Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kamppailette nukahtamisen ja nukuttamisen ym kanssa??

Vierailija
23.07.2006 |

ITSE olen ihan maalaisjärjellä toiminut kolmen lapseni kanssa ja juuri tänään tuossa äsken nuorin todistaa TAAS maalaisjärkeni toimivaksi.

Ensinnä vauvana nukutan perhepedissä ja imetän. Tämä on helpointa kaikille,itse en aina edes herännyt,vauvan ei tarvinnut herätä,eikä muunkaan perheen. Tissi suuhun ja kaikki samantien unessa.

Ylösnouseminen olisi ollut kamalaa,joten olin tevreesti itsekäs tässä suhteessa.

Jatkoin tätä niin kauan kuin lapsesta siltä tuntui(esikoinen 2v,keskimmäinen 1v11kk ja nuorimmainen 1v6kk),vuoden iässä olen ostanut kaikille kuitenkin oman lastensängyn (pinnasänkyä meillä ei ole ollut kellään). Siinä on nukutettu/tisutettu päiväunille.

Kun imetys on loppunut,noin kuukauden päästä siitä on jokainen siirtynyt omaan sänkyyn,yleensä ihan omasta pyynnöstä! Omaan sänkyyn nukutetaan lukemalla satu ja istumalla vieressä niin kauan että nukahtaa.

Noin 3-8kk kuluessa kun tämä on aloitettu,on jokainen pyytänyt,että iltasadun jälkeen saakin jäädä yksin nukahtamaan.

Päiväunille sama juttu,satu ja vieressä istumista. Tänään nuorimmainen juuri pyysi,että saisikin nukahtaa itsekseen!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukutin myös lapseni 4-vuotiaaksi (niin kauna kun halusi) sadulla ja olin vieressä. Tein tämän ihan yh:na vaikka tenttikirjat opiskelijalla " huusi" lukemaan. Enkä vaihtaisi noita vuosia MIHINKÄÄN! Lapsellani ja minulla on erityisen lämmin ja läheinen suhde. Ja tutkintokin tuli sitten suoritettua vuoden etuajassa..

Älkää selittäkö omaa itsekkyyttänne. Lapsen kiusaamista on jättää lapsi yksin kun hän tukea tarvitsee. Moni lapsi pelkää nukahtamista ja se on aivan normaali OHIMENEVÄ vaihe kehityksessä ja sitä pitää vastuullisten vanhempien ymmärtää tukea!

Vierailija
42/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta oli oikeastaan vahinko, kun lapsi oli superväsynyt ja nukahti ennen kuin kerkesin tissiä antaa, seuraavana iltana kokeiltin samaa eeli sänkyyn mentiin normaalis myöhemmin ja laitoin vain tutin suuhun ja nukahti siihen. Kerrasta tissi ei tosin pois jäänyt vaan monta kertaas itä kyllä sai vielä, mutta pikkuhiljaa sitä ei enää joka nukutukseen tarvinnutkaan.

Toinen konsti oli se että isä meni nukuttamaan. Joskus onnistui ihan sänkyyn ja välillä sitten kanteli ja heijaili että sai vauvan nukkumaan. Pääasia oli että vauva oppi nukahtamaan ilman tissiä. Viimeiseksi meille jäi päiväunille meno tissi. Ja kun vauva nukkui ulkona, tapahtui se niin että puin vauvan imetin ja laitoin vaunuihin. Joskus nukahti jo tissille , mutta yleensä ei. Eli ei nukahtanut siihen tissittelyyn ja pikkuhiljaa tämäkin jäi sitten pois.

Mutta nukuttaminen kannattaa antaa jonkun muun tehtäväksi. Äidistä vauva haistaa maidon ja nukahtaminen vaan vaikeutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin pistää mies töihin! t 26

Vierailija
44/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon kuluttua oli itkut (ja tissi) unohdettu :)

Kärsivällisyyttä se vaan vähän vaatii :)

Tää oli siis numerolle 26,kai :D

Vierailija
45/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en todellakaan ymmärrä, ja tämän sanon kolmen lapsen kokemuksella jotka ovat kaikki aivan erilaisia luonteeltaan eli siinä meni sekin teoria. Kyllä se on vanhemmista kiinni miten lapsi menee nukkumaan!

Vierailija
46/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on autistinen jolla nukkumisongelmaa. Alku aikoina jompi kumpi vanhemmista nukutimme ja raahasimme lasten huoneeseen patjan että saamma lapsen pysymään sängyssä. Kesti tunteja ennen kuin nukahti. Kokeiltiin myös sitäkin että laitettiin nukkumaan ja laitettiin ovi kiinni ja annettiin olla. Ei auttanut kun pomppasi sängystä ylös ja alkoi häirimään muita sisaruksia laittaen kaikki maskotit siskon päälle joka nukkui. Monesti kävi niinkin kun yksi häiritsee niin kaikki on sitten ylhäällä. Sitä kesti useamman vuoden ja me oltiin väsyneitä kun ei ollut omaa aikaa. No nyt on sitten kokeltu vuoden melaton -lääkettä joka tepsinyt eikä voisi helpommin saada nukkumaan.

Vierailija
47/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut hyvin se, että jo ensimmäisestä kotonaoloyöstä lähtien vauva nukkunut omassa huoneessaan omassa sängyssään! Ei se mun mielestä ollut vaikeaa nousta ylös ja kävellä viereiseen huoneeseen imettämään vauvaa (2kk) ja sen jälkeen puolloa antamaan... ehti tulla ikävä jo sinä muutamana tuntina, kun nukuin ;0).

Koliikki-vauva oli, mutta 2,5kk iässä loppuivat yöheräämiset kuin seinään, ja tyttö alkoi nukkua 12h putkeen. Omassa huoneessaan nukkuu oikein hyvin, sillä tyttö on tosi herkkä nukkuja...

Näin meillä :0)

Vierailija
48/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 60

Vierailija
49/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuu niin iso kirjo erilaisia temperamentteja yms., eivät kaikki lapset ole samasta muotista, eikä kaikkiin päde samat asiat!! Tuon luulisi olevan jo ihan yleistietoa ainakin vanhempien keskuudessa, mutta ilmeisesti ei sitten kumminkaan.

Meillä myös toimittu aina hyvin pehmeästi: on nukuttu perhepedissä, imetetty pitkään jne., mutta eipä vain poika 2 v 2 kk ole pyytänyt saada jäädä yksin nukkumaan. Omaan sänkyynsä silti nukahtaa kun istun vieressä ja laulelen, välillä pitää vähän enemmän taistellakin, kun poika keksii kaikkea jäynää. Väsyneenäkin nukahtaminen kestää vähintään puoli tuntia.

Että mitäs siihen sanot ap, onko lapsellani kuitenkin joku turvattomuus -ongelma?

Vierailija
50/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka imetin vain 2 kk ja alusta saakka nukuttiin eri sängyissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi