Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa tietää Facebook-salasanani

Vierailija
14.01.2014 |

Onko tämä teidän mielestä OK? Tietääkö teidän miehet salasananne ja tiedätte te heidän? Miksi / Miksi ei?

Mieheni haluaisi meidän vaihtavan salasanoja. Hän väittää, ettei halua salasanaa kytätäkseen profiiliani, vaan parin pitäisi osoittaa avoimuutensa ja rehellisyyteen näin. Tämä on hänelle joku suuri luottamuksen osoitus, itseäni se ahdistaa. Häntä häiritsee se, että haluan pitää "yksityisyyteni". Kyse kun ei ole mistään, että kirjoittelisin toisille miehille tai olisi muita salaisuuksia, enkä ole ikinä pettänyt häntä. Mutta mielestäni minulla on oikeus tällaiseen yksityisyyteen ja omaan tilaan, ilman että hänen tarvitsee olla mustasukkainen tai olla luottamatta minuun!

Ja muutenkin:

- Keskustelut ystävien kanssa: puhumme välillä ihan outojakin inside-juttuja, jotka mies voi ymmärtää väärin. Minua ei haittaa näyttää hänelle keskustelua ja kenen kanssa kirjoitan, mutta en tykkään ajatuksesta, että hän lukisi keskustelujani läpi.

- Salasanani on pitkä, siinä on isoja ja pieniä kirjaimisia ja numeroita sekaisin. Hän ei kuitenkaan muistaisi sitä, sillä on huono muistamaan nimiä, numeroita, päivämääriä jne. Joutuisin kirjoittaa sen paperille.

- En halua kirjoittaa salasanaani paperille. Siinä on aina riski joutua väärin käsiin. Salasanani on vain päässäni, ei missään muualla.

- Suuttuessaan ja varsinkin jos on suuttuessaan humalassa, hän käyttäytyy arvaamattomasti. On sanonut ja tehnytkin kaikkea tyhmää. Miten voin olla varma, ettei hän mene mustasukkaisena kännipäissään kirjoittelemaan jotain typeriä viestejä/statuksia profiilillani?

- Hän on vähän kömpelö käyttämään Facebookkia ja on pyytänyt ihmisiä kaveriksi tai tykännyt jostain sivusta vahingossa. En halua, että hän tekee tätä vahingossa profiilillani.

Selitin tämän kaiken miehelle. Nyt hän suuttui, kun minulle ei käy tämä järjestely. Lähestulkoon erolla uhkailee taas.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]Sinun tilanteessa en antaisi.

Meillä on vapaa pääsy. Mies pääsee minun tietoihin ja minä miehen. Koskee niin maileja, facea, twitteria yms.

Ei ole koskaan ollut syytä mennä tsekkaamaan. Minä luotan mieheeni ja hän minuun. Miehen ei ikinä tekisi mitään typerää minun profiileissani.

[/quote]

Tietävätkö facebookissa kanssasi viestittelevät kaverisi, että sinulle osoitetut viestit voivat päätyä myös miehesi luettavaksi, jos hän päättää niitä tutkia? Olisi minusta vähintäänkin reilua kertoa.

Ei mulle sähköpostin, kännykän, fb:n tms.yksityisyydellä ole väliä itseni takia, vaan koska mulle viestittelevillä on oikeus yksityisyyteensä, että voicat luottaa ettei heidän viestejään lue muut kuin minä! Olisin aika järkyttynyt, jos kuulisin, että jonkun kaverin miehellä onkin aivan vapaa pääsy hänen viesteihinsä, joissa olen itse saattanut kertoa vaikka mitä henkilökohtaista.

[/quote]

Meillä onneksi parisuhteessa sen verran luottamusta ettei toisen tietoihin mennä luvatta. Lähipiirissä moni tietää, että meillä on pääsyt toisen tietoihin.

Ei minun tarvitse vartioida esim kännykkääni ja pelätä, että mieheni tutkisi sitä.

t. se sama

Vierailija
42/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:19"]

Toisaalta ymmärrän miestä, koska ennen minulla oli tapana vaihtaa sivua / laittaa selain alas, jos keskustelin kaverien kanssa ja mies tuli "liian lähelle". En tiedä miksi, se vaan oli tapana, ollut koko elämäni näin, kun vaikka vanhemmat/sisarukset tulivat olan taakse kurkkimaan chattailessäni. Olen kuitenkin yrittänyt päästä tästä irti, enkä ole tehnyt sitä enää aikoihin. Enkä muuten tykkää puhua puhelimessakaan kaverien kanssa miehen seurassa ja tarvitsen muutenkin välillä aikaa kaverien kanssa ilman miestä / omaa aikaa, niin netissä kuin muutenkin elämässä.

En oikein tiedä mitä tehdä hänen mustasukkaisuutensa kanssa. Kyllä itsekin olen mustasukkainen, mutta ihan normaalin käytöksen rajoissa silti.

ap

[/quote]

Mulla on ihan sama, en tykkää että mun tekemisiä kytätään vaikkei niissä varsinaisesti mitään salaista olekaan. Haluan vaan tehdä omat asiani rauhassa ilman että joku lukee seläntakana mitä olen kirjoittamassa tai tekemässä. Se on ärsyttävää. Ja haluan että kaverini saavat olla rauhassa ilman että ulkopuoliset, edes mieheni, ei niitä keskinäisiä viestejämme lue. Minusta jokaisella on oikeus yksityisyyteen, salasanoja en siis miehelleni anna. Ei tosin ole niitä vaatinutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]Sinun tilanteessa en antaisi.

Meillä on vapaa pääsy. Mies pääsee minun tietoihin ja minä miehen. Koskee niin maileja, facea, twitteria yms.

Ei ole koskaan ollut syytä mennä tsekkaamaan. Minä luotan mieheeni ja hän minuun. Miehen ei ikinä tekisi mitään typerää minun profiileissani.

[/quote]

Tietävätkö facebookissa kanssasi viestittelevät kaverisi, että sinulle osoitetut viestit voivat päätyä myös miehesi luettavaksi, jos hän päättää niitä tutkia? Olisi minusta vähintäänkin reilua kertoa.

Ei mulle sähköpostin, kännykän, fb:n tms.yksityisyydellä ole väliä itseni takia, vaan koska mulle viestittelevillä on oikeus yksityisyyteensä, että voicat luottaa ettei heidän viestejään lue muut kuin minä! Olisin aika järkyttynyt, jos kuulisin, että jonkun kaverin miehellä onkin aivan vapaa pääsy hänen viesteihinsä, joissa olen itse saattanut kertoa vaikka mitä henkilökohtaista.

[/quote]

Meillä onneksi parisuhteessa sen verran luottamusta ettei toisen tietoihin mennä luvatta. Lähipiirissä moni tietää, että meillä on pääsyt toisen tietoihin.

Ei minun tarvitse vartioida esim kännykkääni ja pelätä, että mieheni tutkisi sitä.

t. se sama

[/quote]

Ja jatkan vielä sen verran, että exälle en ikinä olisi antanut salasanoja mihinkään.

t. se sama taas

Vierailija
44/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:46"]

Mulla on ihan sama, en tykkää että mun tekemisiä kytätään vaikkei niissä varsinaisesti mitään salaista olekaan. Haluan vaan tehdä omat asiani rauhassa ilman että joku lukee seläntakana mitä olen kirjoittamassa tai tekemässä. Se on ärsyttävää. Ja haluan että kaverini saavat olla rauhassa ilman että ulkopuoliset, edes mieheni, ei niitä keskinäisiä viestejämme lue. Minusta jokaisella on oikeus yksityisyyteen, salasanoja en siis miehelleni anna. Ei tosin ole niitä vaatinutkaan.

[/quote]

Kiva, että en ole ainoa tällainen..

En tiedä, onko miehellä sitten syytä olla mustasukkainen. Tapasin kerran exäni hänelle kertomatta ja kerroin vasta joitakin kuukausia sen jälkeen. Ja exäni tapasin, koska eromme oli riitaisa ja siihen liittyi kaikenlaista sotkua. Exä kirjoitti minulle viestin, jossa pyysi anteeksi ja kertoi, että haluaisi puhua. En ensin halunnut tavata, mutta ajattelin, että olisi viimein aika selvittää asiat. En kertonut miehelle, koska tiesin, ettei hän pitäisi ajatuksesta. Lopulta kuitenkin kerroin. Se on ainut asia, jonka takia hänellä on ollut syytä olla mustasukkainen - tai no, ei ole ollut varsinaisesti syytä mustasukkaisuuteen, koska minun ja exäni välillä ei ollut enää yhtään mitään. Mutta valehtelin kuitenkin, kun en ensin kertonut.

Hän vetää tämän jutun joskus riidoissa esille, vaikka tästä on kulunut parisen vuotta.

Vierailija
45/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis yllä kirjoitteli.

Vierailija
46/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:29"]

Ja minusta voit esittää perusteluksi miehellesi sen, että hän käyttäytyy humalassa arvaamattomasti etkä halua ottaa mitään riskejä, että hän koheltaa jotain fb-tililläsi. Suuttuu varmasti siitäkin, vaikka tietenkään syytä ei olisi. Mies omalla käytöksellään aiheuttaa sen, ettei hänelle todellakaan voi mitään salasanoja antaa. Tasapainoiselle miehelle ehkä, jossain tilanteissa.

[/quote]

Tasapainoinen ei niitä vaan kärttäisikään. Mun mielestä voi ja pitää sanoa ihan oikea ja periaatetason perustelu eli se, jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Salasanojen jakaminen ei ole luottamuksen osoitus vaan päinvastoin.

Vierailija
47/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Jos ap olisi kertonut, ettei hänen miehensä suostu luovuttamaan fb tunnariaan ap:lle olisivat kaikki kuorssa kertoneet miten tunnarit on saatava ja mies varmasti pokaa pikkupilluja netissä. Näinhän niitä miesten kännyköitäkin ratsataan oman mielen mukaan ilman mitään yksityisyyden kunnioitusta. Palstaa lukiessa olen alkanut sääliä miehiä, rassut kun häviävät aina =(

Vierailija
48/52 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan yksimielisiä ollaan kun asetelma on näin päin. Miehen puhelimet, sähköposti,  pankkitunnukset ja vapaa-aika tulee olla täysin naisen kontrollissa, muuten se on pettävä sika.

Vierailija
49/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/52 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:31"]Mutta valehtelin kuitenkin, kun en ensin kertonut.

[/quote]

Ei. Et valehdellut, josset kertonut. Vaimo näyttää joskus kamalalta aamuisin, en sano hänelle, että näytätpä kamalalta. Olenko valehtelija?

Vierailija
51/52 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tollanen mies ja suuttui kauheasti. Ei ollenkaan hyväksy että mullakin pitää olla yksityisyyttä. Ikinä ei mulle antais salasanaansa.

Vierailija
52/52 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään salasanat eivät kuulu kenellekään muulle kuin sen salasanan käyttäjälle. Salasanan jakaminen ei ole luottamuksenosoitus, se on nimenomaan merkki siitä ettei luottamusta ole, kun pitää erikseen järjestää mahdollisuus tarkkailuun.