Guessin laukut ja +35-v. naiset?!
Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o
Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.
Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.
Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guessi on kyllä aika pissis. Kors on alemman keskiluokan myöhäispissisten suosiossa. Olen alemman keskiluokan myöhäispissis ja vain haaveilen rohkeudesta olla niin White trash, että käyttäisin Guessiä.En aio olla kuitenkaan sitä ikinä.
Olipahan taas vankkaan asiantuntemukseen nojautuva perusteltu kommentti... Kors on maailmalla arvostettu merkki, jota käyttävät samat henkilöt joiden käsivarrella näkyy toisinaan myös YSL:ää, Pradaa ja Balenciagaa.
Korshan nyt on tylsyyden huippu, ja samaan hintaan saa kuin Guessiä.
LV on muuten kakanvärinen. Guessillä on niin laaja valikoima, antaa venakkojen ostaa vaaleanpunaista blingblingiä, ei se mua haittaa vaikka mulla on saman merkin erinäköisiä tuotteita.
MK laukkuja samanlaisia myytiin kyllä yhdessä vaiheessa liikaa.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/guess-marcie-laukku kas tässä aplle oikein räikeä ja ruma, halpa muovinen, jousten kusten ommeltu Guessin laukku!
Vierailija kirjoitti:
Käytin vuosikausia Guessin laukkuja, lopulta kyllästyin niiden huonoon materiaaliin ja sen jälkeen minulla on ollut mm. Moschinon laukkuja (nahkainen jees, muovinen heikko). Nyt löysin aitonahkaisia tyylikkäitä tässä maassa käsityönä valmistettuja laukkuja ja ostin kerralla useamman. Hinta oli hyvin kohtuullinen, 100-150 euroa kappale.
Italiassa oli valtavasti ihania nahkalaukkuja satasella. Meinasin mennä konkurssiin.
Tämä taisikin olla mainos, menin heti katselemaan Booztista uutta Guessia.
Näin 40+ iässä ostan laukkuja fiiliksen ja asujen mukaan. Kesällä menee Guessin hauska ja humoristinen arkilaukku vaikka kukkakuosilla tai vaikka joku vielä halvempi markettilaukku, kunhan sen väritys ja tyyli sopii asuun / fiilikseen tai tarpeeseen. Mifukolta saa ihania kaislakasseja jne. Toki löytyy kaapista niitä kalliimpia arvolaukkujakin, mutta MK:n teinipissiskassit kierrän kaukaa. Näin 40 ikäisenä ei tarvitse enää miettä mitä joku teini tai joku muu nobody tuumaa juuri siitä minun käsveskasta. Laukku ei mittaa sosiaalista arvoa taikka elintasoa. Rahaa on ja sitä käytetään, mutta sori pissikset ja muut köyhät, ei tarvitse miettiä teidän mielipiteitä eikä edes sitä mihin sitä rahaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53, päiväni kuluu tylsänä virkanaisena. Oikeasti tykkään naisellisesta blingistä. Joo voisin varmaan laittaa remonttirahani johonkin kuolettavan tylsään, kakanväriseen vuittoniin. Mieluummin teetän talooni terassin silläkin rahalla, ja kanniskelen ihanan mautonta blingiä Guessiäni, mikä kiiltää ja on niittejä. Koska mä olen aikuinen ja voin tehdä rahoillani mitä haluan.
Juuri näin! Myöskin aikuiseen ikäluokkaan kuuluvana muodin parissa työskentelevänä käytän tasan sellaisia laukkuja mistä itse pidän ja mitkä sopii kulloiseenkin asuun ja tarpeeseen. Omistan toki noita tässä ketjussa ihannoituja merkkejäkin useampia laukkuja eri tilanteisiin, mutta viime aikoina eniten käytössäni on ollut kaksi laukkua tuolla aiemmin Guessin ohella mollatun Korsin mallistosta, eikä ennen tähän ketjuun eksymistäni ollut missään piireissä tullut vastaan näkemystä että kyseisen merkin käyttäminen leimaisi ihmisen jotenkin negatiivisesti. Hassu ajatus! Riemastuttavaa tietää olevani aina "Kors-päivinäni" tyylitön ja säälittävä, köyhäksi leimautuva resupekka. :-D
Ei hyvää päivää minkälainen keskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska Guess ei ole liian kallis. Sen voi ottaa mukaan myös rannalle ja kaikenlaisiin menoihin.
Hyvä pointti. Eikä kukaan halua tulla ryöstetyksi kaupungillakaan liian kalliin merkin takia.
Kuule, ei ole naurun asia tämä. Työn uuvuttamat keski-ikäiset naiset pitää ostaa sellainen laukku johon on varaa (eli mitä guess-lompsa antaa myöden). Sen sijaan roistoisiensä, katiskamiestensä tai perintörahoilla, bloggaus rahoilla nuoremmat ostelevat LV.tä. Se on täällä suomessa mennyt väärin. LV on niinku niin turn off koska sen kohderyhmä on tyylin oligarkkien vaimot ja ammattinaiset. Ei mitäkään 60 v. suomalaismummot!!
Mielestäni Guessin laukkujen hinta-laatusuhde on ihan ok, ja kaikki eivät tosiaan sitä rumaa ja värikästä kuten ap sanoo. Mulla Coachin ja RL:n laukut hajonneet. Seuraavaksi ostan Guessin. Olen yli 40 v. Harmittaako?