Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotityöt kun toinen käy töissä

Jussi
16.10.2020 |

Mitä teidän mielestä kuuluu toisen tehdä kotona kun toinen käy töissä ???
Mun mielestä siihen kuuluu siivoilua ,roskien vientiä, pyykin pesua, nurmikon leikkuuta ja yleensäkkin normaalia kotitöitä.
Muijan mielestä riittää kun siivoo vaan omat jälkensä. Illat ja yöt näpytellään nettiä ja tehdään päivityksiä facepookkiin ja whatsäppiin. nukutaan puoleen päivään. Sitten katotaan illat telkkarii.
Sitten ihmetellään kun äijää vituttaa

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä nukutaan yöt eikä päivitetä yksityiselämäämme someen. Aamulla herätään arkisin viideltä ja viikonloppuisin nukutaan vähän pidempään. Ei mene aikaa yhtään turhanpäiväiseen sometteluun. Ei harrasteta tuommoisia naamakirjoja whätsejä yms. Niihinkö nykyään ihmisten aika menee. Ei ihme sitten että kotitöistä riidellään ja koko huusholli ihan sekaisin ja likainen kuten tuttuni kauhistelee aina käydessään kylässä kolmekymppisten perheessä. Someen päivitetään matkan ja kaikki reisut ja maalataan kavereille täydellisen ihanaa elämää. 

Vauvapalstailija voi todellakin nostaa itsensä ylemmäksi :p

Vierailija
22/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tekee kaiken riippumatta siitä, kuka on kotona kaiket päivät ja kuka maksaa mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon työtön, ja jos olis tyttöystävä joka käy töis ja asuttas yhes, nii tottakai mie hoitasin kaikki kotityöt. Luulisi ny järki kertovan, et jos toinen o työtön, nii hän tekee kaikki kotityöt! Olisiha se kiva toiselle, ku tulisi puhtaaseen kotiin ja ruoka olisi valmiina. Aina sillon tällön myös kynttilöitä. :) Tuos ei oo mitää järkee, et toine tekee 8 tuntii töitä, ja toine roikkuu jossaki Facebookissa. Kyl toista pitäs kunnioittaa. Etenki ku ollaan suhteessa! M25

No sinä et näy kunnioitusta kaipaavan työttömänä, mutta kyllä normaali työtön haluaa, että häntä kohdellaan ihmisenä, eikä piikana. Sitä se molemminpuolinen kunnioitus tarkoittaa.

Vierailija
24/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen tekee kaiken riippumatta siitä, kuka on kotona kaiket päivät ja kuka maksaa mitäkin.

Miehet syntyvät arvottomiksi kodinkoneiksi. On miehen työ hoitaa koti ja lapset.

Vierailija
25/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies tulee kotiin, illalinen on valmiina

Rouva on meikattu ja pukeutunut hyvin

Koti on puhdas ja siisti

Kiinnostaisi tietää, että mistä hommasit aikakoneesi 1800 -luvulla?

Vierailija
26/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie oon työtön, ja jos olis tyttöystävä joka käy töis ja asuttas yhes, nii tottakai mie hoitasin kaikki kotityöt. Luulisi ny järki kertovan, et jos toinen o työtön, nii hän tekee kaikki kotityöt! Olisiha se kiva toiselle, ku tulisi puhtaaseen kotiin ja ruoka olisi valmiina. Aina sillon tällön myös kynttilöitä. :) Tuos ei oo mitää järkee, et toine tekee 8 tuntii töitä, ja toine roikkuu jossaki Facebookissa. Kyl toista pitäs kunnioittaa. Etenki ku ollaan suhteessa! M25

No sinä et näy kunnioitusta kaipaavan työttömänä, mutta kyllä normaali työtön haluaa, että häntä kohdellaan ihmisenä, eikä piikana. Sitä se molemminpuolinen kunnioitus tarkoittaa.

Eli siust o oikein, et mie pelaan Pleikkarilla, ku nainen o töissä? Ja sit ku hän tulee kotiin, nii kysysin, et mitä o ruokana? Tuo o siust molemminpuolista kunnioitusta? Ok. :) Hyvää päivän jatkoo. :) M25

Vierailija
27/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole saatu kahden aikuisen ihmisen taloudessa tehtävistä kotitöistä riitaa aikaiseksi. Puolison työt ovat aika lailla seisahduksissa koronan takia (yrittäjä), joten hän tekee tällä hetkellä enemmän; hoitaa pyykit, imuroi (tosin suurimman osan hoitaa robotti-imuri), tiskaa käsin tiskattavat, puhdistaa tasot ja pyyhkii tarvittaessa lattiat. Minä hoidan ruoanlaiton ja pesen WC:n.

Muut hommat onkin sitten sellaisia, joita tehdään harvemmin.

Vierailija
28/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin ulkomailla ex:n kanssa. Ex lopetti työnsä siellä, kun oli "niin ärsyttävä työpaikka". Jäi kokopäiväiseksi kotirouvaksi ilman tuloja, eli mun tuloilla elettiin. Silti oli sitä mieltä, että kotityöt puoliksi, koska samaa taloutta asuttiin.  On muuten syystäkin ex.

Vierailija
29/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies tulee kotiin, illalinen on valmiina

Rouva on meikattu ja pukeutunut hyvin

Koti on puhdas ja siisti

Totta kai, kun mies maksaa kaiken vaimon eläkevakuutusta myöten ja antaa vaimolle reilusti shoppailurahaa uusiin vaatteisiin ja kauneudenhoitoon.

Vierailija
30/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siust o oikein, et mie pelaan Pleikkarilla, ku nainen o töissä? Ja sit ku hän tulee kotiin, nii kysysin, et mitä o ruokana? Tuo o siust molemminpuolista kunnioitusta? Ok. :) Hyvää päivän jatkoo. :) M25

Kun olet tehnyt puolet kotitöistä niin teet mitä huvittaa. Voithan vaikka kehittää itseäsi ja opiskella päästäksesi töihin. Töistä palaajaa odottaa se oma puolikas kotihommista.

Vierailija
31/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin ulkomailla ex:n kanssa. Ex lopetti työnsä siellä, kun oli "niin ärsyttävä työpaikka". Jäi kokopäiväiseksi kotirouvaksi ilman tuloja, eli mun tuloilla elettiin. Silti oli sitä mieltä, että kotityöt puoliksi, koska samaa taloutta asuttiin.  On muuten syystäkin ex.

Kumppani ei ole piika. Jokainen vastaa omasta puolikkaastaan kotitöitä. Ihan hyvä, että pääsi sinusta eroon.

Vierailija
32/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä ei ole lapsia tai ovat jo koululaisia, niin tottakait kotona oleva tekee enemmän kotitöitä, jos työssäkäyvä maksaa asumisen, ruuat ja muut hankinnat 70-80% kuluista.

Jos taas kaikki perheen kulut jaetaan puoliksi, niin lienee sanomattakin selvää, myös kotityöt jaetaan puoliksi.

Ap. ei kertonut, onko kotona myös lapsia, jotka vaativat hoitoa.

Vierailija
33/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tietysti teen kotityöt ja passaan perhettä, kun olen vain kotona. Pitää olla nöyrä.

Vierailija
34/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani ei ole piika. Jokainen vastaa omasta puolikkaastaan kotitöitä. Ihan hyvä, että pääsi sinusta eroon.

No jos rouva ei tuo talouteen mitään muuta kuin tekee oman osansa kotitöistä, niin mikä kumppani se on? Lokki ja elätti.

Vierailija
35/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on työstä lomautettuna kotona ja maksaa puolet kuluista ja kotityöt jakautuvat suurinpiirtein niin kuin ennenkin eli mies käy kaupassa, valmistaa aamupalat ja päivällisen ja huolehtii tiskistä eli ast.pesu koneen täytät.

Ja pihan nurmikot ja puutarhan hoitaa, kummalla parempi fiilis. Siivous ja pyykit ovat mun vastuulla. Ja teen lähes 10h matkat huomioiden.

Vierailija
36/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elintaso nousi pirusti, kun pääsin siipeilijästä eroon. Ex on työttömänä edelleen.

Vierailija
37/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tekee kotityöt sinkun työssäkäyvän kotona? Työssäkäyvä tietenkin, tai joku muu, jos maksaa siitä. Sopikaa kumppanin kanssa hinta kotitöille, jos et elata häntä jo. Vaikka jos itse säästät kotitöissä 5h/vko, maksat hänelle viiden tunnin käteen jäävän palkanosasi.

Vierailija
38/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos rouva ei tuo talouteen mitään muuta kuin tekee oman osansa kotitöistä, niin mikä kumppani se on? Lokki ja elätti.

Varmaan oletetusti henkistä sisältöä, rakkautta jne. Sellainen on kumppani. Muutenhan palkkaisit kodinhoitajan.

Vierailija
39/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elintaso nousi pirusti, kun pääsin siipeilijästä eroon. Ex on työttömänä edelleen.

Niin? Ei hänen tarvitse enää sinun paskojasi siivota, joten hän voitti :)

Vierailija
40/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä tietysti teen kotityöt ja passaan perhettä, kun olen vain kotona. Pitää olla nöyrä.

Ällöttävää. Olet yhtä arvoton kun tiellä päälle kävelty klimppi :(