Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronajoulu

Vierailija
16.10.2020 |

Olen miettinyt, miten erilaista tänä vuonna on valmistautua jouluun. Ei joulumyyjäisiä, ei konsertteja, ei harrastusten joulujuhlia,
Ei sukujoulua, ei joulukirkkoa, ei isoja tapahtumia (Lucia, joulurauhanjulistus...)

Kauppojen jouluryysistä ei jää kaipaamaan.

Mutta erilaista tulee.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan joulurauhan julistuksen kattoa telkasta. Ei sinne ole pakko paikan päälle mennä.

Vierailija
22/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä koronatilanne eri kuin Suomessa. Joulumarkkinoilta olisi ollut kiva hakea herkkuja ja nauttia tunnelmasta, mutta kaikki ymmärrettävästi peruttu tai viimeisetkin tullaan perumaan.

Olin ajatellut ennen joulua tai sen jälkeen käydä Suomessa mutta reissu siirtyy kyllä ensi kevääseen - tai kesään. Ainoa hyvä puoli on se etteivät mahdolliset tapaamisrajoitukset vaikuta omaan joulunviettoon kun täällä ei isoa perhettä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauha kyllä julistetaan, mutta ilman yleisöä.

Vierailija
24/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kokeilla jotain uutta. Jos on tottunut suuriin sukujouluihin, konsertteihin ja joulumarkkinoihin, niin nyt voisi yrittää virittäytyä tunnelmaan ihan kotona. Jouluradio päälle, leipomista, askartelua ja tarvittaessa videoyhteys niihin sukulaisiin, jotka puuhastelevat sillä hetkellä samaa. Aattona voi käydä haudoilla, syödä hyvin ja vaikka katsoa muutama jouluinen elokuva tai lukea jotain hyvää kirjaa. Erilainen joulu ei välttämättä ole huono joulu.

Vierailija
25/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon joulunviettooni vaikuta. Vietämme joulun mieheni kanssa kahden. Joulukonsertteja tuskin tulee, mutta luulisi ainakin telkkarissa näytettävän. Uskoisin, että ulkotiloissa pidettävät joulumarkkinat ainakin toteutuvat. Tuomaan markkinoilla olen yleensä käynyt.

Ei ne nyt voi telkkariin mitään kuorolauluja nauhoitella. Ne kuorolaisethan saa koronan sieltä. Mutta toki edellisten vuosien konsertteja voidaan näyttää uusintoina.

Tuomaan markkinat on peruttu. Juuri oli uutisissa.

Vierailija
26/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin melko varmaa, että joulupukki tuo säkin oven viereen ja kommunikaatio hänen kanssa tapahtuu etäyhteydellä.

Vierailija
27/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ainakin melko varmaa, että joulupukki tuo säkin oven viereen ja kommunikaatio hänen kanssa tapahtuu etäyhteydellä.

Näin veikkaan minäkin. Harmillista lapsille, mutta ehkäpä sopeutuvat ajatukseen kun

olen jo hyvissä ajoin varoitellut, että pukki käy vain ovella tuomassa lahjat tänä vuonna. Isovanhempia lapset eivät näe jouluna, joten sekin on aika tylsä juttu.

Kyllä tämän kestää, kunhan hengissä säilytään.

Vierailija
28/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan vain lomaa, jota on silloin 2 vkoa. Ihan sama vaikka ei olisi joulua ollenkaan. Olen niin uupunut työntekoon. Koko ajan pelkää sairastuvansa kun saa kymmeniä yskoksiä ja aivastuksia naamalle päivittäin. Ja koko ajan kiire.

Mun tuurilla sairastun kun loma alkaa.

Pk täti

Vierailija
29/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa myyjäisiä, konsertteja, joulukirkkoja tms mutta olisin kaivannut ulkomaille. Nyt se mahdollisuus on poissuljettu. En lähtisi vaikka olisi sallittua, koska mistään ei voisi nauttia vapaasti ja huolettomasti.

Puoliso miettii vielä, meneekö sukulaisilleen. Jos ei, niin vietämme joulun kaksin. Jos menee, niin sitten luultavasti olen yksin ja ihan kotosalla. Todella, todella tylsää.

https://www.bing.com/videos/search?q=gloria+in+exelcis+notes&&view=deta…

Joulumusiikki on niin kaunista! Tuossa yks opeteltavaksi - ainakin yksikseen.

Vierailija
30/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se korona tätä joulua vaikeuta vaan tietoisuus siitä, että esikoinen lähtee armeijaan vuodenvaihteessa, itkettää jo nyt😭

Vierailija
31/31 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan vain lomaa, jota on silloin 2 vkoa. Ihan sama vaikka ei olisi joulua ollenkaan. Olen niin uupunut työntekoon. Koko ajan pelkää sairastuvansa kun saa kymmeniä yskoksiä ja aivastuksia naamalle päivittäin. Ja koko ajan kiire.

Mun tuurilla sairastun kun loma alkaa.

Pk täti

Sama. Tosin eipä ole lomasta vielä mitään tietoa.