Kuinka usein juotte alkoholia ja millaisia määriä juotte kerralla?
Tähän saa vastata siis vain ne jotka alkoholia juovat.
Kommentit (55)
Päivittäin pari kolme pulloa valkkaria. Eilen meni vaan yksi mutta sen lisäksi 9 isoa siideriä :(
Joka päivä 1 ... 1.5 ryyppyä kolesterolin hoitoon. On terveellisempää kuin täysraittius. Jos menee tuosta yli juhlimisen vuoksi niin sitten vähennän juomista seuraavan viikon ajaksi. Pienempi päiväannos on päällä kunnes juhlimisesta asti katsottu keskiarvo on taas max 1.5 ryyppyä per ilta.
Yksi ryyppy on siis 4 cl konjakkia/viskiä/rommia tai yksi 0.33 l tavallinen kolmosolut tai siideri. Puolitoista ryyppyä saa aikaan kahdella ykkösoluella, puolen litran kolmosoluella tai vaikkapa 18 cl viiniä.
Kaappi on täynnä ulkomailta tuotua alkomahoolia eli jos olisi halua rypätä niin olisi siihen myös mahdollisuus. Hitaasti tyhjenee tällä vauhdilla.
Pari tai kolme kertaa vuodessa ja aina vähintään yhden 0,7 litran pullollisen 40-prosenttista viinaa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 15:31"]Tähän saa vastata siis vain ne jotka alkoholia juovat.
[/quote]
Pari pulloa viiniä illassa miehen kanssa, viikonloppuisin viskipullo tai vastaava. Saunan jälkeen muutama olut.
1-2 kertaa kuussa kunnon persekännit, ensin juon baarissa ja sitten himassa ;D sitten saakin riittää.
1-2 kertaa kuussa kunnon persekännit, ensin juon baarissa ja sitten himassa ;D sitten saakin riittää.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:40"]1-2 kertaa kuussa kunnon persekännit, ensin juon baarissa ja sitten himassa ;D sitten saakin riittää.
[/quote] hiton kännykkä
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 07:40"]1-2 kertaa kuussa kunnon persekännit, ensin juon baarissa ja sitten himassa ;D sitten saakin riittää.
[/quote] hiton kännykkä
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 22:46"]
Vain punaviiniä juon. En koskaan muuta. Lähes joka ilta. Yleensä yhden lasin, joskus kaksi.
[/quote]
Sama, lasit vaan 0,4 -litraisia. Ei tätä muuten jaksa :)
[/quote]
Jaa että pullo viiniä illassa? Huh huh! Ei taitaisi normaali perhe-elämä ja työssäkäynti tuolla tahdilla onnistua... Minulle riittää normi 12 cl!
[/quote]
Eu tuosta nyt kovin känniin tule, vähän poskia kuumottaa. Kävelleen meen töihin aamulla niin ei oo promilleistakaan pelkoa :D
Kaksi kertaa viikossa, 10-15 annosta. Teen aika hyviä cocktaileja, niistä tulee kaikista aina tuplat käytännössä.
Kerran viikossa 2-3 siideriä. Pari kertaa vuodessa baari-illassa voi mennäenemmänkin eli noitten lisäksi joku snapsi tai drinkki. Koskaan ei niin paljon, ettei jaloillaan pysy tai krapulaa tule.
Nooh...viimeksi join yhden siiderin joulusiivouksen päätteeksi ja sitä ennen 31.12.2012 lasillisen viiniä.
En vaan saa alas. Tahtoisin joskus, että alkoholista saisin sellaisen nautinnollisen rentoutus-fiiliksen, mutta ei vaan mene niin. Ehkä pitäisi juoda enemmän? =)
Mutta miten kun ei ne ensimmäiset maistu?
Eikä mulla ole mitään ongelmaa ollut koskaan alkon suhteen ja osaan sitä käyttää sen perusteella minkälaiset juomistavat minulla on ollut koko ikäni.
Noh, ehkä joskus taas maistuu muutamakin lasillinen, ehkä ei.
Voi olla, että olen vaan niin mukavuudenhaluinen, että rentoutus tarkoittaa ennemmin suklaata ja lehteä sekä ajoissa nukkumaanmenoa kun tälläystä ja lähtemistä ravintolaan. Muita?
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 21:59"]
No, voi herranjumala mitä jeesustelua. mä juon aina kun on mahdollista punkkua. Vedän tonkka tolkulla ja yleensä joudun miettimään voinko ajaa töihin, muutama kerta olisi saanut jäädä ajammatta, juu, ja en ole miettinyt alkoholismia......niiin ja tämä on totta.
[/quote]
On tosiaan jeesustelua. Kyllä minä ja suurin osa tutuista ja työkavereista ottaa hiukan enemmän kuin lasin sidukkaa :)
Pullo, pari viiniä menee miehen kanssa viikonloppuna. Osa jo ruoalla ruokajuomana. Viikolla lasin silloin, toisen tällöin.
Ja en kyllä ole aina viikonloppuna ole aamusta ajokunnossa.
Lomilla saatetaan ottaa mökillä joka ilta useampi olut tai sidukka
En tissuttele. Kun juon (1-2krt/kk) niin silloin ryypätään. Illassa yleensä 3 kuohuviinipulloa, 4 snapsia, 5 drinkkiä. Omin jaloin kotiin tulen ja nopeat ruuatkin valmistan. Mitat 172/53 nainen, joten kai ihan ok viinapää kun ei koskaan muistikaan ole lähtenyt vaikka miten paljon olisi juonut. Hyvä sinänsä, mutta olisi kiva edes kerran sekoilla.