Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Guessin laukut ja +35-v. naiset?!

Vierailija
13.01.2014 |

Mikä mahtaa olla Guessin laukkujen ensisijainen kohderyhmä?! :o

Mulla itselläni on ollut mielikuva, että Guessin feikkinahka-muovi-niitti-pvc-kammotuslaukut ovat lähinnä muka-coolien pissaliisojen heiniä. Ja siis tässäkin ryhmässä vain niiden, joilla ei ole varaa "oikeisiin" merkkilaukkuihin.

Nyt olen jo useaan otteeseen bongannut nelikymppisiä naisia Guessin laukku kädessään tai olallaan. Laukku on AINA ollut jollakin tavalla huomiotaherättävä (esim. väri), materiaalin ja työn huono laatu on näkynyt laukuista kilometrien päähän. Iso logo on tietysti tököttänyt keskeisellä paikalla jos joku ei vielä tajunnut minkä merkkinen veska kyseessä.

Johtuuko vain minusta, mutta mielestäni nuo Guessin laukut ovat jotenkin tosi luotaantyötäviä ja mauttomia. Tulee kiusallinen tunne, että henkilö luulee omaavansa laadukkaan merkkilaukun, mutta onkin vain ostanut ylihintaista, huonolaatuista kökköä.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rouva Ahteellekin kelpaa Guessin bling bling, niin miksei sitten perus av-mammalle.

http://www.seiska.fi/Muotipoliisi/Muotipoliisi-ratsasi-Hilkka-Ahteen-karaja-lookin-vaaleanpunaista-Guessia/1023676

Vierailija
42/109 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nähdäkseni Guess on ns. porttimerkki, siis sellainen merkki jonka kautta monet kuluttajat siirtyvät hankkimaan ja käyttämään kalliimpia merkkituotteita. Kynnys hankkia joku melko edullinen Guess ei ole niin suuri kuin vaikkapa hankkia suoraan joku LV tai Chanel tai Mulberry. Mut sit kun on hankkinut jonkun ns. oikean ja kalliin merkkilaukun, kynnys astua takaisinpäin Guessiin on monelle eteenpäin menneelle jo liian suuri.

Jotkut tietysti tykästyvät tähän halvempaan merkkiin ja jättävät kokonaan sen seuraavan askeleen ottamatta. Esim. jotkut nuoruuttaan tavoittelevat keski-ikäistyvät kokevat hyvin voimakkaasti samaistuvansa Guessin tyttömäisen nuorekkaaseen imagoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 17:48"]

Mitenkäs muuten tuo mainittu Michael Kors, herättääkö se palstalaisissa intohimoja?

[/quote]

Itseasiassa minun monet 25-55 ikähaitarin jenkkitutut ja lähinnä NYC:ssä kanniskelivat aiemmin Vuittoneita ja vastaavaa, mutta nyt ovat innostuneet Korsin laukuista koska Vuittonin hinnalla saa monta jännittävämmän näköistä Korsia, ja lisäksi nuo ovat hyvälaatuista ja kestävää saffianonahkaa. Onneksi Korsia saa Suomesta mutta ei liikaa eli erät rajoitettuja ettei nyt ihan kaikilla tule vastaan :)

Vierailija
44/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen laukut käyttötarkoituksen ja fiiliksen mukaan enkä ostele merkin tai statuksen perusteella, tai mieti että mikä on kynnys mihinkäkin merkkiin, esim:

Guess menee kesäkassina, ja ostan ehkä toisenkin koska niissä on väriä ja hauskoja yksityiskohtia. M.Kors minulla on nykyään arki-olkakassina, siihen menee läppärikin.

Vuittonit (3 kpl) on kaapissa, odottelemassa parempia aikoja, nyt ne kaikki kuosit tuntuu vaan niin tylsiltä. Ostin omani ennenkuin liike avattiin Suomeen.

Balenciagan pikkulaukku on iltamenoihin, hyvä laatu siinä ja niiden laukuissa on muutenkin vähän sellaista rokkaavaa fiilistä eikä tippaakaan tätimäisyyttä :)

Vierailija
45/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Guessia silloin, kun liikkeitä ei ollut vielä suomessa ja laukkujen ulkonäkö oli melko neutraali. Jenkeissähän Guess on merkkinä vähän sama, kun suomessa olisi joku Pirkka tai Rainbow -kassi kädessä eli aivan dumppauskamaa. Nahkaiset guessit menettelee, mutta samalla rahalla saa jo muitakin kivoja laukkuja. 

Vierailija
46/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tonneja johonkin laukkuihin tuhlaavat ovat vaan yksinkertaisesti typeriä. Onneksi on oikeasti tyylitajua ja rohkeutta niin ei tarvitse piiloutua joidenkin merkkilaukkujen taakse. Tollanen soopa on niitä varten joilta puuttuu tyylitaju ja itsetuntoa. Sellaiset ihmiset voi apinoida jostain blogeista tyylinsä joilla ei sitä omasta takaa ole. Kaunis esine on kaunis, merkki mikä hyvänsä. Luottakaa omiin silmiinne. Just ostin muutamat laukut kirpparilta. Ja olen yli 35, pukeudun just niinkun tykkään enkä nuoruuttanikaan ole vielä kadottanut. Vaihtelen eri tyylejä mutta mitään Chanel - tätiä minusta ei kyllä saa. Häpeäisin kuollakseni esiintyä monen tonnin veskan kanssa, silkkaa typeryyttä. Niillä rahoilla voi vaikka matkustaa, opiskella tai ilahduttaa itseään lahjoittamalla elämän kehitysmaan lapselle tai suomalaiselle syöpäsairaalle joka kituu hoitojonossa. Ajatus käsveskatyypistä olisi ainoastaan että pinnallinen kana jota on huijattu kiskomalla omaisuus parista nahanpalasta. 

Niin ja Guessin laukut on jotkut ihan kivoja, en tiedä omistanko yhtään kun en ole ehtinyt tarkistaa kirpparilöytöjeni merkkiä. Ostin ne ihan ulkonäön perusteella eri tyyleihini sopiviksi.

Vierailija
47/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 17:56"]

Guess on ihan perushalpa arkimerkki Jenkeissä, Suomessa joku onneton kuvittelee sen olevan premiumia...sama juttu Ralph Laureninkin kanssa.

[/quote]

Tuskinpa kukaan kuvittelee kummankaan laukun olevan mitään premiumia. EIkä tarviikaan.

Guessin tyylistä minäkään en pidä. Ralph Laurenin valkoinen nahkalaukku minulla on ja minusta se on toimiva ja tyyliini sopiva. Sitä hankkiessani en edes ajatellut ostavani nyt mitään premiumia. Minusta n. 500-600 euroa on ok käyttää laukkuun. 1000 euron laukku on jo turhaa pröystäilyä. Voisin ostaa halutessani vaikka 10 000 euron laukun, mutta miksi? En näe tarvetta. Noita n. 2000 euron veskoja olen katsellut. Jos vastaan tulisi sellainen, josta pitäisin ihan todella todella paljon, voisin ostaakin. Mutta mikään niistä ei toistaiseksi ole herättänyt intohimoja.

Vierailija
48/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessit on rumia. Itse suosin nahkalaukkuja (siis ihka oikeeta elukan nahkaa) ja hyväkin tyyli murenee jos olalla roikkuu halvan näköinen G-laukku.

Vierailija
49/109 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi minusta on aivan ihanaa että jokainen saa valita juuri sellaisen laukun kun itse tykkää. Olkoompa se mitä merkkiä tahansa. Minä kuljen välillä Guessin laukussa, välillä Michael Korsin ja joskus jopa Pirkka-muovipussin kanssa. Ei se merkki naista tee, vaan se miten laukkunsa kantaa :)

Vierailija
50/109 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 39 enkä vielä ole nähnyt mun silmääni miellyttävää Vuittonia, Guessia saati muutakaan merkkilaukkua. 

Tietty tässä on takana myös vastarannan kiiskeä; en ymmärrä miksi mun pitäisi maksaa satoja euroja siitä että kanniskelen hevosen kokoisilla mainoslogoilla varustettuja laukkuja, paitoja, kenkiä tai takkeja tms.

-Kuluttaja on ainoa ilmainen mainoskanava joka on vielä niin hölmö että maksaa siitä että saa mainostaa.

Vierailija
51/109 |
21.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessia kantaa Suomen ulkopuolella monikin vanhempi täti. Ei se ulkonäöltään juuri poikkea Louis Vuittonista tai Cuccista. Kaikille handbagit ei ole se juttu ja ostavat vaan siksi kun sattuvat tykkäämään ja sopii kukkarolle.

Vierailija
52/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla ei ole koskaan elämässäni ollut mitään merkkilaukkua, koska ne on yleensä niin järkyttävän rumia, ja enkä halua maksaa sellaisia summia yhdestä laukusta johon kuitenkin kyllästyn puolessa vuodessa. Minä ostan halvan, kivan värisen, mieluiten sellaisen jossa on jotain kivaa extraa, kuvioita tai koristeita, yleensä ostan kesäksi ja talveksi uuden laukun. Nyt mulla on vieläkin kesälaukku käytössä (maksoi laukkuliikkeessä 25€) Laukku on kuvioitua materiaalia, vaalea pohja jossa esim. vaaleanpunaisia kukkia (liljoja) tätä laukkua on kehuttu todella paljon, jopa täysin vieraat ihmiset huomattaa että ompas kiva laukku, mistä olet ostanut.

Pitäisi käydä laukkuliikkeessä katsomassa uutuuksia, koska tuo laukku alkaa jo vähän rispaantua kun on ollut päivittäisesssä kovassa käytössä jo reilusti yli puoli vuotta.

Minä en voi sietää ruskeaa, ja musta on todella tylsä väri käsilaukussa, vaikka joskus olen talvella mustaa pitänytkin.

Mun ihannelaukku olisi violetti väriltään, ja siinä olisi aika paljon jotain bling bling koristeita, jotain kukkia... kooltaan sellainen sopiva, ei liian pieni, mutta ei liian iso, ja ehdottomasti pitäisi olla pitkä hihna jotta sen saa laitettua olkapäälle pään yli. Hinta ehdottomasti alle 50€, se on mun raja, mitä halvemmalla laukun saisin sitä parempi.

39v.

Vierailija
53/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt toki muistaa että Guessillä on monta mallistoa, se kausi-trendimallisto (jota myydään lähinnä täällä), klassisempi mallisto joka hieman businesstyylinen ja sitten varsinainen suunnittelijoiden mallisto (Marcianot ja muut) joka kallein ja joita valmistetaan rajoitetut erät.

Vierailija
54/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 18:23"]

No roskis on aivan oikea paikka guessin laukulle.

[/quote]

Ostit vihdoin ekan Vuittonin pikavippilainarahoilla, ja päätit että entinen puhki ja rikki saamasi Guess ei enää ole ihqu ja että olet nyt niin paljon parempi ihminen logollisen kanvas (joka on muovitettu kangas eikä nahkaa) laukun myötä? :D

Vierailija
55/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kertoo ihmisestä, joka arvostelee toista ihmistä laukun merkin perusteella? Mulle on aivan sama kantaako joku prisman veskoja, guessia tai jotain kymppitonnien laukkua. Mä en välttämättä edes huomaa minkälainen kassi kenelläkin on, vaikka tykkäänkin omista laukuistani.

Vierailija
56/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä haukutaan guessiä muoviseksi mutta ne vuittonin monogrammisethan on muovia nekin eikä nahkaa! silti maksatte niistä 5 kertaa enemmän?

Vierailija
57/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:51"]

Mullla ei ole koskaan elämässäni ollut mitään merkkilaukkua, koska ne on yleensä niin järkyttävän rumia, ja enkä halua maksaa sellaisia summia yhdestä laukusta johon kuitenkin kyllästyn puolessa vuodessa. Minä ostan halvan, kivan värisen, mieluiten sellaisen jossa on jotain kivaa extraa, kuvioita tai koristeita, yleensä ostan kesäksi ja talveksi uuden laukun. Nyt mulla on vieläkin kesälaukku käytössä (maksoi laukkuliikkeessä 25€) Laukku on kuvioitua materiaalia, vaalea pohja jossa esim. vaaleanpunaisia kukkia (liljoja) tätä laukkua on kehuttu todella paljon, jopa täysin vieraat ihmiset huomattaa että ompas kiva laukku, mistä olet ostanut.

Pitäisi käydä laukkuliikkeessä katsomassa uutuuksia, koska tuo laukku alkaa jo vähän rispaantua kun on ollut päivittäisesssä kovassa käytössä jo reilusti yli puoli vuotta.

Minä en voi sietää ruskeaa, ja musta on todella tylsä väri käsilaukussa, vaikka joskus olen talvella mustaa pitänytkin.

Mun ihannelaukku olisi violetti väriltään, ja siinä olisi aika paljon jotain bling bling koristeita, jotain kukkia... kooltaan sellainen sopiva, ei liian pieni, mutta ei liian iso, ja ehdottomasti pitäisi olla pitkä hihna jotta sen saa laitettua olkapäälle pään yli. Hinta ehdottomasti alle 50€, se on mun raja, mitä halvemmalla laukun saisin sitä parempi.

39v.

[/quote]

veikkaan, että et ole nähnyt kaikkia mahdollisia merkkilaukkuja ja että et tunnistaisi niistä suurinta osaa, jos kadulla vastaan kävelisi ;)

tommoset blingbling 25€ laukut vasta hirveitä onkin ;)

Vierailija
58/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:18"]

täällä haukutaan guessiä muoviseksi mutta ne vuittonin monogrammisethan on muovia nekin eikä nahkaa! silti maksatte niistä 5 kertaa enemmän?

[/quote]

Täällä haukutaan ihan kaikki merkkitavarat! Se mikä maailmalla on suurta trendiä, on mammojen mielestä Seppälänkin tasoa huonompaa.

Vierailija
59/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:18"]

[/quote]

Täällä haukutaan ihan kaikki merkkitavarat! Se mikä maailmalla on suurta trendiä, on mammojen mielestä Seppälänkin tasoa huonompaa.

Vierailija
60/109 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:17"]

Mitä se kertoo ihmisestä, joka arvostelee toista ihmistä laukun merkin perusteella? Mulle on aivan sama kantaako joku prisman veskoja, guessia tai jotain kymppitonnien laukkua. Mä en välttämättä edes huomaa minkälainen kassi kenelläkin on, vaikka tykkäänkin omista laukuistani.

[/quote]

just näin! Ja lisään vielä, että kuinka kapeasta putkesta pitää katsoa maailmaa, jos vilpittömästi väittää, että merkkilaukun omistaja luulee olevansa parempi kuin muut. Hohhoijaa, mitäs jos joku vaikka ostaa sen 1000€ laukun vaan sen takia, että pitää sen ulkonäöstä ja syystä tai toisesta ei tarvitse miettiä, mitä se maksaa