Oi että mua ottaa aivoon lihavat naiset, jotka
ylistävät omaa lihavuuttaan ("miehet tahtoo naisen, pelkkä luu kelpaa vaan koiralle" "Naisessa kuuluu olla jotain mistä saa kiinni" jne) ja samalla haukkuvat laihoja. Laihat ovat "luuviuluja", "nälkäkurkia", "anorektioita"... yhtäkään kaunista ilmaisua et laihasta ihmisestä kuule näiden ihmisten suusta. Ja nämä kehtaavat vielä loukkaantua jos joku mainitsee jotain poikkisanaista lihavuudesta.
Luulisi, että jos he itse ovat niin kärsineet siitä ulkomuodon haukkumisesta niin he tietäisivät että samalla tavalla se haukku sattuu laihoihinkin.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:48"]
En usko että paino vaikutttaa ihmisen luonteeseen, mutta ilkeimmät ihmiset joihin olen törmännyt eivät ole niitä lihavia, vaan yleensä ovat sellaisia tupakkaa posket lommolla vetäviä takakireitä raastinrautoja jotka eivät osaa varmaankaan mistään muusta elämässä nauttia kuin toisten itkettämisestä. Seksikin on varmasti jotain puolison alistamista ja piiskaamista.
Ja mitä tulee ap:n aloitukseen, olen itse 130kg ja tunnen aika monta muutakin lihavaa, ja moisia juttuja ei kyllä puhuta, jos jostain laihasta puhutaan negatiivisesti, niin kyse ei ole painosta vaan edellä mainitusta vittumaisesta luonteesta.
[/quote]
Juuri näin...se v.........n luonne teille on sitä kun toinen ei olekaan lihava. Ja 130 kiloa ei ole enää lihava vaan sairaalloisen lihava.
[/quote] veit sanat suustani. Tuntuu että joillain lihavilla ihmisillä on automaattinen oletus, että laihat tai hyväkuntoiset ovat vittumaisia. Olisihan se aivan kamalaa jos hyvä kroppainen nainen olisi kaiken lisäksi myös ystävällinen!
[/quote]
Aivan. Sen takia kaikki ei lihavat ovat vittumaisia mutta syyksi ei voi sanoa normaalipainoisuutta vaan keksittävä muu,esim tupakka.
Oi, että minua ottaa päähän ihmiset jotka arvostelee ihmisiä koosta huolimatta päin naamaa. Pahalta se tuntuu oli se sitten läskittelyä tai luuviuluksi haukkumista.
Toisaalta ymmärrän, että se oma läskeys on ehkä helpompi hyväksyä sillä, että laihuus on rumannäköistä. Eihän laihuus kaunista olekaan jos siis puhutaan selvästä alipainosta jossa kaikki luut törröttää, mutta ei sitä lihavuuskaan ole jos aletaan menemään yli BMI 30. Se on sitten ihan toinen asia tarvitseeko sitä kenellekään sanoa, ei siitä kenellekään hyvä mieli tule. Toki läheisillä on oikeus siitä sanoa nätisti jos sitä on laiha tai lihava jo terveydelle haitallisesti, mutta muuten jokainen pitäköön huolen omista kurveistaan tai kurvittomuudesta.
Saa sitä toki arvostella ulkonäköä, ei ihmiset sokeita ole, mutta aikuiselta ihmiseltä pitäisi löytyä tilannetajua ja empatiaa olla loukkaamatta ihmisiä omilla ulkonäkömieltymyksillään.
Määkin pidin ennen lihavista ihmisistä, koska he ovat usein hyväntuulisia ihmisiä verrattuna langanlaihoihin. Mutta voi että kun tutustuin nyt lähemmin erääseen mieheni naispuoliseen kaveriin joka on +110kg. Sen ajattelumaailmaan ei mahdu muuta kuin "minä minä minä". Ei minkäänlaista empatiakykyä edes hyvää kaveriaan (mun miestä) kohtaan saatika sit muihin ihmisiin. Aina vaan "minä sitä minä tätä". Ja hän ei myöskään myönnä olevansa lihava, ehkä vain vähän muodokas. Vaikka ei siis jaksa kävellä ylös mm. tavallista ylämäkeä.
Onneks on viel osa tuntemistani lihavista mukavia persoonia, mutta tuon tuttavuuden jälkeen olen kyllä alkanut vähän pistää merkille, niin kyllä sentyyppisiä lihavia löytyy enemmänkin. Kiukkuisia ja itsekkäitä, joilla on se pehmeä, mukava ja hieman masentunut luonne siellä kovan kuoren alla.
Olin synnyttämässä niin kätilö kattoi mun tietoja (paino/pituus ennen raskautta) ja kysyi että "mikä tikku sä oikeen oot" ja kun sanoin et tällanen mä oon ollu aina vaikka syön kuinka niin kysyi vielä et "montako pottua ja lihapullaa otat lautaselle" ja varmisti vielä mun mieheltä että syönkö normaalisti. En kyllä loukkaantunut edes. Mua on myös nimitely luuviuluksi jne mut en kyllä oo hoksannu pahastua. Mutta kieltämättä tunnen myötähäpeää kun tyypit jalaa facebookissa "luut on koiria varten" juttuja..
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:07"]Olin synnyttämässä niin kätilö kattoi mun tietoja (paino/pituus ennen raskautta) ja kysyi että "mikä tikku sä oikeen oot" ja kun sanoin et tällanen mä oon ollu aina vaikka syön kuinka niin kysyi vielä et "montako pottua ja lihapullaa otat lautaselle" ja varmisti vielä mun mieheltä että syönkö normaalisti. En kyllä loukkaantunut edes. Mua on myös nimitely luuviuluksi jne mut en kyllä oo hoksannu pahastua. Mutta kieltämättä tunnen myötähäpeää kun tyypit jalaa facebookissa "luut on koiria varten" juttuja..
[/quote]
Kerran kyllä raivostutti kun töissä mua 3 x isompi nainen käski mun painua salille kun en jaksanut siirtää yhtä esinettä. Olin lisäksi vasta tullut töihin joten ei ollut edes sellaista tekniikkaa miten liikuttaa sitä.
Tulin vaan kertomaan näistä kommenteista kun ihmeteltiin et ei kukaan oikeasti nimittele laihoja.:p
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:26"]
ylistävät omaa lihavuuttaan ("miehet tahtoo naisen, pelkkä luu kelpaa vaan koiralle" "Naisessa kuuluu olla jotain mistä saa kiinni" jne) ja samalla haukkuvat laihoja. Laihat ovat "luuviuluja", "nälkäkurkia", "anorektioita"... yhtäkään kaunista ilmaisua et laihasta ihmisestä kuule näiden ihmisten suusta. Ja nämä kehtaavat vielä loukkaantua jos joku mainitsee jotain poikkisanaista lihavuudesta.
Luulisi, että jos he itse ovat niin kärsineet siitä ulkomuodon haukkumisesta niin he tietäisivät että samalla tavalla se haukku sattuu laihoihinkin.
[/quote]
Tietenkään ei saisi haukkua ketään. Tämä on aivan selvä asia.
Lihvoilla ja laihoilla on kuitenkin yksi selkeä ja olennainen ero: laihuus on toivottu ominaisuus, yhteiskunnan normi ja siksi hyväksyttävä, verrattuna läskiin. Siksi jos näitä kahta ryhmää verrataan, niin laihan haukkuminen olisi hyväksyttävämpää.
Toisekseen, olisi mielenkiintoista nähdä joskus tilanne, missä lihva suureen ääneen kehuu itseä ja haukkuu laihaa ja laiha istuu hymy huulilla mutta alaleuka väpättäen vieressä kuuntelemassa. Tällaista en nimittäin ole koskaan tavannut, toisin päin-tilannetta sen sijaan useinkin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 18:48"]
En usko että paino vaikutttaa ihmisen luonteeseen, mutta ilkeimmät ihmiset joihin olen törmännyt eivät ole niitä lihavia, vaan yleensä ovat sellaisia tupakkaa posket lommolla vetäviä takakireitä raastinrautoja jotka eivät osaa varmaankaan mistään muusta elämässä nauttia kuin toisten itkettämisestä. Seksikin on varmasti jotain puolison alistamista ja piiskaamista.
Ja mitä tulee ap:n aloitukseen, olen itse 130kg ja tunnen aika monta muutakin lihavaa, ja moisia juttuja ei kyllä puhuta, jos jostain laihasta puhutaan negatiivisesti, niin kyse ei ole painosta vaan edellä mainitusta vittumaisesta luonteesta.
[/quote]
Juuri näin...se v.........n luonne teille on sitä kun toinen ei olekaan lihava. Ja 130 kiloa ei ole enää lihava vaan sairaalloisen lihava.
[/quote]
Ei ne läskit vaikuta luonteeseen, mutta se syömättömyys ym. itsensä tiukille vetäminen vaikuttaa. Kyllä minä tunnen erittäin mukaviakin laihoja ja normaalipainoisia ihmisiä (yleensä eivät tupakoi) Onneksi 95% ihmisistä joita tapaan on ihan ok tai jopa todella mukavia, vittumaisia ihmisiä on luojan kiitos aika vähän, ja niitäkin vähiä kyllä välttelen parhaani mukaan.
Ja tiedän kyllä että olen sairaaloisen lihava, ei tarvitse mainita erikseen, läski mikä läski, minä en alle satakiloisia edes laske lihaviksi, ovat vain ehkä pulskia.
Eräs vittumainen akka jonka tiedän oli vuosikymmeniä hääpukuliikkeen omistaja, ja hän oli nettikeskusteluissakin kuuluisa nimenomaan luonteestaan, sanoi esimerkiksi kokoa 40 olevalle naiselle, että hänen liikkeessään ei myydä niin isoja kokoja. Minä kun kävin hänen liikkeessään aikoinaan, hän ei edes tervehtinyt minua, joten vein rahani toiseen liikkeeseen.
Hyvin sanottu. Mutta onneksi olet näköjään tajunnut itse ettei anoppia pidä hänen omasta käytöksestään huolimatta haukkua niin säilyy jonkinlainen sopu suvussa.
Ja mä taas tykkään laihoista. en ees tiedä miksi, älkää lihavat sitten syyllistäkö!