Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotityöt kun toinen käy töissä

Jussi
16.10.2020 |

Mitä teidän mielestä kuuluu toisen tehdä kotona kun toinen käy töissä ???
Mun mielestä siihen kuuluu siivoilua ,roskien vientiä, pyykin pesua, nurmikon leikkuuta ja yleensäkkin normaalia kotitöitä.
Muijan mielestä riittää kun siivoo vaan omat jälkensä. Illat ja yöt näpytellään nettiä ja tehdään päivityksiä facepookkiin ja whatsäppiin. nukutaan puoleen päivään. Sitten katotaan illat telkkarii.
Sitten ihmetellään kun äijää vituttaa

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä neuvottelut käydään kotitalouskohtaisesti,  Niinkuin työpaikoillakaan ei voi olla mitään yleispätevää sopimusta, vaan paikallinen sopiminen järkevää.

Vierailija
42/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen tekee kaiken riippumatta siitä, kuka on kotona kaiket päivät ja kuka maksaa mitäkin.

Näin se on meillä. Harmi vaan että mä oon se nainen, kokopäivätöissä, ja mies on työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksentekijä lisää vielä.

Omistin jo talon valmiiksi kun laiskuri muutti sinne. Ei ole yhteisiä lapsia eikä yhteistä omaisuutta. Eikä ole rahallisesti osallistunut talon kuluihin ja maksan kakkosauton kulut.

Luulis osallistuvan kodin hoitoon kun olen töissä. Työttömyyspäivä rahat on ainoo tulonlähde laiskurille.

Vierailija
44/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistin jo talon valmiiksi kun laiskuri muutti sinne. Ei ole yhteisiä lapsia eikä yhteistä omaisuutta. Eikä ole rahallisesti osallistunut talon kuluihin ja maksan kakkosauton kulut.

Luulis osallistuvan kodin hoitoon kun olen töissä. Työttömyyspäivä rahat on ainoo tulonlähde laiskurille.

Oletteko keskustelleet asiasta ollenkaan?

Vierailija
45/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapas tehdä osasi kotitöistä, äläkä masrise!

Vierailija
46/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kotityöt sovitaan lähtökohtaisesti puoliksi, tai jompi kumpi ottaa isomman roolin niissä mutta saa toiselta kompensaatiota siitä.  En mielelläni ottaisi suurempaa vastuuta kotitöistä vaikka olisi mikä elämäntilanne. Helposti tilanne luisuisi siihen että työelämään palattuani mies yhä vapaamatkustaisi kotitöissä kun olisi tottunut tilanteeseen. Ja etenkään jos olen hoitovapaalla tehtäväni ei ole leikkiä kodin hengetärtä vaan hoitaa lasta. 

Vierailija
47/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on täysin riipuvainen, mistä syystä kumppani on kotona.

Jos työtön, ja työssäkäyvä maksaa suurimman osan perheen kuluista, niin tottakait kotona oleva tekee myös suurimman osan kotitöistä. Jos kulut laitetaan puoliksi, myös kotityöt jaetaan puoliksi.

Jos kotona oleva on perhevapailla ja hoitaa kotona lapsia, kotityöt jaetaan puoliksi, et kait kuvitelle, että työnantaja ja veronmaksajat maksavat tukia ja työnantaja mahdollistaa työstä poissaolon, lisätäkseen toisen vanhemman vapaa-aikaa ja mahdollistaa kotitöistä laistamista.

Ei, vaan se on tarkoitettu lisäämään lapsen hyvinvointia ja varhaiskasvatusta, eikä suinkaan toisen vanhemman.

Vierailija
48/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tekisin ne kotityöt ihan vaan ajankuluksi. 

Vierailija
49/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin kannattaa erota kun puhut noin rumasti kumppanistasi. Ehkä vaistoaa inhoavan asenteesi ja ottaa taloudellisesta tilanteesta kaiken irti, ennenkuin potkaiset pihalle tai itse päättää, ettei edes edut korvaa kaltaisesi katselua.

Vierailija
50/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu päättyyy yleensä riitaan ja mökötykseen. Ei auta keskustelut .nukutaan jo eri makkareissa kun mä oon kuulemma tyhmä ja idiootti. Kai siellä netissä kanssasisaret myötäilee ja nyökyttelee kuinka vittumainen oon kun tommosia vaadin. T.jussi

Vierailija
51/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät kumppaniasi laiskurina niin varmasti parempi että eroatte, ette taida hirveästi rakastaa tai arvostaa toisianne.

Vierailija
52/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousasiakeskustelut erikseen ja työnjakokeskustelut erikseen. Sinulla on avopuoliso, ei kyökkipiikaa siitä huolimatta että olet kuluja maksellut ja että avopuoliso on nyt (koronan vuoksi?) työtön. Aika opportunististista ajatella että globaali kriisi tekee omasta puolisosta palkollisen. Jos olet työntekijän tarpeessa etsi sellainen ja maksa rehellisesti palkkaa.

Vierailija
53/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen käy töissä ja toinen on kokonaan työtön eikä opiskelekaan, niin silloin kotityöt kuuluvat sille kotona olevalle. Paitsi työssäkäyvä siivoaa tietenkin omat sotkunsa. Kenenkään ei tarvitse olla mikään palvelija. Jokainen huolehtii omat pyykit, astiat, roskat ja tavarat paikoilleen.

Vierailija
54/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn töissä, maksan laskut, huollan autot, teen pihatyöt, pesen pyykkini,ynm

Kun tuun töistä laiskuri kattoo töllöstä paskaa ysiin asti näpyttäen samalla kännyä sitten siirtyy makkariin tietokoneelle puoleen yöhön asti ,usein myöhempäänkin. Herää aamupäivän aikana ja usein myöhempäänkin. Ei ole ruoka valmiina kun tuun töistä.

Sekö on muka oikein, osan mielestä ainakin kun vastauksia lukee.

Vittuilut ja huutoo tulee kun asiasta mainitsee.

Muuttakoon omaan luukkuunsa. Mikä voi olla paras vaihto ehto.

Vierailija
55/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siivousdilemma kämppiksen kanssa. Hänen mielestään minun ollessa työttömänä työpätkien välissä minä vastaan kotitöistä. Yksin. Hän saa sotkea, leipoa, kokata, levitellä tavaroita jne. yhteisiin tiloihin ja minun pitää siivota ne, koska minulla ei voi olla muutakaan tekemistä. Hänhän sentään käy jo töissä, ei jaksa enää siivota.

Minä tietysti siivosin, koska oli pakko. Asunto olisi ollut muutoin aivan hirveä läävä, koska ei ollut mitenkään omituista, että kämppis jättää jonkin tavaran niille sijoilleen seuraavaksi 6kk ajaksi. Tuli testattua. Jokainen pinta täyteen tavaraa; pöydät, käsinojat, hyllyn päälliset, tasot keittiössä ja vessassa, sauna sekaisin jne. Ikinä en ole nähnyt sellaista banaanikärpästen armeijaa kuin silloin, kun lakkasin tiskaamasta ja huolehtimasta roskista koko ajan.

Ikinä en suostuisi moiseen järjestelyyn kumppanin kanssa. Molemmat ylläpitävät asunnon siisteyttä yhdessä, koska kuten täällä joku sanoi, ei sinkunkaan kotia kukaan muu siivoa, jos ei tilaa siivouspalvelua.

Ironisesti kuulin karman kuitanneen kämppistä; nyt kämppiksellä on loisiva poikaystävä, joka odottaa, että hän siivoaa kaiken samalla, kun mies itse vaan sotkee. Vieraidenkin pitää kuulemma siivota itse jälkensä tai ei ole enää tulemista vierailulle, mutta mies saa porsastella vapaasti.

En uskalla ajatella millainen läävä heillä nyt on, kun kaksi sotkijaa on lyönyt hynttyyt yhteen...

Vierailija
56/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käyn töissä, maksan laskut, huollan autot, teen pihatyöt, pesen pyykkini,ynm

Kun tuun töistä laiskuri kattoo töllöstä paskaa ysiin asti näpyttäen samalla kännyä sitten siirtyy makkariin tietokoneelle puoleen yöhön asti ,usein myöhempäänkin. Herää aamupäivän aikana ja usein myöhempäänkin. Ei ole ruoka valmiina kun tuun töistä.

Sekö on muka oikein, osan mielestä ainakin kun vastauksia lukee.

Vittuilut ja huutoo tulee kun asiasta mainitsee.

Muuttakoon omaan luukkuunsa. Mikä voi olla paras vaihto ehto.

Jos kumppani ei osallistu lainkaan yhteisen kodin siivoukseen, kumppani kannattaa puhutella ja jos se ei auta, näyttää ulko-ovea.

Vierailija
57/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tekisin ne kotityöt ihan vaan ajankuluksi. 

Jos tuohon lähdet, niin saat tehdä ne jatkossakin vaikka menet kokopäivätöihin.

Vierailija
58/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen aina tehnyt kaiken koska olen kotona. Kaikki kotityöt, siivoan, laitan ruokaa, käyn kaupassa, teen pihatyöt, lämmitän talvella joka päivä, hoidan koirat, hevoset ja lapset.

Mies tekee vain polttopuut ja muita ns. miesten töitä.

Vierailija
59/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma mies alkaisi kiukutella tuosta, niin tekisin harrastuksesta työn eli alkaisin periä maksun neulomistani villasukista. Silloin minulla ei olisi mitään velvollisuutta käyttää aikaani miehen osuuteen kotitöistä. Minä myös leivon mielelläni ja mies syö niitä yhtä mielellään. Jatkossa vessanpesu veisi leipomisajan, joten täällä tuoksuisi korvapuustien sijaan vessanpesuaine.

Vierailija
60/72 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen normaalit sisäkotityöt, kuten siivous, ruoanlaitto ja leipominen, pyykinpesu. Puoliso tekee ruokaostokset, pihatyöt tehdään yhdessä, ja nyt korona-aikana etätöissä ollessaan osallistuu myös keittiön siistimiseen ruokailun jälkeen. Järjestelee joutoaikanaan myös komeroita ym. tiloja mielellään. Hän tekee myös kaikki likaisimmat, epämieluisimmat ja raskaimmat työt. Jos ollaan yhdessä kotona, niin tehdään yleensä kaikki yhteistyössä. Ei ole riitoja päässyt syntymään.