Mitä olette mieltä nimestä Helmi?
En yleensä harrasta näitä tällaisia kyselyitä mutta why not.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:44"]En pidä nimestä. Samanlainen kuin Taru ja Satu. Ihan ok mutta ei mikään kaunis nimi.
[/quote]
Taru ja Satu on jostain syystä olleet aina inhokkinimet:-S Helmi ei oo niin paha
"Oliks sun äiti simpukka ku oot tollanen Helmi?";))
Kaunis nimi. Jos olisin 15v sitten saanut tytön olisi nimeksi tullut Helmi.
Ja edelleen se on mun suosikki. EI tyttöjä ja ei tule.
Helmi on nimenomaan vasta ihan viime vuosina todella suosituksi noussut nimi. Nätti nimihän se on, mutta mielestäni liian yleinen.
Joku kirjoitti että on vähän nössö nimi. Mun lapseni on Helmi ja oi hyvä luoja että se on nössö ja itkupilli.
Olisinpa nimennyt jotenkin jämäkämmän oloiseksi, esim. Elma.
;)
(jos joku ei tajunnut, niin en ollut tässä tosissani)
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:40"]Mä oon varmaan jotenkin harvinainen tapaus, muttei mua hirveästi kiinnosta jos joku nimi sattuu olemaan tietyllä aikakaudella yleinen. Jos tykkään siitä, niin tykkään. Ei mun muillakaan lapsilla mitään harvinaisia nimiä ole.
Itse en kyllä tunne yhtään Helmiä:)
ap
[/quote
Miksi sitten kyselet? Itse istun tälläkin hetkellä päiväkodin aulassa ja tämänkin ryhmän lapsissa on kaksi Helmiä. Ei mitään järkeä antaa noin yleistä nimeä, anna samantien Jenni.
[/quote]
Musta tuntuu että täällä sanotaan joka nimestä että on liian yleinen. Ja kyselen siksi, koska itse tykkään ja huvikseni kysyn mitä muut siitä tykkää (tai ei tykkää).
Ehkä se riippuu sitten paikkakunnastakin mutta täällä Jyväskylässä en ole törmännyt yhteenkään Helmiin.
ap
Antakaa toiseksi nimeksi Adalmiina, niin tulee se satu mieleen
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 11:49"]
Joku kirjoitti että on vähän nössö nimi. Mun lapseni on Helmi ja oi hyvä luoja että se on nössö ja itkupilli.
Olisinpa nimennyt jotenkin jämäkämmän oloiseksi, esim. Elma.
;)
(jos joku ei tajunnut, niin en ollut tässä tosissani)
[/quote]Ei Elma ole sen parempi. Olisit laittanut Emma tai Justiina.
Tiedän yhden, jonka nimi on Helmi Kananen
pikkukakkosen helmi kananen? ai juu ja se juontaja on myös helmi!
tunnen yhden ihanan helmin. ihana nimi. olisko ollu suosituimpien listoilla jo 5 vuotta, eli varmaan kiva nimi myös muista.
Mä tunnen yhdrn perheen jossa kolme poikaa ja sitten pahnan pohjimmaisena Helmi.
Ihan söpö nimi, ei oikein herätä tunteita puolesta ja vastaan.
Ihan söpö nimi, ei oikein herätä tunteita puolesta ja vastaan.
Kaunis nimi. Isoäitini oli Helmi.
Helmi nimeä annettiin 2010-2013 aikavälillä 3197 eli 1065 vuodessa. Syntyneitä lapsia oli noina vuosina noin max 60 000 eli joka 50. tyttölapsi on nimeltään Helmi. Ai ei yleinen?
Eli 500 oppilaan yläasteella on 10 Helmiä, kolme-neljä jokaisella luokka-asteella.
Ehdottaisin vastiketta eli englannin nimeä Pearl suomalaistetussa kirjoitusasussa eli Pööli. Ei ole ainakaan meilläpäin vielä kovinkaan yleinen.
En pidä nimestä. Samanlainen kuin Taru ja Satu. Ihan ok mutta ei mikään kaunis nimi.