkeää on pilata lapsensa elämä lihottamalla hänetkin, kukaan ei synny lihavaksi! No mutta ei, minä minä minä! Minä saan polttaa tupakkaa raskauden aikana ja syöttää lapseni diabeetikoksi ja sehän ei kuulu kenellekään muulle kun mun elämä, niinhän??

Vierailija
86/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:15"]

Hauskaa miten jokainen XXXXXXXXXXL-mamma täällä aina väittää syövänsä vain käsittelemättömiä kasviksia.

[/quote]

Tiiätkö mitä, terveellisellä ruuallakin voi lihota. 

[/quote]Joo epäilemättä kaikki 150kg keijukaiset ovat paisuneet mittoihinsa pelkillä porkkanoilla. Ainakin tällä palstalla.

[/quote]

Sä kuulostat todella katkeralta, sydänmettömältä, ilkeältä ja täysin epäkypsältä ihmiseltä. Mä mielummin kannan muutamat liikakiloni, kuin olisin noin sydänmetön kusipää kuin sinä.

Vierailija
87/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassakin perheessä voi yksi lapsista olla ylipainoinen, toinen ormaali tai joa alipainoinen. Ja vanhemmista päätellään sitten mitä?

Vierailija
88/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lihavuus kuuluu Suomessa terveydenhuollolle.

Vanhempien alkoholismi on lastensuojeluasia.

Pahoinpitelevät vanhemmat on lastensuojeluasia

Jos lasta pidetään nälässä, on se lastensuojeluasia

terv. Alalla oleva sosionomi.

ps. En edes tiedä miksi vastasin näin typerään ketjuun. Lopettakaa jo

Vierailija
89/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:04"]

Miten joku voi puolustella tällaisia ylensyöttäjävanhempia? Ap

[/quote]Mä en ainakaan. Itselläni alkoivat verenpaineongelmat jo ala-asteikäisenä, kiitos äitini valitseman kerma- voi-maitorasva-sokeripainottuneen ruokavalion. Varmasti sama tilanne monen läskin perheen lapsilla.

[/quote]

Mulla ikää 50v ja BMI saman verran. Ei ole verenpaineongelmaa eikä siihen lääkitystä. Sen sijaan monella hoikalla tutulla on. Katsos kun siihen vaikuttavat paljon myös perintötekijät.

[/quote]

TYäällä toinen ylipainoinen 48 v jolla ei verenpaine ongelmia. Just mittasin, 121/81

Vierailija
90/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälitkö sä myös mun lapsia? Ne on kyllä normaalipainoisia tai paremminkin hoikkia, samoin isänsä. Mä olen ainoa ylipainoinen meidän perheessä. 

Vierailija
91/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:57"]

Oletko noin tyhmä? Olin lihava taaperosta 11-vuotiaaksi saakka.

[/quote]

Ja ongelma siis oli?

[/quote]???

Se, että äitini tuhosi terveyteni???

[/quote]

Eli sulla on joku vakavakin sairaus ja lääkitys siihen? Vai tarkoitatko tuota olkapäiden välissä olevaa pahkuraa?

Vierailija
92/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:09"]

Miksi alapeukkuja? Törkeää on pilata lapsensa elämä lihottamalla hänetkin, kukaan ei synny lihavaksi! No mutta ei, minä minä minä! Minä saan polttaa tupakkaa raskauden aikana ja syöttää lapseni diabeetikoksi ja sehän ei kuulu kenellekään muulle kun mun elämä, niinhän??

[/quote]Etkö ymmärtänyt?????? On pelkkää provoilua väittää, että lihavalla on muka suurempi riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin ja diabetekseen jo lapsena ja siten kuolla ennenaikaisesti!!!!!!! Kaikki tutkimukset ovat ihan hatusta temmattua huttua tästä asiasta!!!!!!!!1

Vierailija
93/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:42"]

Lähdettäkään et varmaan anna mihinkään tietoosi.

[/quote]Sori, en arvannut tämän palstan väkeä sentään noin tietämättömiksi.

http://ammattilaiset.valio.fi/portal/page/portal/ammattilaiset/ravitsemus_ja_terveys/ravitsemus/sydanterveys26022009133521/usein_kysyttya27022009130154

Vaikuttaako lihavuus verenpaineeseen?
Lihavilla on hoikkia korkeampi verenpaine kaikissa ikäluokissa lapsesta alkaen. Liikapaino on tärkein yksittäinen korkean verenpaineen selittäjä.

http://www.hs.fi/terveys/a1380699744656

Lasten korkea kolesteroli on salakavala terveysriski, jonka tunnistaminen vaatii vanhemmilta valppautta.

Tutkijoiden mielestä kovien rasvojen kasvanut suosio on syyllinen siihen, että vuosikymmeniä jatkunut veren rasvapitoisuuden lasku on lapsillakin kääntynyt nousuksi. --

Korkea kolesteroli on lapsille yhtä haitallista kuin aikuisille. Valtimoiden seinämiin kertynyt kolesteroli näkyy jo kaksikymppisinä niillä, joilla kolesteroliarvot ovat selvästi yli riskirajan. --

Lasten kolesteroliarvoja ei mitata neuvolassa eikä kouluterveydenhuollossa ilman erityistä syytä. Osa asiantuntijoista katsoo, että mittauksiin olisi aihetta. Yhdysvaltojen sydänterveysjärjestön uuden suosituksen mukaan kolesteroli pitäisi mitata kaikilta kymmenvuotiailta lapsilta. Mittausten avulla löydettäisiin rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, jotka ovat tärkeimpiä valtimotautien aiheuttajia.

Suomalaisasiantuntijoiden mielestä riittää, että perheet kiinnittävät huomiota lastensa elintapoihin eli ruokavalioon ja riittävään liikuntaan. Yksi helposti havaittava hälytysmerkki on ylipaino.

"Jos lapsi on pulska, suorastaan lihava, se on ilman kolesteroliarvojen mittaustakin konkreettinen merkki lisääntyneestä riskistä saada kolesteroliongelmia", sanoo lastentautien ylilääkäri, professori Matti Salo Tampereen yliopistosta.

Lihavuuteen liittyy muitakin haittoja kuin korkea kolesteroli. Ylipainon vuoksi lapsilla esiintyy nykyisin myös kakkostyypin diabetestä, jota aiemmin kutsuttiin aikuistyypin diabetekseksi. Kaikkiaan joka kolmannella ylipainoisella lapsella on useita valtimotaudin riskitekijöitä.

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Kuka ihme tuon väitteen muka kielsi? Sinä puhut niinkuin ilmiö olisi yleinen.

Vierailija
94/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 19:43"]No kyllä sairaalloinen lihavuus on pahasta. Myös meille veronmaksajille.

[/quote]

Tuleeko sinunkin psyykenongelmasi kalliiksi meille muille.

[/quote]

Samaa meinasi laittaa, nää ku tuppaa elämäänkin. Lihavat sentään kupsahtaa nuorena.

[/quote]

Pisimpään elävät 85 kg vanhukset. Duodecimin tutkimus

Vierailija
95/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:09"]

[/quote]

Voi kun sä yrität niin kovasti muttei kukaan tartu onkeen. :(

Vierailija
96/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka miinustaa innolla viestiä, jossa kerrotaan lasten ylipainon syy-yhteydestä sydän- ja verisuonitauteihin. Onko teillä siis tutkittua faktaa siitä, että esitetty tieto on väärää?

Vierailija
97/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:21"]

Täällä porukka miinustaa innolla viestiä, jossa kerrotaan lasten ylipainon syy-yhteydestä sydän- ja verisuonitauteihin. Onko teillä siis tutkittua faktaa siitä, että esitetty tieto on väärää?

[/quote]

Psst. Ketjua lukemalla voit oppia miksi alapeukkuja on.. 

Vierailija
98/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:15"]

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Kuka ihme tuon väitteen muka kielsi? Sinä puhut niinkuin ilmiö olisi yleinen.

[/quote]Kerrohan sinä puolestasi kuinka yleinen "ilmiö" sitten todellisuudessa on, kun sen kerran noin tarkkaan tiedät. Oletan, että hyvin harvinaista?
Artikkelissa esitetty väite "Kaikkiaan joka kolmannella ylipainoisella lapsella on useita valtimotaudin riskitekijöitä" ei siis pidä paikkaansa?

Vierailija
99/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi läski äiti ihmettelee miksi yleistys että läskien lapset myös läskejä?? Minä olen ainoa läski perheessä, 4 lastani ovat normaali painoisia ja harrastavat aktiivisesti urheilua. Vanhin ja nuorin kilpatasolla. Ei vanhempien epäterveellinen syöminen tarkoita että lapset syövät samaa moskaa. Itse olen aina pitänyt huolen terveellisestä ja monipuolisesta ruuasta. Herkut kaivan esiin omissa oloissa.

Vierailija
100/199 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten liikalihavuus on yksi suurien ongelmien joukossa! Ja tämä ketju koskee nyt tätä ongelmaa. Täällä osa on selvästi sitä mieltä että se on OK eikä asiasta saisi olla mitään mieltä, vaan on väärin tuomita siitä vanhempia. Joo se on naapurin Pentin vika? Ylipainoiseen lapseen tarvitsee keskittyä, oli niitä perheessä yksi tai kolme! Hoikat vanhemmat hoikkine lapsineen täällä nyt käykin kimppuun kun jollakin on sanottavaa ylipainoisista lapsista - pikemminkin niiden vanhemmista. Lasta voi hoikistuttaa puhumatta asiasta, herkkupäivät minimiin jne. Mutta niin ei tehdä vaan annetaan olla! Kun lapsi kertoo murheellisena kotona että kiusataan koulussa haukkumalla tämän kokoa, vanhemmat käskevät olla välittämättä? Tai menevät raivoon koululle.. Kyllä se nyt on törkeää vanhemmilta olla tekemättä liikalihavuudelle mitään! Lapsi kun ei itse voi asiaan vaikuttaa. Voi pieniä :( ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi