Tuleeko muilla koskaan sellaisia huimauskohtauksia että maailma heilahtaa silmien edessä ja meinaa ihan kaatua?
Mulla tulee välillä ja mietin onko jotain vakavaakin. Ihan kunnolla heilahtaa silmien edessä enkä enää edes tiedä olenko pystyssä vai en. Sit palaa taas normaaliksi parin sekunnin jälkeen.
Kommentit (8)
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Suurin osa huimauksesta on vaaratonta.
Mullakin tulee joskus. Siis ei johdu asennonmuutoksesta, vaan yhtäkkiä seisoskellessa tai istuskellessa alkaa päässä heittää. En tiedä mistä johtuu. Verenpaineeni on tosi matala, voiko johtua siitä?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tulee joskus. Siis ei johdu asennonmuutoksesta, vaan yhtäkkiä seisoskellessa tai istuskellessa alkaa päässä heittää. En tiedä mistä johtuu. Verenpaineeni on tosi matala, voiko johtua siitä?
Nimenomaan verenpaineesta, jos on alhainen.
Mnulla tuollaiset ovat lähes aina kertoneet korvatulehduksesta/flunssasta/vahatulpasta korvassa, joka vaikuttaa/on leviämässä myös korviin - esim. kovin limainen flunssa. mennyt yleensä ohi kotikonsteilla, eli pyrin limanirrotukseen ja/tai käytän vahaa irrottavia korvatippoja. pitää vain itse koittaa kuulostella kehoa, etät mistä on kyse. Tuolla aiemmin mainittu verenpaineen heilahtelukin on hyvä vaihtoehto.
Tarpeeksi lihava ja huono kunto niin huimaa vähän väliä jos sormea liikauttaa karkkipussille
Joskus on ollut sellaisessa tilanteessa, jossa olen äkisti vilkaissut sivulleni alas, kääntänyt päätä nopeasti ja samalla kävellyt eteenpäin. Tullut ikävä heilahdustunne. Oletan, ettei tasapainoelin ehdi mukaan.