Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Samoissa kärryissä ituhippiruokia ja eineksiä

Vierailija
11.01.2014 |

Huvitti erään naisen ostoskärryjen sisältö tänään. Osa ruoasta oli luomua, siemeniä, avokadoa, tofua jne. Toinen puoli kärryä oli täytetty grillausmausteella, marinoidulla lihalla, pata-aineksilla, mikroruoilla jne.

Olisi kiva nähdä mitä heidän pödässään syödään. Onko niin että äiti syö avokadosalaattia ja lapset ja mies vetävät pussipataa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 20:44"]

HEIIII! Se olin minä! Joo, minä syön ne terveelliset ruuat ja kaiken trendisapuskan, koska annoksista  on saatava valokuvia Faceen. Miehelle ostan sellaisen, jolla saa nopeasti kolesterolit korkealle ja sydänkohtauksen aikaiseksi (perintöä odotellessa) ja lapsille einekset, koska ei mulla ole aikaa kokkailla mitään sahramipullia. Hitto, mä tarvitsen omaa aikaa iltaisin. Laatuaikaa.

Ja ne suklaat on muuten kummilapsille, en mä niitä itse syö. En ole siksi 116kg painava, mulla on kilpparivaje. Ja mä näin, että sulla oli rasvatonta maitoa ja raejuustoa. Siltä muuten näytätkin, pystyyn kuivunut oravanraato.

[/quote]

Hah! Ihan paras kirjoitus. 

Vierailija
22/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saattaisi olla tuollaiset ostokset. Asumme mieheni kanssa kaksin, ja meillä on aika erilaiset ruokailutottumukset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et jos joskus syö jotai eineksiä ni aina pitää syyvä eineksiä?? Ei vai voi kiireisenä iltana tehä sitä pussipataa perheelle mahantäytteeks ja seuraavana päivänä syyvä vastapainoks terveellisesti? Ois muute melko tylsää syyvä joka päivä valmisruokaa tai joka päivä avokadoo ja siemeniä...

Vierailija
24/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon työpaikkoja katoaisi Suomesta jos kaikki söisivät vain kasviksia, hedelmiä, naudanlihaa ja mitä te "paremmat ihmiset" syöttekään päivästä toiseen. Miksi kyttäätte edes toisten ostoskoriin?! Oma elämä niin tylsää??

T. Paskaa syövä terve 175cm 53kg

Vierailija
25/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:50"]Aika paljon työpaikkoja katoaisi Suomesta jos kaikki söisivät vain kasviksia, hedelmiä, naudanlihaa ja mitä te "paremmat ihmiset" syöttekään päivästä toiseen. Miksi kyttäätte edes toisten ostoskoriin?! Oma elämä niin tylsää??

[/quote]

Mitkä katoaisi? Jos meinaat mäkkäreitä, niin eikö niiden tilalle tulisi jotain natural-food baareja?

Vierailija
26/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:50"]Aika paljon työpaikkoja katoaisi Suomesta jos kaikki söisivät vain kasviksia, hedelmiä, naudanlihaa ja mitä te "paremmat ihmiset" syöttekään päivästä toiseen. Miksi kyttäätte edes toisten ostoskoriin?! Oma elämä niin tylsää??

[/quote]

Mitkä katoaisi? Jos meinaat mäkkäreitä, niin eikö niiden tilalle tulisi jotain natural-food baareja?

[/quote]

Hah! Ymmärrätkö kuinka monia tuhansia pelkät einestehtaat työllistävät Suomessa? Niiden myötä tilaukset vähenisi teurastamoissa, ym. Ja entä makeistehtaat? Jäätelöäkin valmistetaan? Ja pakkausmateriaalit näille tuotteille? Logistiikka-ala kärsisi? Mietitkö koskaan asioita pidemmälle?

Vierailija
27/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:50"]

Ai et jos joskus syö jotai eineksiä ni aina pitää syyvä eineksiä?? Ei vai voi kiireisenä iltana tehä sitä pussipataa perheelle mahantäytteeks ja seuraavana päivänä syyvä vastapainoks terveellisesti? Ois muute melko tylsää syyvä joka päivä valmisruokaa tai joka päivä avokadoo ja siemeniä...

[/quote]

No on se aika outoo jos valitsee erityisen epäterveellisiä ruokia välillä ja taas välillä syö erityisen terveellisesti (ja kalliisti).

Vierailija
28/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset syö vain luomua, mutta aikuiset kiireessä joskus epäterveellisempääkin. Elämä on.

Vierailija
29/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:50"]

[/quote]

No on se aika outoo jos valitsee erityisen epäterveellisiä ruokia välillä ja taas välillä syö erityisen terveellisesti (ja kalliisti).

[/quote]

Eli on valittava jokotai? Jos rahat ja mielenkiinto ei riitä elämään yliterveellisesti niin ei saa ostaa karkkipussia ja nakkipakettia? Tai toisinpäin? Miksi seon outoa syödä mitä huvittaa?

Vierailija
30/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

Eli on valittava jokotai? Jos rahat ja mielenkiinto ei riitä elämään yliterveellisesti niin ei saa ostaa karkkipussia ja nakkipakettia? Tai toisinpäin? Miksi seon outoa syödä mitä huvittaa?

[/quote]

No onhan se sama kuin ostaisi samalla itselleen laihdutuspussiruokaa ja megapussin sipsejä ja limua.

Vierailija
31/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 21:43"]

Ja "ituhippi" kuuluu sanoihin, joita ainoastaan todelliset moukat käyttävät.

[/quote]Mä jo luulin, et me ih:t on otettu sana haltuumme ja vesitetty sen leimaavuus mut kai sitä sit joku vielä haukkumismielessäkin käyttää. Pitääpä pitää korvat ja silmät auki, kiitos vinkistä.

Vierailija
32/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No onhan se sama kuin ostaisi samalla itselleen laihdutuspussiruokaa ja megapussin sipsejä ja limua.

[/quote]

Kuka nyt alkoi laihduttaa, sinäkö? Saanko laittaa salaattia lihapiirakkani väliin vai en? Jotta en seuraavalla kerralla aiheuta kaupassa hämmennystä...

Vierailija
33/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut olla minä.. mies on aasialainen ja meidän ostoskärry on välillä aika kummallinen. Olisi voinut olla juuri kuvailemasi kaltainen. Siemenet paahdettuna ruoan sekaan, tofua pääruokana. Grillimausteesta tehdään oma maustesekoitus yhdessä muitten mausteiden kanssa possunlihalle. Avokadoa kuluu paljon. Joka päivä ei syödä miehen perinteitä kunnioittaen, vaan myös pataruoat ym on meille tuttuja. Itse kun en kokkaa, ja mies ei osaa näitä perinteisiä ruokia, joten puolivalmisteet käyvät hyvin. Liha voi olla marinoitua, koska meillä se kuitenkin huuhdellaan/riiputetaan tms. Lihan pyrin ostamaan luomuna, mutta tiettyjä ruhon osia on vaikea saada naturellina tavallisista kaupoista. (Ei muuten löytynyt marinoimatonta possun lapaa yks päivä edes tiskiltä).

Perheitä ja ostoskärryjä on erilaisia..

Vierailija
34/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin illanistujaisiin lihapullia, nakkeja, juustoa, porkkanaa, viinirypäleitä, kurkkua, suklaata, sipsiä, keksiä, pähkinötä. Krapulajuomaksi limsaa ja ruuaksi mikropizzaa. Maanantaiksi töihin evääksi omenaa, raejuustoa, ananasta ja croisanttia. Mitäköhän muut kaupassa olevat ajatteli!!

Vierailija
35/36 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nama toisten ostoskarryjen analyysit suoritetaan kaytannossa? Lykkaatko omaa karryasi siina rinnalla etta paaset katsomaan vai kaytko tonkimassa kun naapuri ottaa jotain hyllysta? Vai vasta hihnallako tuijotat niin etta jaa omat ostokset latomatta?

Jos mina joutuisin Suomessa ruokaostoksille niin ottaisin jonkun viltin mukaan siihen karryjen paalle ja sujauttelisin ostokseni sen alle kun kukaan ei ole katsomassa.

Vierailija
36/36 |
12.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 22:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaa, minä olen sitten se outo. Ruokakärryni saattaa tosiaankin näyttää tuolta. On vihanneksia, hedelmiä yms. Sitten saattaa olla se sipsipussi, ehkä karkkia. Ja iah perusruokaa, sellaista mistä saa ruuan nopeasti työpäivän jälkeen ja sitten sellaista mitä voi valmistaa pidempään vapaapäivillä. Ja kyllä sekaan saattaa mahtua vaikka ihan jotain laihdutusruokiakin, ne kun pitää hyvin nälkää niin syön töissä, kun olen työpäivän aikana paljon liikkeellä.

Eli en siis laiduta, enkä syö kaikenaikaa epäterveellisestikään. Mutta joskus otan rennommin.