Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

97,6 kg ja aivan rapakunnossa...

Vierailija
13.01.2014 |

...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.

Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.

Kommentit (462)

Vierailija
21/462 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ohi teeman -  laiton vain merkille, että aloitusviesti oli kirjoitettu puolenyön jälkeen ja ilmeisesti useimmiten yöaikaan ap. kirjoittelee. Jos aivot tööttää, syynä saattaisi olla myös väsymys, univaje ja huono nukkuminen. Valvomisen on ihan tutkitusti osoitettu aiheuttavan myös painonnousua. Ehkä sen terveysremontin voisi aloittaa sillä, että viettäisi säännöllistä elämää muistaen riittävän levon, liikunnan ja terveellisen monipuolisen ruokavalion.

Vierailija
22/462 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 11:05"]

Ensimmäisen laihdutusviikon jälkeinen punnitustulos on 99,4. Olen siis lihonut viikossa 1,8kg.

Minun pitää miettiä kuinka saada kuurista sellainen, että sen avulla laihtuu. Täytyy käydä tämä julkinen ruokapäiväkirja läpi huolella ja keventää sieltä mistä pystyn. Otan mielelläni vastaan kaikki hyvät ehdotukset.

[/quote]

Olet syönyt viikon aikana 1,8 x 7000 kilokaloria liikaa viikon aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/462 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,8 x 7= 12 600 kilokaloria. Ap on siis syönyt joka päivä 1800 kilokaloria LIIKAA! Jos ei pysty vähentämään ruoasta niin sitten pitää lisätä kulutusta.

Vierailija
24/462 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntavammaisen perusaineenvaihdunta ei voi olla kovin vilkasta jos se liikkuminen on vähäistä. Ruokapäiväkirjan kaloreilla normaalisti liikkuva samanpainoinen laihtuu kilon viikossa. Kannattaa käydä lääkärissä tarkastuttamassa kilpirauhasarvot.

Vierailija
25/462 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on päivä pulkassa. Aamupalaksi suklaanutri, lounaaksi kaurapuuroa, päivälliseksi kasvislautanen ja iltapalaksi mustaherukkapirtelö.

Vierailija
26/462 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole laihtunut vai oletko taas lihonut?

Vierailija
27/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni todella nopeasti enkä jaksanut päivittää tänne syömisiäni. Söin lounaaksi purkillisen rahkaa ja iltapalaksi kasvislautasen. Juomaksi paljon vettä.

Vierailija
28/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2014 klo 21:02"]

Etkö ole laihtunut vai oletko taas lihonut?

[/quote]

Punnitsen itseni maanantaisin.

Vierailija
29/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan, kuulostaa tutulta, vaimo laihduttaa. Mä kyllä tykkään isoista naisista, mutta hän haluaa pudottaa jonkun verran. Vaikeaahan se on, kun ikääkin on saman verran kuin ap:lla.

M49

Vierailija
30/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei iltapalan pitäisi olla päivän pienin ruoka, mitä enemmän syöt aamupalaa sitä paremmin eineenvaihdunta lähtee käyntiin ja kulutat, eli pyri syömään puolet päivän kaloreista ennen klo 12 päivällä! Ja iltapala on sellainen jonka kuka tahansa voi oikeastaan jättää väliin menemättä säästöliekille, tosin itse en saa unta tyhjällä mahalla, kokeile vaikka Ton raejuuston siirtämistä illasta lounaaksi yms. Muuten kuulostaa kerrankin ruokavalio ihan järkevältä. Tsemppiä!:)

Vierailija
31/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elimistöä ei kiinnosta mihin aikaan kaloreita tulee. Pääasia on että niitä tulee kulutusta vähemmän.

Vierailija
32/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 08:53"]Ihmisen elimistöä ei kiinnosta mihin aikaan kaloreita tulee. Pääasia on että niitä tulee kulutusta vähemmän.

[/quote] väärin. aamupala on päivän tärkein ruoka. Aineenvaihdunta jää koko päiväksi ihan säästöliekille jos jättää sen väliin, toinen vaihtoehto tietty aamulenkki joka potkaisee aineenvaihdunnan käyntiin mutta en usko alottajan sitä harrastavan.

Vierailija
33/462 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kiitän sympaattisista ja kannustavista viesteistänne. Sitten päivän syömiset eli aamupalaa en ehtinyt syömään, lounaaksi 300g maitorahkaa, päivälliseksi kasvislautanen ja iltapalaksi kaurapuuroa ja vadelmia.

Vierailija
34/462 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on päivä pulkassa. Aamupalaksi join suklaanutrin, lounaaksi söin kaurapuuroa, päivälliseksi kasvislautanen ja iltapalaksi mustaherukkapirtelö.

Vierailija
35/462 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaihtaa nutri proteiinirahkaan ja vitamiineihin? Nutrit on periaatteessa tarkoitettu ns. kitukuureihin, joissa ei muuta syödä. Samoin kaurapuuron vaihtaisin pois, sillä se ei pidä nälkää ainakaan itselläni, jolloin illalla tulee syötyä enemmän. Ylipäänsä vaikuttaa siltä, että saat liian vähän protskua ja rasvaa tällä hetkellä, mikä aiheuttaa elimistön menemisen säästöliekille.

Vierailija
36/462 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutripusseissa on paljon proteiinia. Kaikille ei maistu ruoka aamuisin ja nutrikaakao menee aamukahvina. Olen itsekin samanlainen aamuisin ruoalle hitaasti lämpiävä. Minulla on nälkä vasta lounaalla. AP taitaa olla sellaisessa työssä jossa on kiire myös ruokatunnilla. Silloin on helpointa mättää rahkaa tai puuroa. Kaurahiutalepaketti pysyy töissä omien havaintojeni mukaan koskemattomana. Muut ruoat pakkaavat katoamaan ns parempiin suihin ja se ottaa aivoon!

Vierailija
37/462 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka puolella mainostetaan Fitfarmia ja Juttaa?

Vierailija
38/462 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas maanantai ja punnitus. Paino on tasan 98,0 kiloa eli olen vieläkin plussan puolella jopa dieetin aloitukseenkin verrattuna. Mietin jospa 5:2-dieetti on se minun juttuni. Söisin muina päivinä kuten olen tähän ketjuun syömisiäni dokumentoinut ja pitäisin kaksi pätkäpaastopäivää viikossa.

Minussa läski pysyy todella tiukasti kiinni!

Vierailija
39/462 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:28"]

Heippa,

Ylipaino ei ole kiva kaveri, siitä ei pääse eroon aivan hetkessä, mutta on mahdollista päästä. Olen nuori nainen ja taistellut ylipainon kanssa koko nuoruuteni. Pahimmillani painoin 101 kg ja pituutta 159 cm. Tuolloin päätin tehdä muutoksen. En ole käyttänyt mitään erityisiä dieettejä tai muita poppakonsteja. Jätin herkut pois ja aloitin lenkkeilyn vuosi sitten. Painoa lähtenyt vuodessa 30 kg! Elämällä ihan tavallista elämää, mutta fiksusti. Kokeile sinäkin. Uskon että tämä on paras tie painonpudotukseen, jonka olen itsekin kulkenut! Tsemppiä!

[/quote]

Kannattaa lisätä liikunta arkielämään, niin ei tarvitse erikseen lähteä, jos väsyttää. Kyllästyin laihduttamaan ja kyllästyin nivelkipuihini ja verenpainelääkkeisiin. Aloin vuosi sitten aamuisin kävellä junalta töihin ratikan sijaan, ja paluumatkalla jään yhtä pysäkinväliä ennen pois ja kävelen loppumatkan. Vaihdoin aamuiset voileivät hedelmiin ja lounaan salaattiin tai kasviskeittoon. Syön iltapäivällä kahvitauolla hedelmän. Normaalin päivällisen perheen kanssa, mutta puolet vihanneksia lautasella. Iltaisin iltapalaksi ruisleivän. Välttelen leikkeleitä. Kierrän myös kaukaa kaiken valkoisen leivän, hampurilaiset, pizzat, sipsit ym. Harvensin punaisen lihan syöntiä. Keväällä aloin syödä myös d-vitamiinia ja olen selvinnyt vuoden ilman flunssaa. Painoa on lähtenyt 23 kg sen kummemmin mitään kaloreita laskematta (lähtöpaino 106 kg ja 154 cm). Sain kuukausi sitten lopettaa verenpainelääkkeet. Enkä myöskään ole jatkuvasti väsynyt. Verensokerit on mitattu (puolisolla diabetes), ne oli ok sekä vuosi sitten että nyt. Yhdestä paheesta en ole tinkinyt. Perjantaisin töistä päästyä ostan pullapitkon ja ja keitetään iltateet ja aamukaffet. Karkki ei ole koskaan ollut ongelma. Vaan ne suolaiset eväät.

Tsemppiä.

Vierailija
40/462 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin pikaisesti että ap laihtui viikossa 1,4 kiloa. Taitaa kuitenkin noin suurista painonvaihteluista päätellen olla helposti nesteitä keräävää sorttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän