97,6 kg ja aivan rapakunnossa...
...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.
Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.
Kommentit (462)
Lähde mukaan! Viikon teemani on "takaisin ruotuun".
Ajan sisään uutta verenpainelääkitystä ja vasta kun se toimii, uskallan ottaa lasten Wiin ja zumban käyttöön.
Parempi olisi aloittaa vähän rauhallisemmin, kävelylenkeillä. Jos olet rapakunnossa, siinä on aivan tarpeeksi haastetta. Hyvä puoli on, että huomaat kunnon nousun jo parin kolmen viikon aikana. Sitten lisäät vähitellen matkaa ja tehoja ja otat muuta lisäksi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, lähdin miinuskunnosta syksyllä liikkeelle. Jos minä pystyn siihen, pystyt kyllä sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 03:08"]
Parempi olisi aloittaa vähän rauhallisemmin, kävelylenkeillä. Jos olet rapakunnossa, siinä on aivan tarpeeksi haastetta. Hyvä puoli on, että huomaat kunnon nousun jo parin kolmen viikon aikana. Sitten lisäät vähitellen matkaa ja tehoja ja otat muuta lisäksi. Tiedän tämän omasta kokemuksesta, lähdin miinuskunnosta syksyllä liikkeelle. Jos minä pystyn siihen, pystyt kyllä sinäkin.
[/quote]
Niin on, turha lähteä rapakuntoisena yhtäkkiä tempoilemaan. Siinä ei muuta kuin telo itsensä ja innostus menee nopeasti ohi kun ei kroppa jaksa siihen malliin mitä pää jaksaisi.
Olet ylipainoinen. Suosittelen laihduttamista koska näytät epäesteettiseltä ja vaarannat terveytesi.
Tämä päivä meni todella nopeasti. Liikuin hieman enemmän kuin tavallisesti.
Join aamiaiseksi suklaanutrin. En ehtinyt syömään lounasta. Päivälliseksi söin lautasen neljäsosan kasvisrisottoa, lautasen neljäsosan höyrytettyä kukkakaalia, puoli lautasellista salaattia, 4tl salaatinkastiketta sekä viisi saksanpähkinää. Jälkiruoaksi söin ison omenan. Iltapalaksi söin purkillisen raejuustoa sekä litran sokeroimatonta mehukeittoa.
Verenpaineen kanssa on niin ja näin mutta lääkitys sopii minulle. Palaan tänne taas huomenna. Hyvää yötä!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:21"]
Olet ylipainoinen. Suosittelen laihduttamista koska näytät epäesteettiseltä ja vaarannat terveytesi.
[/quote]Minä suosittelen laihduttamista vain terveyssyistä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 22:44"]
[/quote]
Monella on sisälukutaidon puutetta jollei ymmärrä ap:n pyrkivän kevyempiin lukemiin ja parempaan kuntoon. Kaikki eivät lähde juoksulenkille sairastamisen jälkeen. Turha tuomita ihmistä jota ei tunne.
Hei AP, kuulostaa hyvälle, että motivoituneena ja voimalla kaikesta huolimatta teet tietä kohti parempaa huomista.
Syömisesi vaikuttavat hyviltä ja terveellisiltä.
Tsemppiä!!!!
Läskit karisee nopeasti kun löytää hyvän ruokavalion. Itse olen pudottanut vuoden alusta jo viisi kiloa nutraamalla.
Pikainen shokkitiedotus aamupunnituksesta: painan nyt 99,6kg!
Olen karttanut suolaa tietoisesti jo iät ajat verenpaineenikin vuoksi ja liikkumiseni ovat sen verran vähäisiä etteivät ne kerrytä nestettä kehoon. Olen kirjannut tunnollisesti joka ikisen syömäni palan enkä tajua missä nyt on vika.
En anna periksi. Palaan taas asiaan kun päivä on pulkassa.
Eilen oli taas kiire eli kirjaan nyt tähän eiliset syömiset. Aamulla suklaanutri, lounaaksi 500g rahkaa ja appelsiini, päivälliseksi kasvislautanen ja iltapalaksi purkki raejuustoa ja litra mehukeittoa.
Pelkkä kasvislautanen ei päivällisenä nälkää pidä, kanaa tai kalaa siihen lisäksi. 500 g rahka-annos on tuhti. Onhan se rasvatonta eikä mitään kovin sokeripitoista? purkillinen 200 g on ihan riittävästi, siihen lisäksi jotain hedelmiä tai marjoja lisää. Litra mehukeittoa on tolkuton annos. Syö välipalaksi vaikka manteleita. Suklaanutrin vaihtaisin vaikka kaurapuuroon.
Ensimmäisen laihdutusviikon jälkeinen punnitustulos on 99,4. Olen siis lihonut viikossa 1,8kg.
Minun pitää miettiä kuinka saada kuurista sellainen, että sen avulla laihtuu. Täytyy käydä tämä julkinen ruokapäiväkirja läpi huolella ja keventää sieltä mistä pystyn. Otan mielelläni vastaan kaikki hyvät ehdotukset.
Hei kuule, sun kannattais vähän miettiä tuota syömistäs. ei kukaan voi elää tuolla ruokavaliolla loppuelämäänsä. voi ehkä tehdä hyvää pitää ensin tuommoinen viikon kuuri niin sanoakseni, mutta voi olla myös erittäin hyvä idea miettiä asioita pidemmällä tähtäimellä. eli mitä jos alkaisit syödä ns. normaalia ruokaa. ei tietenkään mitään kovin rasvaista ja kaloripitoista, mutta hei, ruoka on tehty nautittavaksi ja sen pitää tuoda energiaa sen verran että jaksat sitten liikkua. liikunta kannattaa aloittaa kevyesti. semmoinen on hyvä liikunta, että sen jälkeen vielä vähän jää virtaa, mutta olo on miellyttävän ... no... sellainen että on tehnyt jotain. se kannustaa liikkumaan, kun jää hyvä olo. kannattaa muutenkin myös ruuan kanssa vähän mietiskellä kun syö. tarkkailla miltä itsestä tuntuu. niinkuin että aloittaessa että nyt minulla on nälkä, syön tässä. kun on vähän syönyt, ei ole enää niin nälkä, sitten ei ole nälkä, sitten maha alkaa olla täysi. silloin kannattaa lopettaa vaikka lautasella olisi vielä mitä. hassua miten ihmisten tuntuu olevan vaikea heittää ruokaa pois tai jättää myöhemmäksi, vaikkei enää eletä mitään sota-aikaa... no mut tsemiä! :)
ja hei vielä semmoinen tuli mieleen, että muista juoda paljon vettä, ainakin 2 litraa päivässä. sitten ei tule ummetusta vaan suoli toimii. varsinkin liikunnan jälkeen on hyvä juoda puolisen litraa. ja sitten tietysti veden juonnin lisäksi muut nesteet :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 23:02"]
Liikunnan merkitystä laihdutuksessa liioitellaan usein.
[/quote]
Ap sanoi olevansa rapakunnossa. Se tarkoittaa että elimistö ei toimi niin kuin pitäisi. Siihen ei auta muu kuin säännöllinen liikunta. Kävely oman kunnon ylärajan mukaan riittää, mielellään tunti-puolitoista päivässä ainakin, voi tehdä useammassa erässä.
[/quote]
Kuinka liikuntavammainen voi kävellä niin paljon?
[/quote]
Rauhallinen kävely kivun sallimissa rajoissa on ok. Kuntopyöräily tai sisäsoutu voisivat käydä myös. Vedessä liikkuminen keventää nivelien kuormitusta. Kuntosalihommissa kaikki muuta paitsi jalkakyykyt painot niskassa ja muut vastaavat jalkoja kuormittavat käyvät.Jos on kuukauden maannut sairaalassa, jotain liikuntaa pitää alkaa harrastamaan nyt heti!
Kaipa jokainen joutuu liikkumaan ainakin päivittäisen elämän liikkumisen verran? Se petipotilaskin joka on kotiutettu. En kannusta laihduttajaa ainakaan lisäämään kaloreja koska nykypaino on kerääntynyt sillä normaalilla syömisellä. Suosittelen nutraamista.
Kannustan sinua!
Itse täytän syksyllä 40, ja olen ollut uupunut vuosia. Mitat 130kg ja 172cm, jotain tarttis tehrä, mutta kun ei tahro jaksaa.