Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi että mua ottaa aivoon lihavat naiset, jotka

Vierailija
16.01.2014 |

ylistävät omaa lihavuuttaan ("miehet tahtoo naisen, pelkkä luu kelpaa vaan koiralle" "Naisessa kuuluu olla jotain mistä saa kiinni" jne) ja samalla haukkuvat laihoja. Laihat ovat "luuviuluja", "nälkäkurkia", "anorektioita"... yhtäkään kaunista ilmaisua et laihasta ihmisestä kuule näiden ihmisten suusta. Ja nämä kehtaavat vielä loukkaantua jos joku mainitsee jotain poikkisanaista lihavuudesta.

Luulisi, että jos he itse ovat niin kärsineet siitä ulkomuodon haukkumisesta niin he tietäisivät että samalla tavalla se haukku sattuu laihoihinkin. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs määritellä lihava. Monestikin täällä palstalla ihmisillä tuntuu olevan sellainen käsitys, että lievästi ylipainoinen on lihava. Ei, kyllä sen pitää olla kunnolla lihava! Ei pieni ylipaino haittaa.
Ainakaan minusta.

Vierailija
2/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän noita naisia pidetään, kun en ole koskaan yhtään tavannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun pullukat koittaa pönkittää itsetuntoaan :)

Vierailija
4/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa *popparikulho käteen ja hyvä asento tuolissa*. Mää sitten niin rakastan näitä lihavat vs. laihat -keskusteluita, yleensä sivukaupalla pelkkää (viihdyttävää) paskaa.

No arvostelu ja haukkuminen nyt ylipäätään on ihan typerää ja turhaa, oli se sitten mihin ulkoiseen ominaisuuteen tahansa kohdistuvaa. Vaikka kaikki sitä joskus tekevät, ääneen tai mielessään. Siis todellakin kaikki, vaikka muuta väittävätkin.

Vierailija
5/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas ihan sama

t. luuviulunen

Vierailija
6/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sinä kärttyisällä päällä. Syö jotain.

Lihavat on lepposii...

Vierailija
7/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä lihavat sitten laihduttavat, haukkuvat entistä lihavaa itseään tyyliin "olin valokuvissa karmea ryhävalas".

Vierailija
8/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:28"]Missähän noita naisia pidetään, kun en ole koskaan yhtään tavannut?

[/quote]

Täällä sivulla joka toinen nyt alkuun.

Vierailija
9/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kuule vaan menee että ihmisluonto harvoin on tyytyväinen siihen mitä on. (Kovasti yleistäen) kiharahiuksiset haluaa suorat hiukset, suora hiuksiset kiharat, pitkät olla lyhyempiä ja lyhyet pidempiä. Aina on jotain vikaa...

Vierailija
10/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoikka enkä ihmisten ulkomuotoa hauku tai arvostele, esim paras ystäväni painaa varmaan 3x sen minkä minä. Ihan sama, ihana ihminen ja rakas ystävä. Sen sijaan anoppini, todella ylipainoinen nainen, arvostelee minut lähestulkoon aina nähdessään. Ja etenkin jos olemme vaikkapa häissä tai muualla, missä on paljon yleisöä kuulemassa, ilkeilee oikein todella. Todella pilkkaavaan sävyyn ihmettelee kokoani, kertoo mielipiteensä liikunnasta (turhaa), ja ihmettelee saako hänen rakas poikansakaan mitään syötävää kotona, kun on tällainen nälkäkurki vaimona.

Joskus tekisi mieli sanoa, että ehkä hänkin olisi selvinnyt ilman polvi- ja lonkkaleikkausta, diabetesta ja verenpainelääkitystä, jos edes hiukan katsoisi mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
11/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hoikat näyttävät hyvältä. Monet pulleat näyttävät hyvältä. Jopa ryhävalaat näyttävät hyvältä.

Näin on näreet.

Vierailija
12/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on NIIN oikeassa! Pitkästä aikaa oikein järkevä aloitus! :) Nimim. Sopivasti laiha!

Vierailija
13/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös mollataan ja pilkataan koska olen muka laiha (painoindeksissä kuitenkin ihan normaalin rajojen puolella - ehkä ilman suurempia "lihaksia" vain) ja kuuntelen pilkkaa juuri nimenomaan tukevilta ja lihavilta. Yhtäkään negatiivista lausetta ulkonäöstäni en jostain syystä ole saanut keltäkään ei-lihavalta. Ärsyttävää. En minäkään pilkkaa ja velmuile lihavien ystävieni tai sukulaisteni yms tuttujen koosta! Veljen vaimo soitti kun tiesi että raskauden jälkeen palaan taas hoikkiin mittoihini: "Tiesitkös että on rumaa olla laiha?" Öö...aijaa? Kiitti... Oisko pitänyt käskeä kattoon peiliin niitä ylimääräisiä kolmeekymmentä kiloa joita itse kantaa??

Vierailija
14/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä lihavana ymmärrän kyllä hyvin tuon liikakiloja vahvistavan kommentoinnin. Elämäntapojen muutos ja pysyvä epäterveellisen ylipainon pudotus on todella vaikeaa. Ja tässä on nyt kyse itse aiheutetusta ylipainosta, ei kilpirauhasvaivoista tms.

Dieetit ievät auta kuin hetkellisesti. Koko elämä on pantava uusiksi, on muutettava paitsi syömistä, myös muita arjen tapoja pysyvästi. Se on hidasta ja vaivalloista.

Lisäksi pitää tutkiskella omaa mieltä, sillä ylipaino lähtee korvien välistä. Sitä syö johonkin "puutteeseen": tekemisen, itsetunnon; syödään myös erilaisiin tunnetilohin.

Painon pudotus on vaikeaa, työlästä ja haastavaa. Samalla saattaa kasvaa itsestään ja valinnoistaan vastuun kantavaksi, itsensä tuntevaksi aikuiseksi ja se puolestaan on iso bonus. Oraalivaihe, jolloin työntää suuhunsa kaikenlaista, kuuluu taapero-ikään. 

Dieetit ovat vain hauska harrastus. "Ei jaksa"/ "ei kannata" tuntuvat hyviltä vasta-argumenteilta lisätylle arkiliikunnalle ja järkevämmälle syömiselle siinä missä nuo ap:n mainitsemat "miesnäkökulmat". Himoitseeko mies lihavia naisia ja haluaako nainen itse olla lihava on kaksi eri asiaa. Miehen lihavuusfetissi on huono syy naiselle pysytellä ylipainoisena. Naisen ei tarvitse enää 2010-luvulla hakea miehen mieltymyksistä siunausta omalle ulkomuodolleen (eikä muullekaan). 

Omassa ystäväpiirissäni en ole kohdannut sen enempää lihavien kuin laihojenkaan solvausta. Myötätuntoista huolta kylläkin. 

Vierailija
15/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä niitä laihojen pilkkaviestejä ja -kuvia esim. fb:ssä. On hyvä pitää omasta ulkonäöstään, on hyvä (johonkin järkevään rajaan asti) hyväksyä itsensä vaikka olisi vähän liikakiloja, mutta minusta se laihojen pilkka ei ole ok. Jos on koskaan kuullut jotain pilkkaa ylipainostaan (ja vaikkei olisikaan), niin pitäisi itse osata pitää suunsa supussa toisten muodosta. 

Minulle se kertoo hulppean paljon ihmisen empatiasta ja älynlahjoista että on jakanut vaikka fb:ssä näitä "luut vain koiralle" -juttuja. Minä olen hoikka, aina ollut, mutta ikinä en ole haukkunut tai pilkannut ketään ylipainosta - älkää tekään pilkatko minua minun muodostani. 

Vierailija
16/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 16:32"]

Jos nämä lihavat sitten laihduttavat, haukkuvat entistä lihavaa itseään tyyliin "olin valokuvissa karmea ryhävalas".

[/quote]

Niin, milloin hänen sopii olla iloinen kehostaan? Ei näköjään pulleana, muttei sitten laihanakaan.

Vierailija
17/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 13 veljesi vaimolla onkin oikeen pokkaa. Hohhoijaa... Miten kuulostaakaan kuin olisi kateellinen tjtn? Mä olisin paukauttanu takasin.

Vierailija
18/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitäiskö sinun syödä hieman? Taitaa olla verensokeri alhaalla... :D

Onpa ihmisillä pienet murheet. Elämä on kuulkaas paljon helpompaa, kun ei anna tällaisten pikkuasioiden häiritä noin pahasti. Sitä paitsi, omasta ärsyyntymisestä ei oikeasti voi syyttää ketään muuta kuin itseään.

Minä tunnen paljon ihania ihmisiä, ja myös niitä, joiden kanssa ei kemia kohtaa. Tunnen myös vaikeita persoonallisuuksia jne. Kuten meistä kaikki. Ihmisten koko näissä tilanteissa on täysin sivuseikka, jokaista kokoa löytyy jokaiseen lähtöön.

Vierailija
19/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla positiivista näkökulmaa ja kohteliaisuuksia, niin voi itsekin yllättyä. Olen lyhyt, normaalipainoinen nainen ja olin vuosia sitten baarin tanssilattialla. Siellä oli myös minua nuorempi, pidempi ja painavampi nainen, jolla oli kilot täsmälleen oikeissa kohdissa. En voinut hillitä kiusausta, vaan kävin sanomassa, että sinulla on todella kaunis vartalo. Vastaus oli suunnilleen: "Tääh? Et voi olla tosissasi, kun sinulla on noin kapea vyötärö". Nyt oli minun vuoro ihmetellä, koska olin aina pitänyt itseäni tasapaksuna pötkönä. Lopputuloksena oli hyvä mieli molemmilla.

Vierailija
20/48 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun kokemuksen perusteella lihavat ei todellakaan ole leppoisia. Ne on niitä katkerimpia ikivalittajia niin töissä kun vapaalla. Otetaan vähän pullaa, niin tulee parempi mieli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan