Loukkaukset vitsin varjoll
Hei. Olemme parikymppisiä nuoria ja seurustelleet pari vuotta. Ongelmaksi on koitunut miehen vitsailu mikä välillä loukkaa. Saattaa heittää ulkonäöstä vitsiä tai siitä miten vaihtaisi minut johonkin toiseen (julkkikseen) jne. Muutenkin tuntuu kuolaavaan muita naisia. Ainakin telkkaria on kamala katsoa yhdessä kun aina pitää kommentoida muita. Nämä ei haittaisi niin paljoa ellei menneisyydessä olis miehen toimesta ollut hieman kyseenalaisia juttuja. (ei suoraan pettämistä, mutta liittyen muihin naisiin). Oon sanonu monta kertaa et toi käytös loukkaa, hetkeks lopettaa ja silti aina jatkaa. Mitä enää voi tehdä jos ei rupea uskomaan ?
Kommentit (23)
Jos ei mies puhetta usko, niin on joko tyhmä tai ei välitä siitä, miltä sinusta tuntuu.
Jotkut testailevat omaa merkitystään toiselle sillä, että yrittävät tehdä mustasukkaiseksi ja saada kilpailemaan ulkonäöllä tms. toisia naisia vastaan. Miesystäväsi käyöts on tuhoisaa parisuhteenne kannalta. Ehkä se on hänen tarkoituksensakin... jos siis ei ole tuo alussa ehdotettu tyhmyys vikana.
No ainakin oma isäni on ollut päihdeongelmainen, väkivaltainen, pettänyt äitiä ja tehnyt vaikka mitä kamalaa niin käy järkeen miksi oma mies aiheuttaa samoja tunteita mitä oon lapsena joutunut kokemaan. Ja kyllä käyn terapiassa.
Joko hyväksyt asian tai jätät miehen. Olet jo sanonut miehelle monta kertaa, ettet pidä hänen loukkaavista sanoistaan, mutta mies vain jatkaa naljailua. Ei kunnioita sinua, eikä ole enää kyse mistään kömpelöistä sosiaalisista taidoista, vaan ihan tahallista toimintaahan tuo on. Nuorena on vielä helppo löytää uusi, hyvä kumppani. Ei kannata tuhlata ns. hyviä vuosiaan tuollaiseen.
Käyttäjä42814 kirjoitti:
No ainakin oma isäni on ollut päihdeongelmainen, väkivaltainen, pettänyt äitiä ja tehnyt vaikka mitä kamalaa niin käy järkeen miksi oma mies aiheuttaa samoja tunteita mitä oon lapsena joutunut kokemaan. Ja kyllä käyn terapiassa.
Älä tuhlaa aikaasi tuhon luuseriin enää.
Hommaa oma hyvä elämä.
Mies nyt vaan on kertakaikkiaan moukka.Miksi viettäisit elämäsi kuuntelemalla loukkauksia loppuiän.Kannattaisi varmaan etsiä fiksumpi mies.
Olet niin nuori vielä ymmärtämään näitä asioita.
Ei, toisen ulkonäköä ei kommentoida. Ei kenenkään. Vaikka se näyttäisi E.T:ltä tai rumalta tai epämiellyttävältä tai jos ulkonäössä on jotain osioita, joille ei vain voi mitään, niin niitä ei kommentoida. Tai siis fiksut ihmiset eivät kommentoi.
Omaa mielitiettyä ei verrata (ainakaan ääneen) keneenkään muuhun.
Joten. JSS.
Lisään vielä etten ole ruma vaan mielestäni hyvännäköinen ja pidän itsestäni huolta. Silti itsetuntoni on laskenut hurjasti ja nykyään näen itseni huonommin kuin ennen.
Käyttäjä42814 kirjoitti:
Lisään vielä etten ole ruma vaan mielestäni hyvännäköinen ja pidän itsestäni huolta. Silti itsetuntoni on laskenut hurjasti ja nykyään näen itseni huonommin kuin ennen.
Toivottavasti poistit jo tyypin elämästäsi ja pistit estoon.
Esim. En ole nenääni sen kummemmin kiinnitänyt huomiota mut mies on sanonut sitä noita-akan nenäksi ja muutenkin sanonut monta kertaa että minulla on iso nenä. Entisenä anorektikkona oireilen nykyään niin että olen välillä pakkomielteinen johonkin ruumiini osaan jota haluan korjata. Miehen kommenttien jälkeen aloin hävetä nenääni ja vältellä sosiaalisia kanssakäymisiä. Olo oli välillä niin paha että tuli pakokauhu ja mietin etten voi enää elää näitten ajatusten kanssa että olen ruma.
Käyttäjä42814 kirjoitti:
Esim. En ole nenääni sen kummemmin kiinnitänyt huomiota mut mies on sanonut sitä noita-akan nenäksi ja muutenkin sanonut monta kertaa että minulla on iso nenä. Entisenä anorektikkona oireilen nykyään niin että olen välillä pakkomielteinen johonkin ruumiini osaan jota haluan korjata. Miehen kommenttien jälkeen aloin hävetä nenääni ja vältellä sosiaalisia kanssakäymisiä. Olo oli välillä niin paha että tuli pakokauhu ja mietin etten voi enää elää näitten ajatusten kanssa että olen ruma.
Ei tuollaisen miehen kanssa voi elää. Hän se noita-akka on, et sinä.
No kyllä meillä lukioikäisetkin pojat tajuaa, että noin ei voi tehdä. Miehesi on joko tyhmä tai pölvästi.
Ainoa lääke joka toimii, on peilaus. Eli alapas kommentoida komeita miehiä tellussa samalla tavalla, kun hän aloittaa tuon paskan. Ja jatkat sitä niin, että ukko tajuaa, kuinka paljon häneen itseensä saattuu vertailu muihin. Saattaa joutua tämän asian äärelle ensimmäistä kertaa elämässään. Ja takaan ja vannon, että siihen se loppuu sen pään aukominen.
Ero taitaa olla järkevä ratkaisu. Loukkaaminen vitsin varjolla ei ole koskaan ok. Eikä mies muutu. Rankuttaa samaa kuin ohjelmoituna, vaikka sanoo. Joten eiköhän tämä ole jo nähty. Jos toinen ei tajua, niin on hyvä itse tajuta erota. Jätä se siha!
Mies joka verhoaa naisvihaansa sarkastisiin kommentteihin ei ole kelvollinen eikä oikea ihminen kenellekään.
Vaikka peilaus onnistuisi, katso tarkkaan oppiiko, onko opettamisen arvoinen. Normaalejakin on, tai yksinolo omassa hyvässä seurassa.
Minunkin kumppani kerran ilmaisi haluavansa tutustua yhteen julkkikseen, ja kun tuli muutakin aineistoa eron puolesta, päätös selkesi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lääke joka toimii, on peilaus. Eli alapas kommentoida komeita miehiä tellussa samalla tavalla, kun hän aloittaa tuon paskan. Ja jatkat sitä niin, että ukko tajuaa, kuinka paljon häneen itseensä saattuu vertailu muihin. Saattaa joutua tämän asian äärelle ensimmäistä kertaa elämässään. Ja takaan ja vannon, että siihen se loppuu sen pään aukominen.
Jos ei sanomalla käytös muutu, niin tuolla tavoin tekemällä on iso todennäköisyys saada vain turpaansa. Kaksoisstandardimiehillä jos saavat samalla mitalla takaisin edes kerran, niin nainen vaiennetaan fyysisellä väkivallalla.
Joten kannattaa vain erota.
Mikähän siinä on, että naisten on ihan pakko väkisin yrittää luoda merkityksellistä parisuhdetta ihan kenen tahansa kanssa. Onko se joku isäsuhdejuttu? Surullistahan se on, että ap käyttää tuohon ihmiseen aikaansa, mutta onhan se niinkin että tuon miehen kanssa kärsii joka tapauksessa joku. Eli onko sillä lopulta merkitystä onko se ap, vai joku muu. Oikeastaan ei sillä ole
Vastaan siis kysymykseesi: Ehkä sinun pitäisi olla jotain enemmän miehellesi. Ehkä sinun pitäisi olla kauniimpi, niin ettei hän kiinnitä muihin huomiota. Ehkä voin kompensoida rumuuttasi olemalla tuolle ihanalle miehelle kiltimpi. Se on oikea tie. Sinun vastuullasi on nyt pitää huolta, että teidän parisuhde kestää tuon miehen persoonan.