Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Guessin laukut ja +35-v. naiset?!

Vierailija
13.01.2014 |

Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o

Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.

Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.

Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut naiset ei maksa MISTÄÄN olalla kiikutettavasta veskasta ylihintoja, oli varaa tai ei,  niin se vain on

Vierailija
2/109 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan neljä tonnia kuussa käteen ja minusta 250 euroa alkaa olla laukusta paljon. Minulla on tällä hetkellä käytössä kaksi ajatonta hillittyä nahkakäsilaukkua, Longchamp ja joku italialainen sekä räikeä Guessin bling-bling-veska. Jenkeistä ostettu halvalla. Yksikään laukku ei ole ikinä saanut niin paljon kehuja ja kommentteja - ihan vieraatkin ihmiset on tulleet kysymään, mistä olen niin nätin laukun löytänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan Guessin laukkuja, vaikka olen 35-vuotias. En ymmärrä, miksi tässä iässä pitäisi pukeutua huomaamattomasti ja laukku ei saisi missään nimessä näkyä. Guessin laukut ovat tyylikkäitä, ei kaikki ole jotain kiiltonahkalaukkuja, mitä täällä parjataan. 

Vierailija
4/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hassua sinänsä sillä suomalaiset noin nelikymppiset ostelee trendikästä Guessia (jonka kohderyhmä 18-30v) ja pari-kolmekymppiset klassista Vuittonia ja Chanelia (joiden kohderyhmä on 30-60v) eli missä ja mikä on mennyt Suomessa vikaan ja miksi? :-D :-D :-D

Vierailija
5/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihan rehellinen olen, niin en kehtaisi Guessin laukun kanssa kulkea... Minun silmissäni se on pissislaukku, nuorten naisten "eka merkkilaukku", kuten kuvasit. Olen itse 40 v.

Eikä ne oikein minun makuuni kyllä olekaan.

Vierailija
6/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat haluaa "maatua ja maastoutua" klassikkovärisiin laukkuihin kuten ruskeaan, ja vanhemmat haluaa "säväyttää ja räväyttää" väreillä :) Joten ihmettelen itsekin.

Vierailija
7/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

f.y.i. guessillä on hyvin eleettömiä tyylikkäitä nahkalaukkuja myös

Vierailija
8/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessin tekonahkalaukut pysyy kasassa sen ajan kun ovat muodissa, ne ihmiset ostelee niitä jotka eivät kaipaa pitkäaikaisia ja -ikäisiä laukkuja ja haluavat vaihtaa tyyliään välillä eikä ripustautua muutaman kalliimman merkkituotteen varaan seuraavaksi 30 vuodeksi koska kokevat sen tylsäksi....

Vierailija
9/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sellainen mielikuva että guess on pissis/teini merkki. 

Vierailija
10/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi käyttää mitään Guessin rytkyjä tai asusteita. Laatu korreloi käsittääkseni karmean designin kanssa.

t. 21v

Vierailija
11/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne vanhemmat naiset ostelee just niitä tilkkutäkin näköisiä värikkäitä, eli suoraan sanottuna halvan mutantin näköisiä Guesseja jotka näyttää siltä että niihin kopioitu 3-4 eri laukkumerkin tunnistettavat piirteet? Sillä Guessilla on tyylikkäitäkin malleja jotka yksi- tai kaksivärisiä ja hillityn ajattomia.

Vierailija
12/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käytin monta vuotta guessin kangas/nahka -olkalaukkua, vaikka olin 40+. on mulla gucci ja chanelkin, mutta ei niitä oikeen viitsi joka kauppareissulla käyttää.

Vierailija
13/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:12"]

f.y.i. guessillä on hyvin eleettömiä tyylikkäitä nahkalaukkuja myös

[/quote]

AP kuitenkin taisi tarkoittaa niitä monivärisiä, laadultaan hyvin arveluttavia tekonahkalaukkuja joiden ostajakuntaa minäkin olen rehellisesti sanottuna usein miettinyt. Mä luulisin että sellaisia käyttää lähinnä pk-seudun ulkopuolella asuva keskituloinen nainen, joka ei vielä tajua muodista tai muotitiedosta mitään. Hän ei taida tosin olla se konsernitasolla tähdätty ostajakohde, mutta mikäs siinä kun kassavirta pysyy terveenä. :)

Vierailija
14/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ainoa guess kesti vuosia. on vieläkin jossain täysin ehjänä, kyllästyin vaan. niillä on ennen ollut muunlaisiakin kuin vain kiiltäviä muovisia kirkuvia laukkuja.

Vierailija
15/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 on erittäin hyvässä asemassa ja tienaa törkeän hyvin. mutta niinkuin joku jo totesi, ei sitä kehtaa joka kauppa- tai kyläreissulla chanelin kassi kainalossa kulkea.

i rest my face

Vierailija
16/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:09"]

Tämä on hassua sinänsä sillä suomalaiset noin nelikymppiset ostelee trendikästä Guessia (jonka kohderyhmä 18-30v) ja pari-kolmekymppiset klassista Vuittonia ja Chanelia (joiden kohderyhmä on 30-60v) eli missä ja mikä on mennyt Suomessa vikaan ja miksi? :-D :-D :-D

[/quote]

Syy on raha, raha ja raha.

Näillä nuoremmilla on useimmiten pappa betaalaamassa eikä rahankäyttöä tarvitse samalla tavalla pohtia kuin vanhemman kohderyhmän on ollut pakko. Nuoremmat hujauttavat muutaman tonnin isin rahoja merkkilaukkuun, kun taas se vanhempi polvi on monesti joutunut samassa iässä tekemään rahaa että saa edes perustoimeentulon tienattua. Nyt kun sillä vanhemmallakin polvella olisi rahaa, ei tohdita ostella "ylihintaisia turhuuksia", ja siksi tehdään kompromissi ja ostetaan muka-kallis ja muka-tyylikäs laukku, kun onhan siinä se merkkikin! Voihan tähän liittyä se ankean harmaa neuvostoliittolainen maailmankuva ja sulkeutunut ilmapiiri joka 1970 ja 1980-luvuilla vallitsi...

Vierailija
17/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt jo 3 vuotta käyttänyt Guessin isoa, bling bling laukkua. Olen erittäin tyytyväinen siihen. Päädyin juuri tuohon merkkiin sen ulkonäön, koon ja hyvän olkahihnan takia. En ymmärrä miksi ne ovat jotain pissismerkkiä, harvalla pissiksellä kuitenkaan on varaa niihin. Eri asia pappa betalar-nuoret, mutta he taas eivät noin halpoihin laukkuihin vilkaisekaan.

En myöskään ymmärrä sitä, miksi vanhetessa pitäisi alkaa käyttämään jotain rumia, pelkistettyjä laukkuja. Yleensä aitoa nahkaa. Sellaisia mitkä eivät erotu mitenkään massasta. Mieluiten jotain beessiä, ruskeaa tai mustaa.

Vierailija
18/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias ja käytän Guessin laukkuja. En ole mitenkään merkkiuskollinen, mutta ne ovat kivan näköisiä, kokoisia ja toimivia. Kuoseja on muuten laidasta laitaan, ihan perusmustia Guessin laukkujakin on. P.S. Hieno homma, että elämässäsi on kaikki niin hyvin, että suurin ongelmasi on muiden naisten käyttämät käsilaukkumerkit.

Vierailija
19/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole jo puhki kulutettu aihe? Mä en edelleenkään kykene ymmärtämään ketä kiinnostaa toisten laukut ja niiden merkit.

Ja joidenkin pointti näyttää olevan että värikkäitä laukkuja ei saa käyttää? Mitä jos joku mielummin käyttää värikkäitä kuin mummomaisia maanläheisiä värejä?

Ens kerralla ku oon kaupungilla ni mäki kokeilen oisko kavereiden kanssa jutustelua kivempaa analysoida ohikulkevien naisten laukkuja :)

Vierailija
20/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset aikuiset? naiset puhuu teinitytöistä pissisliisoina? Ja vieläpä jonkun laukkumerkin perusteella?