Sukupuolisekoilu mennyt ihan överiksi: biologiset naiset homojen deittisivustolla
Eräs ystäväni joka on siis homomies, kertoi että nykyään saattaa homojen deittisivustolla törmätä biologisiin naisiin. Nämä naiset siis identifioituvat miehiksi ja sen varjolla sitten ovat siellä koska jostain ihme syystä pitävät itseään homomiehinä. Mitä ihmettä? Milloin tämä on mennyt näin älyttömäksi? Mihin on hävinnyt todellisuudentaju ja kunnioitus seksuaalisia suuntautumisia kohtaan?
Kommentit (389)
Itse bailasin homojen transkundien kanssa reilusti yli 10 vuotta sitten vähemmistökapakoissa ja ei edes Helsingissä vaan Tampereella. Aina se hätkäyttää, kun joku pitää homoja transmiehiä jonain uutena ja hämmästyttävänä asiana. Eikä edes tajua, kuinka loukkaavaa se on homoja kohtaan. Siis se, ettei ymmärretä, että transmies voisi olla homo. Kun eihän homo ole mikään oikea mies? Nainen ja homohan on ihan sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Siis naisia jotka haluaa myös anaalia?
No hitto... mä voin olla bi joka viehättyy vain biologisista naisista ja itsensä mieheksi identifioivista naisista
Tuo on ihan yleinen ilmiö maailmalla. Heteromiehet tekeytyy homoksi hetkellisesti saadakseen juuri sitä. Jos tosin ftm on jo pitkällä prosessissa vähän epäilen näiden cissien täysheteroutta, jos haluaa anaalia parrakkaalta, rinnattomalta henkilöltä, jolla on miehiset pakarat.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän oli väistämätöntä.
Väistämätöntä, että on olemassa mieheksi identifioituvia ihmisiä, jotka tästä huolimatta kiinnostuvat miehistä? Onko yhteiskunta valmis siihen ajatukseen, että ollakseen mies ei ole pakko kiinnostua naisista?
On olemassa ihmisiä, jotka eivät välitä mitä haaravälissä on, minä mukaan lukien. On ihan ok olla biologisena naisena homojen deittipalstoilla jos näyttää mieheltä, mutta esittelyteksissä pitää lukea, että on trans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä, mistä kuvatun kaltainen hlö löytää seuraa (pitää tietysti kertoa totuus)? Eli ymmärrän, että ovat sivustolla. Kun kerron heteromiehelle, että tunnen itseni enempi mieheksi, niin eipä ole innokkaita kosijoita näkynyt sen jälkeen:) En siis ole aikonut korjata sukupuoltani.
Positiivista tilanteessa tietysti on, että näemmä sisin kuitenkin merkitsee, ei se, mitä silmillä näkee.Voi olla vaikeaa löytää seuraa, joka näkee sinut oikein, jos et käytä edes hormoneita. Miksi muuten et aio mennä prosessiin?
Ehkä tunnen itseni kuitenkin enemmän sukupuolettomaksi , niin siksi ei oma kuori kauheasti häiritse. En kuitenkaan tykkää siitä, että joku sanoo naiseksi, ja siinä tilanteessa usein pullautan totuuksia itsestäni...liioitellenkin.
Kuka tahansa saa hakea seuraa oli lihava, kalju, lyhyt, pienipeniksinen, vammainen ym eikä kenenkään tarvitse vastata ilmoitukseen, ellei ole kiinnostunut. Esim.itselleni heterona (trans)miehenä olisi ongelma, jos nainen ei olisi ollut prosessissa ja näyttäisi tavalliselta mieheltä. Mutta riippuu paljon persoonasta ja tilanteesta, en sulje mitään vaihtoehtoa ehdottomasti pois. Ymmärrän myös erittäin hyvin, että oma taustani olisi ongelma suurelle osalle naisista.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa ihmisiä, jotka eivät välitä mitä haaravälissä on, minä mukaan lukien. On ihan ok olla biologisena naisena homojen deittipalstoilla jos näyttää mieheltä, mutta esittelyteksissä pitää lukea, että on trans.
Mä toisaalta ymmärrän, ettei ihan kaikki laita sitä esittelytekstiin, mutta kertovat asian ekassa yksityisviestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä, mistä kuvatun kaltainen hlö löytää seuraa (pitää tietysti kertoa totuus)? Eli ymmärrän, että ovat sivustolla. Kun kerron heteromiehelle, että tunnen itseni enempi mieheksi, niin eipä ole innokkaita kosijoita näkynyt sen jälkeen:) En siis ole aikonut korjata sukupuoltani.
Positiivista tilanteessa tietysti on, että näemmä sisin kuitenkin merkitsee, ei se, mitä silmillä näkee.Voi olla vaikeaa löytää seuraa, joka näkee sinut oikein, jos et käytä edes hormoneita. Miksi muuten et aio mennä prosessiin?
Ehkä tunnen itseni kuitenkin enemmän sukupuolettomaksi , niin siksi ei oma kuori kauheasti häiritse. En kuitenkaan tykkää siitä, että joku sanoo naiseksi, ja siinä tilanteessa usein pullautan totuuksia itsestäni...liioitellenkin.
Voisitko ehkä olla muunsukupuolinen? Heillekin on joitakin hoitoja tarjolla, mutta toisaalta kyllä sanoit, ettet tarvitse niitä.
Joo on huomattu. Yhdessä seuranhakupaikassa joillakin ei lue edes sitä ftm- siinä profiilissa ja laittaneet, että mies tai jotain siihen suuntaan ja näyttävät kyllä miehiltä (Osa), mutta olisi hyvä tietää etukäteen, että ei turhaan ota yhteyttä, koska minua ei kiinnosta "mies" jolla on väärät elimet . :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väistämätöntä, että on olemassa mieheksi identifioituvia ihmisiä, jotka tästä huolimatta kiinnostuvat miehistä? Onko yhteiskunta valmis siihen ajatukseen, että ollakseen mies ei ole pakko kiinnostua naisista?
Tottakai, koska mies on se joka jalkojen välissä on kikkeli. Mies sitten itse on kiinnostunut mistä on, sillä ei ole tekemistä hänen sukupuolensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hakee seuraa homosivuilta on selvää, että ftm kertoo olevansa trans, koska vaikka leikkaukset saattaa nykyisin onnistua hyvinkin, kyse on kuitenkin asiasta, joka vaikuttaa olennaisesti seksin harrastamiseen joten sitä ei voi seksiseuraa hakiessa jättää mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut biseksuaalisuudestasi. Valitettavasti homoseksuaalisuudessa sillä haarojen välillä on merkitystä, jolloin vastakkaisen sukupuolen larppailu deittipalstoilla on törkeää ja homophobista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, koska mies on se joka jalkojen välissä on kikkeli. Mies sitten itse on kiinnostunut mistä on, sillä ei ole tekemistä hänen sukupuolensa kanssa.
Ja silti miehistä kiinnostuvat transmiehet jaksavat hämmästyttää. Kun me kuitenkin ollaan jo vuosikaudet tiedetty, että on olemassa transsukupuolisia, niin he eivät enää hämmästytä ketään. Silti miehistä pitävät transmiehet kuitenkin hämmästyttää, vaikka tiedämme, että mies voi pitää miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Itse bailasin homojen transkundien kanssa reilusti yli 10 vuotta sitten vähemmistökapakoissa ja ei edes Helsingissä vaan Tampereella. Aina se hätkäyttää, kun joku pitää homoja transmiehiä jonain uutena ja hämmästyttävänä asiana. Eikä edes tajua, kuinka loukkaavaa se on homoja kohtaan. Siis se, ettei ymmärretä, että transmies voisi olla homo. Kun eihän homo ole mikään oikea mies? Nainen ja homohan on ihan sama asia?
Kyseessä on varmaan se, ettei transmies ole oikea mies eikä se, etteikö homo olisi oikea mies.
Samahan se on jo tinderissä. Transnaiset hakevat hetereoa miestä. Ei muuta kun onnee ja menestystä. Katoin muuten youtubessa jonkun ylen transpanelin, niin siinä ne kovasti selitti, että mitä väliä sillä on mitä siellä haaroissa on, niin todellakin on väliä. Hetero mies haluaa OG heteron naisen ja toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut biseksuaalisuudestasi. Valitettavasti homoseksuaalisuudessa sillä haarojen välillä on merkitystä, jolloin vastakkaisen sukupuolen larppailu deittipalstoilla on törkeää ja homophobista.
Vaikka kopiot kaiken Amerikasta, kannattaa edes kääntää sanat oikein - se on fobia Suomen kielessä.
Muistuttaisin, että transihmiset on ihan oikeita tuntevia ihmisiä joilla on oikeus hakea seuraa palstoilla kuten kenellä tahansa muullakin. Muistuttaisin myös, että homot transmiehet myös löytävät aina seuraa palstoilta, toisista homomiehistä.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä leikkaukset ja hoidot läpikäyneet homot transmiehet saavat mielestäsi hakea seuraa, lesbopalstoilta vissiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on varmaan se, ettei transmies ole oikea mies eikä se, etteikö homo olisi oikea mies.
Ei, vaan se asenne, että on ymmärrettävää, että transmies kiinnostuu naisista ja sitä pidetään itsestäänselvyytenä, se taas, että transmies kiinnostuu miehistä tuntuu mahdottomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aiheuttaa hämmästelyä. Tälläkin palstalla joku kertoi tuttunsa "vaihtaneen sukupuolta" naiseksi ja ensin eläneen "kuin oikea nainen" mutta että nyt elääkin naisen kanssa eli selvästi katui prosessiaan - oikea nainen kun ei voi naisista kiinnostua? Homoilta transmiehiltä kysellään miksi ihmeessä aloit mieheksi, jos kerran kiinnostut miehistä? Siinä lähdetään siitä ajatuksesta, että aito mies ja nainen ovat heteroita. Ja että heteronainen ja homo ovat sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Joo on huomattu. Yhdessä seuranhakupaikassa joillakin ei lue edes sitä ftm- siinä profiilissa ja laittaneet, että mies tai jotain siihen suuntaan ja näyttävät kyllä miehiltä (Osa), mutta olisi hyvä tietää etukäteen, että ei turhaan ota yhteyttä, koska minua ei kiinnosta "mies" jolla on väärät elimet . :D
Yhtä vähän heitä kiinnostaa saada viestiä sinulta. Ymmärrän kuitenkin, etteivät kaikki viitsi laittaa sitä esittelytekstiin vaikka työkaverien ym takia, mutta eiköhän se mainita jo ekassa viestissä, jos sattuisit viestin laittamaan.
Voi olla vaikeaa löytää seuraa, joka näkee sinut oikein, jos et käytä edes hormoneita. Miksi muuten et aio mennä prosessiin?