Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

97,6 kg ja aivan rapakunnossa...

Vierailija
13.01.2014 |

...jatkuvan sairastelun vuoksi. Eilen sain tarpeekseni ja tästä eteenpäin suprterveellisissä ruoissa pysyttäytymistä. Joulu nosti painoa aivan älyttömästi.

Niin, pituutta minulla on 165cm ja täytän tänä vuonna 50. Jo nyt on pieni paniikki kuinka ilkeän pitää juhlat ja kohdata katseet.

Kommentit (462)

Vierailija
41/462 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ap, eihän tuossa sun syömisessä ole järjen häivää! Syö kunnon ruokaa, mutta pidä annoskoot kurissa!

Vaikka Jutasta en niin tykkääkään niin kehottaisin silti kokeilemaan hänen go fat go -ruokavaliota. Siis sitä ilmaista. Äläkä poukkoile koko ajan dieetistä toiseen, vaan noudata esim tuota gfg:ta 4 viikkoa ja katso mikä tilanne on sen jälkeen.

Vierailija
42/462 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota painonpudotukseen omegat avuksi.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=1410

Tuo on nyt vain yksi linkki. Lisää tietoa löytyy netistä googlaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/462 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset liikuntaa pistämään elimistön liikkeelle. Se toimii nyt miten sattuu.

Vierailija
44/462 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede-lehden artikkelin mukaan kypsytetyissä kasviksissa on enemmän kaloreita. Sisältääkö kasvislautanen pelkästään kypsiä kasviksia? Kypsien kasvisten kalorit imeytyvät paremmin kuin raakojen.

Vierailija
45/462 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ystävä hyvä :) olen sinua nuorempi, mutta suunnilleen samoissa mitoissa alun perin. Tutustuin Kaisa Jaakkolan hormonidieetti-kirjaan n. Pari vuotta sitten, kun olin kokeillut mittaukset, kalorilaskurit, karppaukset ym. Olin pitkittyneen stressin vuoksi saanut kroppani totaalisen sekaisin ja noilla hulluilla dieettikokeiluilla vielä entistäkin sekaisemmaksi ja Jaakkolan kirjat avasivat tuota ongelmaa todella hyvin. Aloitin kirjan ohjeiden mukaan omatoimisesti saliharjoittelun ja joukon kirjasta ideoita syömiseen. Oikeanlaisella ravinnolla aloin taas nauttia liikunnasta, joka oli silloin pahimmillaan huvittanut stressaantunutta kroppaani ja saliharjoittelu tuntui tehokkaalta kerrallaan vähemmän annosteltuna ja sen jaksoi paremmin kuin esim. kävelylenkit. Paino alkoi pudota tasaisesti ja olo tasapainoittua. Vuosi sitten päätin hakea potkua projektiini menemällä Jaakkolan yrityksen valmennukseen ja yksilöllisten ohjeiden ja tiettyjen täsmävinkkien yhdistäminen yksinkertaisiin perus periaatteisiin on ihan hävyttömän tehokasta. Olen nyt lähellä normaali painoa, olo on vahva, joustava ja stressikin on helpottanut, kun tuntuu, että hallitsen paremmin omaa kroppaani. Jos asut Tampereen tai Helsingin alueella suosittelen tutustumaan Optimal Performanceen. On myös etävalmennuksia. Lue ainakin Jaakkolan kirjat. Mitään taikatemppuja ei ole, vaan monesti tarvitaan syvällistä pohdintaa siitä mikä juuri minulle toimii ja siitä lähteä rakentamaan omaa perusrunkoa Suomisten ja liikunnan suhteen. Tsemppiä!!!

Vierailija
46/462 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:55"]Hei ystävä hyvä :) olen sinua nuorempi, mutta suunnilleen samoissa mitoissa alun perin. Tutustuin Kaisa Jaakkolan hormonidieetti-kirjaan n. Pari vuotta sitten, kun olin kokeillut mittaukset, kalorilaskurit, karppaukset ym. Olin pitkittyneen stressin vuoksi saanut kroppani totaalisen sekaisin ja noilla hulluilla dieettikokeiluilla vielä entistäkin sekaisemmaksi ja Jaakkolan kirjat avasivat tuota ongelmaa todella hyvin. Aloitin kirjan ohjeiden mukaan omatoimisesti saliharjoittelun ja joukon kirjasta ideoita syömiseen. Oikeanlaisella ravinnolla aloin taas nauttia liikunnasta, joka oli silloin pahimmillaan huvittanut stressaantunutta kroppaani ja saliharjoittelu tuntui tehokkaalta kerrallaan vähemmän annosteltuna ja sen jaksoi paremmin kuin esim. kävelylenkit. Paino alkoi pudota tasaisesti ja olo tasapainoittua. Vuosi sitten päätin hakea potkua projektiini menemällä Jaakkolan yrityksen valmennukseen ja yksilöllisten ohjeiden ja tiettyjen täsmävinkkien yhdistäminen yksinkertaisiin perus periaatteisiin on ihan hävyttömän tehokasta. Olen nyt lähellä normaali painoa, olo on vahva, joustava ja stressikin on helpottanut, kun tuntuu, että hallitsen paremmin omaa kroppaani. Jos asut Tampereen tai Helsingin alueella suosittelen tutustumaan Optimal Performanceen. On myös etävalmennuksia. Lue ainakin Jaakkolan kirjat. Mitään taikatemppuja ei ole, vaan monesti tarvitaan syvällistä pohdintaa siitä mikä juuri minulle toimii ja siitä lähteä rakentamaan omaa perusrunkoa Suomisten ja liikunnan suhteen. Tsemppiä!!!

[/quote] mittaukset = nutraukset , huvitti= rasitti ... Näitä tabletin ehdottamia veikeyksiä menee joskus läpi sormien

Vierailija
47/462 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä Tsanna, ennen päivän syömisien kirjaamista vastaan sinulle.

Yksi kasvissyöjän ruokavalion kulmakivistä on kasvikunnan proteiinien ryhmä. Minun kasvislautaseni ei tarkoita lautasellista vihersalaattia. Käytän kasvislautasten koostamisessa lautasmallia eli neljäsosa kasvis- tai maitotuotetta jossa on korkea proteiinipitoisuus eli esim. pavut, linssit, herneet, hamppu, quorn ja toisinaan myös soijaakin mikäli muut perheenjäseneni eivät ruokaile kanssani samaan aikaan. Soijan sopivuudesta kasvuikäisille pojille kiistellään ja sen vuoksi en syötä sitä pojilleni. Aikuisilla miehillähän soija ehkäisee eturauhasvaivoja eli mieheni päättää omasta syömisestään. Soijan vaikutuksesta teinipoikiin en ole löytänyt riittävästi tutkimuksia.

Yhden neljäsosan kasvislautasesta täytän hiilihydraattipitoisilla kasviksilla, esimerkiksi paprikalla, höyrytetyllä maissilla tai haricots vertseillä. Salaatinkastikkeeksi käytän välillä kaupan kastiketta ja välillä teen kastikkeen maustamattomasta jogurtista ja mausteista. Välillä otan hieman samanlaista hiilihydraattipoista lisäkettä kuin muutkin mutta vaikuttaa siltä, etteivät gluteenipitoiset viljat sovi minulle. Koepalojen mukaan minulla ei ole keliakiaa. Kaura sopii ja siitähän lompakko kiittää :)!

En ole sokerihiiri ja juon mielelläni sokerittomia mehukeittoja. Teen fyysisesti kevyttä sisätyötä ja tulen vain uneliaaksi peruslounaista. Minua puolukka piristää ja antaa potkua päivään. En pidä teestä enkä kahvista ja sen vuoksi olenkin muuten vesilinjalla lukuunottamatta noita suklaanutreja. Olen aamuisin hitaasti starttaavaa mallia enkä ole edes nälkäinen aamuisin. 

Saan riittävästi makeaa ja hedelmiä töiden jälkeisistä pirtelöistä. Rajoitan makeiden hedelmien syöntiä gynekologini neuvosta. Minulla on taipumusta hiivatulehduskierteeseen. Suolaamattomat pähkinät ovat minun makeisiani mutta pyrin rajoittamaan annokset järkevän kokoisiksi. Olen luvannut itselleni, että saan syödä 100g pähkinöitä aina kun tulee ruodussa eletty kuukausi täyteen.

Päiväni ovat välillä todella kiireisiä ja syötävän pitää "valmistua" nopeasti. Siinäkin mielessä aamulla työpaikan jääkaappiin sulamaan laitetut puolukat ovat kätevä vaihtoehto. Ja syönhän minä välillä purkillisen rahkaa tai raejuustoa töissä.

Sitten päivän syömisiin: aamulla join suklaanutrin, lounaaksi söin purkillisen raejuustoa, päivälliseksi tuo klassinen kasvislautanen ja iltapalaksi kaurapuuroa ja omena.

Vierailija
48/462 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut kolme kiloa puolessatoista kuukaudessa ihan vaan sillä, että syön pienempiä annoksia kuin aikaisemmin. Olen syönyt jätskiä, muffinsseja yms. mutta kohtuudella. Nyt on puolet laihtumistavoitteesta saavutettu, ja toivottavasti olen omaksunut uusia ruokailutottumuksia. Jotta ihan ilman nurtilettejakin kyllä laihtuu, jos oikeasti vähentää sitä ruokamäärää mitä on tottunut syömään. 

Vierailija
49/462 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 22:44"]

Mä olen laihtunut kolme kiloa puolessatoista kuukaudessa ihan vaan sillä, että syön pienempiä annoksia kuin aikaisemmin. Olen syönyt jätskiä, muffinsseja yms. mutta kohtuudella. Nyt on puolet laihtumistavoitteesta saavutettu, ja toivottavasti olen omaksunut uusia ruokailutottumuksia. Jotta ihan ilman nurtilettejakin kyllä laihtuu, jos oikeasti vähentää sitä ruokamäärää mitä on tottunut syömään. 

[/quote]

Pystytkö liikkumaan normaalisti vai oletko vammainen? Terveen nuoren ihmisen on turhaa moralisoida vaihdevuodeikäisen vammaisen joka-aamuista nutridrinkin juomista.

Vierailija
50/462 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta toivottavasti ne ovat kannustavia. Ja sorry jos tulee samoja mitä olet jo saanut. 

Minäkin kannustan rauhalliseen aloitukseen. Lisää arkiliikuntaa: älä mene lähimmältä pysäkiltä bussiin/ ratikkaan, vaan kävele seuraavalle. Sama reitin toisessa päässä. Lisää kävelyä voimiesi mukaan (portaat hissin sijaan jne), mutta pidä myös huolta siitä, että liikkuminen tuottaa sinulle mielihyvää. Zumbat ja Wiit ovat varmasti hyviä, mutta happi on hyväksi aivoille ja mielenterveydelle, siksi on hyvä liikkua myös ulkona; kävellä, fillaroida ... Sää on pukeutumiskysymys. 

Jos painoa on paljon, on toisaalta myös uiminen ihanaa. Vedessä saa tuntea itsensä kevyeksi, miltei painottomaksi. 

Jätä sokeri pois, mutta muista syödä hyvin. Siis maukasta ruokaa, erilaisia, monipuolisia makuja, erilaisia suutuntumia. Syö rauhassa, älä ahmi. Syö kun sinulla on nälkä, lopeta kun olet kylläinen. Muista, että syöminen on nautinto, ei mitään tuskallista tai pakonomaista ahtamista.

Mietit 50-v.-juhliasi. Äitini opetti minulle, että yli 50-vuotias nainen saa tehdä ihan mitä haluaa. Se on vähän sukua sille "tottelevaiset tytöt pääsevät taivaaseen, tottelemattomat pääsevät minne haluavat"-ajatukselle. Pidät hauskat juhlat silloin kun haluat juhlia, kun sinun ei tarvitse uhrata energiaa sille että olet liian lihava tms.  Vaikka sitten täyttäisit silloin 51 tai 53 tai 50,5 v.

Minulta meni 30 liikakilon pudottamiseen runsaat kaksi vuotta, mutta olin sinua nuorempi ja perusterve. Koska en "laihduttanut" vaan muutin elämäntapojani, kilot ovat pysyneet poissa nyt kohta 10 v. Kuuntele kehoasi, puhu lääkärisi tai th:n kanssa. 

Paranevia vointeja! :)

Vierailija
51/462 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on päivä pulkassa ja kiirettä on pitänyt. Lounaaksi join Nutrilettin purkissa olevan valmisjuoman ja appelsiinin, päivälliseksi purkillisen raejuustoa ja viherpirtelön, iltapalaksi puolukoita, 2,5 dl sokeritonta mehukeittoa ja tattaririeskan.

Vierailija
52/462 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta rieskaa ei kannata syödä ilman positiivista keliakiakoepalaa.

Vierailija
53/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 23:15"]

Onpas tuhti jälkiruoka! Toivottavasti ei ole jokapäiväinen tapa!

[/quote]

Taidat luulla jälkiruokaa halvaksi? Halva on makea jälkiruoka ja munakoisotahna on "suolainen" kasvistahna.

Käypä katsomassa kuinka paljon kaloreita on munakoisossa Finelin palvelusta. Yhteen munakoisoon minä yhdistän tahnaa tehdessä ruokalusikallisen oliiviöljyä ja ruokalusikallisen tahinia sekä yhden sitruunan mehun. Minun mielestäni hyvinkin kevyt päällinen tai dippi nachoille, leivälle tai korpuille. T. Kasvissyöjä

Vierailija
54/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nutripatukka oli turhaa päivän syömisissä. Sehän on tavallinen suklaapatukka jolle on annettu terveellisen kuuloinen nimi.

Vierailija
55/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Munakoisossa on 22kcal/100g. Ehdota jotain kevyempää jälkkäriä!

Vierailija
56/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelisin sinulle http://tinyurl.com/nollakoko

Vierailija
57/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:10"]

Ap, suosittelisin sinulle http://tinyurl.com/nollakoko

[/quote]

Kannattaako miltei satakiloiselle suositella nollakokoa jonkun lehtimainoksen perusteella? Ap näkee samat lehdet ruokakaupassa ja kioskeissa. Aika ilkeää kiusata vammaista ihmistä tuolla tavalla!

Vierailija
58/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap kirjaa tänne joka päivä syömisensä. Jos osaat lukea, osaat ottaa selvää onko jokapäiväinen tapa vaiko ei ole.

Vierailija
59/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:37"]

Ap taitaa pitää meitä pilkkanaan.

Näen jo lentäviä kasvislautasia kaikkialla.

[/quote]

Kuinka vieraan ihmisen ruokavalio voi loukata sinua noin paljon? Mistä kenkä puristaa?

Vierailija
60/462 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:45"]

[/quote]

Munakoisossa on 22kcal/100g. Ehdota jotain kevyempää jälkkäriä!

[/quote]

Sokeriton raparperikiisseli rasvattoman maidon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi