Kumpi teinille, Macbook air vai pro?
Lähinnä siis koulujuttujen tekemiseen ja yleiseen "dataukseen". Kumpaa suosittelette, mitä suuria eroja noissa on? Lapseni monilla kavereilla on pro, hän taas haluaisi itse airin koska on kevyempi jne. mutta en halua mitään huonoakaan ostaa. Kiitos vinkeistä.
Kommentit (66)
Ehdottomasti Air. Toimii loistavasti ja on helppo kuljettaa mukana. Kannan konetta siis mukanani joka päivä ja kaikkialla, välillä olen sen myös kolauttanut johonkin mutta ei ole ollut ongelmaa. KAnnattaa hankkia siihen kunnon suoakuori tai sleeve tms
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 14:07"]
Mäkkejä ei kannata missään tapauksessa ostaa. Olen vanha mäkkikäyttäjä, ja laatu oli aivan toista ennen kuin hipsterit näistä innostuivat. Nykyisin ovat pelkkää ylihinnoiteltua roskaa, jota ihmiset ostavat siksi, että ne ovat kivan näköisiä ja muillakin on. Helppokäyttöisyys on samanlaista nykyään PC-puolellakin, eivätkä mäkit ole enää turvassa viruksilta. Eikä voi luottaa enää siihenkään, että mäkki ei kaatuisi, meilläkin on kaatunut kumpikin usein. Seuraaviksi koneiksi ei enää hankita, säälihän se on, mutta imagosta en maksa kun ei sille enää nykyisin vastinetta saa.
[/quote]
Mac vs PC on hieman väsynyt aihe, mutta itse en yhtään kadu Macbookiin vaihtamista. Käytin PC-läppäreitä 12 vuoden ajan, mutta Macbook on ensimmäinen kone johon olen ollut todella tyytyväinen. Varsinkin, kun myös Windows pyörii erinomaisesti Bootcampin kautta, eli ei jää siltäkään puolelta mistään paitsi (esim. peleistä). Koen saaneeni rahoilleni vastinetta, on hiljainen ja tehokas ja kompakti. Ja Retina-näyttö on nam.
Kyllä macit ovat kalliimpia kuin esim. Hp koneet mutta kyllä minä nyt mielummin ostaisin macin jonka käyttö ikä on noin 6 vuotta moitteeton kun taas hp koneet menevät jo vuodessa sekaisin.
Itselläni on retina Mac Pro 15 tuumaa vuodelta 2012. Toimii edelleen kuin unelma eli aivan samoin kuin uutena. Emolevy meni vaihtoon valmistusvian seurauksena, mutta sekin valmistajan piikkiin.
Vanhempi käytössäni ollut 2008:n Macbook Pro on edelleen toiminnassa ja käy ja kukkuu, on vain hieman hitaampi kuin nykyinen ssd-levyllä varustettu. Siihen uuden akun hankkiminen on ollut haastavaa, jostain syystä akut eivät kestä siinä ja toimii siis pelkästään johdon perässä. Tilasin siihen ensiksi halpisakun, joka ei kestänyt kuin kuusi kuukautta, sen jälkeen ihan ehdan Macin oman akun, joka sekään ei kestänyt kovin kauaa. Macin oma huolto tutki koneen ja antoi uuden akun, tosin niin, että siitä ei enää ollut takuuta. Sekin lopetti toimintansa noin vuoden päästä. Enää en jaksa tapella sen kanssa.
Vaimolla on 13-tuumainen Air ja tykkää siitä kuin hullu puurosta. Itsekin olen miettinyt Airin hankkimista koska se on ihanan kevyt ja kuitenkin on täysi Mac. Kotona on vielä 27-tuumainen iMac ja se se on mahtava työjuhta.
Puhelin on vielä aito Nokia 930 ja nyt arvotaan seuraajaa, riski ompusta leijuu ilmassa.
Mäkkejä ei kannata missään tapauksessa ostaa. Olen vanha mäkkikäyttäjä, ja laatu oli aivan toista ennen kuin hipsterit näistä innostuivat. Nykyisin ovat pelkkää ylihinnoiteltua roskaa, jota ihmiset ostavat siksi, että ne ovat kivan näköisiä ja muillakin on. Helppokäyttöisyys on samanlaista nykyään PC-puolellakin, eivätkä mäkit ole enää turvassa viruksilta. Eikä voi luottaa enää siihenkään, että mäkki ei kaatuisi, meilläkin on kaatunut kumpikin usein. Seuraaviksi koneiksi ei enää hankita, säälihän se on, mutta imagosta en maksa kun ei sille enää nykyisin vastinetta saa.