Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni itkee, kun ei ole varaa mennä hammaslääkärin.

Vierailija
12.10.2023 |

Silti ostelee kaikenlaisia kalliita tavaroita, joita ilmankin moni tulee toimeen.

Viimeksi Air fryer, yli 200€, sitä ennen yleiskone 600€.

Väitän, että ruokaa voi valmistaa ja pullataikinan tehdä ilman noita laitteita kun.

Tai ostakoon jos ylimääräistä rahaa on, mutta jos vaihtoehtona on mätänevät hammaskalusto ja tulehtuneet ikenet, niin olisin laittanut nuo rahat hammaslääkärin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Olisit mieluummin siskollesi tämän sanonut, me ei nyt mahdeta asialle mitään.

Vierailija
2/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi hampaat katoavat, eivät sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuttava, joka valittaa samaa. On kuitenkin uusi tehtaasta ajettu auto, uusi olohuoneen kokoinen televisio, uusi tietokone, sähköpöytä, vuosittain uusi puhelin...

Silti yhteiskunnan tai jonkin muun tahon pitäisi maksaa hammashoito ja muut terveyskulut. Koko ajan valittaa.

Vierailija
4/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskos on nainen = loora.

Looralla saa rahaa

Vierailija
5/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, jotkut kokevat vain materian "hankkimisen" arvoiseksi, eikä nähdä sitä terveyteen panostamisen merkitystä, koska siitä ei ole mitään nopeasti nähtävää palkintoa tarjolla. Se hammashoitoon panostaminen on vähän kun joku osakesäästäminen, osa ei tajua ollenkaan, että se rahallinen panostus pitkällä aikavälillä pääsääntöisesti maksaa itsensä takaisin. 

Vierailija
6/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi soitaa vain kaupungin tai kunnan hammasläkärin.Jos hampaat särkee? Kaupungilla ja kunalla on ilta päivystys.Lasku tulee perässä noin 2-3 viikon viivellä.Joten kerkii saada tilin tai työtömyyskorvauksen sihen mennessä kun laskun eräpäivä on.Jos elää toimentulotuella? Pikasesti soitaa sossu,ei kela vaan sossu ja kysyy miten saisi maksusitomus särkevän hampaan hoitoon?

Vierailija
7/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysvaltio hoitaisi kansalaisten hampaat maksutta.

Vierailija
8/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon on ihmisiä, jotka eivät näe sitä mihin rahansa laittavat. Sinänsä ihan sama minulle mihin laittavat, mutta muutaman kerran olen kuullut sitten tällaisia kommentteja heidän suustaan: ei meillä vaan ole varaa matkustella, säästää rahaa jne. Sitten vaihdetaan autoa tai jopa autoja parin vuoden välein, pitää olla prätkä, vene, jne vermeet. Yksi ex-työkaveri, jopa kritisoi sitä, että kaikille ei pitäisi maksaa lapsilisiä, kun on varaa matkustella - tarkoitti minua. Unohti siinä sen, että tienasi ihan varmasti saman verran kuin minäkin ja hänen aviomiehensäkin oli ihan normipalkkaisissa töissä. Mutta oli sitä mieltä, että heille se lapsilisä pitää maksaa kun menee heti tarpeeseen.... Siis samat tulot suunnilleen molemmille. Kun sitten huomautin, että sinäkin olet jo 2 kertaa vaihtanut uudempaan autoon sillä välin kun minä ajan tällä samalla. Suuttui minulle ja sanoi, että mitä se sinulle kuuluu. Sanoin, että ei kuulukaan eikä kiinnosta pätkääkään, mutta sinä tämän taisit aloittaa.

Vierailija
9/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden hoidossa ennaltaehkäisy (harjaus ja lankaus), sännölliset tarkastukset ja hammaskivenpoisto on ihan a ja o. Todella moni laiminlyö nämä toimet ja sitten itketään kun hampaat on ihan lahot ja hammaskääkäriin palaa hirveitä summia.

Vierailija
10/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niitä hampaita pitää itse hoitaa eikä herätä vasta siinä vaiheessa kun leegot tippuu suusta. Hampaiden paikkaaminen ei ole sama kuin hampaiden hoito.

Vierailija
11/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yllättävän paljon on ihmisiä, jotka eivät näe sitä mihin rahansa laittavat. Sinänsä ihan sama minulle mihin laittavat, mutta muutaman kerran olen kuullut sitten tällaisia kommentteja heidän suustaan: ei meillä vaan ole varaa matkustella, säästää rahaa jne. Sitten vaihdetaan autoa tai jopa autoja parin vuoden välein, pitää olla prätkä, vene, jne vermeet. Yksi ex-työkaveri, jopa kritisoi sitä, että kaikille ei pitäisi maksaa lapsilisiä, kun on varaa matkustella - tarkoitti minua. Unohti siinä sen, että tienasi ihan varmasti saman verran kuin minäkin ja hänen aviomiehensäkin oli ihan normipalkkaisissa töissä. Mutta oli sitä mieltä, että heille se lapsilisä pitää maksaa kun menee heti tarpeeseen.... Siis samat tulot suunnilleen molemmille. Kun sitten huomautin, että sinäkin olet jo 2 kertaa vaihtanut uudempaan autoon sillä välin kun minä ajan tällä samalla. Suuttui minulle ja sanoi, että mitä se sinulle kuuluu. Sanoin, että ei kuulukaan e

Tämä on ihan sama, kuin se, että työssä ollessa rahan on riitettävä, oli sitten häät tai hautajaiset edessä. Omat tai vieraat. Maksat laskut, kämpän, ruuan, työmatkat ja ihan kaikki menot.

Naapuri köllii päivät sohvalla. Sossu maksaa kaiken. Bussikortin, uimahallit, kesäleirit, kallonkutistajat, lääkkeet ja jumpat. Jopa ne vaatteet häihin tai hautajaisiin. Ja vielä lisää, jos ovat omat.

Ja tuloerot ovat oikeasti nolla. Silti työssä olevan rahojen on riitettävä.

Vierailija
12/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömien elättämiseen ei menisi 5 miljardia vuodessa niin meillä olisi ilmainen hammashoito. Mitenkähän nuo laiskuri veijarit saataisiin työmarkkinoiden käyttöön? Lyömällä hampaat sisään näiltä valtion hyväksikäyttäjiltä??

Vierailija
13/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin miehellä on tosi risat hampaat. Muutama näkyvä kolo ja pari mustaa tynkää. Olen myötäillyt hammasremontin kalleutta, kun ovat asiaa kauhistelleet. Sitten tämä parivaljakko laittoi häihin 18 000£ eli 20 000€. Valintoja, valintoja.

Vierailija
14/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP palaa linjoille: se, miksi Tämä siskoni märinä minua häiritsee, johtuu siitä, että olen kyllästynyt tähän samaan kuvioon.

Siskollani ei ole koskaan raha pysynyt näpeissä, ihan teininä oli tuhlarrava kaikki viimeistä penniä myöten.

Ärsyttävontä on, ettei vielä nelikymppisenäkään osaa elää niin, että jotain jäisi säästöön pahan päivän varalle.

Ja kun jotain hankkii, niin kalleinta tottakai.

Itsekin olen pienituloinen, mutta joka palkasta olen aina laittanut vähän säästöön.

Siskoni tietää, että minulla on tämä pieni puskuri, ja siihen vedoten yrittää lainata minulta rahaa.

Miehensä on muutaman kerran sanonut siskollani aika suorasanaisesti tuhlailusta ja käsi ojodsa rahan pyytämisestä, mutta ei mene perille.

Vierailija
15/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

AP palaa linjoille: se, miksi Tämä siskoni märinä minua häiritsee, johtuu siitä, että olen kyllästynyt tähän samaan kuvioon.

Siskollani ei ole koskaan raha pysynyt näpeissä, ihan teininä oli tuhlarrava kaikki viimeistä penniä myöten.

Ärsyttävontä on, ettei vielä nelikymppisenäkään osaa elää niin, että jotain jäisi säästöön pahan päivän varalle.

Ja kun jotain hankkii, niin kalleinta tottakai.

Itsekin olen pienituloinen, mutta joka palkasta olen aina laittanut vähän säästöön.

Siskoni tietää, että minulla on tämä pieni puskuri, ja siihen vedoten yrittää lainata minulta rahaa.

Miehensä on muutaman kerran sanonut siskollani aika suorasanaisesti tuhlailusta ja käsi ojodsa rahan pyytämisestä, mutta ei mene perille.

Älä ainakaan lainaa sille rahaa. Jos aikuinen ihminen on aivan huithapeli rahojensa suhteen niin se nyt n hänen oma ongelma.

Kyllä minuakin ärsyttää ihmiset, jotka tuhlaavat kaikkeen turhaan ja perusasioihin ei sitten jääkään rahaa.

Vierailija
16/16 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinäkään tapauksessa hammashoito ei olisi maksutonta. Hoito maksettaisi verovaroista. Eli me kaikki maksaisimme sen välillisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi