Mies haluaa tietää Facebook-salasanani
Onko tämä teidän mielestä OK? Tietääkö teidän miehet salasananne ja tiedätte te heidän? Miksi / Miksi ei?
Mieheni haluaisi meidän vaihtavan salasanoja. Hän väittää, ettei halua salasanaa kytätäkseen profiiliani, vaan parin pitäisi osoittaa avoimuutensa ja rehellisyyteen näin. Tämä on hänelle joku suuri luottamuksen osoitus, itseäni se ahdistaa. Häntä häiritsee se, että haluan pitää "yksityisyyteni". Kyse kun ei ole mistään, että kirjoittelisin toisille miehille tai olisi muita salaisuuksia, enkä ole ikinä pettänyt häntä. Mutta mielestäni minulla on oikeus tällaiseen yksityisyyteen ja omaan tilaan, ilman että hänen tarvitsee olla mustasukkainen tai olla luottamatta minuun!
Ja muutenkin:
- Keskustelut ystävien kanssa: puhumme välillä ihan outojakin inside-juttuja, jotka mies voi ymmärtää väärin. Minua ei haittaa näyttää hänelle keskustelua ja kenen kanssa kirjoitan, mutta en tykkään ajatuksesta, että hän lukisi keskustelujani läpi.
- Salasanani on pitkä, siinä on isoja ja pieniä kirjaimisia ja numeroita sekaisin. Hän ei kuitenkaan muistaisi sitä, sillä on huono muistamaan nimiä, numeroita, päivämääriä jne. Joutuisin kirjoittaa sen paperille.
- En halua kirjoittaa salasanaani paperille. Siinä on aina riski joutua väärin käsiin. Salasanani on vain päässäni, ei missään muualla.
- Suuttuessaan ja varsinkin jos on suuttuessaan humalassa, hän käyttäytyy arvaamattomasti. On sanonut ja tehnytkin kaikkea tyhmää. Miten voin olla varma, ettei hän mene mustasukkaisena kännipäissään kirjoittelemaan jotain typeriä viestejä/statuksia profiilillani?
- Hän on vähän kömpelö käyttämään Facebookkia ja on pyytänyt ihmisiä kaveriksi tai tykännyt jostain sivusta vahingossa. En halua, että hän tekee tätä vahingossa profiilillani.
Selitin tämän kaiken miehelle. Nyt hän suuttui, kun minulle ei käy tämä järjestely. Lähestulkoon erolla uhkailee taas.
Kommentit (52)
En ikinä, ikinä antaisi miehelle salasanaani facebookiin enkä mihinkään muuallekaan. Oma mies ei kyllä ikimaailmassa sellaista ehdottaisikaan. Tuossa ei todellakaan ole kysymys avoimuudesta ja luottamuksesta vaan silkasta kyttäämisestä. Puistattava mies.
Fb-tilisi on vain sinun. En antaisi salasanaa miehelleni, en siksi etten voisi tai etten luottaisi vaan siksi, ettei ole yhtään syytä miksi niin pitäisi tehdä.
Sun miehesi kuulostaa todella epävarmalta ja epävakaalta, jollain tapaa pelottavaltakin. Älä vain mene antamaan salasanaasi, jos se on eron paikka niin se ero olisi ollut edessä jostain muusta syystä muutenkin. Jos erolla uhkailee tuollaisen pikkujutun vuoksi niin sanoisin miehelle, että pakkaa kamas ja adios.
Huh huh...
Minä suuttuisin aivn jumalattomasti jos joku ystäväni, kenen kanssa kirjoittelisin omia henkilökohtaisia asioita, antaisi omat tunnuksensa miehelleen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Älä vaan anna. Pistä miehesi hoitoon!
Toisaalta ymmärrän miestä, koska ennen minulla oli tapana vaihtaa sivua / laittaa selain alas, jos keskustelin kaverien kanssa ja mies tuli "liian lähelle". En tiedä miksi, se vaan oli tapana, ollut koko elämäni näin, kun vaikka vanhemmat/sisarukset tulivat olan taakse kurkkimaan chattailessäni. Olen kuitenkin yrittänyt päästä tästä irti, enkä ole tehnyt sitä enää aikoihin. Enkä muuten tykkää puhua puhelimessakaan kaverien kanssa miehen seurassa ja tarvitsen muutenkin välillä aikaa kaverien kanssa ilman miestä / omaa aikaa, niin netissä kuin muutenkin elämässä.
En oikein tiedä mitä tehdä hänen mustasukkaisuutensa kanssa. Kyllä itsekin olen mustasukkainen, mutta ihan normaalin käytöksen rajoissa silti.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:19"]
Toisaalta ymmärrän miestä, koska ennen minulla oli tapana vaihtaa sivua / laittaa selain alas, jos keskustelin kaverien kanssa ja mies tuli "liian lähelle". En tiedä miksi, se vaan oli tapana, ollut koko elämäni näin, kun vaikka vanhemmat/sisarukset tulivat olan taakse kurkkimaan chattailessäni. Olen kuitenkin yrittänyt päästä tästä irti, enkä ole tehnyt sitä enää aikoihin. Enkä muuten tykkää puhua puhelimessakaan kaverien kanssa miehen seurassa ja tarvitsen muutenkin välillä aikaa kaverien kanssa ilman miestä / omaa aikaa, niin netissä kuin muutenkin elämässä.
En oikein tiedä mitä tehdä hänen mustasukkaisuutensa kanssa. Kyllä itsekin olen mustasukkainen, mutta ihan normaalin käytöksen rajoissa silti.
ap
[/quote]
Älä nyt hyvä ihminen ala tuollaista käytöstä ymmärtää! Myös parisuhteessa saa olla yksityisiä asioita, ei se ole kummaltakaan pois.
Sinun fb sivut on yksityisiä, miehelläsi ei ole sinne asiaa. Pidä salasana omana tietonasi.
Sinun tilanteessa en antaisi.
Meillä on vapaa pääsy. Mies pääsee minun tietoihin ja minä miehen. Koskee niin maileja, facea, twitteria yms.
Ei ole koskaan ollut syytä mennä tsekkaamaan. Minä luotan mieheeni ja hän minuun. Miehen ei ikinä tekisi mitään typerää minun profiileissani.
ap, no sehän on aivan normaalia, että jos vaikka keskustelee ystävän kanssa arkaluontoisista asioista, ettei anna ulkopuolisen ihmisen keskustelua nähdä. Itsekin laitan usein keskustelut "alas" jos mies tulee selän taa jotain puuhaamaan eikä hänelle tulisi mieleenkään suuttua siitä. Vika on miehessäsi, ei toiminnassasi.
Sulla tulee ongelmia tuollaisen miehen kanssa, ennemmin tai myöhemmin. Se, miten hän käyttäytyy humalassa kertoo myös karua kieltä. Itse en kelpuuttaisi tuollaista miestä vaikka hänessä olisi miljoona hyvääkin puolta. Yltiöpäinen mustasukkaisuus on motiivi moneen ikävään asiaan, valitettavasti :(
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:23"]Sinun fb sivut on yksityisiä, miehelläsi ei ole sinne asiaa. Pidä salasana omana tietonasi.
[/quote]
Fb sivut ja sinne lataamasi kuvat ja tekstit eivät itseasiassa ole sinun yksityisomaisuutta. Fb omistaa ne
Ja minusta voit esittää perusteluksi miehellesi sen, että hän käyttäytyy humalassa arvaamattomasti etkä halua ottaa mitään riskejä, että hän koheltaa jotain fb-tililläsi. Suuttuu varmasti siitäkin, vaikka tietenkään syytä ei olisi. Mies omalla käytöksellään aiheuttaa sen, ettei hänelle todellakaan voi mitään salasanoja antaa. Tasapainoiselle miehelle ehkä, jossain tilanteissa.
13, höpöhöpö. Ei FB voi tehdä kuvilla mitä sattuu, ei levitellä minnekään, ei esittää ominaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]Sinun tilanteessa en antaisi.
Meillä on vapaa pääsy. Mies pääsee minun tietoihin ja minä miehen. Koskee niin maileja, facea, twitteria yms.
Ei ole koskaan ollut syytä mennä tsekkaamaan. Minä luotan mieheeni ja hän minuun. Miehen ei ikinä tekisi mitään typerää minun profiileissani.
[/quote]
Tietävätkö facebookissa kanssasi viestittelevät kaverisi, että sinulle osoitetut viestit voivat päätyä myös miehesi luettavaksi, jos hän päättää niitä tutkia? Olisi minusta vähintäänkin reilua kertoa.
Ei mulle sähköpostin, kännykän, fb:n tms.yksityisyydellä ole väliä itseni takia, vaan koska mulle viestittelevillä on oikeus yksityisyyteensä, että voicat luottaa ettei heidän viestejään lue muut kuin minä! Olisin aika järkyttynyt, jos kuulisin, että jonkun kaverin miehellä onkin aivan vapaa pääsy hänen viesteihinsä, joissa olen itse saattanut kertoa vaikka mitä henkilökohtaista.
Tiedän Mieheni salasanan koska hän on pyytänyt minua laittamaan siellä viestiä kavereilleen jne. Sama toisin päin.
Jos tämä ei tapahdu luontevasti niin ei ole miehellä puhtaat jauhot pussissa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:23"]Sinun fb sivut on yksityisiä, miehelläsi ei ole sinne asiaa. Pidä salasana omana tietonasi.
[/quote]
Fb sivut ja sinne lataamasi kuvat ja tekstit eivät itseasiassa ole sinun yksityisomaisuutta. Fb omistaa ne
[/quote]
Eikö löydy maalaisjärkeä jolla käsittää että tämä varmaan koski yksityisiä viestejä ei julkista facebookkia.
Toiseksi fb ei omista.
Juuri näin, 16, mutta ap:n mies on varmaan niin juntti, ettei tätäkään asiaa ymmärrä. Jäisi kyllä viestittely monen kaverin kanssa vähäiseksi jos tietäisin, että myös heidän miehensä näkee ne viestit.
Kyllä yksityisyys ja chatit kuuluu parisuhteessakin olla toiselta "suojattua" tavaraa.
Mä laitan aina läppärin kannen alas, kun joku toinen tulee huoneeseen. Vaikka pelaisinkin tms. Mä en voi sietää, että joku kurkkii olan takana MUN juttuja. Esim sanomalehden kurkkijoistakin kiukkuunnun.
Mitä noihin salasanoihin tulee, niin mieheni tietää kaikki mun käyttämät salasanat. Pienellä vaivalla se näkis mun kaiken liikenteen. Sama toisinpäin.
Ja tiettyihin paikkoihin meillä on yhteiset salasanat. Lisäksi olen kaikki omani kirjoittanut ylös mun puuhakirjaan.
Todellakin ihmettelisin miksi parisuhteen avoimuus ykskaks miestäni kiinnostais ja miksi avoimuus ilmenee juuri FB salasanan muodossa.
Kaikki mahdolliset salasanat on parempi säilyttää vain ja ainoastaan omassa päässä.
Ei fb-tunnuksia miehelle.
Kannattaisi tosin olla salasana edes jossain kirjoitettuna, vaikka verkkopankkitunnuksen yhteydessä tms, koska jso sinulle tapahtuu jotain niin ilman salasanaa omaisesi ei voi poistaa profiilia.
Minulle tuo olisi niin iso epäluottamuksen osoitus että sanoisin heipat samantein. Ja ikinä en ole pettänyt tai viestitellyt flirttimielessä tms siellä. Kuitenkin esim kavereiden asioita puitu viesteissä ja ne ei todellakaan miehelleni kuulu.
Ei ole normaalia vaatia toisen salasanaa.