Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kyllä sinunkin pitäisi jo tehdä lapsia"

Vierailija
22.06.2025 |

Varmaan aika monelle tuttu lause. Taas tuli sukujuhlissa kuunneltua tuota marmatusta... Olisi tehnyt mieli kysyä, että aseellako minä uhkaan naapurin Perttiä menemään naimisiin kanssani ja tekemään lapsia? Jos on niin ruma, että ei kelpaa kenellekään (edes toiselle rumalle ihmiselle), niin minkäs teet. Klinikallekaan ei voi mennä lapsia tekemään, koska ei ole varaa kasvattaa lasta yksin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko taas kuitenkin kyse huonosta itsetunnosta? Jatka vaan kumppanin etsimistä, kyllä sä sen vielä löydät. Ja katso paremman näköisiä miehiä, ja sellaisia joilla on itsetuntoa parisuhteesseen. 

Vierailija
2/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei kelpaa tavallinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun ehdottelee tuota niin sanot että "joo tehdään vaan, tehdäänkö vaikka heti?"

Vierailija
4/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-elämä on parasta.

Kateelliset ulisee.

Vierailija
5/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tekemättä. En tahtoisi lapselleni potentiaalista kehityshäiriötä, koulukiusaamista, köyhyyttä, työttömyyttä, ahdistusta ja masennusta. Mulla on niitä jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjän typeryyttä mölistä ja tivata lapsista.Laittakaa tyystin omaan lokerikkoon tai halutessaan voi sanoa selkeästi et asia ei kuulu sinulle jne.Aivan suotta miettii et loukkaantuuko kysyjä...ensin itse tivaa jotakin hänelle kuulumatonta.

Vierailija
7/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten täyttä paskaa väittää ettei Suomessa olisi varaa kasvattaa lasta. Tosin jos tuhlaa kaikki rahat koko ajan johonkin niin sitten ei tietenkään rahaa ole koskaan.

Vierailija
8/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuon lauseen sanoi työkaveri, nelikymppinen yhden lapsen äiti, kun olin 27-vuotias. En raaskinut sanoa, että minulla on jo enemmän lapsia kuin hänellä. 

Vierailija
9/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sukulaisille että siinä tapauksessa että he kustantaa lapsen kaikki kulut...

Vierailija
10/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos elät parisuhteessa pari kuukautta pidempään ilman lapsiuutisia, niin alkaa järjetön painostaminen. 

Valitettavasti näin se vaan menee. :( Henkilökohtaisesti voisin lyödä kutakin kyselijää ja painostajaa keskelle pärstää, niin että tuntuu. 

Meitä painostettiin jopa seitsemän vuotta! Halusin opiskella, tienata, nähdä ja sitten ehkä lapsia.. Sisko sai osansa kyselyistä ja hänestä tiedettiin, ettei voi saada biomuksuja ja silti ahdistelu jatkui vuosia.

Nyt ne on meidän tyttären kimpussa. Muuttivat poikkiksensa kanssa yhteen kirjoitusten jälkeen. Ylppärit olivat justiinsa. Laitoin kullekin henkilökohtaisen viestin, että se lapsikysely loppuu nyt! Veitte jo systerin hautaan tuolla ahdistavalla ilkeällä kiusaamisella. Tätä nuortaparia te ette kiusaa enää yhtään enempää. Ovat nuoria, tekevät just kuten haluavat.  Jos päättävät lapsia tehdä, niin saatte kyllä tiedon siitä.

Vierailija
11/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ai sinun kanssasiko?" 

Vakiovastaus niille jotka paasaavat kuinka minun pitäisi lapsia tehdä.

Vierailija
12/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano kyselijöille, että kärsit peräsuolen laskeumasta. Varmasti jättävät rauhaan.

Vierailija
13/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten täyttä paskaa väittää ettei Suomessa olisi varaa kasvattaa lasta. Tosin jos tuhlaa kaikki rahat koko ajan johonkin niin sitten ei tietenkään rahaa ole koskaan.

Moni haluaa uitenkin, että rahaa on paljon enemmän kuin sossutuet ja kädestä suuhun eläminen. Muksu kasvaa hyvin lähihoitajan palkalla, mutta paremmin sairaanhoitajan. Tasapainoisammaksi tulee, kun kasvattajia on kaksi.

Vierailija
14/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tiedät mikä minulle kelpaa, niin et luule itsestäsi liikoja.

Vierailija
15/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia vinkkejä, otan käyttöön :D

Ap

Vierailija
16/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi sukulaistäti totesi että pitäisihän noin vanhalla (32) naisella jo olla lapsia, missä on vika kun et ole jo lisääntynyt. Meinasin vetää tätiä päähän mutta nielin kiukkuni ja totesin että jaa. Nyt harmittaa kun en käskenyt pitämään huolta omista lisääntymisistään ja erinomaisuudestaan.

Pahinta noissa ihmisissä on se että muut ympärillä hymistelevät että kun se nyt on vain tuollainen, sanoo asiat suoraan. 

Vierailija
17/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluaa tarjota lapsilleen muutakin kuin sen minimin.

Vierailija
18/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenteko on boomerien juttu. Ei ole tätä päivää.

Vierailija
19/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työttömällä on varaa taloon, autoon ja muuhun mitä lapsi tarvitsee?

Vierailija
20/20 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavallinen mies enkä halua lapsia.