Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset 50-50, maksaako toinen vanhemmista elatusmaksuja?

Vierailija
13.01.2014 |

Meillä ei kumpikaan maksa. Isommat kulut laitetaan puoliksi. Mites teillä muilla?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 19:11"]

Joo, maksetaan elarit sisältäen jopa asumiskulut!  Lisäksi harrastuksista puolet.

Molemmilla vanhemmilla uudet puolisot ja molempien luona samanlaiset olosuhteet (oma huone).

Voi tätä hulluutta ja oikeudenkäynnin hurmaa...

[/quote]

Vierailija
42/43 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 21:52"]

Up!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi asuu 50-50 molemmilla. Isällä uusi muksu mutta eivät asu naisystävänsä kanssa yhdessä. Lapsi ilmeisesti kirjoilla äidillään. Emme ole tehneet minkäänlaisia sopimuksia mistään kun olemme eronneet. Lapsilisän sai aluksi isä muutaman vuoden ajan ja sen jälkeen se on ohjattu lapsen osoitteen muuttumisen jälkeen minulle.

Epäreilua minusta on toisaalta se, että isä ei osta esimerkiksi mitään vaatteita lapselle. Kun on isän viikko, vaihtovaatteet ovat kuulemma lähinnä muutamat kalsarit ja sukat kaapissa (lapsen kertoman mukaan). Meiltä olen sitten  laittanut lapsen mukaan tavaraa ( ei palaudu koskaan) . Vaatteiden lisäksi hoidamme mieheni kanssa myös kaikki muut lapsen menot, esim. parturin, viikkorahan, elokuvat, puhelimet ym kulut. Exällä on jonkin verrana minua paremmat tulot ja hän asuu perimässään kiinteistössä, josta maksaa siis vain juoksevat kulut. Itselläni on muitakin lapsia elätettävänä, vuokra todella kallis, netit, sähköt ja puhelinlaskut tämän kokoisella porukalla hiukka eri luokkaa kuin eksällä. Silti hän on sitä mieltä että koska minä saan satasen lapsilisän niin minä kustannan siitä REILUSTI kuulemma lapselle kaikki vaatteet ja menot mitä kuukaudessa tulee.

Miltäs kuulostaa? Ilmeisesti minä olen sitten ahne kun olen pyytänyt eksää ostamaan lapselle välillä (ainakin sinne päähän) vaatteita :/ puhumattakaan siitä, että elatusapulaskuri sai tulokseksi yli 200e/kk elatusmaksuja minun suuntaani. Enpä sitten osaa sanoa, olenko ollut idootti käikki nämä vuodet vai laupias samarialainen muuten vaan.