Millainen aikuinen ihminen ei ole koskaan ollut parisuhteessa?
Kommentit (170)
Aika paljon 4kymppisiä
jotka eläneet "hurjaa" sinkkuelämää, vietetty aikaa kavereiden kanssa, keskitytty uraan ja harrastuksiin. Sitten huomataan että kaverit perheellisiä ja itsekin haluttais asettua mutta eipä se niin helppoa olekaan. Naisilla kiire saada lapsia ja ovat jo paniikin puolella. Miehet luulevat että seurustelu on vaan sellaista tapailua, voidaan keskittyä edelleen omiin juttuihin ja välillä käydä panemassa sitä tinderissä bongattua naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen vammautuu tai jopa kuolee parisuhteessa ollessaan. Mutta eihän sellaista minulle tai sinulle voi mitenkään tapahtua, eikö niin.
Siitähän on arvioita, että miehet kokevat parisuhdeväkivaltaa aivan yhtä paljon kuin naiset, jos eivät enemmänkin. Miehet vain eivät raportoi väkivallasta yhtä herkästi kuin naiset, ehkä syynä on häpeä.
Sitten voimmekin miettiä kuinka useasti maailmassa tai edes Suomessa mies kuoee tai vammautuu naisen tekemän väkivaltarikoksen vuoksi vrt toisinpäin. Hyvin paljon harvemmin siis.
Ei se sitä tarkoita, että naiset olisi jotenkin rauhallisempia. Ovat vain fyysisesti heikompia eivätkä saa miestä heng iltä vaikka miten hak kaisivat ja läpsisivät. Toisinpäin homma toki toimii hieman toisin kun mies vahvempi.
Voit sepitellä itsellesi tätä tarinaa uskotellen naisten olevan yhtä väkivaltaisia kuin miehet, mutta tosiasia on, että nykyaikana toisen vahingoittamiseen ei välttämättä tarvita enää voimaa, ja että kaikkien tutkimusten mukaan naiset kohtaavat enemmän väkivaltaa miesten tahoilta kuin miehet naisten taholta. Vain perheväkivaltaa arvioidaan miessukupuolisten kokevan huomattavan suuri määrä verrattuna naisiin, ja silloinkin tekijä voi olla siis joku muu kuin nainen. Voi olla kyseessä vaikka poikalapsen kokema väkivalta vanhemman taholta. Tai isän ja pojan välinen. Miesten kohtaama väkivalta on muutenkin pääsääntöisesti toisten miesten tekemää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on outoa, jos aikuinen ihminen, esim. 40-vuotias, ei ole koskaan asunut kenenkään kanssa. Tulee mieleen, ettei pysty sitoutumaan.
Siihen ei tarvitse mitään taitoa rykäistä asumaan yhteen vaikka pikaisen tuntemisen jälkeen. Voi olla ihan täyttä kalkulointia esim rahallisesti, minkään sortin sitoutumiskykyä tuo ei myöskään vaadi.
Nykyään kun ihmiset ovat niin sekaisin, yksinelelyn ymmärtää yhä paremmin. Myös niiden ns terveiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujo. Introvertti. Alhainen itsetunto. Niillä mennään yksin hautaan asti. M46.
Sama + ruma (mm. todella huono iho kasvoissa ja vartalossa, pieni lähes olematon leuka, leveä naama), ylipainoinen, ei koulutusta (nyt tosin töissä)...
Olen kyllä kerran seurustellut, 26 vuotta sitten (ei asuttu yhdessä) ja lapsikin siitä suhteesta, mutta tämän jälkeen ei mitään, nada, noup, nej. Seksiä harrastanut jtn. 15 vuotta sitten yhden kerran, kännissä ja miehen puolelta läpällä. Olisin ikionnellinen jos parisuhteen saisin, mutta ei tule tapahtumaan ja juu, olen ns. markkina-arvoani testannut deittisovelluksissa ja ihan huviksenne voitte arvata miten kävi? Kyllä tämä sieluun sattuu, että ei kukaan halua omakseen, mutta toisaalta kun peiliin katsoo, niin täytyy hyväksyä elämän realiteetit ja jatkaa matkaa yksin, niin sinne uurnaan asti.
Tsemppiä kaikille ketjuun vastanneille. N46
Tähän voin vastata rehellisesti mutta ikävä kyllä ehkä hiukan kipeästi.
Jos et ole kovin kaunis etkä luonteeltakaan viehättävä, niin siitä hetkestä lähtien kun täytit kolmekymmentä, olet ollut lapsesi takia useimmille miehille ilmaa. Kun tällä kertaa kirjoitan tosissani enkä yhtään vitsillä kuten yleensä tänne palstalle, niin tulee vähän surullinen olo tämän sanomisesta. Se on kuitenkin tosiasia. Naisen, joka on ruma ja epäsuosittu, kannattaa valita tarkoin kenen kanssa tekee lapsen, koska nainen joka on yh ja noilla spekseillä, on todellakin ulkona useimpien miesten haarukasta.
Naiset eivät sitä ymmärrä, että oli mies sitten vela tai muuten vain lapseton, niin se naisen lapsi ei todellakaan ole mikään plussa naisessa. Jopa miehet jotka ovat itse isiä, karttavat ainakin osa yh-äitejä. Ei tietty kaikki. Sanoisin, että sinun paras mahdollisuutesi löytää mies, on etsiä mies jolla on jo valmiiksi lapsia, ja joka ei todellakaan ole mikään komea menestyjä. Jos tämä ei kelpaa, niin tuskin tulet miestä enää löytämään.
On valitettavaa, etteivät naiset ymmärrä lapsen merkitystä miesten näkökulmasta. Miehen näkökulmasta lapsi on ultimaattinen rakkaudenosoitus naiselta, riippumatta siitä haluaako mies itse lapsia. Nainen, joka on tehnyt lapsen toisen miehen kanssa, on antanut ultimaattisen rakkaudenosoituksen sille miehelle, ja riippuen vähän kontekstista eli mm. naisen iästä ja halusta tehdä lapsia lisää, voi olla ettei nainen tule antamaan ikinä vastaavaa rakkautta kellekään toiselle miehelle. Monien miesten mielestä, mm. minun itseni, on helpompi olla ikinä alkamatta mihinkään yh:n kanssa, kuin hyväksyä se, etten ikinä tule merkitsemään naiselle sitä, mitä naisen lapsi sekä lapsen isä ovat merkanneet naiselle.
Tästä syystä pidän myös niitä naisia, jotka tekevät spermapankkispermalla yksin lapsen, täysin idiootteina. Eivätkö he tosiaan ymmärrä tuhoavansa lopullisesti mahdollisuutensa saada mies, joka haluaa juuri hänet? Eivät miehet näe sitä päällepäin, että lapsi on itsellisesti tehty.
Moni kyllästyy odottamaan sitä miestä ja kello käy.
Tuo on ihan roskaa että lapsi olisi este millekään. Ne miehet jotka valkkaavat naisia äitiyden mukaan saavat laputtaa tiehensä. Aikuinen mies ei näe naisen olevan ”pilalla” lastenteosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama + ruma (mm. todella huono iho kasvoissa ja vartalossa, pieni lähes olematon leuka, leveä naama), ylipainoinen, ei koulutusta (nyt tosin töissä)...
Olen kyllä kerran seurustellut, 26 vuotta sitten (ei asuttu yhdessä) ja lapsikin siitä suhteesta, mutta tämän jälkeen ei mitään, nada, noup, nej. Seksiä harrastanut jtn. 15 vuotta sitten yhden kerran, kännissä ja miehen puolelta läpällä. Olisin ikionnellinen jos parisuhteen saisin, mutta ei tule tapahtumaan ja juu, olen ns. markkina-arvoani testannut deittisovelluksissa ja ihan huviksenne voitte arvata miten kävi? Kyllä tämä sieluun sattuu, että ei kukaan halua omakseen, mutta toisaalta kun peiliin katsoo, niin täytyy hyväksyä elämän realiteetit ja jatkaa matkaa yksin, niin sinne uurnaan asti.
Tsemppiä kaikille ketjuun vastanneille. N46
Tähän voin vastata rehellisesti mutta ikävä kyllä ehkä hiukan kipeästi.
Jos et ole kovin kaunis etkä luonteeltakaan viehättävä, niin siitä hetkestä lähtien kun täytit kolmekymmentä, olet ollut lapsesi takia useimmille miehille ilmaa. Kun tällä kertaa kirjoitan tosissani enkä yhtään vitsillä kuten yleensä tänne palstalle, niin tulee vähän surullinen olo tämän sanomisesta. Se on kuitenkin tosiasia. Naisen, joka on ruma ja epäsuosittu, kannattaa valita tarkoin kenen kanssa tekee lapsen, koska nainen joka on yh ja noilla spekseillä, on todellakin ulkona useimpien miesten haarukasta.
Naiset eivät sitä ymmärrä, että oli mies sitten vela tai muuten vain lapseton, niin se naisen lapsi ei todellakaan ole mikään plussa naisessa. Jopa miehet jotka ovat itse isiä, karttavat ainakin osa yh-äitejä. Ei tietty kaikki. Sanoisin, että sinun paras mahdollisuutesi löytää mies, on etsiä mies jolla on jo valmiiksi lapsia, ja joka ei todellakaan ole mikään komea menestyjä. Jos tämä ei kelpaa, niin tuskin tulet miestä enää löytämään.
On valitettavaa, etteivät naiset ymmärrä lapsen merkitystä miesten näkökulmasta. Miehen näkökulmasta lapsi on ultimaattinen rakkaudenosoitus naiselta, riippumatta siitä haluaako mies itse lapsia. Nainen, joka on tehnyt lapsen toisen miehen kanssa, on antanut ultimaattisen rakkaudenosoituksen sille miehelle, ja riippuen vähän kontekstista eli mm. naisen iästä ja halusta tehdä lapsia lisää, voi olla ettei nainen tule antamaan ikinä vastaavaa rakkautta kellekään toiselle miehelle. Monien miesten mielestä, mm. minun itseni, on helpompi olla ikinä alkamatta mihinkään yh:n kanssa, kuin hyväksyä se, etten ikinä tule merkitsemään naiselle sitä, mitä naisen lapsi sekä lapsen isä ovat merkanneet naiselle.
Tästä syystä pidän myös niitä naisia, jotka tekevät spermapankkispermalla yksin lapsen, täysin idiootteina. Eivätkö he tosiaan ymmärrä tuhoavansa lopullisesti mahdollisuutensa saada mies, joka haluaa juuri hänet? Eivät miehet näe sitä päällepäin, että lapsi on itsellisesti tehty.
Itse olen yh-äiti ja olen pitkälti samaa mieltä. Mutta tokihan nainen voi tehdä lapsen myös sen uuden miehen kanssa, ja tämä uusi lapsi on tietysti yhtä tärkeä ja rakas kuin muutkin lapset. Nykyään myös yksinhuoltajia alkaa olla niin paljon, että mies joka ei vaan löydä lapsetonta naista ehkä kelpuuttaakin yksinhuoltajan.
Minä 38v mies. Tässä "selityksiä" seksuaalisesti hyväksikäytetty lapsena. Narsistinen tunnekylmä äiti. Koko ylä-aste koulukiusattuna.
Kerran olen ollut palavasti ihastunut todella mukavaan naiseen, mutta ei oltu kumpikaan valmiita suhteeseen. Hänkin oli traumatisoitunut narsisti exän aiheuttaman helvetin takia.
Terapiaan olen hakeutumassa.
Helppoa ei ole elellä, kun luottamus mennyt ihmisiin, mutta luovuttamassa ei olla.
Vierailija kirjoitti:
mun kohdalla riittänyt ihan vaan se että naama on todella ruma. ei oo yksikään mies koskaan lähestynyt saati että olis ihastunut ja sitä kautta halunnut edes tutustua muhun EDES kaverimielessä. N32
Millaiseksi luonnehtisit persoonasi?
Vierailija kirjoitti:
Lisähankaluuksia pariutumiseen tuo se, että melkein kaikki haluaa vain jotain fwb/fb/orgiaparisuhde/avoin suhde -kuviota. Harvaa kiinnostaa normaali suhde kahden ihmisen välillä, yhteenmuutto ja perheen perustaminen.
Kyllä useimpia kiinnostaa jälkimmäinen. Mistä ajattelet sen johtuvan, että tapaat enimmäkseen tuollaisia hukassa olevia ja seksikeskeisiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Tuo taitaa olla se kaikista huonoin setti miehellä. Kivaa lauantaita silti sulle!
Äläpäs vielä luovuta. Koronan jälkeen kokeile suunnata maailmalle. Suomalainen ujo mies on kovaa valuuttaa etelän maissa. Ujous ja introverttius on jopa plussaa, etpähän ole muita naisia aina iskemässä. Itsetuntokin nousee taatusti jos etelän naisen saat, niillä kun on luonnostaankin halu tukea puolisoaan ja huomaat että oletkin ihan hyvä mies. Vielä jos et ole väkivaltainen etkä renttu niin oot hyvissä lähtökuopissa kumppanin etsinnässä. Sosiaalisiahan ne yleensä ovat ja nopeasti löytävät muita naisia kavereikseen ja töitäkin, joten saat varmasti introverttina omaakin aikaa olla itsekseen.
Tämä on hyvä mahdollisuus. Hulluinta että vastaavassa tilanteessa oleville naisille hoidetaan ihan valtion tuella etelän miehiä tänne perille asti, eikä tarvii lähteä maailmalle etsimään kumppania. Ainakin pk-seudulla riittää etelän miestä jos ei nainen kotimaista löydä.
Itse sairastuin ja vammauduin nuorena vaikeasti enkä siksi ole halunnut parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastuin ja vammauduin nuorena vaikeasti enkä siksi ole halunnut parisuhdetta.
Miksi halusi parisuhteeseen väheni sairastumisen ja vammautumisen myötä?
Minä en ymmärrä tuota että "jää yksin". En minä ole yksin, on lapsia, sukulaisia, ystäviä. En ole koskaan kaivannut parisuhdetta. Tiedostan kyllä että valtaosan mielestä olen erilainen, ja suurin osa kaipaa suhdetta.
En tiedä mitä tekisin parisuhteella, minulla ei ole mitään mielenkiintoa sellaiseen. Lapsetkin olen tehnyt kumppanuusvanhemmuuden kautta hedelmöityshoidoilla koska en halua parisuhdetta. Mitään traumoja ei ole taustalla, olen muuten ihan normaali työssäkäyvä nelikymppinen nainen.
Alle kolmikymppisenä olin suhteessa pari kolme vuotta, avoliitossakin. Halusin tuolloin yrittää olla "normaali". Mutta minua alkoi vain ärsyttää, viihdyn parhaiten kun saan asua ilman muita aikuisia.
En voi ymmärtää ihmisiä jotka eivät voi olla yksin vaan pitää aina olla joku.
Aseksuaali en ole, halut ne on minullakin, tosin libido ei kovin korkea ole. Olen harrastanut seksiä monien kanssa mutta senkin suhteen parasta on touhuta yksin.
Mitään vikaa ei siis tarvi olla ihmisessä jos hän ei ole suhteessa. Kaikilla ei vaan ole tarvetta ja halua jakaa elämäänsä kenenkään muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota että "jää yksin". En minä ole yksin, on lapsia, sukulaisia, ystäviä. En ole koskaan kaivannut parisuhdetta. Tiedostan kyllä että valtaosan mielestä olen erilainen, ja suurin osa kaipaa suhdetta.
En tiedä mitä tekisin parisuhteella, minulla ei ole mitään mielenkiintoa sellaiseen. Lapsetkin olen tehnyt kumppanuusvanhemmuuden kautta hedelmöityshoidoilla koska en halua parisuhdetta. Mitään traumoja ei ole taustalla, olen muuten ihan normaali työssäkäyvä nelikymppinen nainen.
Alle kolmikymppisenä olin suhteessa pari kolme vuotta, avoliitossakin. Halusin tuolloin yrittää olla "normaali". Mutta minua alkoi vain ärsyttää, viihdyn parhaiten kun saan asua ilman muita aikuisia.
Aseksuaali en ole, halut ne on minullakin, tosin libido ei kovin korkea ole. Olen harrastanut seksiä monien kanssa mutta senkin suhteen parasta on touhuta yksin.
Mitään vikaa ei siis tarvi olla ihmisessä jos hän ei ole suhteessa. Kaikilla ei vaan ole tarvetta ja halua jakaa elämäänsä kenenkään muun kanssa.
Vastenmielistä kun nainen vaatii niin paljon itseään parempaa miestä, ettei saa sellaisia miehiä kuin yhdeksi yöksi, ja sitten selittelee että en ois parisuhdetta halunnukkaan
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva kun kerroit itsestäsi. AP kumminkin kysyi että "ei ole koskaan ollut parisuhteessa" sinähän olit avoliitossakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteeseen ei pääse vaikka haluaisi niin syitä on vaikkapa: Kusipäisyys, sairaalloinen lihavuus, pieni penis, poikkeuksellisen ruma, vakava mt-ongelma, huono itsetunto, erittäin huono hygienia. Siinä nyt aapeelle joitakin syitä miksi jotkut jääneet ilman parisuhdetta.
Listalta voisi kyllä poistaa rumuuden ja lihavuuden. Kyllä heillekin todistetusti kumppani löytynyt.
olen 31v työssä käyvä nainen en ole koskaan ollut parisuhteessa.
Minulla ei ole yhtään kavereita.
Kaiken vapaa-ajan vietän yksin.
Entisessä työpaikassa eräs työntekijä sanoi älä suutu mutta epäilen sinulla olevan asperger.
Kysyi vielä onko minulla diagnooseja.
asiaa ei ole koskaan tutkittu eikä epäilty.
Mutta olen aina ollut huono sosiaalisissatilanteissa.
Eikä minulla ole halua mennä aspergertutkimuksiin.
Olen kuitenkin aina onnistunut löytämään töitä.
Erillaisuudestani huolimatta.
Entisissä työpaikoissa jos joku on kysynyt miten olen viettänyt vapaapäivät/lomat olen valehdellut suoraan että kavereiden kanssa.
En ole koskaan missään työpaikassa paljastanut että minulla ei ole kavereita.
Enkä että en ole koskaan ollut parisuhteessa.
asperger epäilty nainen kirjoitti:
olen 31v työssä käyvä nainen en ole koskaan ollut parisuhteessa.
Minulla ei ole yhtään kavereita.
Kaiken vapaa-ajan vietän yksin.
Entisessä työpaikassa eräs työntekijä sanoi älä suutu mutta epäilen sinulla olevan asperger.
Kysyi vielä onko minulla diagnooseja.
asiaa ei ole koskaan tutkittu eikä epäilty.
Mutta olen aina ollut huono sosiaalisissatilanteissa.
Eikä minulla ole halua mennä aspergertutkimuksiin.
Olen kuitenkin aina onnistunut löytämään töitä.
Erillaisuudestani huolimatta.
Entisissä työpaikoissa jos joku on kysynyt miten olen viettänyt vapaapäivät/lomat olen valehdellut suoraan että kavereiden kanssa.
En ole koskaan missään työpaikassa paljastanut että minulla ei ole kavereita.
Enkä että en ole koskaan ollut parisuhteessa.
Saanko udella missä päin suomenmaata asustelet?
Joo ei taida sinkkuäidit olla sitä kuuminta hottia