Kotityöt kun toinen käy töissä
Mitä teidän mielestä kuuluu toisen tehdä kotona kun toinen käy töissä ???
Mun mielestä siihen kuuluu siivoilua ,roskien vientiä, pyykin pesua, nurmikon leikkuuta ja yleensäkkin normaalia kotitöitä.
Muijan mielestä riittää kun siivoo vaan omat jälkensä. Illat ja yöt näpytellään nettiä ja tehdään päivityksiä facepookkiin ja whatsäppiin. nukutaan puoleen päivään. Sitten katotaan illat telkkarii.
Sitten ihmetellään kun äijää vituttaa
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin riipuvainen, mistä syystä kumppani on kotona.
Jos työtön, ja työssäkäyvä maksaa suurimman osan perheen kuluista, niin tottakait kotona oleva tekee myös suurimman osan kotitöistä. Jos kulut laitetaan puoliksi, myös kotityöt jaetaan puoliksi.
Jos kotona oleva on perhevapailla ja hoitaa kotona lapsia, kotityöt jaetaan puoliksi, et kait kuvitelle, että työnantaja ja veronmaksajat maksavat tukia ja työnantaja mahdollistaa työstä poissaolon, lisätäkseen toisen vanhemman vapaa-aikaa ja mahdollistaa kotitöistä laistamista.
Ei, vaan se on tarkoitettu lisäämään lapsen hyvinvointia ja varhaiskasvatusta, eikä suinkaan toisen vanhemman.
Olet aivopesty id ari. Jos meillä on siivooja, joka tekee enemmän työtunteja, mutta hankkii vähemmän kuin kumppaninsa vähemmillä työtunneilla, niin laittaisit poloisen silti tekemään KAIKKI kotityöt, huh? Olet ihmishirviö!
Näitä vastauksia kun lukee ei tarvi ihmetellä kun on niin paljon yksinäisiä. Mähän en tee mitään kun mun ei oo pakko. Sehän on vähän niinku hyväksikäyttöö. Tulispa auringosta se rajumpi auringon purkaus ja pimentäisi kaikki sähkölaitteet. Niin olis muutakit elämää kun netit,kännykät,telkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Näitä vastauksia kun lukee ei tarvi ihmetellä kun on niin paljon yksinäisiä. Mähän en tee mitään kun mun ei oo pakko. Sehän on vähän niinku hyväksikäyttöö. Tulispa auringosta se rajumpi auringon purkaus ja pimentäisi kaikki sähkölaitteet. Niin olis muutakit elämää kun netit,kännykät,telkkarit.
Ihan samoin täällä usein väitetään, että parempipalkkaisen ei tarvitse maksaa enemmän menoista vaan ne laitetaan tasan. Miksi toisen ajalla on parempi loisia?
Siis ap:n parisuhde on niin finaalissa, että he eivät enää nuku samassa huoneessa, mutta ap olettaa naisen muuttuvan hänen palvelijakseen jäätyään työttömäksi?
Jos ihan vain jo eroaisitte?
Vierailija kirjoitti:
Mie oon työtön, ja jos olis tyttöystävä joka käy töis ja asuttas yhes, nii tottakai mie hoitasin kaikki kotityöt. Luulisi ny järki kertovan, et jos toinen o työtön, nii hän tekee kaikki kotityöt! Olisiha se kiva toiselle, ku tulisi puhtaaseen kotiin ja ruoka olisi valmiina. Aina sillon tällön myös kynttilöitä. :) Tuos ei oo mitää järkee, et toine tekee 8 tuntii töitä, ja toine roikkuu jossaki Facebookissa. Kyl toista pitäs kunnioittaa. Etenki ku ollaan suhteessa! M25
Yleensä mulle riittää,et mä saan pilluu ja peppuu sekä saan nussii sit ain niin halutessain.
M26
Tollain määkin haluaisin elää. Mistä löytyy nainen kenen siivellä voisin olla. Voisin olla niinkuin sitruunan syönyt. näpytellä nettiä ja pelailla pelejä. Ja alkoholia otetaan välillä niin että tuntuu
Tottakai sehän ny o muutenkin selvää
Meillä minä käyn töissä ja mies on teoriassa freelancer mutta tällä hetkellä käytännössä työtön.
Minua on alkanut välillä korpeamaan se, että mies olettaa minun tekevän aivan samat jutut kuin hänenkin jos kaupasta pitäisi hakea jokin perusjuttu, kuten kahvimaitoa tai vessapaperia, ja pyydän miestä hoitamaan tämän, olen kuitenkin useimmiten se, joka päätyy asialle. Teen vuorotyötä ja työpäiväni ovat usein jopa 10-12h. Olen sanonut miehelle, että voin aivan hyvin maksaa ostokset, mutta jos hän voisi hoitaa itse kauppareissun. Meiltä on lähikauppaan alle 500m, eli matkasta tämä ei todellakaan ole kiinni.
Kyseinen kauppa ei kuitenkaan ole minun työmatkani varrella, eli joudun tekemään vielä ylimääräisen kiepin kaupassa käydessäni.
Sama homma on, jos pitäisi käydä vaikka apteekissa. Päädyin viime viikolla pitkän työpäivän päätteeksi apteekkiin hakemaan miehelle Voltarenia kipeään olkapäähän, kun mies ei itse ollut viitsinyt.
Olen sitä mieltä, että kotityöt tulee jakaa järkevästi, mutta ei ole kohtuullista, jos toinen on kotona, mutta työssäkäyvän pitää hoitaa aina kaikki asiointi.
Sekin on kyllä tosi yleistä meillä, että mies kiukuttelee kotitöistä ja vaatii niissä täydelliseen tasajakoon. Joudun sitten kotiin tultuani klo 22 tiskaamaan tai luuttuamaan lattioita. Jos ilmoitan, että siivoan sitten kun minulla on seuraava vapaapäivä, tämä ei miehelle kelpaa, vaan siivouksen on tapahduttava heti.
Tämä siitä huolimatta, että maksan enemmän ruoasta ja käytännössä kaikki laskut. Työssäkäyvänä osapuolena teen näin ihan mielelläni, mutta toivoisin hänen vastineeksi ottavan hiukan enemmän vastuuta kotitöistä.
Ei voi kuin ihmetellä. Mitä ihmeen kaupankäyntiä teidän ihmissuhteenne ovat? Onko elämä niin ahdasta, että noin tarkkaan pitää laskea, kula on oikeutettu mihinkin?
En voisi ajatella parisuhdetta henkilön kanssa, jolla ei olisi yhtäläinen halu kuin itselläni panostaa yhteiseen elämään aina kulloistenkin voimavarojen mukaisesti. Se voi tarkoittaa eri aikoina hyvinkin erilaisia tapoja jakaa töitä ja tuoda rahaa talouteen.
Jussi, olet suhteessa hemmotellun lapsen kanssa.
Me ollaan molemmat yli 50 ja muija ei käsitä tohon ikään mennessä tehdä kotitöitä kun oon töissä.
Tekis mieli heittää pihalle ,mutta jotenkin säälin sitä. Ilman mua sillä ei olis mitään.
T. Jussi
Näin se normaalisti menee, mutta ei koskaan ole meikkiä ja tavallisissa kotivaatteissa. Koti on puhdas ja siisti aina, mutta jos ei huvita jonakin päivänä ruokaa laittaa, niin silloin pitää syödä jotakin vaivattomampaa, jotakin nopeaa puuroa tai salaattia. Vaikka pitäähän nekin tehdä, ei nekään itsestään tule. Tai voi käydä ravintolassa syömässä, paitsi ei nyt korona-aikana. Ehkä jotakin noutoruokaa. Eineksiä ei meillä syödä.