Mies haluaa tietää Facebook-salasanani
Onko tämä teidän mielestä OK? Tietääkö teidän miehet salasananne ja tiedätte te heidän? Miksi / Miksi ei?
Mieheni haluaisi meidän vaihtavan salasanoja. Hän väittää, ettei halua salasanaa kytätäkseen profiiliani, vaan parin pitäisi osoittaa avoimuutensa ja rehellisyyteen näin. Tämä on hänelle joku suuri luottamuksen osoitus, itseäni se ahdistaa. Häntä häiritsee se, että haluan pitää "yksityisyyteni". Kyse kun ei ole mistään, että kirjoittelisin toisille miehille tai olisi muita salaisuuksia, enkä ole ikinä pettänyt häntä. Mutta mielestäni minulla on oikeus tällaiseen yksityisyyteen ja omaan tilaan, ilman että hänen tarvitsee olla mustasukkainen tai olla luottamatta minuun!
Ja muutenkin:
- Keskustelut ystävien kanssa: puhumme välillä ihan outojakin inside-juttuja, jotka mies voi ymmärtää väärin. Minua ei haittaa näyttää hänelle keskustelua ja kenen kanssa kirjoitan, mutta en tykkään ajatuksesta, että hän lukisi keskustelujani läpi.
- Salasanani on pitkä, siinä on isoja ja pieniä kirjaimisia ja numeroita sekaisin. Hän ei kuitenkaan muistaisi sitä, sillä on huono muistamaan nimiä, numeroita, päivämääriä jne. Joutuisin kirjoittaa sen paperille.
- En halua kirjoittaa salasanaani paperille. Siinä on aina riski joutua väärin käsiin. Salasanani on vain päässäni, ei missään muualla.
- Suuttuessaan ja varsinkin jos on suuttuessaan humalassa, hän käyttäytyy arvaamattomasti. On sanonut ja tehnytkin kaikkea tyhmää. Miten voin olla varma, ettei hän mene mustasukkaisena kännipäissään kirjoittelemaan jotain typeriä viestejä/statuksia profiilillani?
- Hän on vähän kömpelö käyttämään Facebookkia ja on pyytänyt ihmisiä kaveriksi tai tykännyt jostain sivusta vahingossa. En halua, että hän tekee tätä vahingossa profiilillani.
Selitin tämän kaiken miehelle. Nyt hän suuttui, kun minulle ei käy tämä järjestely. Lähestulkoon erolla uhkailee taas.
Kommentit (52)
Eikö sille riitä, että näkee sun kaverilistat jne., jos on itse sun kaverisin fb:ssa?
Älä mene hulluuspäissäsi antamaan salasanaa. Se voi vaikka sitten asetuksista muuttaa salasanan, ja se on sitten bye-bye - voi mellastaa sun profiilillasi miten mielii.
Mustasukkaiset miehet muuten a) pettä itse ja b) vielä jossain vaiheessa uhkaa henkeä/mielenterveyttä/molempia. Niin että hankkiudu tommoisesta hyvissä ajoin eroon. Tiiän mistä puhun.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:04"]
Aika jännä. Jos ap olisi kertonut, ettei hänen miehensä suostu luovuttamaan fb tunnariaan ap:lle olisivat kaikki kuorssa kertoneet miten tunnarit on saatava ja mies varmasti pokaa pikkupilluja netissä. Näinhän niitä miesten kännyköitäkin ratsataan oman mielen mukaan ilman mitään yksityisyyden kunnioitusta. Palstaa lukiessa olen alkanut sääliä miehiä, rassut kun häviävät aina =(
[/quote]
Aijaa, mä en kyllä jotenkin usko että reaktio olisi ollut päinvastainen. En ainakaan itse ole niin vajakki, että noudattaisin eri periaatteita omalla kohdallani, enkä usko että kauhean moni muukaan tähän vastannut on.
Peukku ylös ne joiden mielestä myöskään naisen ei tule saada miehen tunnuksia ja peukku alas ne joiden mielestä naisen pitäisi saada miehen tunnukset käyttöönsä (mutta miehen ei tule saada naisen tunnuksia).
Kuulostaa ihan yhdeltä eksältäni... Hänkin oli alkoholiongelmainen ja sairaalloisen mustasukkainen. Ja halusi tietää salasanani, koska "parisuhteessa pitää jakaa kaikki". Mielenterveys meni sen suhteen aikana.
Face tai ei, niin kuulostaa siltä etää ero voisi tehdä ap:lle ihan hyvää.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:42"]
Kuulostaa ihan yhdeltä eksältäni... Hänkin oli alkoholiongelmainen ja sairaalloisen mustasukkainen. Ja halusi tietää salasanani, koska "parisuhteessa pitää jakaa kaikki". Mielenterveys meni sen suhteen aikana.
[/quote]
Mies ei ole alkoholiongelmainen, mutta kännissä todella raivostuttava ja aggressiivinen. Ja joskus ilman juomistakin. Ihan selvin päin ollaan tästä Facebook-asiasta puhuttu.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:44"]
[/quote]
Se vaan ei ole helppoa, kun rakastaa toista. Mies on hyväsydämminen, huolehtiva ja rakastava. Joskus vaan pelottaa, että mihinköhän tämäkin johtaa. Hän on mustasukkainen asioista, jotka ovat minulle ihan normaaleja. En tiedä kummassa on vika??
ap
Ap:lle: Minkä ikäisiä oikein olette?
Voisit vaikka näyttää tän keskustelun ukollesi. Mitä luulet palaisiko pinna?
Miehessä. Mulla ei ole mitään salattavaa mieheltä, itseasiassa hän on mun paras kaveri rakastetun lisäksi, mutta silti en antaisi hänelle mun tunnuksia. En tosin usko, että tulee koskaan pyytämäänkään. Ei ole mitään syytä, hän luottaa muhun.
Vittuakos ne salasanat kenellekään muulle kuuluu :O Jos miehesi on normaaliälyinen, hänen pitäisi ymmärtää perusteeksi kiellolle riittävän keskustelujen yksityisenä pitämisen. En myöskään keksi yhtäkään järkiperustetta sille, miksi taas hänen pitäisi salasanasi saada.
Ollaan oltu kolmisen vuotta. Olen parikymppinen ja mies joitakin vuosia vanhempi. Ei lapsia.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:44"]
[/quote]
Se vaan ei ole helppoa, kun rakastaa toista. Mies on hyväsydämminen, huolehtiva ja rakastava. Joskus vaan pelottaa, että mihinköhän tämäkin johtaa. Hän on mustasukkainen asioista, jotka ovat minulle ihan normaaleja. En tiedä kummassa on vika??
ap
[/quote]Tähän on varsin yksinkertainen vastaus: miehessä. Jos kysyt siltä mieheltä, niin se vastaa että sinussa. Ja se on sitten selvä signaali sille, että sun pitää kerätä kamasi ja häipyä ennen kuin on myöhäistä. Itse asiassa selvempää signaalia ei voi ollakaan. Ennen ensimmäistä pahoinpitelyä siis.
En ikinä hyväksyisi aggressiivista käytöstä mieheltä humalassa ollessaan, oli sitten selvinpäin millainen henkilö tahansa. Miettisin kaksi kertaa kannattaako tuollaiseen suhteeseen jäädä, varsinkin jos haaveilet lapsista jossain vaiheessa.
Sanoisin, että run woman run.
Veikkaan, että jos näytät tämän viestiketjun miehellesi, saan pataan tai ainakin hyvin lähelle sitä.
Tyhmä olet, jos ne tunnarit sille annat. Kyllähän tosin rakastuneena saattaa tyhmiä asioita tehdäkin, mutta viimeistään erotessa salasana kannattaa ehdottomasti vaihtaa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 21:42"]
En ikinä hyväksyisi aggressiivista käytöstä mieheltä humalassa ollessaan, oli sitten selvinpäin millainen henkilö tahansa. Miettisin kaksi kertaa kannattaako tuollaiseen suhteeseen jäädä, varsinkin jos haaveilet lapsista jossain vaiheessa.
[/quote]
Tuosta olen samaa mieltä. Jos mies tietää muuttuvansa kännissä aggressiiviseksi niin miehen tehtävänä on pitää huolta siitä, että ei koskaan ole kännissä. Tuo känniaggressio on paljon vakavampi ongelma kuin jotkut facebook - salasanat eli mustasukkaisuus.
Liian usein käy niin, että känniaggressio+mustasukkaisuus=väkivalta.
Puhukaa kännäysasia lävitse. Jos mies ei ymmärrä asiaa puheesta eli aggressio toistuu niin harkitse suhteesta lähtemistä. Tuo ei parane odottelemalla eikä todellakaan parane lapsia hankkimalla.
Älä missään nimessä anna. Eikö facebookin käyttöehdotkin kiellä sen?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:10"]
Ihanan yksimielisiä ollaan kun asetelma on näin päin. Miehen puhelimet, sähköposti, pankkitunnukset ja vapaa-aika tulee olla täysin naisen kontrollissa, muuten se on pettävä sika.
[/quote]
No ei ole minusta näin. Itse tiedän vain nettipankkitunnukset, käytännön syistä. Lisäksi miehen nettipankin tunnuksien takana on myös meidän yhteisen tilin tiedot. Enkä kontrolloi vapaa-aikaa, kunhan kertoo kysyttäessä milloin missäkin suurinpiirtein on. En itse vaatisi mitään salasanaa, enkä ole vaatinutkaan. Vaikka olenkin mustasukkainen.
ap