Guessin laukut ja +35-v. naiset?!
Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o
Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.
Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.
Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.
Kommentit (109)
Kun itse olin 19-20v opiskelija, säästin markkoja ostaakseni Seppälästä laukun. Jos rahaa en saanut kokoon, ostettiin jostain marketista halppislaukku.
Hullun leiman olisin varmasti saanut, jos olisin näyttäytynyt 1000 markan laukuissa koulun käytävillä tai missä tahansa.
Nykyään kauhistellaan, kuinka pissisteiniä on 30-40v. käyttää laukkua jonka hinta 100-250€ tietämillä?! Miten teinillä on nykyaikana varaa tuollaisiin laukkuihin? Mielestäni ihan sopiva hinta ihmiselle, jolla on asunto-, auto- ym. lainaa niskassaan sekä lapset elätettävänä(eli 30-40v.).
Vuittonit ja muut sopivat varakkaille ja erityisesti varakkaille vanhuksille, jotka haluavat ostaa laadukasta ja säilyttävät ostostaan vuosikymmenen.
Mitähän nyk. nuoriso odottaa eläkeiässä, kun nyt jo saadaan laukkuja, joilla kustantaisi perheelle kuukauden ruuat, ulkovaate-erät, vuokran, asuntolainaerän jne.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:09"]
Tämä on hassua sinänsä sillä suomalaiset noin nelikymppiset ostelee trendikästä Guessia (jonka kohderyhmä 18-30v) ja pari-kolmekymppiset klassista Vuittonia ja Chanelia (joiden kohderyhmä on 30-60v) eli missä ja mikä on mennyt Suomessa vikaan ja miksi? :-D :-D :-D
[/quote]
Syy on raha, raha ja raha.
Näillä nuoremmilla on useimmiten pappa betaalaamassa eikä rahankäyttöä tarvitse samalla tavalla pohtia kuin vanhemman kohderyhmän on ollut pakko. Nuoremmat hujauttavat muutaman tonnin isin rahoja merkkilaukkuun, kun taas se vanhempi polvi on monesti joutunut samassa iässä tekemään rahaa että saa edes perustoimeentulon tienattua. Nyt kun sillä vanhemmallakin polvella olisi rahaa, ei tohdita ostella "ylihintaisia turhuuksia", ja siksi tehdään kompromissi ja ostetaan muka-kallis ja muka-tyylikäs laukku, kun onhan siinä se merkkikin! Voihan tähän liittyä se ankean harmaa neuvostoliittolainen maailmankuva ja sulkeutunut ilmapiiri joka 1970 ja 1980-luvuilla vallitsi...
[/quote]Sä ole vähän negatiivissävytteisessä viestissä kyllä siinä oikeassa, että nuorena mulla ei ollut pissislaukkuihin varaa mutta nyt olisi enkä kehtaa ostaa mitään yli 200 euroa maksavaa liian hienoa laukkua kuitenkaan. Mutta siltikin haluan sellaisen vähän niinku merkkilaukun.
En ole vielä ostanut Guessin laukkua mutta niillä on ollut muutama jota on mieli tehnyt. LV:n logokuosilaukkua en ostaisi ikinä.
Guessin laukut on ihan hienoja mutta ehkä enemmän teineille.. En kehtaisi itse sellaista käyttää, olen yli 30v. Mutta ei minua häiritse jos joku vanhempi sitä käyttää, ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:04"]
Käytin Guessia silloin, kun liikkeitä ei ollut vielä suomessa ja laukkujen ulkonäkö oli melko neutraali. Jenkeissähän Guess on merkkinä vähän sama, kun suomessa olisi joku Pirkka tai Rainbow -kassi kädessä eli aivan dumppauskamaa. Nahkaiset guessit menettelee, mutta samalla rahalla saa jo muitakin kivoja laukkuja.
[/quote]
Mulla aika sama tarina.
Eli käytin jenkeistä ostamiani/tuottamiani Guess-laukkuja 10-15 vuotta sitten, silloin kun olin paaaaaaljon nuorempi ja oli tyylikästä käyttää saman värisiä kenkiä ja laukkuja asukokonaisuudessa. Tällöin en Guessia Suomessa kovinkaan usein nähnyt ja Guessilla oli värivalikoimaa tuotteissaan reippaasti. Kun tarvitsin pinkkien kenkieni kaveriksi pinkin laukun, Guessilta sellainen heti löytyi.
Nyt aika on ajanut noiden laukkujen ohi. Lisäksi uskoisin myös piratismin olleen pilaamassa Guessin mainetta. Nykyisinhän jokaisessa turistirysän bazaarissa myydään näitä huonolaatuisia feikkejä.
Mullekin ihan sama, mutta en käyttäisi itse, koska ne mun mielestä ihan karmeita ja halvan näköisiä :(
Itse en osta laukkuja enkä mitään muutamaan merkin takia. Ostan niitä siksi, että satun tykkäämään kyseisestä tuotteesta, sen ulkonäöstä. En yleensä tykkää tuhlata mihinkään kalliiseen, varsinkin jos joudun maksamaan ylimääräistä merkin vuoksi. Mutta kyllä joskus tuhlaan rahaani, jos oikeasti haluan jonkun mielestäni ihanan tuotteen. Guess-merkin laukut ovat todella kauniita. En käytä nahkaa, joten Guess-merkki on senkin vuoksi minulle sopiva, kun kaiketi suurin osa ellei kaikki tuotteista on keinonahkaa. Sen yhden ja ainoan Guess-laukun, jonka omistan ostin alennusmyynnistä, koska muuten ne ovat aivan liian kalliita ja niin paljoa en sentään laukkuun halua tuhlata. Minusta on surullista, jos pelkästään makuni vuoksi minut leimataan joksikin teinipissikseksi, jolle isäpappa ostaa kaiken. Huoh... Olen täysi-ikäinen 25-vuotias nainen eikä vanhempani ole antaneet minulle senttiäkään sitten kun muutin kotoa opiskelemaan 18-vuotiaana.
Mä en välitä merkkilaukuista muutenkaan, ostan laukun aina ulkonäön, käyttötavan ja hinnan perusteella. Mutta yleensäkin laukku, joka jollain lailla kirkuu olevansa merkkilakku, esim. logo on hirveen näkyvä, on musta aika nolo.
Mä en kyllä mitään Guessiä käuttäys vaikka annettais! Ne on niin rumia! Rumia ja...RUMIA!
Meidän naapurin muijalla on ikää 63v.ja kulkee guessin laukun kanssa.Jos se tekee hänet onnelliseksi se ei minulta pois.
Olen yli nelikymppinen, mutta omistan Guessin laukun, josta pidän. Löytyy myös mm. Jouni-laukku, jota sitäkin on täällä parjattu :D
Nettopalkka 3000 €, en halua maksaa käsilaukusta paljon yli satasta. Joskus ostelen kirppiksiltäkin laadukkaita laukkuja - merkistä piittaamatta.
Minä olen päälle nelikymppinen ja rakastan mun isoa kiiltävää bling guessiä! Ei ole käynyt mielen vieressäkään,että Se ahdistaisi jotakin.
mun tyyli on muutenkin poikkeava suomi naisen tyylistä,ehkä lähempänä venäläistä.
Olen nähnyt mielestäni kauniita ja vähemmän kauniita laukkuja yhdeltä jos toiseltakin valmistajalta. Guessiltä löytyy myös hillittyjä malleja. Joku on miellyttänyt silmää myös rock-henkisyytensä vuoksi. Ostan sellaisen laukun, josta pidän ja joka käy tarkoitukseensa.
Minä näin tänä kesänä noin 70 vuotiaan housuasuunpukeutuneen naisen, jolla oli harmaa guessin laukku. Se ei ollut mitenkään huomiotaherättävä ja guessin laukuksi vaatimattoman näköinen. Tunnistin merkin laukun guess-sanasta. Ei näyttänyt hänellä yhtään hölmöltä.
Mulla on ihan kiva valkoinen Guessin laukku jossa on hillitysti koristeita. Ei ollenkaan mauttoman näköinen. Aika tavallisen näköinen laukku eikä merkki ole ihan esillä. Keskellä laukkua kyllä mutta pienillä kirjaimilla.
Sain muutama vuosi sitten Guessin "lakerisen" käsilaukun joka ei ihan ole mun tyyliäni. Myisin mielelläni pois jos joku haluaa, ovh oli 159€ Stokkalla. Vähän käytetty, ehjä ja siisti.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:33"]Siis ne Guessin laukut maksaa yli sata euroa. Onko jonkun mielestä joku sadan euron hintainen laukku halpa?! Mulla on kuukausitulot nettona 2600 euroa (ja jos miehenkin tulot lasketaan, niin perheen nettotulot siellä 5000 euron kieppeillä kuukaudessa). Ei tulisi mieleenkään ostaa Guessin laukkua - koska se on mielestäni törkeän kallis.
Jännää muuten, että tässä ketjussa suurin osa pitää Guessin laukkuja halpoina. Heh. Katsokaapa vaan millaisia laukkuja 20-50 -vuotiailla naisilla on, niin suurimmalla osalla on jotain henkkamaukan laukkuja, jotka maksaa ehkä kymmenesosan niistä Guessin "halpislaukuista". Myös itselläni on tuon hintaluokan laukkuja.
Olenko ainoa jonka mielestä Guessin laukut on kalliita?! Mun mielestä joku 40 euroa on ehdoton kipuraja käsilaukulle, en ikinä maksaisi laukusta sataa euroa!
Ihan uteliaisuudesta, millaiset tulot sitten on teillä, jotka ostatte jotain 300 euroa ja sitä kalliimpia käsilaukkuja? Mulla nettotulot, kuten todettua, 2600 euroa kuukaudessa, eikä niillä vielä mitään Guesseja ostella.
aivan,totta! Itselläni raja käsilaukusta menee siinä 100-150e paikkeilla ja nettotulot muutaman satkun sinua pienemmät!
Mitä väliä on millaista ja minkä hintaista laukkua käyttää ??? Jos laukku tekee itselle hyvän mielen mitä se muille kuuluu....aargh...
Mä en raaski ostaa kovin kallista laukkua. Jos vaikka satun sen sotkemaan jossakin tms. niin sitten mua harmittaa. Siksi mieluummin 10 hauskannnäköistä halpislaukkua kuin yksi kallis ja hieno, jota en uskalla käyttää.
Siis ne Guessin laukut maksaa yli sata euroa. Onko jonkun mielestä joku sadan euron hintainen laukku halpa?! Mulla on kuukausitulot nettona 2600 euroa (ja jos miehenkin tulot lasketaan, niin perheen nettotulot siellä 5000 euron kieppeillä kuukaudessa). Ei tulisi mieleenkään ostaa Guessin laukkua - koska se on mielestäni törkeän kallis.
Jännää muuten, että tässä ketjussa suurin osa pitää Guessin laukkuja halpoina. Heh. Katsokaapa vaan millaisia laukkuja 20-50 -vuotiailla naisilla on, niin suurimmalla osalla on jotain henkkamaukan laukkuja, jotka maksaa ehkä kymmenesosan niistä Guessin "halpislaukuista". Myös itselläni on tuon hintaluokan laukkuja.
Olenko ainoa jonka mielestä Guessin laukut on kalliita?! Mun mielestä joku 40 euroa on ehdoton kipuraja käsilaukulle, en ikinä maksaisi laukusta sataa euroa!
Ihan uteliaisuudesta, millaiset tulot sitten on teillä, jotka ostatte jotain 300 euroa ja sitä kalliimpia käsilaukkuja? Mulla nettotulot, kuten todettua, 2600 euroa kuukaudessa, eikä niillä vielä mitään Guesseja ostella.
Ootte te hölmöjä, voi hyvät hyttyset...