Mies ei ole valmis naimisiin, mutta lapsi saisi tulla
Tunnen, että olen viimein löytänyt oikean rakkauden. Ja miesystäväni tuntee samoin. Hän kihlasi minut vuoden seurustelun jälkeen ja pian aloimme puhua perheenlisäyksestä, vieläpä miehen aloitteesta. MUTTA. Minä olen sillä tavoin vanhanaikainen, että haluaisin olla naimisissa ennen lapsen syntymää. Tämä olisi minulle TODELLA tärkeää. Miesystäväni sanoo ettei ole siihen vielä valmis. Haluaisi, että olisimme seurustelleen noin 5 vuotta ennen naimisiin menoa. Minulla kuitenkin on jo ikää sen verran, että ei ole viisasta lykätä mahd. raskautta niin pitkän ajan päähän.
Miten voi olla valmis kihloihin, joka on avioliittolupaus, ja perheenlisäykseen, mutta ei naimisiin? En ymmärrä. Lapsi jos mikä kuitenkin sitoo meidät yhteen lopuksi ikää.
Kommentit (118)
Ymmärrän, se oli todella tärkeää minullekin, ja näin toimittiin (pienet vihkiäiset, ehkäisy pois).
Saattaa valitettavasti olla, että joudut joustamaan, jos ikäsi ei anna odottaa. Hassu mies kyllä... Ehdota avioehtoa hänelle.
Viisas mies kun ei halua naimisiin noin pian. Viisas nainen kun ei ala tekemään miehelle lapsia ennen kuin on naimisissa. Nyt ei auta kuin odottaa vain.
Keskustelkaa
- miksi miehen mielestä kuuluu olla 5 vuotta yhdessä enenen naimisiinmenoa
- mikä naimisiinmenossa pelottaa miestä
- millaiset häät haluaisitte isot/pienet jne
- keskustelkaa avioehdosta sehän rajaa pelon omaisuuden menettämisestä avioliitossa
- keskustelkaa siitä mitä lapsen hankkiminen tarkoittaa (sitoo teidät tiukemmin yhteen niin taloudellisesti kuin muutenkin kuin avioliitto.
- keskustelkaa miksi sinustakin on tärkeää olla naimisissa ennen lapsen hankintaa
- keskustelkaa kotitöiden jaosta tulevaisuudessa, lapsen hoidosta tulevaisuudessa sekä rahan ansaitsemisesta /käyttämisestä tulevaisuudessa.
kysy mieheltäsi millaista haluaisi tai kuvittelisi elämänne olevan 5 vuoden kuluttua. Ehkä hän kuvittelee tulevansa työpäivän jälkeen puhtaaseen kotiin syömään valmista ruokaa jonka vaimo on kotiäitinä valmistanut ja kaikki perheeessä ovat iloisia ja kauniita ja sitten mies levähtää rankan työpäivän jälkeen ja vaimo laittaa lapset nukkumaan ja sitten vaimo keskittyy palvelemaan miestään ja lapset nukkuvat jne.
Ehkä mies sanookin että hänestä on tärkeää että kaikki maksetaan puoliksi. Ja kertoo että hänestä lapsi heti hoitoon kuin mahdollista ja äitikin tienaamaan.
Eli keskustelkaa.
Onhan teillä vaihtoehtoja esim.
- sovitte keskustelujen jälkeen kompromissin ja alatte yrittää vauvaa ja heti kun tärppää pienet häät
- sovitte että naimisiin menoa ja lapsen yritystä aletaan vasta 2,5 v päästä
- sovitte että kumpikin pitää tiukasti kiinni periaatteistaan ja mennään naimisiin kun viisivuotias täynnä ja sitten ruvetaan yrittämään lasta ja jos ei tule niin eletään lapsettomana parina
- eroatte koska haluatte niin eri asioita
Onko mies muissakin asioissa yksinkertainen?
Valitettavaa mutta totta. Miehelläkin saa olla mielipide.
Mä en taju tätä ajatuksenjuoksua. Miten muka naimisiinmeno on tärkeämpi päätös kuin lapsen hankinta?
Toisesta ihmisestä pääsee helposti eroon, jos on naimisissa. Kaksi allekirjoitusta riittää.
Sen sijaan ihmisestä, jonka kanssa teet lapsia, et ikinä pääse kokonaan eroon.
"Kihlasi minut". Kuten 100 vuotta sitten ajateltiin.
En edes minä ole koskaan noin ajatellut. Joskun "menimme kihloihin" kyllä.
N54
Minun mieheni teki lapsia edellisessä suhteessaan, mutta ei halunnut naimisiin. Syyksi hän sanoi, että ei hänellä lapsia vastaan mitään, ollut, ei vain halunnut sen naisen kanssa naimisiin.
Pahoittelen.
Äidille parempi jos ette ole naimisissa. Saat päättää lapsen asioista, kuten vaikka oman sukunimesi lapselle.
Naimisiin meno on vain paperisota. Lapsi taas on todella suuri vastuu. Vaikuttaa siltä, että ette ymmärrä minkälainen sitoutuminen ja vastuu lapsi ylipäätään on.
Joo, siis miehillä on ihan yleisesti kuvitelma, että lapsi sitoo vähemmän kuin avioliitto. Ehkä se on jotain perusbiologiaa, ehkä typeryyttä.
Huomauta, että jos lapsen saatte niin sille tulee sitten sinun sukunimi, ei miehen. Ei ole mitään järkeä että äidillä on eri sukunimi kuin lapsella. Kummankin sukunimi voidaan sitten myöhemmin vaihtaa jos ja kun menette naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomauta, että jos lapsen saatte niin sille tulee sitten sinun sukunimi, ei miehen. Ei ole mitään järkeä että äidillä on eri sukunimi kuin lapsella. Kummankin sukunimi voidaan sitten myöhemmin vaihtaa jos ja kun menette naimisiin.
Tää on hyvä. Monelle miehelle onntärkeää, että lapsilla on hänen nimensä.
Ei todellakaan kannata lisääntyä tuollaisen miehen kanssa.
Voi olla että lapsia ei edes tule viiden vuoden päästä. Kannattaa selvittää arvoja jo etukäteen. Vaihtaako mies naista, jos vika lapsettomuudessa on naisessa viiden vuoden päästä. Lapsi on joka tapauksessa suurempi päätös kuin naimisiinmeno, joten mieti, käytetäänkö sinua hyväksi.
Kerroppas yksikin hyvä peruste sille, että naimisiin ylipäätään pitää mennä ? Kun kaiken voi hoitaa myös keskinäisillä testamenteilla ?
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa kannattaakin alkaa kiristämään toista. Sillä saa itselleen nopeasti yhden eksän.
"Minä taas en ole valmis tekemään lasta ennen kuin olen naimisissa. Mitenkäs tämä asia ratkaistaan?"
Vierailija kirjoitti:
Kerroppas yksikin hyvä peruste sille, että naimisiin ylipäätään pitää mennä ? Kun kaiken voi hoitaa myös keskinäisillä testamenteilla ?
Kaikenko?
Vierailija kirjoitti:
"Minä taas en ole valmis tekemään lasta ennen kuin olen naimisissa. Mitenkäs tämä asia ratkaistaan?"
eri teille, ellei kompromissia löydy. Ja kompromissi tarkoittaa, että MOLEMMAT joustaa periaatteistaan. Sitäh6än se parisuhde elämä muutenkin on, että molemmat joustaa, ei vain toinen.
Miehet eivät halua naimisiin. Eivät ymmärrä avioliiton merkitystä. Eli väännä se hänelle rautalangasta.