Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI kamppailette nukahtamisen ja nukuttamisen ym kanssa??

Vierailija
23.07.2006 |

ITSE olen ihan maalaisjärjellä toiminut kolmen lapseni kanssa ja juuri tänään tuossa äsken nuorin todistaa TAAS maalaisjärkeni toimivaksi.

Ensinnä vauvana nukutan perhepedissä ja imetän. Tämä on helpointa kaikille,itse en aina edes herännyt,vauvan ei tarvinnut herätä,eikä muunkaan perheen. Tissi suuhun ja kaikki samantien unessa.

Ylösnouseminen olisi ollut kamalaa,joten olin tevreesti itsekäs tässä suhteessa.

Jatkoin tätä niin kauan kuin lapsesta siltä tuntui(esikoinen 2v,keskimmäinen 1v11kk ja nuorimmainen 1v6kk),vuoden iässä olen ostanut kaikille kuitenkin oman lastensängyn (pinnasänkyä meillä ei ole ollut kellään). Siinä on nukutettu/tisutettu päiväunille.

Kun imetys on loppunut,noin kuukauden päästä siitä on jokainen siirtynyt omaan sänkyyn,yleensä ihan omasta pyynnöstä! Omaan sänkyyn nukutetaan lukemalla satu ja istumalla vieressä niin kauan että nukahtaa.

Noin 3-8kk kuluessa kun tämä on aloitettu,on jokainen pyytänyt,että iltasadun jälkeen saakin jäädä yksin nukahtamaan.

Päiväunille sama juttu,satu ja vieressä istumista. Tänään nuorimmainen juuri pyysi,että saisikin nukahtaa itsekseen!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täydellinen,mutta jotain koen saavuttaneeni,onhan mulla nuo näytetyöni tuossa.

Kun saa vauvana tarpeeksi luottamusta ja läheisyyttä,eikä lasta pidetä isona liian varhain,niin se kantaa hyvää hedelmää.

ap

Vierailija
2/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pinnasänky oman sängyn vieressä, siis ihan kiinni. Minä nukuin paremmin, kun vauva ei ollut samassa sängyssä. Itse on nukahtanut omaan sänkyynsä 2kk iästä ja omassa huoneessa 1,5 iästä. Ja maalaisjärjellä olen mielestäni itsekin toiminut"

Jokainen taaplaa tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meillä olisi käyttöohjeet tai ainakin tuollaiset kirjoittamasi suositukset, miten kannattaa toimia. Onkohan päähäsi koskaan pälkähtänyt, että kaikkien unenlahjat eivät vaan yksinkertaisesti ole kovin hyvät. Sekä minulla että miehelläni on ollut välillä univaikeuksia, esim. yöllä saattaa joutua pyörimään heräämisen jälkeen vaikka kuinka ja kauan, ja samanlaisia näyttävät olevan lapsemmekin. Varsinkin kuopus on tosi herkkäuninen ja herää pienimpäänkin rasahdukseen, esikoiselle taas nukahtaminen on aina tuottanut vaikeuksia. Päikkäreille nukahtaminen oli ihan mahdotonta 2,5 v. jälkeen.

Mutta onnea sulle! Teidän perheessä kuorsataan sitten muidenkin edestä!

Vierailija
4/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kaverin lapset nimittäin on nukutettu aivan eri tavoin ja ne tulokset...

ap

Vierailija
5/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkistystä, mutta jotenkin kuulostaa sille, että taidan tuntea sinut.

Enempää en sitten viitti sanoakaan.

Vierailija
6/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottu hyvää yötä ja hyvin ovat sinne aina jääneet. En jaksaisi vuositolkulla ihme nukuttamis-seremonioita, ilta-aika on vanhempien omaa aikaa!

Vierailija
7/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän esim. isä voi ikinä hoitaa nukutusta jos aina tarvitaan se imetys. Enkä myöskään haluaisi nukkua 1,5-2-vuotiaan kanssa perhepedissä. Mutta kukin tavallaan tietysti.

Vierailija
8/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma muksu on aina nukahtanut hyvin. Yksin itsekseen. En imettänyt enkä ole noudattanut perhepeti-periaatetta.

Silti en missään tapauksessa ajattele, että minun tapani olisi jotenkin erityisen hyvä. MEILLE se oli hyvä, jollekin toiselle taas ei.

Vierailija
9/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapsi nukkunut ensimmäisen vuoden vieressä, tissiä sai yöllä niin kauan kuin sitä pyysi (11kk) Senkin jälkeen nukahti tissille 1½- vuotiaaksi saakka.

muutaman kuukauden rupesi yksin nukkumaan ja nyt nukkumaan meno on ihan hirveää taistelua! Ei siis tulisi kuulonkaan että nukahtaisi yksin

VAikka toisaalta minulle ei ole mikään ongelma tuo nukuttaminen.

Ei se niin kauaa ajastani vie, ja kotiäitinä minulla ei ole kiire minnekkään.

Vierailija
10/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole täälläkään kamppailtu. ei ole ollut perhepetiä, tisuttelua, tai muutakaan. iltarutiinit, lapsi sänkyyn, tuutulaulu, vanhempana iltasatu, silitys päähän, pusu otsalle, hyvää yötä. itse ovat nukahtaneet pienestä pitäen. ei ole yhtä ja oikeaa tapaa.

Vierailija
11/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS esim . sanotte et lapsella on nukahtamisvaikeuksia niin oletteko kokeilleet edes mitä minä sanoin meillä toimivaksi? Jos ette niin miten voitte sanoa,et lapsella on nukahtamisvaikeuksia,ei tuo meillä toimisi...??

ap

Vierailija
12/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä ja opiskelen lastenhoidon ohella, en millään joutaisi joka ilta ja päiväuni tissittelemään 1,5-vuotiasta uneen puolta tuntia.

Varmaan ap:lle ihan hyvä vaihtoehto mutta on kyllä ajattelematonta ihmetellä noin suureen ääneen, miksei se jollekin muulle kelpaa.

Vierailija
13/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ymmärrä, ja tämän sanon kolmen lapsen kokemuksella jotka ovat kaikki aivan erilaisia luonteeltaan eli siinä meni sekin teoria. Kyllä se on vanhemmista kiinni miten lapsi menee nukkumaan!

Vierailija
14/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siihen päivään asti kun ovat alkaneet kieltäytyä nukahtamaan yksin. Pakko on sitten ollut aloittaa " nukutusseremoniat" kun ei noiden voi antaa yöhön asti täällä juoksennellakaan. Kokeiltu on, kahdentoista aikaan hyppivät vielä pystyssä jos ei joku nukuta.

Vierailija
15/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme ovat koliikki-itkujen jälkeen nukkuneet hyvin, mutta en todellakaan pidä sitä oman täydellisen äitiyteni saavutuksena, vaan ajattelen että lapset ovat perineet mieheni unenlahjat... ;D Minä itse olen 26v. ja nukahtaminen kestää edelleen kauan ja herään monta kertaa yössä.

Lapset ovat erilaisia ja nukkuvat eri tavalla. Voisitko muuten kertoa meille amatööreille, miten esim. uhmaikäisen kauhukohtaukset yöllä saa maalaisjärjellä hoidettua ettei tarvi kamppailla nukuttamisen kanssa? Entä mitä jos kolmannella lapsellamme on samanlainen koliikki kuin toisella? Mitä minun tulee tehdä jotta nukahtaminen ei tuota ongelmia? (ainiin, minunhan pitää vain ottaa lapsi sänkyyn viereeni ja laittaa tissi hänen suuhunsa!)

Toivottavasti sinua ei haittaa, että tulostan tämän aloituksesi ja vien sen neuvolaan mukanani jotta neuvolantätikin saa tästä vinkkejä koska hän ei osannut kertoa miten juuri nuo kauhukohtaukset tai koliikin saa loppumaan. (väitti vielä että niille ei voi tehdä mitään vaan on ikäkauteen liittyvä juttu, nyt voin todistaa hänen olleen väärässä!)

Vierailija
16/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-15 minuuttia siinä meni. Siis illalla ja päiväunill ementäessä.

JA kotiäitinä ei siis tuottanut minulle ongelmia.

t.12

Vierailija
17/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihan järkkyä olla lehmänä pari vuotta!

Vierailija
18/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUURI tuota tarkoitin,että kun vauvana jätetään yksin niin kun tiedostavuus kasvaa iän mukana niin tottakai kieltäännytään nukahtamasta yksin!!

Mutta taas jos se tiedostavuus ei tuokaan mukana yksinäisyyttä ym niin sit voi nukahtaa turvallisin mielin,kun on jo vauvana saatu selkäytimeen se turvallisuus.

Ja meilläkin imetysnukuttamiseen meni 1-10min.

ap

Vierailija
19/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpähän osaa sanoa. Jos lapsi raivoaa ja huutaa nukkumaan mennessä niin minusta se on taistelua! JOka ilta/päivä sen kuitenkin nukkumaan saan. Mutta turha on laittaa sänkyyn lukea satu , antaa pusu ja sanoa hyvää yötä- KOska lapsi ei jää tuollaisen jälkeen nukkumaan!

Kerroppa sinä sitten minulle miten saan lapsen nukkumaan noin?

Vierailija
20/50 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys 1-2 vuotiaalle kestää 1-10min 2-3 krt päivässä niin eipä tuo kovin lehmämäistä oloa tee. Lähinnä tulee hyvä olo kun turvaan lapseni perusturvallisuuden tunnetta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä