Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Guessin laukut ja +35-v. naiset?!

Vierailija
13.01.2014 |

Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o

Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.

Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.

Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä ajattelua, että aikuisen pitäisi olla 'klassisen' laadukas ja tylsä. Pukeudun jatkossakin ihan toisin. Merkkilaukuista Guess on sinänsä vähiten naurettavasta päästä. Koko laukkuvillitykselle tullaan 10 v kuluttua nauramaan. Eniten noille 'klassikoille'.

Vierailija
22/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun villi veikkaus on se, ettei aapeellä ole varaa edes Guessiin. Tai sitten hänen todellinen antipatiansa kohdistuu oikean elämän tiettyyn ihmiseen, jolla on Guess laukku. Kaiken pahan alku ja juuri, viaton laukku :D Ja onhan noita vastaavia laukkuja muitakin. Onko joku Kors sen kummempi? Ei kovin laadukkaan näköisiä tekeleitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 37v ja käytän vaaleanpunaista Guessin laukkua, koska tykkään siitä. Niin yksinkertaista se on ja muiden mielipiteillä ei mitään väliä.

Vierailija
24/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muuten tuo mainittu Michael Kors, herättääkö se palstalaisissa intohimoja?

Vierailija
25/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess on ihan perushalpa arkimerkki Jenkeissä, Suomessa joku onneton kuvittelee sen olevan premiumia...sama juttu Ralph Laureninkin kanssa.

Vierailija
26/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse Guessin, enkä muutakaan "merkkilaukkua". Hieman huvittavaa laittaa hirveitä summia johonkin käsiveskaan. Kertooko merkkilaukku jotain laukun omistajasta, mielestäni kyllä...

Vierailija
27/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ihan tyylikkäitäkin Guessin laukkuja olemassa, harmi vain että ne enemmistössä olevat rumat "huomaathan ison logon tekonahan pinnassa" bagit suorastaan pilaavat merkin maineen.

Koska karsastan isoja logoja ja merkistä kertovia tunnusmerkkejä, mun on vaikea nähdä enää tässä yli 35 vuoden iässä ainakaan sellaista Guessia itselläni. Eikä se logokaan lopulta niin haittaisi (mielelläänhän sitä esim. chanelin klassikkoa kantaa), mut kun ne guessin laukut vaan kerta kaikkiaan on niin mauttomia ja tyrkkyjä, huonolaatuisiakin. Muutamia maltillisia vaatekappaleita omaan kyseiseltä merkiltä enkä tosiaan voi sanoa hullaantuneeni niidenkään laatuun.

Michael Kors taas....kokenut mielestäni suuren inflaation. Heti kun jostakin merkistä tulee jokaisen kylän mamman pakkohankinta, merkin psykologinen haluttavuus laskee. Sama juttu myös muissa muotijutuissa, yksi hyvä esimerkki Nominationit. 

Vierailija
28/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:51"]

Mullla ei ole koskaan elämässäni ollut mitään merkkilaukkua, koska ne on yleensä niin järkyttävän rumia, ja enkä halua maksaa sellaisia summia yhdestä laukusta johon kuitenkin kyllästyn puolessa vuodessa. Minä ostan halvan, kivan värisen, mieluiten sellaisen jossa on jotain kivaa extraa, kuvioita tai koristeita, yleensä ostan kesäksi ja talveksi uuden laukun. Nyt mulla on vieläkin kesälaukku käytössä (maksoi laukkuliikkeessä 25€) Laukku on kuvioitua materiaalia, vaalea pohja jossa esim. vaaleanpunaisia kukkia (liljoja) tätä laukkua on kehuttu todella paljon, jopa täysin vieraat ihmiset huomattaa että ompas kiva laukku, mistä olet ostanut.

Pitäisi käydä laukkuliikkeessä katsomassa uutuuksia, koska tuo laukku alkaa jo vähän rispaantua kun on ollut päivittäisesssä kovassa käytössä jo reilusti yli puoli vuotta.

Minä en voi sietää ruskeaa, ja musta on todella tylsä väri käsilaukussa, vaikka joskus olen talvella mustaa pitänytkin.

Mun ihannelaukku olisi violetti väriltään, ja siinä olisi aika paljon jotain bling bling koristeita, jotain kukkia... kooltaan sellainen sopiva, ei liian pieni, mutta ei liian iso, ja ehdottomasti pitäisi olla pitkä hihna jotta sen saa laitettua olkapäälle pään yli. Hinta ehdottomasti alle 50€, se on mun raja, mitä halvemmalla laukun saisin sitä parempi.

39v.

[/quote]

veikkaan, että et ole nähnyt kaikkia mahdollisia merkkilaukkuja ja että et tunnistaisi niistä suurinta osaa, jos kadulla vastaan kävelisi ;)

tommoset blingbling 25€ laukut vasta hirveitä onkin ;)

[/quote]

Joo, en olekaan nähnyt kuin telkkarissa ja naistenlehtien kuvissa, ja muutenkin jo se pelkästään että joku haluaa "kassin" minä en ainakaan halua mitään isoa kassia raahata mukanani, mun mitää kuitenkin raahata ostoskasseja kaupasta.

Minä tykkään kaikesta hienosta ja kimaltavasta, ei voi mitään, mua masentaa kaikki tylsät vaatteet ja asusteet.

Vierailija
29/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan muutaman guessin laukun..pitää varmaan heittää ne roskiin, kun tuntuu kanssaihmisiä häiritsevän.

Vierailija
30/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No roskis on aivan oikea paikka guessin laukulle.

Vierailija
31/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän etenkin Chloén (päämalliston) ja Marc Jacobsin (päämalliston) laukuista koska niitä ei täällä kovin paljon näe ja omistan pari sellaista muutaman vuoden takaa eikä niitä moni tunnista merkkilaukuiksi päälle päin, mutta minulle on sama mitä laukkuja kukakin käyttää kunhan:

- ei osta lapsityövoimalla ja rikollistoimin tuotettuja piraattikopioita

- ei anna niiden laukkujen nousta päähän ja tee niistä elämän itsetarkoitusta koska mikään laukku eli käyttökapistus ei sellaista ylistystä oikeasti ansaitse (vrt. rakkauslaukut, laukkuaarre ym. typerät aivopieruhehkutukset)

Vierailija
32/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni pohtinut omien tai muiden laukkujen merkkiä, ei mitään väliä onko laukku Guess vai Chanel tai ihan mitä hyvänsä, käytän niitä joista tykkään. Mutta tuskin mulla näitä merkkejä on ikinä ollutkaan. Ikää 40v.

Vierailija
33/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki laukut, joissa on logo yliselvästi esillä ovat naurettavia.

Vierailija
34/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 17:56"]

Guess on ihan perushalpa arkimerkki Jenkeissä, Suomessa joku onneton kuvittelee sen olevan premiumia...sama juttu Ralph Laureninkin kanssa.

[/quote]

Ralph Laurenilla on useita eri hintaluokissa myytäviä linjoja, kuten muillakin isoilla jenkkimerkeillä. Lisäksi Ralph Lauren tekee erillisiä linjoja outleteihin ja factory storeihin Yhdysvalloissa.  Ralph Lauren -laukut ovat hinnaltaan ja laadultaan hyvinkin premium-laukkuja, eikä niitä edes myydä Suomessa. Suomessa myydään Lauren-laukkuja, jotka ovat hinnaltaan ehkä 1/5 vastaavista Ralph Lauren laukuista. Niissä kyllä näyttäisi olevan päällisin puolin hyvä hinta-laatu -suhde, paljon parempi kuin esim. Michael Michael Kors -laukuissa (jälleen, Michael Korsilla on myös premium-linja, jota sitäkään ei myydä Suomessa). 

Guess? on alkujaan farkkumerkki, joka on sittemmin alkanut tehdä "naisellisempia" vaatteita ja laukkuja. Vatteet ja laukut ovat kuitenkin hinnaltaan hitusen vaikkapa Ralph Laurenin vastaavien linjojen alapuolella, ja laadussa onkin jo selkeä ero. 

Terveisin "suomalainen raukka", joka sentään 

Vierailija
35/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain äitienpäivälahjaksi Guessin valkoharmaan pienen olkalaukun (kainalolaukuksi kutsuisin), kun olin 37 v. Mieheni ja 6 v. tyttäreni sen olivat minulle rakkaudella valinneet. En ollut mitään merkkilaukkua toivonut, mielestäni se on kuitenkin nätti ja muutaman kerran olen käyttänytkin. Olen pitänyt sitä ns. parempana laukkuna. En ole ajatellut, että se olisi pissislaukku. Kohta vanhemmat naiset eivät saa käyttää minihameitakaan.. ;.)

Vierailija
36/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:03"]

Minä sain äitienpäivälahjaksi Guessin valkoharmaan pienen olkalaukun (kainalolaukuksi kutsuisin), kun olin 37 v. Mieheni ja 6 v. tyttäreni sen olivat minulle rakkaudella valinneet. En ollut mitään merkkilaukkua toivonut, mielestäni se on kuitenkin nätti ja muutaman kerran olen käyttänytkin. Olen pitänyt sitä ns. parempana laukkuna. En ole ajatellut, että se olisi pissislaukku. Kohta vanhemmat naiset eivät saa käyttää minihameitakaan.. ;.)

[/quote]Hmm, eihän ne ole koskaan saaneet käyttää minihameita siis. Eikä antavaa kaula-aukkoa. eikä ylipäätään mitään nättiä ettei nuoret naiset hermostu.

Vierailija
37/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pitkiä hiuksia tai tiukkoja housuja jne jne :-)

Vierailija
38/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... Täällä yksi nelikymppinen Guess-laukkujen omistaja. Toinen laukku on ruskea/beige ja toinen musta. Inhoan merkkilaukkuja, joissa on iso logo tai muuten helposti tunnistettava. Esim. Siis Vuittonin kassit. Kors on taas kokenut myös inflaation, vaikka muuten tykkäsinkö kasseista. Eniten tykkää kuitenkin Furlan laukuista, joista ei paista heti merkki. 

Vierailija
39/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hauskaa :) Mä oon tehnyt saman huomion täällä meidän suunnalla kunnallispoliitikoiden saralla. Kolme yli nelikymppistä tiedän ainakin ja näit veskoja käytetään niin kokouksissa kuin iltapukujuhlissakin! Ja yhdellä vielä lisäksi isot husruusukkeet, toisella tekonuttura ja kolmannella muuten vaan aika huomiotaherättävä käytös&olemus.

En tiedä, mutta kyllä tuossa enempi sellasta kadotetun nuoruuden etsimisen meininkiä on :D

t. itsekin 43v

Vierailija
40/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 17:03"]

... En ole ajatellut, että se olisi pissislaukku. Kohta vanhemmat naiset eivät saa käyttää minihameitakaan.. ;.)

[/quote]Hmm, eihän ne ole koskaan saaneet käyttää minihameita siis. Eikä antavaa kaula-aukkoa. eikä ylipäätään mitään nättiä ettei nuoret naiset hermostu.

[/quote]

Ettei nuoret naiset hermostu?!? Mun nähdäkseni ne eniten hermostuvat ovat aina samaa ikäluokkaa: sellaisia omaan elämäänsä katkeroituneita reppanoita, jotka eivät itse ole uskaltaneet elää oman näköistään elämää ja nyt ärsyyntyvät kun joku toinen uskaltaa.

Nainen on naiselle susi, mutta saman ikäinen nainen on naiselle se kaikista pahin susi.