Guessin laukut ja +35-v. naiset?!
Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o
Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.
Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.
Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.
Kommentit (109)
Guessin laukut ovat huonolaatuisia, halvan näköisiä ja niitä käyttävät naiset, jotka luulevat ostavansa merkkilaukun, mutta joilla ei kuitenkaan ole halua tai varaa ostaa oikeaa merkkilaukkua. Ei se hinta tee merkkilaukkua, vaan imago.
Mulla kans ollut monta vuotta quess laukku, ja todella hieno ja käytännöllinen. En ostanut merkin vaan näön, koon ja käytännöllisyyden takia. Kauan etsinyt uutta, mutta vielä ei ole tullut yhtä hyvää vaihtoehtoa vastaan. On se silti hyvä, että joku jaksaa vaivata päätään minkä merkkisiä ja näköisiä laukkuja toiset käyttää. (Valitettavasti vaan makuja on yhtä monta kuin käyttäjääkin).
Mulla on feikki guess koska ei ole varaa aitoon. Pidän siitä, siksi mulla on se. 45v.
Minusta ne on just noin 35-40-vuotiaiden laukkuja!!! Siis ei teinien vaan entisten teinien. Samoin kuin Korsin laukut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ollut monta vuotta quess laukku, ja todella hieno ja käytännöllinen. En ostanut merkin vaan näön, koon ja käytännöllisyyden takia. Kauan etsinyt uutta, mutta vielä ei ole tullut yhtä hyvää vaihtoehtoa vastaan. On se silti hyvä, että joku jaksaa vaivata päätään minkä merkkisiä ja näköisiä laukkuja toiset käyttää. (Valitettavasti vaan makuja on yhtä monta kuin käyttäjääkin).
Just. Oikein quess? Vähän ketuttaa varmaan, kun luulit ostaneesi Guessin ja sait väärin kirjoitetun mallin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o
Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.
Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.
Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.
Minä osta Guessin laukkuja, koska minusta ne näyttävät hyviltä ja sopivat tyyliini. Ostan yleensä noin 50-80 euron laukkuja, mutta ulkomailta olen pystynyt ostamaan Guessin laukun runsaalla satasella alennusmyynnistä. En käytä nahkatuotteita, joten Guess lienee harvoja kalliimman luokan laukkuja, joita tehdään keinonahkasta. Merkillä ei ole minulle väliä. En osta Guessiä siksi, että se on hienompi merkki. Ostan siksi, että yksinkertaisesti tykkään Guess-tyylisistä laukuista.
Varmasti on niitäkin ihmisiä, jotka ostavat kalliita merkkituotteita vain sen merkin vuoksi, mutta uskoisin, että suurin osa nyt vaan ostaa sen, mistä tykkää. Jos on varaa tuhlata tonneja maksaviin laukkuihin, niin ei se ole keneltäkään muulta pois.
Täytyy olla tylsä elämä ihmisellä, jotka arvostelevat muita heidän käyttämiensä merkkien perusteella! Että laukun merkki on oikein merkki siitä, onko köyhä vai rikas! Onko se joku häpeä olla köyhä ja ostaa niitä halvempia laukkuja?
Itse olen nähnyt monella vanhemmallakin Guess-laukkuja. Miksi laukun pitäisi olla aina yksivärinen, simppeli malli. Miksi ei saisi arjessa olla vähän blingblingiä. Kun ei nuo Guessit mitään ylihintaisia ole. Itsellä on yksi laukku sekä lompakko, ja vaikka tekoainetta ovatkin, niin laatu ollut yllättävän hyvää moniin muihin verrattuna. Esim. laukun hihnat, ompeleet ja vuori hyvässä kunnossa edelleen pitkästä käytöstä huolimatta. Laukkuliikkeestä ostetusta laukusta hajosi ohut vuori ekan kuukauden aikana.
Ostin vaimolle yhtenä vuotena guess laukun ei siis mikään mega bling bling mutta hieno ja vaimon ilahtumiseen ei ollut rajaa. Tänä jouluna ostin sille MK laukun ja sama juttu. En ymmärrä ihmisiä jotka ovat kateellisia ja dissaavat toisia sen takia ettei itellä ole varaa ostaa ko. tuoteitta. No mut naisethan tykkää tehdä muita kateellisiksi nii tuskin erehdyin kun ostin.
Venäläiset tykkää bling blingistä. Tulee se kansakunta mieleen Guessin tuotteista. Just rubbish!
Käytin vuosikausia Guessin laukkuja, lopulta kyllästyin niiden huonoon materiaaliin ja sen jälkeen minulla on ollut mm. Moschinon laukkuja (nahkainen jees, muovinen heikko). Nyt löysin aitonahkaisia tyylikkäitä tässä maassa käsityönä valmistettuja laukkuja ja ostin kerralla useamman. Hinta oli hyvin kohtuullinen, 100-150 euroa kappale.
Itse ostin juuri Hermèsin Chaine d’Ancren ja Mouawadin 1001 Nightsin. Tosi käteviä ja materiaalitkin tuntuvat melko laadukkaan oloisilta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:23"]
No roskis on aivan oikea paikka guessin laukulle.
Ostit vihdoin ekan Vuittonin pikavippilainarahoilla, ja päätit että entinen puhki ja rikki saamasi Guess ei enää ole ihqu ja että olet nyt niin paljon parempi ihminen logollisen kanvas (joka on muovitettu kangas eikä nahkaa) laukun myötä? :D
Sinusta kuohuu kateutesi ihmisiin joilla on rahaa mutta sinulla ei. Miksi et voi hyväksyä että on hyvin tienaavia naisia jotka ostavat vuittoneita tai sitten pappa betalarien lapset.
Guessi on kyllä aika pissis. Kors on alemman keskiluokan myöhäispissisten suosiossa. Olen alemman keskiluokan myöhäispissis ja vain haaveilen rohkeudesta olla niin White trash, että käyttäisin Guessiä.En aio olla kuitenkaan sitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Guessi on kyllä aika pissis. Kors on alemman keskiluokan myöhäispissisten suosiossa. Olen alemman keskiluokan myöhäispissis ja vain haaveilen rohkeudesta olla niin White trash, että käyttäisin Guessiä.En aio olla kuitenkaan sitä ikinä.
Olipahan taas vankkaan asiantuntemukseen nojautuva perusteltu kommentti... Kors on maailmalla arvostettu merkki, jota käyttävät samat henkilöt joiden käsivarrella näkyy toisinaan myös YSL:ää, Pradaa ja Balenciagaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipahan taas vankkaan asiantuntemukseen nojautuva perusteltu kommentti... Kors on maailmalla arvostettu merkki, jota käyttävät samat henkilöt joiden käsivarrella näkyy toisinaan myös YSL:ää, Pradaa ja Balenciagaa.
Kors on tällä palstalla ihan weetee merkki ja nuorison suosikki.
Siksi koska Guess ei ole liian kallis. Sen voi ottaa mukaan myös rannalle ja kaikenlaisiin menoihin.
Mun kaverin äidillä, noin 70v., on Guessin laukku, sellainen hillityn värinen. Sopii hänelle hyvin, on muutenkin ihan tyylikäs rouva. En ymmärrä tätä yleistystä. Miksei jokainen saa käyttää sitä mikä omaa silmää miellyttää jos se ei muita loukkaa?
Olen 53, päiväni kuluu tylsänä virkanaisena. Oikeasti tykkään naisellisesta blingistä. Joo voisin varmaan laittaa remonttirahani johonkin kuolettavan tylsään, kakanväriseen vuittoniin. Mieluummin teetän talooni terassin silläkin rahalla, ja kanniskelen ihanan mautonta blingiä Guessiäni, mikä kiiltää ja on niittejä. Koska mä olen aikuinen ja voin tehdä rahoillani mitä haluan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 17:56"]
Guess on ihan perushalpa arkimerkki Jenkeissä, Suomessa joku onneton kuvittelee sen olevan premiumia...sama juttu Ralph Laureninkin kanssa.
[/quote]
Ralph Lauren on kyllä ihan kunnon merkki myös jenkeissä, et ilmeisesti osaa erottaa niitä RL:n halvempia mallistoja siitä kalliimmasta.
Guessin laukkuja näen paljon enemmän täällä ulkomailla ja ihan aikuisilla naisilla.Itselläni sellaista ei ole mutta katselen niitä aina mielenkiinnosta siinä missä muovisia Louis Vuittoneita ja mietin että miksi kukaan haluaa maksaa canvaasista satoja euroja. Eipä ole mun ongelma:) Tykkään enemmän tästä keski-eurooppalaisesta meiningistä että raha tuntuu paremmalta siellä omassa kuin Vuittonin pankkitilillä. Köyhät laukuilla koreilee vai miten se meni;) Tiesittekö muuten että merkkilaukuissa on myös normaali palautusaika takaisin putiikkiin, myös Louis Vuittonilla. Jotenkin koko touhusta karisee viehätys kun tajuaa että pelkkä kauppa sekin on. Ja miksi muuten suomalsiet bloggaajat puhuvat aina että joku tuote tuodaan takahuoneesta. Siis tavallisesta myyntikaapista ja laatikoista ne myytävät kappaleet otetaan esiin. Suomalaisilla bloggaajilla en ole toistaiseksi nähnyt niitä takahuoneessa tavallisislta asiakkailta piilossa olevia laukkuja ostettuina.