Vuokranantajat ovat perseestä.
Olen pistänyt merkille yhden asian, olen 19-vuotias ja muutin tänä vuonna ensimmäisen kerran kotoa pois. Pistin merkille että ei se vuokra-asunnon ehtiminen ollutkaan niin mukavaa. Ihme sähläilyä. Tullu monenlaista tyyppiä vastaan. Todella vaikeaa ja vittumaista...
Sitten yhdessä ei voi pelisäännöistä joidenkin kanssa edes sopia. On niin tiukkaa.
Itse haluaisin ainakin sellaisen vuokranantajan joka on mukava, rauhallinen, jonka kanssa voi yhteisymmärryksessä sopia asuntoon liittyvistä asioista, ei ois järjetön kiirre ja hössötys, kiristys päällä et nyt jos et tee sitä tai tätä niin..
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:22"]
Siis mitäköhän sä nyt tarkoitat? Käytännön esimerkkejä kiitos.
[/quote]
No esimerkiks yks tyyppi oli tällänen. Kun en osannu poistaa sitä vuokrailmotusta yheltä sivulta, rupes kyttäämään mua ja häiriköimään viestein että soitoin vaikka olin vuokrannut hältä asunnon et miks mulla on siellä vielä ilmotus et vastaa ja jos et nyt heti vastaa tai soita niin asunto menee jollekin toiselle..
Olin silleen et huoh, justiinsa joo. :D
Sit yks oli sellanen joka toisti monta kertaa niitä samoja asioita ja kysy aina loppuun onko tämä asia nyt selvä? kun mulle oli kaikki selvää alusta lähtien ja oisin halunnu vaan saada ne asiat menemään eteenpäin ja ottaa sen asunnon niin ei kun jankkausta ja jankkausta ja jankkausta samoista asioista useaan kertaan. Tyyppi oli vielä lakimies. Sit oikeen kysy, ootsä googlannu sen mun nimen?
Mä mietin et miks ois pitäny???? tuntu olevan todella ylpee lakimiehen ammatistaan silleen oikeen et mäpä oon lakimies ja mulla on suuri ego.
Myöhemmin hällä oli menny asiat sen vuokraasunnon kanssa persiilleen, oli kai ottanut väärän vuokralaisen ja rupesi uudestaan "häiriköimään" mua ja kyseli olenko vielä asuntoa vailla vaikka olin 6kk sitten ilmottanut ettei kiinosta yhteistyötä jatkaa.
Yhtä vuokranantajaa taas en nähny koskaan, puhuin vaan hänen kanssaan puhelimessa. Hän oli joku ulkomaalainen, ehkä romaninainen ja hänen venäläinen ystävänsä tuli vuokraamaan mulle sen asunnon. Itse ei koskaan ilmaantunut paikalle.
Sitten oli yksi jaaaaa... jaa...jaa ... mies, toisteli hitaasti koko ajan tuota puhelimessa ja erittäin maireasti ja pervosti.
Sitten nämä muka mukavat vanhat naiset. Puhelimessa ollaan silleen joo, sä olisit tosi kiva vuokralainen ja näin pois päin. Myöhemmin ilmoitetaan törkeästi viestillä, että meni toiselle.
Sitten nämä jotka eivät ymmärrä vaikeita elämäntilanteita että joskus ehkä sossu joutuu maksamaan vuokran, mutta eipähän oo yhtään huonompi vuokranmaksaja. Vuokra tulee varmasti ja ajallaan!
Sitten nämä jotka huomaa että nuori tyttö hakee asuntoa. Niin vanhat pervot rupeaa ehdottelemaan että ilmaseksikin saisit asua jos vuokran maksat seksillä tai siivoat, eihän ukon käppyrät osaa mitään tehdä.
HYI VITTU MITÄ IHMISIÄ!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:20"]
Mulla on muutama kriteeri vuokralaiselle: maksaa vuokransa ajallaan, pitää asunnon hyvässä kunnossa, ei häiritse naapureita, ei polta sisällä eikä pidä lemmikkejä. Nämä kun täyttää niin se riittää.
[/quote]
Mulla ei ole aina tullut ajallaan mutta olen ilmoittanut asiasta. Asunnon olen pitänyt suht hyvässä kunnossa, aina en mikään siivousfriikki ole, mutta en anna sen mennä karseaankaan kuntoon. En häiritse naapureita ja empä kuule tupakoi ollenkaan! ja tota en ymmärrä miksi ihmisellä ei saisi olla lemmikkejä... mulle mun koira on aika rakas otus, eikä se tuhoa mitään ja en usko että kaikki mitään allergisiakaan ole!
[/quote] Eli sinua ahdistaa se kun ilmoitustasi vuokran myöhästymisestä ei oteta ilolla vastaan. Kuule, vuokranantaja ei voi mitenkään tietää aiotko oikeasti maksaa vai yritätkö vain vedättää. Ja mitä tulee eläimiin, niin ne kuluttavat asuntoa omalta osaltaan ja seuraava vuokralainen voi olla niin pahasti allerginen ettei pysty oleskelemaan asunnossa jossa on ollut eläimiä. Saatan siis menettää hyvän vuokralaisen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:20"]
Mulla on muutama kriteeri vuokralaiselle: maksaa vuokransa ajallaan, pitää asunnon hyvässä kunnossa, ei häiritse naapureita, ei polta sisällä eikä pidä lemmikkejä. Nämä kun täyttää niin se riittää.
[/quote]
Mulla ei ole aina tullut ajallaan mutta olen ilmoittanut asiasta. Asunnon olen pitänyt suht hyvässä kunnossa, aina en mikään siivousfriikki ole, mutta en anna sen mennä karseaankaan kuntoon. En häiritse naapureita ja empä kuule tupakoi ollenkaan! ja tota en ymmärrä miksi ihmisellä ei saisi olla lemmikkejä... mulle mun koira on aika rakas otus, eikä se tuhoa mitään ja en usko että kaikki mitään allergisiakaan ole!
[/quote]
Vaikutat kyllä lapselliselta. Ihanaa, että sinulla on rakas koira, mutta tosiaan se on sinun asiasi -ei vuokranantajan. Sen sijaan vuokranantajalle kuuluu se jos koirasi aiheuttaa HÄNEN asunnossaan vahinkoja. Yllättävän paljon siitä pienestäkin eläimestä aiheutuu ongelmia. Vuokranantajasta ei tee yhtään hankalampaa se, ettei vuokraa asuntoa henkilölle jolla eläimiä. Varsinkaan kaltaisellesi, joka ei edes ymmärrä mitä kaikkea vahinkoa se eläin voi aiheuttaa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:26"]
Se jonka omaisuus on, saa päättää miten toimitaan (siis lain puitteissa, luonnollisesti). Ja sinä toimit sitten sen mukaan. Vuokranantajilla todellakin on varaa valita, joten sinuna en ryhtyisi hankalaksi. Tervetuloa aikuisten maailmaan.
[/quote]
Hankalaksi? no kukas se siinä asuu, minä vai hän?
Kai mullakin kato on sanavaltaa. Tuskin mä hankala olen jos yhteistuumassa haluan toimia. ;)
Sitten myös se lakimies ukko ei kehdannut viikkoa oottaa kun kauempaa tulin, vaan hätäili niistä muista ottajistaan! olin silleen että voi vittu. :D kun tässä sulle ois yks ja uusia varmasti löytyy, vaikka edelliset karkaiskin.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:27"]
täällä toinen 19v tänä syksynä omilleen muuttanut. kaikki joiden kanssa juttelin, mukavia ja ystävällisiä. tähän kämppään minut valittiin jostain syystä vaikka kiinnostuneita oli paljon, ja sain vielä koirankin neuvoteltua kun yksityinen kyseessä. sanoisin että.. niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :)
[/quote]
No itse kyllä olen aina yrittänyt antaa itsestäni puhelimessa mukavan kuvan. :) joten en usko että vika on siinä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:31"]
AP, sinunko mielestä vuokralaiset ovat herranterttuja, kun jättäävät vuokrat maksamatta, hajottavat asunnon sen tuhannen päreiksi, remuavat ja riehuvat yötä myöten niin, että poliisi alkaa olla jokaöinen vieras, ei noudata muutenkaan sääntöjä ja sopimuksia.
Vuokrasopimus on kahdenvälinen sopimus, vuokranantajan ja vuokralaisen. On aivan sama, onko vuokranantaja mukava vai ei, kunhan hän huolehtii omasta osuudestaan. Sama koskee myös vuokralaista, jolla on vastuu toisen omaisuudesta. Tuntuu, että ap etsii pikemminkin isää tai äitiä kuin vuoranantajaa, kun lukee hänen reunaehtojaan.Mutta niinhän se on: maailma tasii.
[/quote]
En ole tehnyt mitään tuollaista mitä yläpuolella luettelit...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:20"]
[/quote]
[/quote] Eli sinua ahdistaa se kun ilmoitustasi vuokran myöhästymisestä ei oteta ilolla vastaan. Kuule, vuokranantaja ei voi mitenkään tietää aiotko oikeasti maksaa vai yritätkö vain vedättää. Ja mitä tulee eläimiin, niin ne kuluttavat asuntoa omalta osaltaan ja seuraava vuokralainen voi olla niin pahasti allerginen ettei pysty oleskelemaan asunnossa jossa on ollut eläimiä. Saatan siis menettää hyvän vuokralaisen.
[/quote]
Eli itsekkään et ota koskaan lemmikkieläintä koska saatat muuttaa jostain asunnosta pois? myydäänhän ne omistusasunnotkin.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:25"]
[/quote]
[/quote]
Vaikutat kyllä lapselliselta. Ihanaa, että sinulla on rakas koira, mutta tosiaan se on sinun asiasi -ei vuokranantajan. Sen sijaan vuokranantajalle kuuluu se jos koirasi aiheuttaa HÄNEN asunnossaan vahinkoja. Yllättävän paljon siitä pienestäkin eläimestä aiheutuu ongelmia. Vuokranantajasta ei tee yhtään hankalampaa se, ettei vuokraa asuntoa henkilölle jolla eläimiä. Varsinkaan kaltaisellesi, joka ei edes ymmärrä mitä kaikkea vahinkoa se eläin voi aiheuttaa.
[/quote]
Mutta kun mun koirani on ihan sisäsiisti ja aikuinen jo, joten ei hajota pintoja, johtoja tai mitään... ja jos hajottaisi vastaisin tietysti siitä itse. Ei myöskään läyhää, kun on isompi koira. Koirasta luopuminen on sama asia kun luopuis lapsesta.
Sori mutta mulle tuli semmonen tunne, että ap:n kannattaisi nyt vaan katsoa pitkään ja kriittisesti peiliin... ei millään pahalla,
t. Vuokranantaja
Sitten sain myös tuntemattomasta numerosta kerran häiriköijän kun mulla oli vuokrailmoitus. Soitteli jatkuvasti, useita kertoja päivässä siitä numerosta. En koskaan vastannu, sit se rauhottu ajan kanssa.
Creepy...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:43"]
Sori mutta mulle tuli semmonen tunne, että ap:n kannattaisi nyt vaan katsoa pitkään ja kriittisesti peiliin... ei millään pahalla,
t. Vuokranantaja
[/quote]
Ja se syy mahtaa olla mikä?
Minulle taas tuli semmoinen tunne, että ap:n paikka olisi vielä pitkään kotona äitylin ja iskän helmoissa.
Harkitse AP oman asunnon vuokraamista sitten, kun sinulla on raha-asiat ym. kunnossa ja kun osaat käyttäytyä aikuisiksi.
Vai sulla pitäisi vielä olla sananvaltaa...Kulta pieni, osta oma asunto, niin saat sananvaltaa. Vuokranantajien silmissä sun sananvaltasi on häviävän pieni. Niin kuin tulee olemaan vielä monessa muussakin asiassa aikuisten maailmassa, ja siihen fiksu ihminen osaa sopeutua.
Nuo pervot tietty ovat ikävä asia, mutta niiden kanssa pitää peli viheltää poikki heti alussa. Muuten nuo luettelemasi esimerkit ovat persoonallisuuskysymyksiä. Ihmisiä on erilaisia, jos se sulle yllätyksenä tulee. Nähdäkseni vuokranantajan kommunikointityylillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Kaikenlaisten ihmisten kanssa kun nyt vain välistä pitää tulla toimeen.
Joko tämä on provo tai olet todella, todella lapsellinen 19-vuotias.
T: 6
[/quote]Plus että maksaa sun velan korot+lyhennykset+voiton sulle siitä että et tee mitään. Kuulostaa reilulta
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:43"]
t. Vuokranantaja
[/quote]
Ja se syy mahtaa olla mikä?
[/quote]
Ap:n kirjoitukset yllä. Niin lapsellisia ja kypsymättömiä, etten ikipäivänä vuokraisi asuntoa hänelle.
Juuri ap:n kaltaisten vuokralaisten takia vuokraan asuntojani ainoastaan työsuhdeasunnoiksi tai tuntemilleni luotettaville sekä maksukykyisille, aikuisille ihmisille.
Vuokranantaja ei pysty lain mukaan rajoittamaan lemmikkieläinten ottamista asuntoon,olkoon kuinka tahansa asunnon omistaja.Ainoastaan siinä tapauksessa mikäli asunto on oikea allergia-asunto,niin siinä tapauksessa vuokralainen ei saa pitää asunnossa lemmikkejä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:14"]
Olen pistänyt merkille yhden asian, olen 19-vuotias ja muutin tänä vuonna ensimmäisen kerran kotoa pois. Pistin merkille että ei se vuokra-asunnon ehtiminen ollutkaan niin mukavaa. Ihme sähläilyä. Tullu monenlaista tyyppiä vastaan. Todella vaikeaa ja vittumaista...
Sitten yhdessä ei voi pelisäännöistä joidenkin kanssa edes sopia. On niin tiukkaa.
Itse haluaisin ainakin sellaisen vuokranantajan joka on mukava, rauhallinen, jonka kanssa voi yhteisymmärryksessä sopia asuntoon liittyvistä asioista, ei ois järjetön kiirre ja hössötys, kiristys päällä et nyt jos et tee sitä tai tätä niin..
[/quote]
Rapsutteleeko ne ensin ja kaivautuu vasta sitten? Vai pullahtavatko vuokranantajat yllättäen mitään ilmoittamatta aukosta ulos?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:20"]
[/quote]Plus että maksaa sun velan korot+lyhennykset+voiton sulle siitä että et tee mitään. Kuulostaa reilulta
[/quote]Avaatko vähän tätä?
AP, sinunko mielestä vuokralaiset ovat herranterttuja, kun jättäävät vuokrat maksamatta, hajottavat asunnon sen tuhannen päreiksi, remuavat ja riehuvat yötä myöten niin, että poliisi alkaa olla jokaöinen vieras, ei noudata muutenkaan sääntöjä ja sopimuksia.
Vuokrasopimus on kahdenvälinen sopimus, vuokranantajan ja vuokralaisen. On aivan sama, onko vuokranantaja mukava vai ei, kunhan hän huolehtii omasta osuudestaan. Sama koskee myös vuokralaista, jolla on vastuu toisen omaisuudesta. Tuntuu, että ap etsii pikemminkin isää tai äitiä kuin vuoranantajaa, kun lukee hänen reunaehtojaan.Mutta niinhän se on: maailma tasii.